Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKenissen heroïneverslaafden?

Kenissen heroïneverslaafden?

37 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#1
godverdomme............

dit is echt hartverscheurend om te lezen :(

ik zou (bijna) zeggen
neem je moeder in je huis en zorg voor haar!
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarschijnlijk zou het huis leeggestolen zijn voor ze er erg in had... Hard maar wel waar.
c
cannabisverslaafdmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
inderdaad waar, ze heeft van mijn opa het hele huis al tig keer leeggeroofd.
en weetje een echte "junk" kan je niet helpen.mensen die daar voor geleerd hebben kunnen hun niet helpen.
zij kunnen eigenlijk alleen drzelf redden,en dat willen ze wel maar het gebeurd nooit.

ik heb alleen maar slechte herinerringen aan haar dus zal haar never nooit in huis nemen.zij is wel mijn moeder maar niet iemand die ik ken of nog steeds van houdt...het is 15 jaar geleden dat ik bij haar woonden (ben 25) dus tsja het blijft wel gevoelig...

geen oplossing(ja het is wel een vrouw van 50)ze heeft haar boot gemist denk ik

groetjes

groetjes
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#4
sterkte...

Sorry om je verdriet te lezen. Jammer dat ze voor jouw het gevoel geeft dat de boot reeds vertrokken is voor haar.

Dat zal niet gemakkelijk zijn voor jou, als "toeschouwer". Probeer de positieve dingen die over zijn te koesteren en de rest als niet relevant te zien. Dit lijkt mij de beste houding, als is en blijft dat niet eenvoudig.

Sterkte,

De eend

edit: ik denk wel dat eerlijkheid met oprechte, onvoorwaardelijke liefde een positieve factor kunnen zijn. Ookal lijkt het soms niet iets belangrijks, zoals bijvoorbeeld een luisterend oor, een arm om iemand heen slaan.
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#5
stiefpa van een maat van mij is erg verslaafd aan hero .. 50000 verbrast in een paar maanden
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#6
:wave:
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is wel goed dat je de verleiding kunt weerstaan. Ik denk dat veel mensen in u positie anders hadden gereageerd.
Ik heb het wel moeilijk met het feit dat je het contact wil verbreken. Ik begrijp het natuurlijk aan de ene kant wel, maar aan de andere kant blijven het je vrienden toch..? Kun je eigenlijk nog op een normale manier met hen praten? Want meeste heroïneverslaafden denken nog maar aan één ding.
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Iemand kennissen die heroïne gebruiken? En zo ja, hoe ga je daarmee om? Willen die geholpen zijn of laat je ze het best gerust?
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
In mijn omgeving hebben de laatste tijd enkele vrienden de stap naar spuiten gezet... Het zijn niet mijn beste vrienden, maar toch mensen waar ik de laatste tijd veel mee omga. Ik ben er eerlijk gezegd enorm van geschrokken, omdat het in mijn ogen toch weer een stap verder is. Ik wil die mensen gewoon niet naar de tering zien gaan, maar ik zie sommigen nu al zichtbaar aftakelen.

Ik heb er wel met ze over gesproken, maar je kunt niemand opleggen om iets wel of niet te doen. Ze vinden het zelf niet zo'n grote stap na de drugs die we allemaal gedaan hebben de laatste tijd.... Het is me ook al enkele keren aangeboden, maar ik zie het absoluut niet zitten. Het staat me zo tegen, en ik voel me ook slecht op mn gemak als die vrienden het wel gebruiken... Zit er zelfs over te denken om het contact te verbreken...
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb geen zin om bij die groep te zitten waneer ze gaan spuiten, en de laatste tijd is dat dus steeds vaker het geval. Helemaal het contact verbreken is misschien wat rigoreus, idd. Verder weet ik niet of je al echt van een verslaving kan spreken, omdat ze pas net begonnen zijn. Ik kan in ieder geval wel normaal met ze praten, al gaat het wel vaak over gebruiken. En er gebeuren andere vreemde dingen, zoals vrienden die ineens geld van elkaar jatten ofzo. Al die shit heb ik helemaal geen zin in, vandaar dat ik dus wat afstand hou....

Genoeg andere leuke mensen :)
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#11
TechNora zei:
Ik heb geen zin om bij die groep te zitten waneer ze gaan spuiten, en de laatste tijd is dat dus steeds vaker het geval. Helemaal het contact verbreken is misschien wat rigoreus, idd. Verder weet ik niet of je al echt van een verslaving kan spreken, omdat ze pas net begonnen zijn. Ik kan in ieder geval wel normaal met ze praten, al gaat het wel vaak over gebruiken. En er gebeuren andere vreemde dingen, zoals vrienden die ineens geld van elkaar jatten ofzo. Al die shit heb ik helemaal geen zin in, vandaar dat ik dus wat afstand hou....

Genoeg andere leuke mensen :)
Klik om te vergroten...

IIG niet thuis uitnodigen! :hearteyes:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
TechNora zei:
Ze vinden het zelf niet zo'n grote stap na de drugs die we allemaal gedaan hebben de laatste tijd....
Klik om te vergroten...

Hier kom ik echt niet bij, spuiten is altijd een té grote stap.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#13
Misschien waren ze al veel aan het basen en veel ketamine spuiten? Dan kan hero d'r ook nog wel bij... :(
M
MrCocaineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chinezen is dan nog het beste..
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een band genoot van mijn ex raakte verslaafd aan de heroine, het was een vreemd verloop eigenlijk. We wisten het een hele tijd namelijk niet. Een aantal mensen hadden kleine vermoedens, zoals dat ze de geur ervan dachten te ruiken, en die persoon viel dikwijls zomaar in slaap in de kamer, en zat er als een zombie bij. Maar omdat we het niet verwachtten, zagen we het niet (speelde zich trouwens allemaal af in engeland, ik was daar maar maximaal 2 keer per maand, en dan lang niet altijd bij die band, de meeste van deze dingen zijn rechtstreekse informatie van mijn ex).
Op een dag ging hij wat doen met de verslaafde jongen die het toen in zijn bijzijn pakte, toen vroeg hij nog "is dat wat ik denk dat het is?" en daar zei de inmiddels verslaafde ja op.
Mijn ex heeft het toen aan de gitarist verteld, die daarop de verslaafde, die trouwens Jon heet uit de band zette. Daarna hebben we een tijd niks van hem vernomen, tot hij een maandje later cadeau's terug begon te vragen die hij mensen soms jaren geleden had gegeven, omdat zijn geld op was. Nog iets later wat hij dakloos, en had hij geen auto meer. Hij woonde toen bij een verslaafde vriendin van hem. Toen heb ik weer bijna een half jaar niks van hem vernomen. Daarna, inmiddels october 2006, kwamen we hem tegen op een concert in London; en eht enge was:
ik herkende hem helemaal niet. Niet eens een beetje. Ik vroeg nog aan mijn ex wie het was. Hij zei dat het jon was; en toen schrok ik dus. Hij had ongelovelijk vies haar, was véél magerder, keek vreemd uit zijn ogen en hij liep alsof hij er niet bij was. In de trein terug viel hij weer in slaap. Het enge was dus; dat ik hem niet meer herkende na een half jaar verslaving; terwijl ik normaal een goed geheugen voor gezichten had.
Nu heb ik er al lang niets meer van gehoord; die ex is al meer dan een jaar ex, dus via hem hoor ik ook niks meer.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
DarkScope zei:
TechNora zei:
Ze vinden het zelf niet zo'n grote stap na de drugs die we allemaal gedaan hebben de laatste tijd....
Klik om te vergroten...

Hier kom ik echt niet bij, spuiten is altijd een té grote stap.
Klik om te vergroten...

Zoals Andrenochroom al zei:

Het begon ermee dat iemand speed ging spuiten, omdat hij z'n neus niet verder wilde verpesten. Hij begon het toen echt te promoten in die groep, hoeveel cleaner het wel niet was, en directer, en veiliger. Omdat hij makkelijk aan schone spuiten kan komen, en die vriend hen ervan overtuigde dat het alleen maar voordelen heeft gingen andere vrienden ook speed spuiten. Daarna was keta aan de beurt, en toen was de stap naar heroine niet meer zo groot... Ook omdat we al wel mensen kenden die het doen...

Zelf heb ik vanaf het begin geweigerd om iets te spuiten. Een paar van die mensen vinden dat nog steeds raar, dat ik wel speed/keta snuif, en dus m'n neus verknal, maar niet wil spuiten... (en dat verkondigen ze soms ook op hoge toon :rolleyes: )

Maargoed, ik heb het wel gezien daar... :( Zit er best vaak over na te denken, of ik misschien op dit moment iets moet doen. Eén van hen zie ik als een iets betere vriend, en daarmee spreek ik ook wel eens alleen af, dus ik denk dat ik binnenkort maar een serieus gesprek ga aanknopen...
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#17
als je je maar niet over laat halen
M
MiriamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee eigenlijkniet echt al weet ik dat sommige in de club t ook roken om een beetje de crash te verminderen van t basen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."