Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSnelste manier om aan Meet o.i.d. te komen??

Snelste manier om aan Meet o.i.d. te komen??

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kan iemand mij aub helpen?
Mijn vraag is eigenlijk vrij helder; wat is de snelste manier om (legaal) aan Methadon of een ander middel wat je kan gebruiken om de afkickverschijnselen tegen te gaan als je stopt met bruin te komen??
Ik had namelijk als streven om 1 augustus met de bruin te stoppen, maar doordat het allemaal nogal erg lang duurt bij Parnassia / Brijder gaat dit streven op deze wijze sowieso niet lukken, dan kan ik het beter uitstellen naar 1 oktober volgens mij :(

En eerlijk gezegd ben ik er nu helemaal klaar voor, had me helemaal ingesteld om de maand augustus clean van de bruin te beginnen... En nu dat dus nu z.g.a. onmogelijk wordt, wil ik in ieder geval dan zoveel mogelijk van de maand augustus clean vd bruin doormaken...

Het klinkt misschien stom, maar ik kan haast niet wachten om te stoppen, ben het helemaal beu en ben echt bang dat als ik nog een maand ofzo moet wachten het er uiteindelijk niet van komt... Ik hoop echt dat iemand iets voor mij weet...

Thanks alvast... :wave:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! :grin:

Ik woon zelf in Den Haag, zoals ik al eerder heb aangegeven duurt het bij Parnassia/Brijder bij mij dus wel een aantal weken voordat je in aanmerking komt voor de Methadon... Dit loopt nu wel, maar over 2,5 week heb ik dus pas weer een afspraak daar en die afspraak die daar weer uit voortvloeit krijg ik het pas mee en dat duurt me eigenlijk gewoon te lang....

Heb volgende week een afspraak bij mijn huisarts, hopelijk kan hij me verder helpen met een wat snellere manier, want zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik weinig zin om nu nog een maand ofzo te moeten wachten met stoppen... Heb hier en daar al gevraagd of ze aan Meet konden komen (op straat dus) maar helaas helaas.. Er zijn ook niet veel mensen die weten dat ik het gebruik dus ik ga ook niet zomaar aan iedereen die ik ken die wat hosselt vraagt of hij eraan kan komen :wink:

Ben dit weekend trouwens tot de conclusie gekomen dat me huidige vriendje nog liever is dan ik al dacht... Hij weet dat ik per 1 augustus wilde stoppen en omdat ik er zó erg klaar voor was, dacht ik vrijdag toen ik opstond "fok it, ik ga er gewoon voor met óf zonder Meet!", maar ik was echt doodziek aan 't gaan, het ging van kwaad tot erger en ik sliep ook nog 's bij mijn vriend (die overigens zelf niks gebruikt, of heeft gebruikt, behalve wiet), dus hij maakte me echt op mijn slechts mee... Toen ik vanmorgen weer 's wakker werd (elke x hooguit een uurtje achter elkaar geslapen) en ik echt dood en doodziek was, is HIJ gewoon bruin voor me gaan halen bij iemand die hij dan weer kent. Toen hij terug kwam, zei hij tegen me dat hij het echt supererg vond om me zo verrot te zien, maar dat hij er de komende tijd ook echt voor me zou zijn om me zover hij kan er doorheen te helpen...

Toen ik 't ging roken voelde ik me uiteraard weer helemaal goed, maar alleen lichamelijk dan, geestelijk was ik zo erg in mezelf teleurgesteld... Ik weet niet waarom, maar ik voelde me gisterochtend ineens zo zeker van mezelf en dan toch niet door hebben kunnen zetten. Heb gewoon als een klein kind lopen huilen joh! Een uurtje of wat daarna zei mijn vriend tegen me dat hij me nooit meer zo wilde zien... Ik dacht natuurlijk dat hij het over die avond/nacht had dat ik zo ziek aan 't worden was van de afkickverschijnselen, maar wat denk je? Had die lieverd het alleen over dat ik zo teleurgesteld was in mezelf! Hij had zoiets van, het is niet het einde van de wereld, je komt er uiteindelijk wel, maar dan moet jij ook echt in jezelf blijven geloven etc....

Ik weet in ieder geval nu echt zeker dat hij me echt neemt zoals ik ben, ondanks mijn verslaving.. Ik moet zeggen, dat het echt goed voelt en nog een (hele grote) extra stimulans is om door te zetten (maar dan mét medicijnen :wink:)

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Afbouwen maat! Dat is voor nu je enige, correcte beslissing. Óf naar je huisarts gaan. Maar volgens mij sturen die dan een verwijzing, waarmee je dan met ''voorrang'' kan instromen.

Succes,

De eend
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks eend...

Huisarts geeft idd alleen maar een verwijsbriefje en bij Parnassia krijg je dan iig geen voorrang :confused:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je hier in België naar de methadonpost gaat kun je direct opstarten met methadon. Eerst een gesprek met een begeleider, dan met de dokter en je mag opstarten. Je moet dan 3 dagen na elkaar komen en telkens kun je verhogen tot je op de juiste dosis zit.

Is het in Nederland dan zo moeilijk om met methadon op te starten?
Hier in België is dat heel simpel.
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mss zitten hier in België veel minder mensen die het nodig hebben?
Aan de andere kant, jij wil stoppen en bent er klaar voor dan vind ik een wachtlijst behoorlijk onefficient!
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#7
in nederland ga je dan gewoon naar het cad bij jou in de buurt en die stoppen je dan in 1 of ander programma, zodat je regelmatig methadon af kan halen ... wil je een wat geavanceerdere behandeling dan zul je daar echt zelf achteraan moeten gaan geloof ik, maar het is zeker mogelijk ... van wat ik weet is het motto hier in Nederland voornamelijk methadon does the trick :) dus dat is het eerste dat ze je aan zullen bieden om af te kicken

je kunt de meet dan krijgen in drank of pillen. al zie je tegenwoordig ook vaker andere middelen en methodes de kop op steken. Daar weet ik gewoon niet zoveel vanaf :)

ikzelf heb mn meet gekocht op straat toen ik aan het afkicken was, ik betaalde toen 10 euro voor 2-3 strippen van tien x 5 mg

:wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb in de methadon verstrekking gewerkt in Limburg. Of het overal zo gaat weet ik niet, maar bij ons ging het op de volgende manier:

Iemand die verslaafd is en wilt afbouwen komt zich melden aan de methadon balie, of meld zich bij het CAD aan de receptie.
Kom je aan de methadonpost dan zul je in eerste instantie niet gelijk methadon mee krijgen, maar kunnen de verpleegkundige er wel voor zorgen dat je snel contact kan krijgen met de verslavingsarts. Deze bepaald uiteindelijk of iemand methadon mag krijgen, en zoja welke hoeveelheid.
Dit is geen wachtlijst van weken, bij ons had het merendeel van de clienten binnen een week een gesprekje gehad voor de eerste dosis. Achteraf natuurlijk een uitgebreider behandel gesprek.
Meld je je bij de recepie dan kun je ook een afspraak maken bij de verslavingsarts, echter denk ik dat het via de verpleegkundige de snelste en makkelijkste manier is.

In welke regio zit je?
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
heel mooi om te lezen :) en al ik wil ik niet negatief doen ....
onthoud wel dat je nu een extra verantwoordelijkheid op je hebt genomen .... Ik geloof echt dat je oprecht wilt stoppen en ik geloof ook dat je vriend je daarbij wilt helpen en zelfs dat het jullie gaat lukken . Ik hoop dus van ganser harte dat dat lukt, mijn zegen heb je echt! , maar doordat hij jou wilde helpen toen je het zo slecht had, toen je zo ziek was van de ontwenning, heeft hij zichzelf voor een deel blootgegeven aan jouw wereld .. en dat kan soms nu eenmaal averechts werken ...

door jouw acties is je vriend nu in aanraking gekomen met die klotewereld die jou heeft gebracht waar je nu net niet wilt zijn :wink: .. Het is enorm lief van je vriend dat hij die zooi is gaan halen voor je. ik kan me ook helemaal voorstellen waarom, het is nogal niet fijn om zulke pijn aan te moeten zien tenslotte .. maar vanaf dit moment zul jij hem dus nu ook moeten beschermen in het niet nemen van die zooi. Ervaring leert nu eenmaal dat in dergelijke situaties, ' de redder' vaak om welke reden dan ook, ook opeens vatbaar wordt voor het nemen van dope ... Op dit moment is de enige die dat in de gaten kan houden jouw eigen persoontje dus :wink:
Ik bedoel dit niet als een aanval of wat dan ook, maar mijn ervaring is nu eenmaal dat mensen die in aanraking komen met dope, dat ook willen gaan proberen, met alle gevolgen van dien ...

Om jou te 'redden' is je vriend nu in aanraking gekomen met dope en het dopewereldje, nu is het alleen aan jou om te zorgen dat dat wereldje geen invloed gaat uitoefenen op je vriend en dus ook niet meer op jouzelf :wink: In andere woorden zul je dus nu wel moeten stoppen, anders wordt het voor hem ook steeds verleidelijker om te nemen en dan zijn jullie beiden nog verder van huis ...

heel veel sterkte voor jullie beiden .... uiteindelijk is het nu eenmaal altijd zo dat bruin geen functie kan hebben in een leven van een mens .. alleen dat mens moet er soms zelf achter zien te komen dat dat zo is :) jij bent erachter aan het komen :grin: .. dus ga vooral zo door en laat je dus helpen door je vriend! .. mocht hij eventueel zwak zijn een keertje en in de verleiding komen om het te proberen ... dan is het jouw moment .. dan zul jij sterk moeten zijn :)

volgens mij gaat dat prima lukken :)

:wave:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi ArieKanarie,

Thanks voor je opbeurende woorden :) En ook al ken ik je niet persoonlijk, het is altijd fijn om te horen dat iemand gelooft dat je het kan!

En wat mijn vriend betreft... Tja, helaas kent hij dat wereldje maar al te goed. Hij heeft zelf een aantal jaar gedealt en zijn beste vriend die zit op dit moment vast voor, je raad het vast al, dealen. Dat is denk ik ook één van de grootste nadelen van in een achterstandswijk wonen (hij woont in de Schilderswijk - Den Haag), dat overal om je heen gebruikt of gedealt wordt.
Gelukkig is mijn vriend ook gestopt met dealen, anders had ik op dit moment ook geen toekomst voor ons gezien. Moet er echt niet aan denken dat als ik gestopt ben en ik bij me vriend ben, het praktisch onder me neus ligt. Het zal misschien 10x goed gaan, maar er zal vast een 11e x komen waarin je dan wel weer wat zwakker bent...

Maar desondanks zal ik hem zeker tegenhouden / vastbinden of wat er ook nodig mocht zijn, mocht hij ooit met die troep willen beginnen. Ik was zelf voordat ik ging roken echt anti-harddrugs, ik vond een jointje al een beetje "eng" and look at me now :wink:

Ik geloof ook zeker dat ik/we het kunnen en ik ga er dan ook voor de volle 100% voor! Ben nu in ieder geval al aan het minderen en dat lukt (zolang ik maar bezig blijf!) aardig goed... Op naar de 0 per dag :grin:

Doeiii :wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Rokertje:
Weet je de methadonpost in den haag te vinden?
Mocht je huisarts volgende week weinig voor je kunnen betekenen (maw niet snel genoeg), dan adviseer ik je eens om daar binnen te stappen en je verhaal te doen. Hier in limburg krijg je het namelijk dan best wel vrij snel mee, na een snelle intake. Maargoed den haag is wel wat groter dan de steden waar ik heb gewerkt. Alhoewel Venlo ook een grote methadonstad is.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gezellig hé, bij de Haagse Mart?!

Misschien moet je eens een second opinion aanvragen betreffende je huisarts. Het kan geen kwaad om jouw situatie eens uit te leggen aan een andere arts, die misschien wel bereidwillig is en ziet dat jij er nu gewoon helemaal klaar voor bent / geen seconde meer moet verkloten met die Hero.

Ik weet dat een huisarts in principe Methadon voor kan schrijven. Ze willen dit alleen vaak niet doen vanwege ...en dan volgt vaak een hoop blabla. Kijk, hij/zij hoeft je maar voor een paar weken voor te schrijven. Persoonlijk vind ik dat jouw eigen huisarts, waar je reeds een band mee hebt, je gewoon móet helpen.

Succes smokertje

Deeend
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja, gezellig... In ieder geval altijd erg druk :wink:

Maar ik had ergens ook al gelezen dat een huisarts Meet kan voorschrijven, ga het dus ook zeker voorstellen. Snap ook wel dat een behandeling naast de Meet ook wenselijk is, maar die komt als het goed is over een paar weken...

En ja, de Methadonpost weet ik te vinden, het is dus waar ik nu die afspraken heb lopen (brijder/parnassia)... Daar in dat gebouw zit dus ook de methadonpost... Ben er dus al eens binnengelopen en heb me verhaal gedaan :(
Mocht me huisarts me inderdaad niet verder helpen qua Meet, is het zeker een goede tip om een second opinie te vragen, wie weet gaat dat wel weer wat sneller! Maar laat ik me huisarts niet op voorhand afschrijven, wie weet gaat hij me verbazen en schrijft ie het zelf wel voor :P

Laat wel weten hoe het afloopt! :grin:

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."