Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskan ik mijn meet inspuiten

kan ik mijn meet inspuiten

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
f
froggerLid
01-01-2024, 00:00
#1
yow

ik zit met een simpele vraag, mijn dokter geeft me steeds 50mg meet mee naar huis onverdund. Ik zou die liever inspuiten maar kan ik dat eigenlijk wel doen, en wat zijn de gevaren.

de groeten.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet doen.. grote kans op abcessen en allerlei andere gezondheidsproblemen + nauwlijks effect. Als je dan persé high wilt worden is H een 'veiliger' optie.. hoewel spuiten uiteraard nooit zonder risico is.. De methadon die jij mee naar huis krijgt is niet gemaakt om te injecteren en dus ook niet steriel.

Links over injecteren van methadon en de gevaren ervan:

http://forum.opiophile.org/showthread.p ... +methadone

http://forum.opiophile.org/showthread.p ... +methadone
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
zit er bij jou geen smaakje aan?

Ik heb groene gehad en dit smaakte ronduit chemisch. De transparante had een bepaald smaakje. Ik kan het niet meer naar boven halen, enkel dat het erg specifiek was.

Hoe dan ook, ik zou het niet zo snel in je bloedbaan jagen.

Anders veel plezier gewenst.

Gr.,

Eend
f
froggerLid
01-01-2024, 00:00
#4
hi,

Ja maar die meet dat ik mee heb gekregen lijkt me spuitbaar hoor, het is geen siroop maar het is precies water. Maar als jullie het gevaarlijk vinden doe ik het niet hoor. Maar als het geen siroop is kan het dan ook kwaad ?

en bedankt voor de tips en links.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#5
u krijgt niet voor niets methadon, probeer het nou niet leuker te maken voor u zelf maar probeer nou met de methadon echt te stoppen.
m
morfientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
hoi

ik heb al eens meet een paar keer gespoten en dat was eigenlijk ook drink meet, ik moet zeggen dat ik persoonlijk nergens last van heb gehad maar misschien ligt dat bij jouw anders ik moet wel zeggen dat ik er niet stonend van werd, en persoonlijk doe ik het alleen om de pijn van mijn ziekte te onderdrukken en dat hielp wel

maar als je het spuit moet je het wel verdunnen met nacl dat een natuurlijke zout oplossing en kun je gewoon via internet bestellen en kost haast niks ik geloof voor een halve liter een euro of 2 en je hebt maar 10 ml per 5 ml meet nodig dus

ik hoop dat je hier iets aan hebt

groetjes morfientje
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kreeg die Dreft-meet in Den Haag gewoon aan de post aan de Zeeweg. Die pilletjes ben ik maar één maal elders tegen gekomen. Volgens mij geven ze eerder die drank vanwege het verlaagde risico op verhandelen ('t is namelijk wat gekloot met al die potjes op zak :wink:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#8
ik ken wel meer mensen die hun meet ooit ingespoten hebben ... dat doen ze meestal maar 1 keer, want het heeft inderdaad amper of geen meerwaarde op de werking ... meet geeft gewoon amper tot geen roes, maar de halfwaarde is meer dan een dag .. daarom is het ook zo geliefd geweest om te gebruiken bij het afkicken .. het geeft amper werking maar het werkt wel heel lang in verhouding met bv heroïne

Ikzelf had vroeger in rotterdam van die kleurloze doorzichtige meet, die echt zo ranzig chemisch bitter smaakte dat je dr van zou kunnen kotsen .. het was niet echt stroperig, maar ook niet waterig .. dat kwam van het CAD/boumanhuis en hun methadonafgiftepunten

Volgens mij heb ik ooit ook eens die blauw/groene stroperige gehad ( gekocht van iemand die het bij de apotheek haalde en niet bij een methadon afhaalpunt) in het noorden van het land ...
Dat leek mij meer op een soort hoestsiroop die de apotheek mengde met methadonextract. Dat was echt een dikke stroop met muntsmaak (en dus die ranzige meetbitterheid die blijkbaar niet te onderdrukken valt) .... in beide dranken zat 2 mg methadon per 1 ml vloeistof ...

Wat dat betreft is er toch best heel veel verschil in de afgifte van methadon.
In Rotterdam krijg je methadon drank over het algemeen, maar ik zie in Leeuwarden en Heerenveen dat ze weer de symoron pilletjes van 5 mg afgeven.
bij mensen die in boerendorpjes wonen zie ik vaak de stroperige blauwe 'hoestsiroopmethadon' voorkomen die bij de verschillende apotheken worden gehaald ....

logisch ook, aangezien apotheken veel van hun drankjes en zalfjes op de plek zelf maken van geconcentreerde voorraden die ze hebben ... en er zijn nogal wat verschillende leveranciers, die dus verschillende middelen aanbieden om die geconcentreerde medicatie precies goed te verdunnen.

maar je meet inspuiten is dus onnodig nogal wat risico op je hals halen :) extra werking zal je er amper van merken ... ik heb het nog nooit mn hol in gespoten, zie het niet gebeuren ook, aangezien ik een heel gevoelige endeldarm heb :tearsofjoy: , dus geen idee of rectaal zou werken ...

:wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
speeseend zei:
Volgens mij geven ze eerder die drank vanwege het verlaagde risico op verhandelen ('t is namelijk wat gekloot met al die potjes op zak :wink:
Klik om te vergroten...

Inderdaad, en het is een stuk goedkoper dan de methadon pilvariant
Methadon spuiten is zeker geen aanrader, het is niet goed voor je aders en de dosis werkt anders / minder
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Er zijn 2 soorten Meet: de injecteerbare (helder van kleur, zonder suiker en daarom geschikt voor intraveneus gebruik) en de Meet mét suiker en mét kleur (oranje of groen, verschilt per stad).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."