#1
Ooievaar,Cigogne zei:Ik zou echt niet willen overstappen op Meet, vind het wel heel erg raar hoe NL tegenover Sub staat maar ach...
Wat je niet wilt dat doe je dus ook gewoon niet, zou ik zeggen
Dat is in ieder geval altijd mijn stelregel. Schudt de methadonboeren maar wakker en open ze de ogen. Het feit dat temgesic, sub & co toegelaten medicijnen zijn in NL zegt niets meer dan dat ze gewoon voorgeschreven mogen en dus ook kunnen worden. Aan jou de taak om ze ervan te overtuigen dat in jouw geval ook gewoon te doen. Je hebt recht op voortzetting van de behandeling die jou weer toekomst geeft.
Ik heb verleden week nog (op de goede afloop gelukkig) koffie gedronken met iemand die een jarenlange verslaving aan coke en hero had gekickt. Ondanks het feit dat hij alweer 5 jaar clean is gebruikt hij nog steeds 90 mg/d methadon, zei hij mij. Hunkering naar hero heeft hij met deze dosis niet meer. Hij kan ermee functioneren, maar is geestelijk nog erg mat en uitgeblust...
Zijn moeder had mij eerder benaderd voor hulp bij een financieel probleem als gevolg van zijn verslavingsverleden, waardoor hij radeloos was en zwaar onder stress stond. De hulpverlening stond erbij en keer ernaar, maar deed niets, nada, ne rien
Zijn moeder was doodsbang dat hij weer zou terugvallen. Ik kreeg sterk het vermoeden dat de hulpverlening het wel zo gemakkelijk vindt hem op een onderhoudsdosis te zetten, want dan is het wel lekker rustig allemaal. Verslaafde van de straat en zij kunnen pronken met de behaalde resultaten. Maar over wiens rug?
Voet bij stuk houden Cigogne, is mijn advies. Gelukkig heb jij twee heel lange stelten en kun jij er zelfs op één staan...en met die lange snavel kun je ook nog p(r)ikken
Grt
Sarori
PS: is de mand al gepakt?
