Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSubutex: een aantal vragen, sta voor een probleem!

Subutex: een aantal vragen, sta voor een probleem!

39 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik zal even snel uitleggen hoe de situatie ligt en hoop echt dat er mensen met goede adviezen kunnen komen! B.v.d.

Ik ben sinds 3,5 jaar wonende/werkende in Frankrijk, erg leuke en leerzame tijd gehad, maar onderweg ook Heroine tegen gekomen. Ik heb gebruikt over een periode van ongeveer 1 jaar, wat begon als experimenteren eindigde vooral in een lichamelijke verslaving. Heb hulp gezocht bij een kliniek, en zit sinds augustus onder een subutex behandeling. Bevalt me erg goed, behalve een terugval die ik in Januari heb gehad.

Ik zit nu op 8mg subutex elke ochtend, dus is het een kwestie van afbouwen maar:
Ik moet zeer onverwachts terug naar Nederland, over 1 week!!
Mijn eerste idee was om meteen cold turkey van alles af te komen wanneer ik in NL ben, maar na mijn gesprek met mijn verslavingsarts heeft hij me het ten zeerste afgeraden.
Hij zegt dat het een te heftige ervaring wordt, waarbij de hulp van een arts/ toezicht toch wel beter is.

Is dit zo? En hoe gaat het in NL met behandelingen aangaande Subutex?
Wanneer ik in NL een arts ga zoeken heb ik het volgende probleem: hoe ben ik verzekerd??

Ik zit dus vol met vragen en hoop echt dat iemand mij kan helpen. Het liefst wil ik er echt vanaf en dus een week goed ziek zijn is niet erg, maar is dit mogelijk?

Dit is het wel even, ik wacht af op een behulpzame reactie.

Bij voorbaat dank, Cigogne.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#2
weet je nog hoe ziek je werd toen je ziek werd van de bruin? .. dat is alleen maar de eerste dag .. de dagen erna ga je elke dag een beetje meer dood van de pijn ... ik begrijp die arts wel ..

Je haalt nml al veel spanning op je nek door weer naar nld te komen ( elke verhuidzing doet dat nu eenmaal) en dan gelijk koude kalkoenen een handje gaan geven ( waar je eigenlijk al je aandacht voor nodig hebt en echt nix extra bij kunt hebben, mentaal gezien ) is niet iets wat mij ook al te slim lijkt ...

probeer eens te googlen op CAD nederland, boumanhuis of jellinek ... daar kun je info aanvragen over een vervolg van je behandeling die je in frankrijk gestart bent ... mijn ervaring is dat ze niet zo heel moeilijk zijn, maar das al erg lang geleden ... toen bestond subutex nog niet eens geloof ik ...

Qua verzekeringen weet ik nix, maar ik weet wel dat de gemiddelde junk hiero ook bij het CAD of jellinek loopt en die hebben echt geen verzekering hoor :wink:

sterkte :) ik hoop dat je het volhoudt om in nld er ook vanaf te blijvn

:rock: :wave:
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank voor je snelle reactie.

Ik weet dat dit een pittige tijd gaat worden, maar zoals je zei: ongeveer 1 week, klaar toch?
Nu zei mijn arts dat het een kwestie van weken is, met ups and downs zeg maar. Ik sta hier wel van te kijken, want wist niet dat dat met Sub zo gaat. Ik hoop dat dit niet waar is en er met een week helemaal mee klaar te zijn. Ook voel me ik me goed en acht de kans zeer klein dat ik in NL nog naar bruin ga zoeken.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wel een behoorlijk stressy situatie om zo plotseling vanuit 'La douce France' naar dit kikkerlandje te moeten verhuizen. Als ik jou was zou ik even al je aandacht op je verhuizing richten en alles wat daarbij komt kijken. Dan kun je hier rustig verder afbouwen als je gesetteld bent. Dat vergroot denk ik de kans dat het allemaal goed gaat komen... en daar doe je het toch voor :)

Ik heb geen enkele ervaring met Subutex verstrekking hier, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Wel kan ik je misschien op weg helpen met je vraag over de ziektekostenverzekering. Sinds een aantal jaren is iedere inwoner van Nederland verplicht een zorgverzekering af te sluiten bij één van de zorgverzekeraars in NL. Voor het basispakket gelden geen toelatingseisen, dus iedere verzekeraar zal je, ongeacht je leeftijd of gezondheidstoestand, moeten accepteren.
Je moet een zorgverzekering afsluiten binnen 4 maanden nadat je in NL bent komen wonen, anders krijg je een boete en moet je zelf opdraaien voor alle medische kosten.

Voor een overzicht van alle verzekeraars hier de volgende link:
http://www.kiesbeter.nl/algemeen/default.aspx

Op deze site kun je ook veel info vinden over verhuizingen binnen de EU en zorgverzekeringen en kun je aanvraagformulieren downloaden:
http://www.buitenland.cvz.nl/

Ik wens je heel veel succes en sterkte....en... stay clean!
:wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#5
het gevoel dat je doodgaat s na een week wel over met heroine als je niet te lang en teveel gebruikt hebt.... helaas zijn middelen als methadon en in mindere mate ook subutex en co vrij lang werkende opiaten, handig om mee af te bouwen, nog rotter om cold turkey mee te stoppen, met dus een langere en heftigere ontwenningsperiode ... met heroine was het doodgaan een week bij mij, daarna werd de pijn minder ... rot en brak voelen, diarree, buikpijn en niet/amper slapen duurde een maand ongeveer ..

met methadon werd dat verviervoudigd!in lengte en intensiteit ... subutex ken ik niet, maar als je arts zegt weken, dan zou ik uitgaan van maanden ... mijn ervaring met artsen is dat ze best weten wat ze doen, soms, maar dat er maar heel weinig zijn die echt weten wat ontwenningspijn is ...


ik zou het anders bekijken als ik jou was :) .. je zegt dat je je nu goed voelt en nu geen cravings hebt.. op de korte termijn is dat altijd het belangrijkste maar uiteindelijk wil je dat ook op de lange termijn ? toch? ..
wat denk jij dat er gebeurd als je cold turkey gaat en dat duurt echt langer dan een week :) geloof me ..
behalve dat je ziek word, weet je ook het medicijn .. namelijk opiaten ... en je geest en wilskracht zijn niet zo sterk aan het begin van je koude kalkoen hoor ...
Ik zou het risico niet eens willen nemen om cold turkey te gaan als ik me echt goed zou voelen met de substitutie, zeker met de gedachte dat je dat op je gemakje af kan bouwen en dat zal al rot genoeg zijn .

Waarom intens lijden ( je bent al eens hervallen, dus je weet hoe snel dat kan gaan ) als je nu nergens last van hebt ... persoonlijk lijkt het mij heel erg veel wat je op je hals haalt als je in een keer zou stoppen met sub als je in nld komt. stoppen met de sub is natuurlijk altijd wel het einddoel ..

maar kom je liever volgend jaar voor altijd op dat einddoel of over een maand en dat je over twee maanden omdat het toch teveel bleek alles bij elkaar, weer halverwege bent door een terugval? .. niet vergeten dat je pas weet als het teveel is als het te laat is :wink:

succes en bienvenue a les pays-bas binnenkort dan maar :) ( eindelijk na twee jaar frans op school en tien jaar de ellende ervan proberen te vergeten kon ik dan toch een frans regeltje tiepen :tearsofjoy: )

:wave:
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt allebei voor de reacties, stel het erg op prijs!

Het is dus duidelijk dat een cold turkey van Sub niet met een week voorbij is... Maar is het ook gevaarlijk dit te doen? Zeg maar, of je echt lichamelijke risico's kan lopen tijdens het afkicken?

De reden waarom ik dit zo doorvraag, is het feit dat ik dus volgende week naar NL ga, met als doel in september weer te verkassen naar een ander land. Dit zou ik heel graag, of bijna zelfs wel moeten, zonder nog aan de Sub of andere vervanging te zitten willen doen.

Zoals ik eerder heb gemeld, is deze verhuizing echt heel onverwachts en heb ik geen tijd tot voorbereiden/nadenken gehad. Ik zit dus met een hoop dingen die normaal zijn bij een verhuizing, en ook nog die Sub waar ik graag met een paar mnd vanaf ben.

Ik zal sowieso contact opnemen met de door jullie gegeven tips aangaande de ziektekosten verzekering en die verslavings instanties in NL, daarvoor nogmaals dank!

Als er nog meer kennis ter hande is, kom ermee, ik kan elke tip gebruiken.
Graag zou ik meer willen weten over die cold turkey; is het echt heel onverstandig of toch te doen in mijn situatie.

Ik hoor het wel!

MVG, Cigogne.
En Arie, je bent die Franse ellende toch niet vergeten! :tearsofjoy:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#7
toen ik tien jaar geleden voor het eerst afkickte ( eerste keer dat het lukte, na wat mislukte methadonprogramma's) na een jaar of vijf aan de heroïne te hebben gezeten, heeft het me na die eerste hel maand, nog zo'n 4 maanden gekost van anabolen vreten, zonnebanken en sporten voordat ik überhaupt weer op een mens leek .. was natuurlijk ijdelheid, maar goed eruitzien is ook goed voelen :) ( woog toen ik aan de bruin zat op mn 20e nog 50 kilo, voor ik begon 100 op 1.85 m :confused: )

toen ik bij mn huisarts kwam en het vertelde, was zijn reactie : jongen het had je dood kunnen zijn. Er zijn dus gevallen bekend waar mensen doodgingen door de stress die afkicken op hun lichaam bracht, dit zijn wel de uitzonderingen, degenen die al flink vertiefd waren, maar het kan dus ... het kan je veel meer kosten dan dat je wil of dan dat het oplevert :wink:

ik ben geen arts, dus ik kan in het geheel niet beoordelen hoe dat voor anderen geld, maar de drie keer dat ik af moest kicken, kon ik drie keer alleen afkicken, er kon absoluut niets anders bij waarmee ik me bezig moest houden.
De laatste keer heb ik heel snel methadon afgebouwd, was een korte terugval :wink: en ben er niet/net niet ziek van geweest, maar nog steeds trok het een enorme mentale belasting op mij en degenen op me heen ..

sterker nog nu een jaartje later kan ik oprecht zeggen dat dat me mn huwelijk gekost heeft .. die ene maand snel methadon afbouwen.... zo'n sterke wissel legt afkicken op iemand en zijn omgeving .... moet je nagaan hoe erg het zal zijn door cold turkey af te kicken :)

het kan, als je een tijd mentaal sterk kan zijn en kan wachten tot de pijn overgaat. maar onderschat dat niet . .. de 4e dag ga je zo erg dood van de pijn dat je nergens anders meer aan kan denken en dan realiseer je je van shit dit duurt nog maanden, dat breekt veel mensen, ik ken er zat die aan medicijnen verslaafd waren of alleen aan methadon die cold turkey gingen en de eerste de beste junk aanspraken die ze zagen waar ze heroïne konden kopen, terwijl ze niet eens wisten hoe ze het moesten gebruiken ..
dat zegt heel veel over de staat waar je in bent op dat moment ... veel mensen die gaan afkicken onderschatten dat.

Er is niemand die kan zeggen of je het zelf kan, maar ervaring leert dat er maar heel weinig zijn die het zelf lukt.
Ik kan het je dus echt niet vertellen cigogne. Misschien kun je aan je huidige arts, die kent je het langst tenslotte ( hoe is dat eigenlijk met verslavingszorg in frankrijk, erg anders dan hier? ) vragen of het mogelijk is om die 8 mg sub af te bouwen in het tijdsbestek dat je in nld hebt. hij kent je lichaam en je mentale instelling tenslotte en hij weet hoe sub af te bouwen is ...
Ik weet nix van sub en bupe en dat soort middelen af om daar iets over te kunnen zeggen.

sterkte :)
:wave:
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou ik begrijp dus goed dat ik mijn borst nat kan maken. Om op je vraag terug te komen: ik ben onder behandeling sinds augustus afgelopen jaar, na een periode van ongeveer 1 jaar gebruikt te hebben.
Relatief korte tijd dus, maar intensief genoeg.

Wat klote trouwens van je huwelijk man, echt balen, maar iig geval ben je afgekickt toch?

Ik heb een best drukke en intensieve carriere, waarvoor ik dus hier in Frankrijk ben (vak mag je raden :) ), en ook weer in september voor vertrek(land hou ik een beetje geheim, maar is ook niet belangrijk). Ik wou dus graag profiteren van de komende tijd hier in een keer vanaf te komen. Ga dus volgende week naar NL, waar ik een tijdje bij moeders verblijf. Het lijkt me echt de beste manier, alleen wanneer het mogelijk is natuurlijk!

Ik zal sowieso contact opnemen met Jellinek, en met een NLdse arts, maar hou wel graag deze mogelijkheid open. Heb er echt een maand voor over, en nu is het echt het enige moment dat ik een maand heb!

Wat jij vertelde over je lichaamsgewicht toen je gebruikte, gaat voor mij niet op. Ik zit nog goed op gewicht aangezien ik niet over lange tijd gebruikt heb. Ik ga zeker je advies opvolgen een arts te raadplegen, ik zal niet onbezonnen mijn moeder met grote zorgen opzadelen.

Verder hoor ik graag van ervaringen van iemand met Sub, het zal/kan inderdaad veel verschillen qua afkick met Metha.

Trouwen Arie, die versnelde afbouw (en ja ik heb goed begrepen wat de gevolgen uiteindelijk waren), is dat misschien niet een goed idee?

Ben benieuwd, tot snel.

Mvg, Cigogne.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zou nooit maar dan ook nooit overstappen van sub naar meet ... met methadon is echt nog nooit iemand echt geholpen .. ze hebben niet voor niets sub en naltrexon enzo uitgevonden nadat meet al 15 jaar gegeven werd .. met heel weinig succes oo0k nog eens ( meeste mensen aan de methadon blijven bijgebruiken omdat dat niets doet aan de trek in drugs, sub en co schijnt die trek wel te dempen.. en met meet is de enige manier van afbouwen die ik ken ..

en ik ben afgekicked ja :) van drugs en van mn vrouw :mrgreen: ( haar beste keus uit mijn leven :) ) maar ja ben wel eerder afgekicked geweest .. tot nu toe nooit langer dan 6 jaar ... dus moet nu nog op zijn minst 5 jaar wachten voor ik kan zeggen ben afgekicked

volgens mij was de eend een lid hier die veel van sub en co afweet, maar heb ik al een tijdje niet gezien geloof ik .

:wave:
AkA
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#10
NEEEEE! Dat bedoelde ik ook helemaal niet!

Ik doelde op de "versnelde afbouw". Dat kan misschien met Sub ook. Misschien is dat een oplossing.
Ik lees al een tijdje op dit forum, en ben de naam speeseend al eens tegen gekomen, die bedoel je toch?

Verder heb ik net gegoogled op jouw tips, helaas zonder uitkomst:
Jellinek zit in een regio waar ik niet in zit.
Op CAD NL, kom ik op andere dingen uit behalve dit onderwerp, en boumanhuis was hetzelfde probleem als Jellinek.

Ik weet t even niet, maar er is vast wel wat te vinden...
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#11
Persoonlijk zou ik het liever rustig afbouwen met een grote kans op blijvend resultaat, dan versneld met een grotere kans op terugval. Dan ben je weer bij af namelijk en dan ben je per saldo geen moer opgeschoten...alleen de frustratie is dan gestegen...

Ik lees hier veel verhalen in dit subforum van mensen die versneld opiaten (of vervangers) hebben afgebouwd en daar later spijt van hebben. Het spreekwoord "haastige spoed is zelden goed" lijkt wel te kloppen als het gaat om afbouw van een opiaatverslaving :cry:

Maar goed, ieder mens is anders en de uitzondering bevestigt soms de regel :wink:

Waar de één jaren over doet, kan de ander in één of een paar maanden. Belangrijkste is dat het je gaat lukken, het tempo lijkt mij dan niet zo belangrijk...

In welke regio van het land ga je wonen als ik vragen mag? Dan heb je meer kans dat iemand hier op dit forum weet waar je dan wel terecht kan....

A bientôt, bien à vous.
:wave:
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja Sarori, daar heb je gelijk in, weet ik. Het zal inderdaad beter zijn rustig aan te doen en langzaam af te bouwen. Het is nou eenmaal ook zo dat ik in totaal denk ik 6 mnd heb dit te realiseren, ivm een volgende verhuizing naar buitenland. Ik luister goed naar jullie en laat me ook goed adviseren door een huisarts, dus ik wacht het even af.

Ik ga naar het noorden toe, om op je vraag tekomen, en heb ondertussen ook al contact gehad met het VNN. Ik belde rond 17hrs en dus werdt me verteld het morgen weer te proberen. In ieder geval zeiden ze dat ze me zeker kunnen helpen met een en ander.

Ik hou nog altijd de mogelijk open een cold turkey te doen, alhoewel ik steeds meer besef dat dat zwaar wordt.
Afwachten dus, ik moet nu weer naar mn werk, dus ben er vanavond laat weer. Even de tijd rustig na te denken!

Gr Cigogne,
En bedankt nog voor je reactie!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kort gezegd; je kan in een bijzonder rap tempo van de Buprenorfine afkomen. Het is niet - vrijwel niet verslavend. De eerste mg. moet vrij simpel gaan. Zorg voor voldoende lichamelijke afleiding en je zult na twee dagen al op vier mg. kunnen staan.

Die laatste paar mg. zijn voor mij psychisch erg zwaar. Maar uiteindelijk zeker wel te doen. Nu zit ik op 0,2 - 0,4 mg. per dag. Soms met meer dan vier-en-twintig uur tussen de laatste dosis.

Nee, Benzo's vond ik lichamelijk vele malen rotter, bij het minderen / stoppen.

Waarom kan je niets regelen met je arts in Frankrijk? Normaal gesproken is veel mogelijk (meer meekrijgen, op laten sturen)

Nou, good luck to you!

Eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#14
dat had ik met meet ook inderdaad eendje :)
offtopic :)
begon op 150 mg en een 3 weken later zat ik op 1pil van 5 mg per dag.. het was op het randje van ziek zijn elke dag, maar zo zie je dat er veel mogelij k is ... áls het tijd ervoor is :wink: ik heb wel vaker afgebouwd met meet en vooral het beginnen ermee moest ik de juiste tijd kiezen ... deed ik dat niet dan bleef ik bij gebruiken en kwam ik niet meer toe aan afbouwen.

grappig dat je over die 24 u begint eendje .. ik zie toch steeds meer overeenkomsten tussen sub en co en meet eigenlijk ... mijn uberfoute theorie over afkicken met methadon is daar half op gebouwd ... ik merkte bij mezelf namelijk dat ik sneller omlaag kon met meet als ik 'speelde' met de tijden dat ik het nam ... en ik geloof dat je veel sneller omlaag kan dan dat artsen zeggen ... 1 groot nadeel eraan is, je moet met cravings om kunnen gaan ... geen idee hoe dat met bupe is maar met meet nemen en minder nemen is vaak vragen om cravings ... ik kon dr redelijk mee omgaan :)

ik ging bv een keer van 50 mg naar 30 mg methadon zonder er last van te hebben qua ziek zijn, het leek alleen eerder uitgewerkt ( kan ook mentaal zijn geweest ) maar dan nam ik mn dagelijkse dosis max 6 uur eerder .. en als ik dan weer op het oude tijdstip van nemen zat, ging ik weer omlaag met zoveel mogelijk..

die laatste vijf mg was vooral psychisch, bij mij dus ook .. heb dat zelfs nog afgebouwd met een kwart pil per dag 1.25 mg ongeveer dus ... en dat laatste kwartje .. daar ben ik zelfs nog een heel klein beetje ziek van geweest een dag. Maar ik moest en zou hem bewaren en inlijsten :)
die laatste 5 mg is in een week naar nul gegaan ..

weet jij wat de halfwaarde is van bupe eendje? bij meet is dat de helft na 24 uur... daarom was het denk ik ook makkelijk af te bouwen door oa met innametijdstip te spelen.

:wave:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi Ooievaar,

Het Verenigd Europa is nog niet zo verenigd zeg, als je nog niet eens een stuk blik met vier banden over de grens kunt laten rollen zonder allerlei problemen. Mooi waardeloos! :smilingimp:

Zoals Eend al eerder zei is Subutex hier uit de handel genomen omdat het teveel werd misbruikt (het kon IV gespoten worden). De enige andere alternatieve medicijnen die Buprenorphine bevatten zijn:

* Temgesic, 100% bupe, maar slechts verkrijgbaar in kleine smeltpilletjes van 0,2 mg

* Subuxone, tabletten van 2,0 of 8,0 mg, maar Subuxone is weer verrijkt met Naloxon zodat je het niet kunt injecteren. Doe je dat toch, dan werkt alleen de Naloxon/Naltrexon, maar niet de bupe, dus dan heb je er per saldo bar weinig aan.

Temgesic wordt zeker vergoed, maar dat wordt in jouw geval wel 40 pilletjes per dag laten smelten onder je tong. Ik weet niet hoe lang dat duurt (ik heb eens gelezen ca 4 minuten per pilletje?) en dus ook niet of dat een flinke belasting is. Ik verwijs maar weer naar Eend voor de praktische kant.

Zoals ik al eerder heb geschreven in mijn post van 20 februari loopt er voor Subuxone een vergoedingsaanvraag, hetgeen inhoudt dat het tot op heden in NL nog niet wordt vergoed. De Verslavingszorg Noord Nederland kan je daar vast meer over vertellen en weten vast ook of er uitzonderingen op die regel mogelijk zijn, indien het echt noodzakelijk is voor je behandeling.

Alles overziend denk ik dat je met Temgesic het goedkoopste uitbent (je slikt alleen een jaarlijks verplicht eigen risico van € 150,00 weg) en je daarmee tevens een middel hebt dat 100% gelijk is aan de Subutex die je nu al slikt.

Er zijn veel goede verzekeringsmaatschappijen in Nederland en ik vind het moeilijk je daarin te adviseren. Zelf zit ik bij ONVZ http://www.onvz.nl/en ik weet dat die goed uit de vergelijkingen komen en in ieder geval een vrije keuze van zorgverleners kennen. Je hoeft dan niet naar een door de verzekeraar aangewezen arts of ziekenhuis voor behandeling, omdat ze daarmee een contract hebben gesloten.
Op de vergelijkingssite, waarvan ik je eerder de link heb gestuurd, kun je zelf verder neuzen.
Maar laat je niet gek maken, want iedere maatschappij zal je moeten accepteren voor de basisverzekering (ongeacht je leeftijd of gezondheidstoestand) en de dekking daarvan is wettelijk vastgelegd.

Weer een hele lap tekst helaas :wink:

Belangrijkste is denk ik toch om in je achterhoofd te houden waarvoor je het allemaal doet. Al zou ik 80 pilletjes per dag moeten laten smelten, dan zou ik het er nog voor over hebben als daarmee mijn doel maar wordt bereikt. Weliswaar niet breed lachend, maar meer als een boer die kiespijn heeft, maar toch :)

Verhuizingen zonder stress bestaan niet (bij mij althans) en het is de kunst je hoofd boven water te houden als alle zekerheden die je hebt even aan een draadje bungelen. Maar ik ken niemand die daar niet doorheen is gekomen, dus het gaat jou ook vast lukken, zeker als je weigert toe te staan dat al die onzekerheden jou naar beneden halen. Think positive!

Je te souhaite de la bonne chance!!
:wave:
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank je Sarori,
Kom net bij mijn verslavingsarts in Frankrijk vandaan (stond me trouwens raar aan te kijken want ik zou al 2 dagen weg zijn).
Ik heb m het voorgelegd, maar hij er natuurlijk weinig mee. Wel ben ik eruit gekomen over een ding: wanneer ik niet iets vergoedt krijgen kan (lees net je post, dus weet dat temgesic een optie is) ga ik gewoon Cold Turkey.
Weet dat dit heel erg is afgeraden door iedereen, maar ik hou t wel bij mijn mogelijkheden.
Mijn arts zei dat ik dan in NL bij de kliniek voor Benzo's en alles vragen moet, ook prefereert hij dat ik het onder toezicht van een NLse arts ofzo doe, iig iemand die dagelijks even kan checken.

Anyway, ik denk dat ik pas maandagochtend meer weet, maar hou alles open. Zoals ik eerder aangegeven heb, is het belangrijk dat ik met een paar mnd van ALLES af ben, ivm een volgende verhuizing naar Verweggiestan. Vandaar ik CT als een hele goede maar pittige optie zie.

Zal morgen even bellen met wat verzekeringen, ben door dat auto gedoe erg veel tijd verloren, iets wat nog best wel voor moeilijkheden zorgen kan :rolleyes:

Mvg Cigogne.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klik hier heb ik een telefoonnummer van de leverancier neergezet. Deze heeft ook een hele goede folder met uitleg, belangrijke nummers en dergelijke.
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank je eend, ik had er al eens overheen gelezen, zal even bellen.
Maandag ook even dat gesprek afwachten, ben benieuwd wat ze er zelf al van weten.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het mooie van de Bupe is onder anderen dat de trekremmede effecten minimaal vier-en-twintig uur werkzaam is. Tenminste, bij de Eend dan.

De halfwaarde ligt gemiddeld tussen de dertig en veertig uur. Maar de effecten zijn na acht uur al vrijwel geheel verdwenen, bij een dosis van max. 0,4 mg. per vier-en-twintig uur. Hoe hoger je dosis, hoe langer het middel werkzaam is. Niet zozeer sterker. Bij ongeveer twee mg. of meer zit je tegen het plafond aan qua sedatie.

Nu zit ik al enkele maanden onder de 0,4 mg. per dag en kan eindelijk zeggen dat ik me steeds meer de oude ga voelen. En dan wel de échte oude, van tien jaar geleden. De echte trek is inmiddels al dik twee jaar uitgebannen. Pas wanneer ik me er echt op ga focussen, kan ik enigszins een verlangen oproepen. Maar een gevaarlijke situatie, dat godzijdank in de verste verte niet.

"Tijd heelt alle wonden", zeggen ze weleens. Nu, ik voel dat het in dezen zeker van toepassing is. Dit is ook niet altijd even simpel maar in combinatie met de juiste psychische steun / hulp kom ik al een heel eind.

Groeten,

Het Eendje
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#20
dat wat supereend zegt :sunglasses:

is bupe hetzelfde als subutex ? ff te lui om te googlen :)
maar al nadenkend .. je zegt in feite nu dus ook dat cigogne pas een echte klap gaat krijgen als ze/hij lager dan 2 mg per dag komt ? dan geeft ook bupe geen roes meer, dus dat is logischerwijs een moeilijk punt, toch?
het klinkt raar maar soms heb je een roes die je amper doorhebt en als die dan opeens weg is ... ga je verlangen :wink: want het verschil merk je heel goed. zo was dat bij mij met methadon tenminste .. ik zie heel veel overeenkomsten, maar toch ook heel veel verschil, dus geen idee hoe dat met bupe zit.

niet dat dat bij C zo is, maar beter teveel informatie dan te weinig tenslotte :)

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."