junk zit in mn vuilnisbak
je kunt wel een scheidslijn gaan houden van weke gebruiker is nou een junk en welke niet, maar is iemand die zn moeder berooft voor een tientje om wiet te kopen dan minder junk dan een heroineverslaafde die bedelt op straat voor wat kleingeld, maar verder geen vlieg kwaad doet.?
elke gebruiker van drugs, die dat meer doet dan 1 of een paar keer, is in feite verslaafd, ook al kun je die verslaving min of meer in de hand houden, je bent verslaafd,. Zo gezien is er in feite niet zoveel verschil tussen de ene gebruiker en de andere ... ze zijn allebei verslaafd aan wat dan ook.
Feit is wel dat hoe erger je verslaafd bent, des te erger zal je gedragspatroon worden om die verslaving in stand te houden, maar dat maakt je in feite nog steeds niet anders dan veel mensen die niet verslaafd zijn .
Ik ken mensen zat die anderen oplichten, pijn doen, aanranden en weet ik het allemaal wat, zonder dat ze drugs gebruiken .. en ik ken mensen die heroine spuiten zonder dat ze daar ook maar een cent voor hoeven te jatten/ Sjah de sporen van jarenlang spuiten zie je aan iemand, dus die laatste zou dan de junk zijn? we moeten als mens misschien eens wat minder kijken in wat voor hokje we anderen kunnen stoppen ivm hun gedrag, en gewoon eens gaan kijken wat je voor jezelf wel of geen wenselijk gedrag vind.
Ik ken mensen die eruit zien als een junk, terwijl ze kanker hebben .. en ik ken mensen die in een driedelig pak lopen dure auto rijden en elke dag toch 3 gram heroine nuttigen...
junk zit in je afvalbak als je in een engelstalig sprekend land woont, in nederland spreken we nederlands dus junks ken ik hier niet
maar uiteindelijk herken ik wel heel veel van wat jullie schreven, ik voelde me ook een junk toen, gewoon omdat mensen je zo gaan behandelen op het moment dat ze iets aan je kunnen zien zodat ze je kunnen gaan veroordelen.
want dat is in feite het hele eiereneten ... hoe meer jij een ander als 'junk' kan bestempelen , des te beter voel je jezelf, omdat je zelf natuurlijk veeeeeel beter bent dan een junk.
Dat dat in feite niet zo is, zie ik hier dagelijks op het forum, mensen die in de ogen van anderen junks zijn, zie ik hier schitteren als sterren aan de hemel, gewoon omdat ze net even wel wat over hebben voor een ander .. in dit geval gewoon je eigen ervaringen vertellen, zodat een ander daar iets aan heeft als informatieverstrekking. of zichzelf misschien wel op kan trekken aan die verhalen, omdat die gene ziet van heeeee zie je wel, het kan wel!
