Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Uitkoken wordt meestal met ammoniak of maagzout gedaan. Dan krijg je base-coke/ Is nog niet hetzelfde als crack. In de grote steden vind je bijna alleen nog uitgekookte coke. Vooral in Rotterdam, waar ik woon, is het op elke straathoek te krijgen. Het is verslavend, heel verslavend omdat de flash heel kort is."
"Crack is een soort afval van cocaine en wordt gemaakt met bakmeel. Zeer verslavend, brengt gebruikers snel in grote problemen. Vergroot de werking van cocaïne als het ware uit. Zeer heftige gevoelens van euforie, die enkele minuten duren. Dan overgevoelig voor geluid, beweging of andere impressies. Na deze flash een snelle val in wanhoop en depressie, vaak agressief, obsessief, gedesoriënteerd en paranoïde gedrag, soms hallucinaties. Crackjunks zijn al snel psychische wrakken. Ervaren verslaafden matigen de werking van crack met heroïne. Als je op internet kijk moet je maar eens rond kijken wat crack met je doet. Er vallen gewoon gaten in je huid. In Nederland is het nooit een succes geworden, al is het een stuk goedkoper dan cocaine. In Amerika zijn er hele volkstammen op stuk gelopen."
"Arrogant misschien! IK gebruik heroine en cocaïne en dat meer dan 25 jaar. De keus om te gaan gebruiken is een keus die veel consequenties met zich meebrengt. Het omgaan met die consequenties en de gevoelens die deze oproepen zijn niet even onder een deurmat te vegen. Wil je hierover praten? Wat gebruik je en waarom? Gebruik je omdat je dat wilt of omdat het noodzaak geworden is? Is gebruik noodzaak geworden, waarom ziek, faalangst ed? Hoe reageer je omgeving als ze merken dat je gebruikt (ouders, huisarts, werk, vrienden en familie?) en hoe vind je dat? Ben je een gebruiker of een junk, is er verschil tussen deze 2, zo ja welk verschil? Heb je hulp gezocht en welke ervaring heb je daarmee? Heb je het idee dat je in een andere wereld leeft? Is je relatie in gevaar door je gebruik? En zo zijn er een heleboel zaken die soms fijn zijn om te bespreken met iemand die anoniem is maar wel weet waarover ze praat. Ik heet geen Angel omdat ik zo vreselijk aardig ben, intengendeel, maar kan wel luisteren Angel"
"Je hebt gelijk. Ik woon de laatste tien jaar ook in de Randstad. Mijn gebruikers wereld veranderde door de komst van gekookte cocaïne. De vriendschappen die je had met andere gebruikers werd ineens gebruikt om d.m.v.liegen en stelen aan geld/drugs te komen. Veel oud gebruikers zijn op hun 'ziel' getrapt en hebben nog weinig vertrouwen in medegebruikers. Maar dat is niet alleen in de Randstad maar over de hele wereld gebeurd. Met name de grote steden is een jachtgebied voor het verkrijgen van geld/drugs. Alle gemeenteraden van de grote steden proberen aan de criminaliteit die daar door ontstaat aan banden te leggen. Maar winnen gaan ze nooit het enige wat ze bereiken is dat gebruikers zich verspreiden naar gebieden waar deze gebruikers zich veilig voelen ('platteland'). De óude' gebruikers kom je tegen bij hulpinstanties en bij de 'goede' dealers. Verder hebben ze afstand genomen en leven in hun eigen leven die ze beschermen om niet het risico te lopen weer in de valkuil terecht te komen."
"Bedankt voor je reactie. Probeer mijnnormen en principes vast te houden, al is dat niet altijd even gemakkelijk. Heb jaren meegehold in de wereld die commercie heet en nu keuze gemaakt om zelf te bepalen op welke wijze ik mij dag indeel. Betekent wel een flinke deuk in mijn inkomen en dat heeft weer consequenties t.a.v. mijn gebruik. Maar tot heden bevalt dit goed."
"Aandachtig jou berichten gelezen. Op enkele na, kennis van zaken, meevoelend, weet waar je het over heb door eigen ervaring. recht door zee. Wat is jou motivatie op je op het drugsforum te bewegen?"
"Genoeg Nog wakker? Kater in het vooruitzicht of ga je het weekend door tot aan................."
"Re: extreme gebrikers, lees deze post Luisteren wil ik altijd. Maar wat wil je bereiken, waar ben je naar op zoek, wat voor hulp verwacht je? Ik neem aan dat je gebruik afgenomen moet zijn omdat het geld op is. Moet je of wil je. Wat zegt je omgeving, wat weten zij er van, heb je familie vrienden die je kunnen helpen? Stel jezelf realistische doelen. Bekijk dag voor dag wat je gedaan heb om deze doelen te bereiken en zo niet waarom niet. Maak een dagboek en dwing jezelf elke avond deze vragen te beantwoorden. Mij helpt het, maar dat is dat natuurlijk niet voor iedereen."