Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsna 24 jaar methadon op subuxone/buprenorfine

na 24 jaar methadon op subuxone/buprenorfine

24 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kleine update (vooral voor diegenen die ook van methadon op subuxone willen overstappen).
Ik zit nu bijna 4 weken op subuxone en het begint eindelijk wat beter te gaan. Ik ben zelfs weer aan het werk, fulltime nog wel. Helaas heb ik nog wel ongelovelijke spierpijn en slaap ik niet meer dan 5 uur per nacht. Echter, de koppijn/duizeligheid en misselijkheid zijn vrijwel verdwenen.

Het kost gewoon erg veel tijd om aan de overgang van methadon naar subuxone (buprenorfine) te wennen. Het is nogal een KEDENG-gevoel.
Of het een 'wondermiddel' is weet ik dan ook niet. Het is niet voor iedereen geschikt volgens mij. Ik word er persoonlijk ook nogal hyper van, (te) snelle ademhaling en hartslag etc. Buprenorfine heeft namelijk geen enkele dempende werking, niet zoals methadon in elk geval, en dat is wel even wennen na 24 jaar methadon... Voorlopig bekijk ik het dus maar per dag/week.

Afgezien van de nadelen heeft subuxone (voor mij) gelukkig ook voordelen: ik heb minder last van constipatie, ik ben actiever geworden en mijn libido is weer helemaal terug :wink:
Ook beleef ik weer plezier aan dingen zoals muziek luisteren, uitgaan etc.
Maar.. de overstap van methadon naar subuxone was - en IS, in mijn geval tenminste - beslist niet makkelijk en/of pijnloos verlopen.
Maarja, wat verwacht je ook na 24 jaar...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey Zilvervis,

Van harte met je behaalde succes!! Elke dag die erbij komt, is een overwinning, vind ik.

Ik denk dat die vier-en-twintig jaren zeker een flinke uitwerking hebben. Maar dan nog... in verhouding wen jij sneller aan het middel dan ik.

Echter, Buprenorfine is wel dempend. Astmatische patienten moeten ok zeker uitkijken. Ze lopen namelijk op een ademdepressie De effecten zijn vergelijkbaar met Morfine (zelfs nog heftiger en langer werkzaam), indien de dosering overeenkomstig is/in verhouding staat. Mocht je er soms een kleine boost aan geven, dan kan je er wat bier bij drinken, oxa'tje en een dia'tje erbij. Dan merk je de werking uitermate. Maar dit kán dus zeer gevaarlijk zijn voor sommigen onder ons. Ik zelf drink nu héél af en toe nog één of twee pilsjes. Niet meer. Dit omdat ik de volgende dag zo superduf ben, niet normaal meer.



Ik garandeer je dat je uiteindelijk een dempend effect zal merken, zeker wanneer je het 's avonds neemt. Dat merk je dan bij 't slapen. Het gekke is wel, wanneer je eenmaal aan de slag bent, er haast geen ''verdovend'' gevoel is. Alleen als de dag zwaar is, word ik eerder moe. Maar dat kan dan ook weer een kombi zijn van de pammetjes.

Betreffende het ''super/wondermiddel''; Dat zal je nog even moeten afwachten denk ik. Het schijnt dat je zeer eenvoudig van Buprenorfine af kan komen (er zit geen lichamelijke verslaving aan vast).
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
oi

Ik weet dat dit beetje oud topi is , maar toch post ik mijn ding toch maar hier.

Maar het volgende ; ik ben tot vorig jaar oktober bijna 7 jaar clean geweest na zo'n krappe 25 jaar aan heroine en de laatste 12 jaar aan de coke verslaaft te zijn geweest.


Oke ik heb in die 7 jaar wel buprnorphine gebruikt omdat ik ook ( als ex botkanker patient) een zwaare pijn bestrijding nodig heb.
En met methadon heb ik alleen maar assiosaties.
Vandaar dus Temgesic enz enz.

Nu komt het ; ik kan mijn hele terugval laatst in oktober helemaal niet snappen . Sterker nog ik ben daarna met behulp van de detox op parnassia weer clean geworden ................ga ik een paar weken later weer op mijn bek.
Ik heb veel therapie ervaring emiliehoeve , triple-ex enz enz afgemaakt en toen 7 jaar clean.

Ik ben echt en ik meen het als ik zeg ..IK WIL NIET MEER!!!!! Maar toch die laatste terugvallen , waardoor ik nu weer verslaafd ben en zo'n krappe 2gram bruin gebruik en ook wit.
Ik weet dat de rek er uit is bij mij , bij mijn laatste terugval met serieuse (geloof me maar HEEL serieus) zelfmoord neigingen gelopen.

enfin ik ga wederom terug naar de detox!!! Maar ik snap me zelf niet meer :confused:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Marster zei:
Ik ben echt en ik meen het als ik zeg ..IK WIL NIET MEER!!!!! Maar toch die laatste terugvallen , waardoor ik nu weer verslaafd ben en zo'n krappe 2gram bruin gebruik en ook wit.
Ik weet dat de rek er uit is bij mij , bij mijn laatste terugval met serieuse (geloof me maar HEEL serieus) zelfmoord neigingen gelopen.
enfin ik ga wederom terug naar de detox!!! Maar ik snap me zelf niet meer :confused:
Klik om te vergroten...

Hoi Marster,

Buprenorfine heeft jouw trek ook weggenomen doordat het antagonistische eigenschappen (net als Naltrexon) heeft. Toen je daarvan bent afgekickt, is het niet verwonderlijk dat de trek ineens weer terug kwam.
Bovendien is Bupe ook een opiaat (= agonist). Je werd dus geestelijk en lichamelijk bevredigd in de opiaatbehoefte.
Misschien ben je met name door die 2 factoren verder clean gebleven en toen die wegvielen, lag terugval op de loer.

Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#5
r@r@77 zei:
Marster zei:
Ik ben echt en ik meen het als ik zeg ..IK WIL NIET MEER!!!!! Maar toch die laatste terugvallen , waardoor ik nu weer verslaafd ben en zo'n krappe 2gram bruin gebruik en ook wit.
Ik weet dat de rek er uit is bij mij , bij mijn laatste terugval met serieuse (geloof me maar HEEL serieus) zelfmoord neigingen gelopen.
enfin ik ga wederom terug naar de detox!!! Maar ik snap me zelf niet meer :confused:
Klik om te vergroten...

Hoi Marster,

Buprenorfine heeft jouw trek ook weggenmomen. Toen je daarvan bent afgekickt, is het niet verwonderlijk dat de trek ineens weer terug kwam. Bovendien is Bupe ook een opiaat.
Misschien ben je met name door die 2 factoren verder clean gebleven en toen die wegvielen, lag terugval op de loer.

Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
Klik om te vergroten...


hai hai

thanks voor je snelle reactie , maar ik heb ff nazitten denken en ik heb maar gelijk een nieuw topic met deze vraag geopend.

Maar ik zal het wel onduidelijk hebben geschreven idd , maar ik ben na dat ik 7 jaar geleden afkickte van de heroine en meet gelijk over gestapt op de buprnorphine en dat ben ik juist altijd blijven gebruiken.
En tja alles ging juist ook wel goed in mijn leven enz enz

ik zal morgen mijn vraag in het nieuwe topic wat duidelijker stellen.

grtz mars

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."