Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe kan je herkennen of hij geshot of gechineest heeft?

hoe kan je herkennen of hij geshot of gechineest heeft?

14 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
L
Leek35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn vriend heeft altijd beweerd, gezworen, etc, dat hij maar één keer een shot heroïne had gezet (of om de term te gebruiken die blijkbaar ook gekend is, een "pomp" gezet).

ALS hij heroïne nam, vroeger natuurlijk (want nu deed hij dat niet meer... :rolleyes: , dan chineesde hij.

Nu vraag ik me af of je als buitenstaander kan zien of iemand gechineesd heeft of als hij een shot heeft gezet? Ik weet dat direct na een shot je zogezegd direct in een soort van diepe roes valt, met chinezen is dat niet zo erg, klopt dat?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pupillen als speldeknoppen.

Grr.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
(regelmatig) schotten kun je aan zijn armen zien.
Met chinezen zul je idd minder snel de flash krijgen dan met spuiten.
Met spuiten kun je ook de kans krijgen op een OD, met chinezen is deze kans kleiner. Maar genoeg chinezen is ook duffigheid op en top.
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#4
cursus Herkennen of iemand gebruikt heeft

Ik lees met regelmaat dat mensen willen weten of hun vriend of vriendin gebruikt. Ik kan me dat levendig voorstellen. Het is echter moeilijk te merken of iemand genomen heeft. Mijn beste vrienden merken het niet aan mij. Denk ook niet dat jij -zelfs bij je partner- het wel meteen zou vaststellen, want het is niet zo. Ik ga daarom een paar tips geven. Je kan indirect veel beter vaststellen of iemand neemt. Een cursus dus.


Iemand die gebruikt heetft een aansteker, alumium folie en een pijpje nodig.

Beginnen bij de aansteker.
Is er altijd een aansteker in huis? Als de aansker op is, wordt hij dat meteen vervangen? lucifers zijn niet prettig om te chinezen. maak eens opzettelijk de aansteker des huizes op, en kijk wat er gebeurt. Hoe snel is er een nieuwe? Koopt degene dezelfde kleur, zodat het vele gebruik niet opvalt?

Veel gebruikers zetten de aansteker hoger dan kan, daarvoor wippen ze de beschermkap eraf. Een aansteker zonder beschermkap is dus verdacht. Op straat zie je die vaak liggen. 'junkenaansteker'denk ik dan.

Als de aansteker hoger is gezet moet de kunstof ring met palletje soms verwijderd. Als een aansteker geen instelmechanisme meer heeft, is het verdacht.

Gebruikte alufolie wordt vaak opgepropt en weggegooid. zie je wel eens kleine bolletjes alu folie in de afvalbak? Als je er 1 hebt, rol het dan uit. Is een kant zwart van roetaanslag? Zijn er de andere kant zwarte, dikke strepen te zien? Bewaar het, want dit is onomstotelijk bewijs.
Het enige dat op het beeld lijkt is als je paprika's roostert in de over, en laat druppelen op folie, dan krijg je ook zwarte sporen op folie.


Als je hero rookt en je houdt de buis tegen je tanden krijg je (soms) een zwarte aanslag op je tanden. Onschuldige mensen denken vaak dat het koffie is, of een etensrestje. dus zeggen ze wel eens: je hebt wat aan je tanden.

Kan je je herinneren dat je dat ooit gezegd hebt?

Heroinerook kleeft hardnekkig aan die tanden: je likt of veegt het er niet eenvoudig af. je moet met tandenborstel of met een nagel of met droge doek (kleding) even stevig wrijven. Vlekjes op de voor tanden is dus verdacht.

Tenslotte de 'buis' , het pijpje om mee op te zuigen. Ligt er in je rommelbakje wel eens een opgerold stuk papier ? Doorsnede 1 centimeter. Een rietje is te dun, een wikkel om een balpen heen bijvoorbeeld.

Als je zo'n rolletje ziet, rol het eens af en kijk of je sporen van rook aan de binnenkant kan zien. na 1 keer gebruiken is dat al zo. Het kan ook de dop van een stift zijn, waar de top vanaf is gesneden. Het gaat om -wat ze in de wiskunde- een cylinder noemen. Een buisje (lengte 8 cm / dsn 1 cm) met rookaanslag aan binnenkant is dus verdacht. Die rookaanslag kleeft ook aan kunststoffen of metalen buisjes. na lang gebruik kan je de heroine ruiken aan de buis.

Tenslotte nog over de folie: maak een piepklijn scheurtje in alu-folierol vandaag. Kijk op die manier of iemand folie gebruikt zonder dat jij het ziet. Als je ziet dat folie gebruikt is: kijk in de koelkast of er niet net een ons kabeljauw afgedekt is. Herhaal die proef. Je moet kunnen vaststellen of iemand de alu-folie gebruikt. Het gaat om kleine stukjes, bijvoorbeeld centime 10 bij 5 centimeter. De rest van wat je afscheurd hebt, gooi je weg. leidt ook tot een klein bolletje, maar zonder de aanslag waar ik het eerder over had.

Gedrag.
Een van de weinige harde bewijzen voor heroine gebruik is verminderde sexuele interesse. Nou kan die altijd geveinsd, dus het is te camoufleren. wat niet te camoufleren is, is dat een orgasme veel moeilijker, of zelfs niet komt. Bij twijfel: controleer het condoom eens, of er wel iets in zit, zo nee. dan zou het orgasme gespeeld kunnen zijn. Het klinkt misschien vreed, omdat van vrouwen bekend is dat ze wel eens orgasmes suggereren, ik weet dat bruin-gebruikers dat ook doen.


Het voelt alsof ik de geheimen van de smit prijs geef. Het voelt ook alsof oin een ander materiaal geef om 'ons' te ontmaskeren maar ik gun een ieder het recht op de waarheid. Ik zou het wel leuk vinden om te weten of iemand iets aan de tips heeft gehad.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#5
ontzettend kleine pupillen hadden ik ook van h roken en snuiven.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kleine pupillen ("speldenknopjes", ook in donkere ruimtes), afwezige blik en in combinatie met een bleke/grauwe gelaatskleur verraden meestal een hoop....
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Allereerst: Wat een prachtige reactie van Fuller!


Ten tweede, ik ben niet een expert ofzo maar ik keek eens voor je op de engelse wikipedia. En komt dit je miss bekend voor:



Ik geef maar een hint en ik heb geen ervaring/kennis van bruin en wil het ook niet krijgen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kom op pik, geen bulleschijt verkopen, ookal geef je zelf aan dat je er niks vanaf (wil) we(e)t(en) !

Hier een paar plaatjes:




en dan deze foto met spulletjes --- het middelste met dat stukje folie ---:



En dan hoe het er in het foldertje van trimbos uitziet:



Maar ik geloof dat dit (de plaatjes als zodanig) niet hetgeen is wat TS in eerste instantie bedoelde :wink:

Gr.,

Eendman
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
dat bovenste plaatje lijkt me nou niet echt de beste kwaliteit bruin die je kunt vinden zeg :sunglasses:

iemand die aan bruin verslaafd is, maar er over liegt, kun je relatief makkelijk betrappen of 'uitroken' trouwens ...

Hij of zij moet om de zoveel tijd naar de dealer. Zorg dat dat niet mogelijk is en je merkt vanzelf of iemand verslaafd is, want ziek zijn van het ontwennen kun je niet verbergen zonder hulpmiddelen lijkt me :) Dat houdt dus wel in dat je 24/7 iemand bij diegene moet hebben, zodat hij of zij in de gaten gehouden kan worden. Zeker in de stad is een halve minuut niet opletten al genoeg en als iemand wanhopig is .....

tijdje op vakantie is dus ook een goeie manier om iemand uit te roken, vooral als het heel plotseling is natuurlijk :wink: anders leggen ze gewoon een voorraadje aan of zoeken ze een makkelijk vervangmiddel als methadonpillen for the time being... in de gaten houden hoeveel geld iemand heeft zou ook handig kunnen zijn dus :wink: en of iemand niet opeens medicatie gebruikt die ze eerder niet hadden...

Fuller zn post is heel erg goed en verteld precies waar het op staat al zou ik er eigenlijk 1 dingetje aan toe willen voegen. De enige manier om het echt zeker te weten van niet, is door te zorgen dat je er zelf direct of indirect getuige van bent en dat houdt dus eigenlijk in dat je 'gewoon' iemand echt letterlijk geen seconde meer uit het oog laat. Dan weet je het echt zeker. En na zo'n 2 weken heb je waarschijnlijk ook geen relatie meer vrees ik :wink:

Ik bedenk me trouwens net ook dat mijn vrouw het altijd aan me kon zien als ik iets ophad, toen ze eenmaal wist van hoe en wat. Al was het maar een heel klein beetje. Dus let ook op plotse veranderingen in gedrag als iemand net even 'uit je zich' bijvoorbeeld de wc, is geweest. Ander gedrag. andere blik. ogen die anders staan en kijken. Allemaal dingen die heel duidelijk kunnen zijn als je ze eenmaal ziet als je ze eenmaal weet te herkennen.

:wave:
kanarie met een nieuw kooitje, met gouden tralies dit keer :kots:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
de goud-gekooide KanariePiet zei:
dat bovenste plaatje lijkt me nou niet echt de beste kwaliteit bruin die je kunt vinden zeg
Klik om te vergroten...

Ik moet toegeven dat mijn Bruin er enkel in het begin zo uitzag. Dit zou dan volgens de Pakistaanse dealer moeten doorgaan voor eveneens Pakistaanse stuif.

Nee, zo donker als dit heb ik al die jaren erna nooit meer gehad. wil niet zeggen dat het bagger is wanneer het dit uiterlijk heeft.

Hé verdorie, nu verlang ik naar zo'n boterhamzakje met twintig gram. Dat gevoel dat er dan allemaal bij komt, de geur, het gevoel "oneindig genoeg" te hebben... eventjes een beetje proberen, rustig aan doen... voor wel drie hele uren :sunglasses:

Nah ja, de laatste tijd steekt de hunkering zo nu en dan de kop op. Misschien omdat het weer ook aan de beterende hand is.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#11
ik zat laatst ook al te denken aan al die zonnige dagen dat ik heerlijk roezend op ene rustig strandje lag met de hond .. kreeg dr spontaan trek van lolz

en eerlijk is eerlijk dat waren ook heerlijke dagen .. gewoon een beetje careless coke roken en dan paranoia een paar rondjes tijden voor ik weer lekker met wat bruin in het zonnetje ging chillen tot ik me verveelde en daarna hetzelfde ritueel voltrok .... de hond vond het zeker niet erg, die houdt wel van buitenspelen.
Maar ik kan me ook herinneren dat sommige van die dagen begonnen met enorme buikpijnen, krampen, gal kotsen, leegzweten en urenlang het gevoel hebben van dood te gaan ... De welbekende keerzijde van de medaille ...

ik ben mijn hele leven zo onafhankelijk als de pest geweest, totdat ik met coke en heroine begon, toen werd ik niet alleen afhankelijk van die middelen, maar ook van mn ouders en ook van hoe moet je het noemen het algehele gevoel van iets moeten doen omdat je anders ziek wordt .. dat geeft een spanning.. een soort angst. Een angst die zeer verblindend en versuffend werkt. Stapje bij beetje ben je met niets anders meer bezig dan met die drugs. En dat is denk ik vooral de reden dat ik die zak van twintig gram zou laten staan (hoop/denk ik)
steeds meer ga je ervanuit dat mensen je willen gebruiken of dat je mensen moet gebruiken, gewoon omdat je je steeds meer in een wereld begeeft, die deze waardes uitdragen. Voor sommigen is dat een prima visvijver om in te leven, voor mij voelt het als een vogelkooitje.

ik wil weer die ouwe vrije blije ariekanarie zijn en dus ben ik die zoveel mogelijk. Dat geeft een heel fijn gevoel. Tis geen roes, maar wel een soort innerlijke blijheid en rust en dat gevoel dat geeft in mijn ogen geestelijke vrijheid .. en dus niet zoals een vogeltje in een, overigens zeer mooi, gouden kooitje, dat niet meer kan doen dan wachten tot zn voedsel wordt gebracht .. het enige dat je als heroineverslaafde uiteindelijk zal doen is achter dope aan jagen, gewoon omdat je wordt gedwongen door die innerlijke dopeduivel en das iets wat ik eigenlijk gewoon niet wil. Niet voor een snelle kick of heftige rush en ook niet voor een veilige en warme roes.
Het is me nu meer dan eens bewezen dat ik 1 van degenen ben die niet om kan gaan met het af en toe gebruiken van deze middelen. Dat liep elke keer uit op elke dag gebruiken en de verslavingsellende van dien. Ik hoop dat ik dat kan blijven onthouden :wink:

:wave:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey, ik kan ook voor genoeg drama zorgen :wink:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
zoals jaja zegt, ontzettend kleine pupillen.

http://drugrecognition.com/images/SmallPupil.jpg

zoiets.
x
xandraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar ik kan me ook herinneren dat sommige van die dagen begonnen met enorme buikpijnen, krampen, gal kotsen, leegzweten en urenlang het gevoel hebben van dood te gaan ... De welbekende keerzijde van de medaille ...


Het is me nu meer dan eens bewezen dat ik 1 van degenen ben die niet om kan gaan met het af en toe gebruiken van deze middelen. Dat liep elke keer uit op elke dag gebruiken en de verslavingsellende van dien. Ik hoop dat ik dat kan blijven onthouden :wink:

Remember...........
V
Verliefde watermanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn vriendin chineesde alleen maar. En haar gebruik variëerde van dag tot dag. Als ze het op haar heupen had, dan ging haar bolletje er in één keer doorheen, terwijl ze normaal 1 of 2 bolletjes per dag gebruikte. Soms had ze een "laat mij bloos even alleen moment", en dan ging ze alleen de slaapkamer op, sloot de deur meestal af en dan was het hek van de dam. Soms keek ik dan buiten door het slaapkamerraam en zag ik ze dan voorover op het bed hangen, meestal slapend of zo down als een garnaal.

Momenteel zit ze gedetineerd voor de strafbare feiten die ze heeft gepleegd om haar verslaving te bekostigen. In het begin toen ze pas vastzat overleed haar vader. Ze zat toen net 3 weken in detentie in het H.v.B. in Evertsoord (13 oktober opgepakt, 23 oktober overgebracht naar Evertsoord, en 5 november overleed haar vader). Ik heb toen hemel en aarde bewogen om haar naar de crematie te kunnen laten gaan. In het begin kreeg ze 55 mg methadon. Dus ook toen ik haar ophaalde om naar de crematie te gaan. Ze mocht zonder begeleiding naar Heerlen. Raar, iemand die verslaafd is, pas in detentie zit, zonder begeleiding naar Heerlen laten gaan. Het Walhalla van de drugsverslaafde. So far so good. Ik heb haar opgehaald in Sevenum op het station en heb haar na de crematie op het station in Heerlen afgezet. Alleen.... om zes uur telefoon uit Evertsoord Waar is....? Ze is niet teruggekeerd. Paniek alom dus. Staat ze om half één 's nachts aan de deur om geld te vragen voor de trein. Want ze kon niet eerder naar huis, want ze kon niet eens fatsoenlijk afscheid nemen van papa.
S' morgens toen ik haar ophaalde zag ze er netjes uit, en had ze zelfs een kleurtje in haar gezicht. Terwijl toen ze 's nachts aan de deur stond ik duidelijk kon zien dat ze weer gebruikt had. Haar haren helemaal verlept, een gezicht zo zwart als god weet ik wat, en van die speldeknopjes. Kortom zoals gewoonlijk.
Ik zeg haar nog dat ze al gebeld hadden voor haar, en dat ze beter bij mij kon blijven, en dat ik haar morgen terug zou brengen. Nou, dat had ik beter niet kunnen zeggen, want ze pakte het geld uit mijn beurs en was weer pleite tot 5 december toen ze hebben ze haar weer opgepakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."