Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgelukkig?

gelukkig?

43 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
nonna zei:
Bupe ben ik bang voor, heb hele nare ervaringen met naltrexon. En volgens mij een trage stofwisseling, in de Jellinek na 6 dagen nog positief op hero terwijl ik echt niet had gebruikt.
Dus ik ben bang als ik bupe neem dat ik dan acute afkickverschijnselen krijg.
Klik om te vergroten...

Met Naltrexon heb ik ook nare ervaringen: extreme slapeloosheid, spierpijn, gewrichtspijn, darmklachten etc. Ik heb 1x een 6-weeks implantaat "uitgedragen" en de 2e keer (4 maanden geleden) heb ik het d.m.v. een chirurgische ingreep laten verwijderen, waar ik tot op de dag van vandaag blij mee ben...

Voor Bupe hoef je echt niet bang te zijn. Behalve dat het evt. trek minder maakt of zelfs doet verdwijnen, helpt het bij veel verslaafden ook goed tegen depressies/sombere stemmingen/stemmingswisselingen.

Als je Bupe 24-36 na de laatste Meet neemt, en dus niet eerder!, heb je echt geen/zeer weinig afkickverschijnselen.

Heb je een Verslavingsarts? Vraag het hem/haar en als diegene weinig ervaring heeft met Buprenorfine, vraag dan naar een arts die dat wel heeft.
Je kan vanaf 15 of 10 mg. Meet overstappen op Bupe en vervolgens kan je in 8-10 dagen helemaal clean zijn.
Maar inderdaad: waarom niet lekker rustig aan doen? Lijkt me heel verstandig, zeker als je angst hebt voor afkicken/ overstappen op Bupe.
Ik had zo'n haast, maar die peper in mn reet zat enkel in mij :wink: .
Ik vind het juist knap en getuigen van zelfinzicht als je handelt naar je angst door simpelweg voorzichtig te zijn; dan zorg je juist goed voor jezelf. Prima toch?

En positief op heroïne na 6 dagen? Bij was bleef het 9 dagen aantoonbaar, maar omdat het wél steeds minder werd, geloofden ze dat ik niet had bijgebruikt.

Als je deze link aanklikt kan je alles over Bupe vinden. Onderaan klikken op "hier" voor het volledige dossier (pdf):

http://www.vad.be/alcohol_drugs/dossiers_onderzoek/dossier_buprenorfine.html

Suc6! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hé Arie,

Ik hoop je snel weer te zien op DF. Zorg goed voor jezelf!

Dikke zoen,
R@ :wave:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yoro zei:
Het moment van happyhappy joyjoy heb ik nog niet mogen voelen, maar dat zit er aan te komen. misschien niet op korte termijn, maar op lange termijn zie ik het positief in...
Grtz Yoro
Klik om te vergroten...
In ieder geval zou ik me, gezien je cleanheids-status, zeer vodaan voelen. Voor zelf-twijfel lijkt me weinig ruimte meer, dacht ik zo. Geluksmomenten zullen je eerder overspoelen dan je verwacht. Je kan er alleen beter niet teveel naar uit gaan kijken want dan fietsen ze soms nog een paar blokjes om :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#4
r@r@ zei:
Welke dingen wil je voor elkaar krijgen waarvan je weet dat die je gelukkig(er) gaan maken?
Klik om te vergroten...

- Mezelf niet meer minderwaardig voelen vanwege mijn verslaving en alles daar omheen.
Dat is me nu al grotendeels gelukt door clean te raken.

-Tevreden worden over m'n uiterlijk, weer terug op gewicht komen etc
Daarmee ben ik op de goede weg, maar duurt nog wel een paar maanden voordat ik tevreden ben

- Een vriendin vinden (waar ik al best een tijd zonder zit vanwege bovenstaande 2)
Dat komt vanzelf, ik heb nu steeds alles afgekapt omdat ik gewoon niet lekker in m'n vel zat en het gewoon niet op kon brengen

- Andere vrienden vinden buiten de gebruikersscene.
Bijvoorbeeld door sporten of via collega's ofzo,

- Financiëele rust
Die heb ik al een stuk meer, maar nog lang niet helemaal (vooral naweëen van de gebruikerstijd)
Ik verwacht over een klein jaartje er helemaal bovenop te zijn.

- Weer een eigen huisje (met of zonder vriendin)
Dat kan pas wanneer de financiëen het toelaten, maar dat is nu een kwestie van tijd.

- Ambitie om op het werk hogerop te komen.

- uiteindelijk kinderen krijgen.

Zo, dat zijn in grote lijnen mijn doelen voor de komende jaren waarvan ik gelukkiger zou worden

yeti zei:
In ieder geval zou ik me, gezien je cleanheids-status, zeer vodaan voelen. Voor zelf-twijfel lijkt me weinig ruimte meer, dacht ik zo. Geluksmomenten zullen je eerder overspoelen dan je verwacht. Je kan er alleen beter niet teveel naar uit gaan kijken want dan fietsen ze soms nog een paar blokjes om :wink:
Klik om te vergroten...

Thx, en ik ben me er van bewust.
DIt is dan ook een plan voor de langere termijn.
Ik verwacht op korte termijn geen wonderen.
Een voldaan gevoel vanwege het clean geworden zijn is er zeer zeker.
Ook de vorderingen op deze korte tijd erna zijn al vlugger gegaan dan ik had durven dromen.
Ik zie het dan ook op de langere termijn positief in.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#5
dat zijn stuk voor stuk mooie doelen.



maar kun je je die doelen alleen maar clean bereiken?
dan is dat een extra stok achter de deur om er vanaf te blijven.
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja, tijd verbinden aan je verwachtingen levert vaak teleurstellingen op. Bij mij althans.
Dacht nadat ik echt helemaal clean werd( onder narcose afkick en op de naltrexon) dat ik zeker na een jaar me fit zou voelen en dat de wereld voor me open lag. Niets was minder waar, na een jaar was ik een wrak. Zag er slechter uit dan toen ik nog gebruikte en de teleurstelling en frustratie dat het niet ging zoals ik had verwacht was groot.
Ik wilde een tijd naar Afrika , ik wilde een leuke baan enz. Maar ik was opgebrand, letterlijk, van de afkick. Stond op 90 mg meet naar niks. Ik denk nog steeds dat het te veel was voor mijn lichaam(na 30 jaar) om er aan te wennen. Toen uit ellende maar weer wat gebruiken en op de meet.
Nu doe ik het rustig aan, stap voor stap. Als ik een tijdje me weer stabiel voel dan zak ik weer in de dosis(2,5 mg, nu op 15 mg). Eerder niet. Ben bezig om misschien op de Temgesic te gaan, maar moet dit jaar eindexamen doen en een skriptie schrijven. Dus ja, die prioriteit ligt er dit jaar. Dus misschien moet de afbouw ook maar even wachten. Ik zie het wel. Mijn hoofdoel is ; zorgen dat ik weer lekker in m'n vel zit en m'n diploma halen en dan weer bezig aan de afbouw. Misschien duurt het nog een paar jaar voor ik helemaal clean ben. Dat is dan maar zo. En misschien was het ook naief om te denken dat ik na 30 jaar verslaafd te zijn geweest een jaar nodig zou hebben om me weer fit te voelen, blijkbaar is het een proces van jaren waarin je stap voor stap werkt aan verbetering en verandering op allerlei gebieden. Werk, studie, relaties, financien, huisvesting . Het kan niet allemaal tegelijk,. Maar als het je doel is en je er toch op focust zal het langzaamaan steeds beter gaan en zal je je doelen realiseren. Maar helaas, het kost veel tijd en geduld...maar dat heb ik intussen wel geaccepteerd.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#7
labradoor zei:
dat zijn stuk voor stuk mooie doelen.
maar kun je je die doelen alleen maar clean bereiken?
dan is dat een extra stok achter de deur om er vanaf te blijven.
Klik om te vergroten...

Het is voor mij zeer zeker een sterke motivatie om clean te blijven.

M'n doelen waren toen ik nog gebruikte buiten bereik.
Lekker in m'n vel zat ik niet, en ik zag er dan ook uit als een wandelend wrak.
Mager, ingevallen wangen, grote wallen onder m'n ogen, bleek, futloos.
Toen ik nog gebruikte ben ik een jaar lang 3x p/week naar de sportschool gegaan.
Toen ben ik van 71 naar 75 kilo gegaan op een jaar tijd.

Nu weeg ik 80 kilo en zie ik er veel gezonder uit, en zonder ook maar een uurtje gesport te hebben...

Ik zat aardig in de schulden, zelfs toen er flink geld in het laatje kwam van de hennepkwekerij ging alles er aan op.
M'n huisje veranderde snel in een bouwval, en toen ik ging verhuizen veranderde dat huis in die hennepkwekerij. Wat een hoop stress hard werken in de avonduren buiten m'n normale werk met zich meebracht.

Het is uit m'n verleden wel gebleken dat die dingen die ik wil, voor mij niet haalbaar zijn zolang ik niet clean ben. Zal misschien voor een ieder anders zijn, maar voor mij is het een duidelijke zaak. Zolang ik gebruik help ik mezelf naar de klote en daar word ik niet bepaald gelukkig van.

Natuurlijk heb ik zelfs tijdens die gebruikersperiode al dingen bereikt, bijvoorbeeld langzaamaan goed contact met m'n familie en een goede baan weten te krijgen en behouden.
Maar de voor mij belangrijkste dingen: lekker in m'n vel zitten, niet meer zo futloos zijn, weer een eigen huisje zonder die binnen no-time te verwaarlozen tot het in een bouwval veranderd, etc. Voor die dingen zal ik toch echt clean verder moeten.

En dat doe ik nu dan ook :)
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#8
we willen vaak te snel en te veel en het liefst nog gisteren dan vandaag.
ik gebruik al enige tijd een antioxidantenmiddel.daar voel ik me veel beter door.
het zijn 23 verschillende soorten bessen en vruchten die het evenwicht herstellen zodat je alle vitaminen en mineralen binnen krijg.ik moet je zeggen dat het wonderbaarlijk spul is.ik heb meer energie en voel me veel beter in me vel zitten.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#9
labradoor zei:
ik gebruik al enige tijd een antioxidantenmiddel.daar voel ik me veel beter door.het zijn 23 verschillende soorten bessen en vruchten die het evenwicht herstellen zodat je alle vitaminen en mineralen binnen krijg.ik moet je zeggen dat het wonderbaarlijk spul is.ik heb meer energie en voel me veel beter in me vel zitten.
Klik om te vergroten...

Hoe heet dat middel, Labradoor? :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik hou het bij groene thee. werkt ook als antioxidant. perfect spul!
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#11
jus
het zijn antioxidanten.23 soorten kruiden en vruchten.
heb een flesje voor mijn zieke broer,ben benieuwd?het gaat niet zo best hoor ik net.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#12
zit er ook in groene thee
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#13
leuk verhaaltje maar het ligt altijd aan de persoon zelf. veel/zoniet alle mensen die verslaafd zijn aan heroine hebben totaal geen leven. Ze zijn de hele dag op zoek naar die roes en slapen onder een brug. Om uit dat wereldje te komen is erg lastig. Het ligt vaak niet aan het geluksgevoel wat die mensen hebben maar aan de waarde van hun leven.

als je wilt stoppen, moet je veel pijn lijden en je hebt totaal geen leven meer over want je kent niemand buiten de heroine-scene om. En al ken je nog mensen daarbuiten willen die vaak niks met je te maken hebben omdat je een graatmager lijk bent.

Je moet er zowiezo nooit aan beginnen en het zijn ook altijd de simpele zielen en kansarme mensen die er aan beginnen. Hun kwaliteit van het leven voordat ze begonnen was ook niet hoog en ze voelen zich beroerd en zijn opzoek naar iets wat hun een goed gevoel geeft. Ze geven zich te makkelijk over en hebben schijt aan hun leven want het was toch al niks waard...

Normale, succesvolle mensen kunne het imo gewoon een keertje doen om te proberen want ze hebben toch genoeg afleiding om eraf te blijven.

zo denk ik er over :openmouth:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paddo100 zei:
...het zijn ook altijd de simpele zielen en kansarme mensen die er aan beginnen. Hun kwaliteit van het leven voordat ze begonnen was ook niet hoog en ze voelen zich beroerd en zijn opzoek naar iets wat hun een goed gevoel geeft. Ze geven zich te makkelijk over en hebben schijt aan hun leven want het was toch al niks waard...

Normale, succesvolle mensen kunne het imo gewoon een keertje doen om te proberen want ze hebben toch genoeg afleiding om eraf te blijven.

zo denk ik er over :openmouth:
Klik om te vergroten...

Nice! Je beschikt over ongeëvenaarde zelfkennis.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#15
normaal en succesvol?wat versta jij daaronder?iemand die 80 uur in de week werkt of een vet salaris heeft?iemand die een vette bonus krijgt ieder jaar omdat het weer meer winst heeft gemaakt?
en simpele zielen heb je juist veel onder "normale''mensen.huisje,boompje,beestje.
ieder mens heeft een pad te gaan en voor de een is dat succes en voor de ander een gevecht.
het is een leerproces om te groeien en inzicht te krijgen die je door ervaringen opdoet.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Je moet er zowiezo nooit aan beginnen en het zijn ook altijd de simpele zielen en kansarme mensen die er aan beginnen. Hun kwaliteit van het leven voordat ze begonnen was ook niet hoog en ze voelen zich beroerd en zijn opzoek naar iets wat hun een goed gevoel geeft. Ze geven zich te makkelijk over en hebben schijt aan hun leven want het was toch al niks waard...
Klik om te vergroten...

G*dsamme, wat een vooroordelen zeg!

Simpele zielen en kansarme mensen? Kwaliteit van leven niet hoog? Wat ben jij kortzichtig (lees: dom), zeg!

Jij hebt het over een bepaalde groep verslaafden; maar je vergeet de "verborgen verslaafden".

Erg kort door de bocht (lees wederom: dom) om die dan maar gelijk de hele groep over 1 kam te scheren...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
speeseend zei:
Paddo100 zei:
...het zijn ook altijd de simpele zielen en kansarme mensen die er aan beginnen. Hun kwaliteit van het leven voordat ze begonnen was ook niet hoog en ze voelen zich beroerd en zijn opzoek naar iets wat hun een goed gevoel geeft. Ze geven zich te makkelijk over en hebben schijt aan hun leven want het was toch al niks waard...

Normale, succesvolle mensen kunne het imo gewoon een keertje doen om te proberen want ze hebben toch genoeg afleiding om eraf te blijven.

zo denk ik er over :openmouth:
Klik om te vergroten...

Nice! Je beschikt over ongeëvenaarde zelfkennis.
Klik om te vergroten...

:grin: :grin: :grin:
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#18
dat is helaas het beeld wat de "normalen" over gebruikers hebben.die zien alleen maar het beeld van een junkie voor zich.
mensen met zulke vooroordelen kunnen daarover dus niet oordelen is mijn motto.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je moet je standpunten wat duidelijker naar voren halen.
Misschien dat dit resulteerd in meer retorts :)
Zelf kan ik (nog) geen antwoord geven op jouw vragen.
p
priscillaLid
01-01-2024, 00:00
#20
:tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."