Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat mis ik???

wat mis ik???

47 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Mars,

Moet ik toch ff op reageren :wink:

Ik zat er niet vrijwillig. Bij de Detox vonden ze destijds dat ik de EH moest gaan doen en ik mocht nergens anders aan deelnemen bij Parnassia.

Mijn rechtzaak (omgangsregeling kinderen) kwam eraan, waarvoor ik op z'n minst in een programma moest zitten.

Ik ging dus op z'n zachtst gezegd met frisse tegenzin. En niet af kunnen maken? Nee hoor, ik wilde het gewoon niet. Had me daarom linea recta bij Arta gemeld en dat heb ik wél willen en dus ook kunnen afmaken.

De EH gaat uit van opbouwen door eerst af te breken, ook "nu" (2004) nog. En daar geloof ik nog steeds niet in. Althans, ik geloof niet dat het voor mij werkt.

Voor anderen kan het kennelijk wel helpen.

Maar Mars, jou heeft het toch niet definitief geholpen?
Ben je er al een beetje achter waardoor dat komt? Is het programma toch niet toereikend voor jou of zit er iets in jou waardoor elk programma tot nu toe niet blijvend heeft geholpen?

Ik wens je veel succes, enne; wat ik allemaal heb beschreven is echt zo gebeurd. Ik hield een dagboek bij destijds, dus er is geen sprake van "zaken verkeerd herinneren omdat er zoveel tijd tussen zit."

Maar logisch dat niemand van jullie bij alles is geweest wat ik daar heb meegemaakt.
Het beschuldigd worden van seks hebben terwijl ik dat daar op de EH niet had en niet geloofd worden toen ik werd aangerand door R. die er al zoveel langer zat, dat blijft pijn doen, zelfs nu nog...

Vrouwen met mijn verleden worden op dat gebied vaak niet geloofd, dat besef ik heel goed. Maar ik was vastbesloten het af te maken in het begin. Toen bleek dat het vertrouwen in mij er niet was (en vice versa) kon en wilde ik het niet opbrengen anderen van de waarheid te overtuigen. En dat is mijn aandeel in het geheel: dat ik te snel opgaf, mezelf en anderen geen kans wilde geven.

Ik blijf nu clean, zonder prgramma.

Het beste programma is je eigen innerlijke motivatie, dat geloof ik!

Groetjes,
R@ :wave:

p.s. Goed dat je clean bent! Zit je nu nog op de Detox of ben je alweer thuis of door naar een programma? Ben benieuwd wat je stappen gaan worden...
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#2
r@r@ zei:
Moet ik toch ff op reageren :wink:

Ik zat er niet vrijwillig. Bij de Detox vonden ze destijds dat ik de EH moest gaan doen en ik mocht nergens anders aan deelnemen bij Parnassia.

Mijn rechtzaak (omgangsregeling kinderen) kwam eraan, waarvoor ik op z'n minst in een programma moest zitten.

Ik ging dus op z'n zachtst gezegd met frisse tegenzin. En niet af kunnen maken? Nee hoor, ik wilde het gewoon niet. Had me daarom linea recta bij Arta gemeld en dat heb ik wél willen en dus ook kunnen afmaken.

De EH gaat uit van opbouwen door eerst af te breken, ook "nu" (2004) nog. En daar geloof ik nog steeds niet in. Althans, ik geloof niet dat het voor mij werkt.

Voor anderen kan het kennelijk wel helpen.

Maar Mars, jou heeft het toch niet definitief geholpen?
Ben je er al een beetje achter waardoor dat komt? Is het programma toch niet toereikend voor jou of zit er iets in jou waardoor elk programma tot nu toe niet blijvend heeft geholpen?

Ik wens je veel succes, enne; wat ik allemaal heb beschreven is echt zo gebeurd. Ik hield een dagboek bij destijds, dus er is geen sprake van "zaken verkeerd herinneren omdat er zoveel tijd tussen zit."

Maar logisch dat niemand van jullie bij alles is geweest wat ik daar heb meegemaakt.
Het beschuldigd worden van seks hebben terwijl ik dat daar op de EH niet had en niet geloofd worden toen ik werd aangerand door R. die er al zoveel langer zat, dat blijft pijn doen, zelfs nu nog...

Vrouwen met mijn verleden worden op dat gebied vaak niet geloofd, dat besef ik heel goed. Maar ik was vastbesloten het af te maken in het begin. Toen bleek dat het vertrouwen in mij er niet was (en vice versa) kon en wilde ik het niet opbrengen anderen van de waarheid te overtuigen. En dat is mijn aandeel in het geheel: dat ik te snel opgaf, mezelf en anderen geen kans wilde geven.

Ik blijf nu clean, zonder prgramma.

Het beste programma is je eigen innerlijke motivatie, dat geloof ik!

Groetjes,
R@ :wave:
Klik om te vergroten...



Hai Hai R@R@

Ik geloof je juist wel hoor , maar idd ik was niet overal bij natuurlijk.

maar toch kan je de hoeve daar niet opafrekenen wat een paar mede bewoners doen , die zijn er ook maar tijdelijk toch.

En of het mij geholpen heeft??.............JA , je moet nagaan dat ik idd mede door eigen motivatie en hulp van de Hoeve van af september 2003 toto een paar maanden geleden clean ben geweest....en dat is winst voor iemand die sinds 1977 of 76 gebruikt.


Maar ik vind dat de hoeve niet de hoeve meer mag heten , het programma duurt nu nog maar in principe 6 maanden en alles maar dan ook alles wat ik hier hoor over de hoeve dat was vroeger en nu ( jammer genoeg ) niet meer


Maar waht ever , nogmaals iedereen heeft wat anders nodig , daarom zijn er vanuir de hoeve zoveel andere programma's gestart


grtz mars
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
oi

Ik lees ook vaak dat mensen het hebben ibt de emiliehoeve over afbreken en dan wordt je weer opgebouwd :confused: :confused: :confused:
Euhhhhhhhhhhhh nou ik heb er meer als 16 maanden gezeten en ben altijd het zelfde piraatje gebleven hoor .
Wat wel wordt geprobeert is door middel van van verleden probes het stuk junk in je afscheid van te nemen cq af te breken , en daar weer iets voor in de plaats te zoeken.

je moet niet denken dat ik geen kritiek op de hoeve heb . Die heb ik wel!

maar die is juist gestoelt op een nogal lange tijd als bewoner en daarna als staflid( vrijwillig)

Maar ik zeg het nog 1 keer ik laat ieder programma in zijn waarde , elk programma heeft voor en tegens en als je er voor je zelf achter komt dat je niet op de goede plek zit dan moet je wat anders zoeken.
Trouwens ik weet nogwel van jou vertrek R@R@ dat er best wel wat mensen het jammer vonden dat je ging , maar jij had je zelf helemaal afgesloten.


:smoke: Mars (je :wink: )
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja is zo.ik heb het ook over 30 jaar geleden.
maar er gebeurden ook leuke dingen zoals die survival naar de ardennen en ik kon goed rolschaatsen en heb toen 14 dagen een afspraak om alles op rolschaatsen te doen van opstaan tot naar bed gaan.ik was toen opjutter.
dus niet alleen kommer en kwel daar.
w
wittenindeneuzeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dikke shot bruin zetten en een grammetje snuiven en je bent er weer bovenop! :rock: :rock:

Kijk maar naar Tom Boonen!
Recht naar de witte lijn!

:wave:

:rock: :rock:
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#6
wittenindeneuze zei:
Dikke shot bruin zetten en een grammetje snuiven en je bent er weer bovenop! :rock: :rock:

Kijk maar naar Tom Boonen!
Recht naar de witte lijn!

:wave:

:rock: :rock:
Klik om te vergroten...


Doe jij dat maar , ik heb het na 25 jaar gebruik wel gezien.

Maaaaaaaaaaaaaaar als jij dat wil moet je vooral doen
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#7
mijn idee!
ik heb die tijd gelukkig al gehad.
over een tijdje als je je aders kapot heb gespoten en geen ader meer over heb denk je er ook zo over en zeg je dat ook niet meer.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
labradoor zei:
mijn idee!
ik heb die tijd gelukkig al gehad.
over een tijdje als je je aders kapot heb gespoten en geen ader meer over heb denk je er ook zo over en zeg je dat ook niet meer.
Klik om te vergroten...

Inderdaad...

Ik moest vorige week bloed laten prikken (suiker en stofwissling): 4 buisjes! Uiteindelijk is het gelukt met een babynaaldje in een ader van mijn enkel. Maar toen waren we al 50 minuten verder...

De littekens blijven en eerlijk gezegd blijft dat zwaar kut.

Ik draag nu geen korte mouwen meer; voel me te ongemakkelijk. Wel op vakantie (want die mensen zie ik toch nooit meer), maar niet als ik hier in ... in het zwembad zit. Teveel bekenden. En zwemmen met bijv. een shirt is verboden hier.

En elke keer weer schiet het door me heen: "De kinderen kunnen nu niet met mamma zwemmen, ja R@, eigen schuld..." :flushed: :cry:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."