#1
Hoi Mars,
Moet ik toch ff op reageren
Ik zat er niet vrijwillig. Bij de Detox vonden ze destijds dat ik de EH moest gaan doen en ik mocht nergens anders aan deelnemen bij Parnassia.
Mijn rechtzaak (omgangsregeling kinderen) kwam eraan, waarvoor ik op z'n minst in een programma moest zitten.
Ik ging dus op z'n zachtst gezegd met frisse tegenzin. En niet af kunnen maken? Nee hoor, ik wilde het gewoon niet. Had me daarom linea recta bij Arta gemeld en dat heb ik wél willen en dus ook kunnen afmaken.
De EH gaat uit van opbouwen door eerst af te breken, ook "nu" (2004) nog. En daar geloof ik nog steeds niet in. Althans, ik geloof niet dat het voor mij werkt.
Voor anderen kan het kennelijk wel helpen.
Maar Mars, jou heeft het toch niet definitief geholpen?
Ben je er al een beetje achter waardoor dat komt? Is het programma toch niet toereikend voor jou of zit er iets in jou waardoor elk programma tot nu toe niet blijvend heeft geholpen?
Ik wens je veel succes, enne; wat ik allemaal heb beschreven is echt zo gebeurd. Ik hield een dagboek bij destijds, dus er is geen sprake van "zaken verkeerd herinneren omdat er zoveel tijd tussen zit."
Maar logisch dat niemand van jullie bij alles is geweest wat ik daar heb meegemaakt.
Het beschuldigd worden van seks hebben terwijl ik dat daar op de EH niet had en niet geloofd worden toen ik werd aangerand door R. die er al zoveel langer zat, dat blijft pijn doen, zelfs nu nog...
Vrouwen met mijn verleden worden op dat gebied vaak niet geloofd, dat besef ik heel goed. Maar ik was vastbesloten het af te maken in het begin. Toen bleek dat het vertrouwen in mij er niet was (en vice versa) kon en wilde ik het niet opbrengen anderen van de waarheid te overtuigen. En dat is mijn aandeel in het geheel: dat ik te snel opgaf, mezelf en anderen geen kans wilde geven.
Ik blijf nu clean, zonder prgramma.
Het beste programma is je eigen innerlijke motivatie, dat geloof ik!
Groetjes,
R@
p.s. Goed dat je clean bent! Zit je nu nog op de Detox of ben je alweer thuis of door naar een programma? Ben benieuwd wat je stappen gaan worden...
Moet ik toch ff op reageren
Ik zat er niet vrijwillig. Bij de Detox vonden ze destijds dat ik de EH moest gaan doen en ik mocht nergens anders aan deelnemen bij Parnassia.
Mijn rechtzaak (omgangsregeling kinderen) kwam eraan, waarvoor ik op z'n minst in een programma moest zitten.
Ik ging dus op z'n zachtst gezegd met frisse tegenzin. En niet af kunnen maken? Nee hoor, ik wilde het gewoon niet. Had me daarom linea recta bij Arta gemeld en dat heb ik wél willen en dus ook kunnen afmaken.
De EH gaat uit van opbouwen door eerst af te breken, ook "nu" (2004) nog. En daar geloof ik nog steeds niet in. Althans, ik geloof niet dat het voor mij werkt.
Voor anderen kan het kennelijk wel helpen.
Maar Mars, jou heeft het toch niet definitief geholpen?
Ben je er al een beetje achter waardoor dat komt? Is het programma toch niet toereikend voor jou of zit er iets in jou waardoor elk programma tot nu toe niet blijvend heeft geholpen?
Ik wens je veel succes, enne; wat ik allemaal heb beschreven is echt zo gebeurd. Ik hield een dagboek bij destijds, dus er is geen sprake van "zaken verkeerd herinneren omdat er zoveel tijd tussen zit."
Maar logisch dat niemand van jullie bij alles is geweest wat ik daar heb meegemaakt.
Het beschuldigd worden van seks hebben terwijl ik dat daar op de EH niet had en niet geloofd worden toen ik werd aangerand door R. die er al zoveel langer zat, dat blijft pijn doen, zelfs nu nog...
Vrouwen met mijn verleden worden op dat gebied vaak niet geloofd, dat besef ik heel goed. Maar ik was vastbesloten het af te maken in het begin. Toen bleek dat het vertrouwen in mij er niet was (en vice versa) kon en wilde ik het niet opbrengen anderen van de waarheid te overtuigen. En dat is mijn aandeel in het geheel: dat ik te snel opgaf, mezelf en anderen geen kans wilde geven.
Ik blijf nu clean, zonder prgramma.
Het beste programma is je eigen innerlijke motivatie, dat geloof ik!
Groetjes,
R@

p.s. Goed dat je clean bent! Zit je nu nog op de Detox of ben je alweer thuis of door naar een programma? Ben benieuwd wat je stappen gaan worden...
Mars (je