Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmaanzaad

maanzaad

14 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
N
NielssLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Ik had pas gelezen dat iemand high werd op maanzaad thee.
Ik vraag me nu af of je het spul dat je van ze zaadjes afhaalt ook weer uit het water kan halen door het bvb te laten koken ofzo.

Als dit kan hoeveel hou ik dan ongeveer over als ik bvb 500 gram maanzaad gebruik, of is dit overal anders?

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr Niels.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat je high ervan kunt worden, maar een dokter van de hulpverlening zei me eens dat je dan echt belachelijke hoeveelheden moest eten of drinken, en dan praten we over enekel kilo's. Dat is althans wat ik me meen te herinneren.

(Zat destijds in een afkick kliniek voor heroine verslaving, na weekend zou urine controle komen. De arts zei toen dat men niet moest aankomen met dat men een bolletje met maanzaad had gegeten in het weekend, en dat de urine daarom positief was want dat zou dan enkel kunnen wanneer men vele kilo's ervan at of dronk, als thee getrokken.)
N
NielssLid
01-01-2024, 00:00
#3
leveldesigner zei:
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat je high ervan kunt worden, maar een dokter van de hulpverlening zei me eens dat je dan echt belachelijke hoeveelheden moest eten of drinken, en dan praten we over enekel kilo's. Dat is althans wat ik me meen te herinneren.

(Zat destijds in een afkick kliniek voor heroine verslaving, na weekend zou urine controle komen. De arts zei toen dat men niet moest aankomen met dat men een bolletje met maanzaad had gegeten in het weekend, en dat de urine daarom positief was want dat zou dan enkel kunnen wanneer men vele kilo's ervan at of dronk, als thee getrokken.)
Klik om te vergroten...

Ik heb veder gezocht over maanzaad thee en heb gevonden dat mensen na 1,5 kilo maanzaad thee al gestorven waren.
Volgens de meeste mensen is 300 gram genoeg om voor de eerste keer high te worden (ö).

Het lijkt me in iedergeval het proberen waard om te kijken of ik er iets uit kan krijgen als ik het kook. Wish me luck...

Bedankt voor je reactie Leveldesigner!

Gr Niels
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
wow, dat wist ik niet! Dat 1,5 kilo thee getrokken al dodelijk kan zijn.
Dus toch sterker spul dan als ik had verwacht. 300 gram is dan inderdaad beter te doen,
gewoon laag beginnen qua hoeveelheid.

Je schijnt het gewoon per grotere hoeveelheden te kunnen kopen bij zaken waar ze spullen verkopen voor bakken etc.

succes,
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben benieuwd of t wat doet, en hoe sterk of het is.
En het zal zeker kloppen dat niet ieder zaadje dezelfde sterkte zal geven, dus testen is gewenst.

Laat je t ons weten hoe of t je is bevallen,
veel plezier!
N
NielssLid
01-01-2024, 00:00
#6
leveldesigner zei:
wow, dat wist ik niet! Dat 1,5 kilo thee getrokken al dodelijk kan zijn.
Dus toch sterker spul dan als ik had verwacht. 300 gram is dan inderdaad beter te doen,
gewoon laag beginnen qua hoeveelheid.

Je schijnt het gewoon per grotere hoeveelheden te kunnen kopen bij zaken waar ze spullen verkopen voor bakken etc.

succes,
Klik om te vergroten...
Het hoeft niet 1,5 kilo maanzaad tezijn want de hoeveelheid "opium spul" kan per zaadje verschillen tussen 20 en 200 mg (dit had iemand verteld)

Ik heb 1,5 kilo maanzaad gekocht bij een kleine winkel voor €8,5.
Ik was van plan om het niet te koken omdat de werkzame stoffen rond 80 graden al "kapot" gaan of iets dergelijks dus heb ik en deel van de thee op een groot bord gedaan met een warme bak water eronder zodat het iets verwarmd word.
Nu nog afwachten, ik zie wel bruin achtig spul op het bord liggen.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#7
1,5 kilo maanzaad omgezet in thee is wel HEEEEEEL veel liters he mensen.
Dat is aardig wat drinken geweest.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
mij hebben ze welleens verteld dat als je meerijdt op een kar met dat die zaadjes dat je er erg duf van kan worden, maar ik heb eigenlijk nooit een veld zien staan in nederland, dus of het verhaal klopt? geen idee.

de kans dat je aan morfine kan komen is trouwens best aannemelijk, aangezien het best veel voorgeschreven word voor pijnbestrijding. dan weet je in elk geval dat het werkt.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
\\

de kans dat je aan morfine kan komen is trouwens best aannemelijk, aangezien het best veel voorgeschreven word voor pijnbestrijding. dan weet je in elk geval dat het werkt.
Klik om te vergroten...

Wat heeft dat met de discussie te maken?
Geloof me aan die troep wil je helemaal niet beginnen. Heb er lang zat aan gezeten
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
misschien goed genoeg, mogelijk precursor, geen idee.

of het troep is of niet is aan de gebruiker. wat jou negatieve ervaring te maken heeft met het feit dat niels een keer van de kaart wil raken vind ik eigenlijk nog irrelevanter, dus chill ff...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
MeejheM zei:
de kans dat je aan morfine kan komen is trouwens best aannemelijk, aangezien het best veel voorgeschreven word voor pijnbestrijding. dan weet je in elk geval dat het werkt.
Klik om te vergroten...
Denk dat het wel mee valt hoeveel mensen er makkelijk aan morfine kunnen komen eerlijk gezegd. Je moet dan net iemand kennen die het voorgeschreven krijgt en het ook nog eens met jou wilt delen.

En als je aan morfine kunt komen ga je natuurlijk niet zo moeilijk doen om maanzaad thee te maken, dan kies je gewoon voor de morfine. Uiteindelijk ben je ook bij maanzaad opzoek naar dat kleine beetje morfine wat er in zit.

OT Is het nog gelukt Nielss? Beetje laat, maar je moet wel maanzaad hebben dan niet al helemaal gewassen is. Heb ooit eens ergens gelezen dat ze soms ook maanzaad verkopen wat gewassen is om dit soort dingen tegen te gaan.
N
NielssLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo iedereen,
Ik heb t geprobeerd te maken en het water zit teverdampen (ik wil het in een vaste vorm). Ik zal laten weten als ik het gebruikt heb.

Gr Niels
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#13
MeejheM zei:
misschien goed genoeg, mogelijk precursor, geen idee.

of het troep is of niet is aan de gebruiker. wat jou negatieve ervaring te maken heeft met het feit dat niels een keer van de kaart wil raken vind ik eigenlijk nog irrelevanter, dus chill ff...
Klik om te vergroten...

Ik geef alleen mijn mening en wil mensen alleen behoeden om niet aan die troep te komen.
Dit forum is niet alleen bedoeld om leuk dingen te zoeken en "van de kaart" te raken.Ook dus ok de negatieve dingen aan te tonen.
Zo snel "van de kaart" raken word je niet van voorgeschreven tabletten enz.


Maar dan nog.Het ging om maanzaad en niet om morfine.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het beste kan je het zaad pletten en citroensap aan het mengsel toevoegen maar heb er geen te hoge verwachtingen over.

4 codeïnepillen geven een krachtiger gevoel.

@MeejheM: papavers voor op broodjes en zo worden vooral in Oost Europa verbouwd. Het opiumsap daaruit wordt inderdaad ook voor medische doeleinden gebruikt.

In Polen geven ze die maanzaadthee gezoet met honing trouwens aan huilbaby's. Er is daar een gezegde wat je zegt als iemand niet al te snugger is: 'Ben je als kind soms in het maanzaad gevallen?'
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nielss zei:
Hallo iedereen,
Ik heb t geprobeerd te maken en het water zit teverdampen (ik wil het in een vaste vorm). Ik zal laten weten als ik het gebruikt heb.

Gr Niels
Klik om te vergroten...
welk water? wel eens van onderzoek gehoord?

@Snowblind: dat vult mijn urban myth mooi aan. eigenlijk nooit aan men opa getwijfeld, maar die ving vroeger wel heeeel grote vissen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."