Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoort de eerste ervaring een slechte te zijn ?

Hoort de eerste ervaring een slechte te zijn ?

8 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het was een grapje van God.

Nee serieus, het slaat nergens op dat je je zo voelde. Oxycodone of Oxycontin, 30 milligram van welke dan ook is lekker.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn eerste kenismaking met opiaten was 30mg oxycodon of oxycontin (weet niet meer).
Ik heb toen een uurtje of 12 op bed liggen zweten, rillen van de kou, halucineren. Al met al geen succes.

Daarna heb ik het zelfde spul een paar keer gebruikt in kleinere dosis (weet dus nie of het codon of contin was) zowel 1 malig recratief 10mg als ook tegen de pijn van een niersteen, 2 dagen lang elke 8 uur 10mg. Dat allemaal een jaar of 5 geleden. Die ervaringen waren wel zeer positief.

Nu heb ik weer een stripje oxycodon en recratief 5mg en 10mg gedaan. Weer erg positief. Dus ging ik ervanuit dat de 30mg die ik eerst genomen had waarschijnlijk gewoon teveel was. (hoewel het ook wel duidelijk is dat die 5mg en 10mg niet de ervaringen zijn waar de echte junkies voor gaan)

Mijn eerste ervaring met andere drugs waren allemaal wel zeer succesvol ondanks dat ik bijna alles gelijk met behoorlijk stevige dosis begon dus het is wel uitzonderlijk voor mij.
Anderen die ik ken raporteren na een voorzichtige eerste poging met 5 of 10mg ook negatieve ervaringen.

Dus was het de dosis, of hebben opiaten een uitzonderlijk "eerste keer" effect ? If so ? Is daar een physiologische verklaring voor, is er iets in de hersenen dat er op aangepast moet zijn en de eerste keer niet goed reageerd ?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je pakte de eerste keer flink veel, later minder.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
De eerste keer dat je opiaten in een recreatieve dosering gebruikt zou juist zeer prettig moeten zijn. wat jij beschrijft klint eerder als afkicken.

Als je de eerste keer een middel gebruikt is het handig dat je precies weet wat je hebt, zodat je van tevoren weet wat ongeveer een goede dosis is.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Je pakte de eerste keer flink veel, later minder.
Klik om te vergroten...

Ja maar zoals ik zeg, ik dacht dus dat het daar aan lag, maar ik hoor nu van anderen negatieve ervaringen bij 5 of 10mg.

Ik had die 30mg genomen op aanraden van een ander en dacht "als 10mg de normale medische dosis is voor pijnstilling, dan zal 30 idd wel ok zijn voor een goede high"
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zeg niet dat het perse hoort, maar wat ik wel weet is dat voor vele gebruikers, die voor de eerste keer dope gebruikten. De ervaring ook tegenvalt, braken, misselijk, je niet goed voelen. En idd ook rillingen en dergelijken. Misschien dat de dosering te hoog was.

Verder vind ik voor hier op het forum de term junkies niet op zijn plaats. De meeste junkies hebben geen computer, of hebben geen benul van hoe het werkt. De term gebruikers lijkt me beter, omdat ik het idee heb dat veel mensen van dit forum hun gebruik wel onder controle hebben. Zie dit niet als een aanval op jou of je woordenkeuze. Maar gewoon als iets wat ik vind.

Ik hoop dat het je goed gaat, en houd het onder controle,

Groet Erick :wink:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thanx, je hebt gelijk slechte woordkeuze.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wacky zei:
Fool zei:
Je pakte de eerste keer flink veel, later minder.
Klik om te vergroten...

Ja maar zoals ik zeg, ik dacht dus dat het daar aan lag, maar ik hoor nu van anderen negatieve ervaringen bij 5 of 10mg.
Klik om te vergroten...
Negatief op dezelfde manier zoals jij het ervoer?

Ik ken namelijk een flink aantal mensen die op 15 milligram oxycodon zich behoorlijk chill voelden, zonder eerdere ervaring met (zware) opiaten.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De eerste ervaring kan erg lekker zijn maar ook minder lekker, dat kan aan de dosering liggen, meestal is het zo dat wanneer je iets teveel neemt van het goede je ook andere neveneffecten krijgt, misselijk, heet/koud zweten jeuk etc.
Ik heb ook een tijdje oxycodon 100mg en oxycontin 30 geslikt en kreeg er ontzettende jeuk van, ik kreeg er geen echte kick van maar dat is voor iedereen weer anders denk ik, de eerste keer heroine leverde mij een misselijkheid op en erg veel jeuk maar na een tijd werd dat wel minder.
Pas wel op met deze middelen want je kan een flinke verslaving opbouwen maar dat weet je wel denk ik. :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."