Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedicinaal opiumpoeder

Medicinaal opiumpoeder

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Siet SeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik vroeg ma af wat de beste manier is om deze opiumvorm te gebruiken. Geen naalden (!), en ik heb het proberen chinezen/basen maar het smelt zo goed als niet. Heb het proberen snuiven maar dit heeft een vrij zwak effect.

Ik ben van de benzo's af en rook ook geen wiet meer, dus dit kan er ook geen impact op hebben.
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Siet Se,

Opium is het ruwe product uit de papaverbollen en is weliswaar pijnstillend, maar in lage dosis niet genoeg om je omver te blazen. Het heeft naar mijn ervaring sowieso een vrij zwak effect in vergelijking met andere (synthetische) opiaten zoals morfine of oxycodon, waar de stof een stuk geconcentreerder is. Naar mijn idee moet je iets anders hebben als je naar meer effect op zoek bent.

Daarnaast ziet het flesje er ontiegelijk oud uit. :tearsofjoy: Weet je zeker dat het niet ver over datum is en zijn werking is verloren? Dan geef ik hieronder graag de ruimte voor scheikundigen die meer kunnen vertellen over halfwaardetijd etc..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
MDMAap zei:
Het heeft naar mijn ervaring sowieso een vrij zwak effect in vergelijking met andere (synthetische) opiaten zoals morfine of oxycodon, waar de stof een stuk geconcentreerder is.
Klik om te vergroten...
Ik heb ik Azië anders hele goede opium gehad die net zo'n sterk effect gaf als morfine of oxy.

MDMAap zei:
Dan geef ik hieronder graag de ruimte voor scheikundigen die meer kunnen vertellen over halfwaardetijd etc..
Klik om te vergroten...
Halfwaardetijd heeft met de concentratie van het middel in het bloed te maken. Helemaal niks met hoe oud het middel zelf al is...

Maargoed het ziet er inderdaad erg oud uit en grote kans dat het gewoon vrijwel al zijn potentie verloren heeft. Dit lijkt me meer iets voor de collectie dan voor het gebruik. Daarbij is het ook heel ongebruikelijk dat opium in poeder vorm komt. Opium komt vrijwel altijd in een harsachtige vorm.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook ik denk dat alle kracht er al uit is, zo oud als het flesje er uit ziet.
Weet niet of het voor (deze) opium ook geld maar heroine wordt een stuk
zwakker wanneer er zuurstof bij komt. Weet dus niet hoe vaak dat flesje
al open gemaakt is....
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Ik heb ik Azië anders hele goede opium gehad die net zo'n sterk effect gaf als morfine of oxy.
Klik om te vergroten...
Ik ook inderdaad, echte opium geeft zeker een sterk effect.

Waarschijnlijk is je opium trouwens gewoon over datum, zuurstof is niet heel best voor dat spul. Zeker niet als het er zo oud uit ziet. :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
JustSomeGuy. zei:
Gewoon uit nieuwschierigheid, hoe kom je aan dat flesje? Ziet eruit alsof het van voor de oorlog is :tongueout:
Klik om te vergroten...
Inderdaad alsof je het ergens hebt opgegraven :tearsofjoy:

Maar bij mij was opium ook wel goed merkbaar van effect. Ik rookte het toen.
Geen idee of het een minder gezonde stofjes produceert na lange tijd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
JustSomeGuy. zei:
Gewoon uit nieuwschierigheid, hoe kom je aan dat flesje? Ziet eruit alsof het van voor de oorlog is :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ja echt! Ik zou zoiets wel graag in mijn collectie hebben, maar dan puur voor sier.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben ook benieuwd naar meer achtergrond info. Maar helaas is Siet Se, the topic
starter hier niet meer terug geweest op het forum na 4 september 2017, de datum
dat hij registreerde en de topic aanmaakte. Misschien wil hij/zij nog even langs
komen na opnieuw een mailtje te hebben ontvangen dat er weer een antwoord in
zijn/haar topic is geplaatst.

Flesje ziet er inderdaad voor oorlogs uit, lol.
J
JustSomeGuy.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Gewoon uit nieuwschierigheid, hoe kom je aan dat flesje? Ziet eruit alsof het van voor de oorlog is :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."