Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon afgebouwd hoe snel herstellen?

Methadon afgebouwd hoe snel herstellen?

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt mensen momenteel ben ik een week eraf en merk idd dat bewegen wel helpt het gaat met pieken en dalen maar voel me steeds normaler
M
Mother of an angelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi jammer dat ik dit nu pas lees omdat Clonidine heel goed helpt tegen ontwenningsverschijnselen zoals rusteloos etc. Het is niet verslavend en eigenlijk bedoeld voor bloeddruk, migraine overgangsklachten. Ik heb die van mij online zonder recept besteld.
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik loop al jaren met wel niet gebruiken in me kop. laatste vijf jaar maandelijks een keer. maar de rest van de
maand ben ik stuk geen energie kan mezelf nergens meer voor interesseren , nu na 47 jaar heroine gebruik
heb ik 4 maanden terug de knoop door gehakt en gestopt. methadon tot twee x 5mg afgebouwd.

he super van je om van die troep af te blijven hou vol ga ik ook doen jaap
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Respect heer "Neboe"....Respect!
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#5
neboe zei:
ik loop al jaren met wel niet gebruiken in me kop. laatste vijf jaar maandelijks een keer. maar de rest van de
maand ben ik stuk geen energie kan mezelf nergens meer voor interesseren , nu na 47 jaar heroine gebruik
heb ik 4 maanden terug de knoop door gehakt en gestopt. methadon tot twee x 5mg afgebouwd.

he super van je om van die troep af te blijven hou vol ga ik ook doen jaap
Klik om te vergroten...

Hoeveel Mg methadon zat je dan oorspronkelijk?
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo mensen ik wil nog een keer verslag doen ik ben nog altijd eraf en t heeft ongeveer een maand geduurd heb veel bewogen en gesport koste me ontzettend veel energie bij de behandeling waar ik ben geweest maar ben er van overtuigd dat dat het heeft versnelt ! En ik ga nooit meer terug naar de opiaten hel
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Methadon is 1 van de moeilijkste om af te bouwen, suboxone is 1 van de beste om mee af te bouwen in mijn ogen. Blij dat je het zo goed doet:)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kan je ook niet helpen helaas maar wens je veel sterkte toe!
Ook ontzettend knap dat je al op dit punt bent gekomen. Goed doorzetten en dan kom je er zeker wel!
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo
Om een lang verhaal kort te maken ik heb vandaag mijn laaste 1 mg methadon gehad kom van de 40 af en voel me zo rusteloos en slap en energieloos en kan amper slapen ik vroeg me af of er mensen zijn die tips hebben om hier goed door heen te komen
Groetjes poppy
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan je daar niet bij helpen maar ik wil je wel succes wensen! Het is al vet knap van je dat je van 40 naar nu 0 bent gegaan. Hou vol!
Hoe lang was je verslaafd aan de hero en daarna de methadon?
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Ik kan je daar niet bij helpen maar ik wil je wel succes wensen! Het is al vet knap van je dat je van 40 naar nu 0 bent gegaan. Hou vol!
Hoe lang was je verslaafd aan de hero en daarna de methadon?
Klik om te vergroten...
Het begon bij oxycodon toen naar fentanyl en uiteindelijk heroine eerst ook suboxone gehad en alles bij elkaar ongeveer 2 jaar
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
poppy zei:
Het begon bij oxycodon toen naar fentanyl en uiteindelijk heroine eerst ook suboxone gehad en alles bij elkaar ongeveer 2 jaar
Klik om te vergroten...
Ojee... Jij ook. Helaas gebeurd dat steeds en steeds meer in Nederland. Verslaafd aan zware opiaten zoals Oxycodon en Fentanyl.
Op het forum zijn er al flink wat discussies en posts over gevoerd en geschreven. We hebben “voors” en “tegens” over het gebruik van die pijnstillers.

Nogmaals, echt super knap dat je nu al zo ver bent met afkicken! Ik heb (gelukkig) geen ervaring met dat soort middelen maar ik lees veel dat de afkick hell is. Keep strong!
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Weet dat er in klinieken steeds meer pijnstillers verslaafden opgenomen worden, weet ook dat er aan de bel getrokken wordt hierover maar er lopen inmiddels zo'n 500.000 aan oxycodon verslaafden rond in Nederland, en de nodigen die niet geregistreerd zijn,, spierpijn etc kan weken duren maar dat verschild van persoon tot persoon, veel water drinken en bewegen kan verlichting geven.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi, het ligt er aan hoe lang je methadon hebt gebruikt, na jaren gebruik kan het maanden of langer duren, zelf ben ik na langdurig gebruik overgestapt op subutex wat enigzins milder is maar evengoed klachten geeft na het staken van gebruik. Succes!
M
Mother of an angelLid
01-01-2024, 00:00
#15
poppy zei:
Hallo
Om een lang verhaal kort te maken ik heb vandaag mijn laaste 1 mg methadon gehad kom van de 40 af en voel me zo rusteloos en slap en energieloos en kan amper slapen ik vroeg me af of er mensen zijn die tips hebben om hier goed door heen te komen
Groetjes poppy
Klik om te vergroten...
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mother of an angel zei:
Hoi jammer dat ik dit nu pas lees omdat Clonidine heel goed helpt tegen ontwenningsverschijnselen zoals rusteloos etc. Het is niet verslavend en eigenlijk bedoeld voor bloeddruk, migraine overgangsklachten. Ik heb die van mij online zonder recept besteld.
Klik om te vergroten...
Pas wel op met clonidine want dat is een bloeddruk verlager, win hier ook genoeg informatie over in want bij overdosering kan je in coma raken! Lichte doseringen, 0,025mg zijn hier prima voor maar neem er niet teveel! Overigens kreeg ik daar wel lamme benen van en erg veel dorst maar het werkt goed tegen de onrust in de benen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit is super knap! Respect!
Van de methadon af!
Chapeau! Het kan dus tĂłch!
Dat geeft hoop...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."