Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStelling heroïne 2

Stelling heroïne 2

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hele maal mee eens.
En deze zet ik er nog bij....alhoewel boven staande lijst allemaal drugs zijn.
Alcohol
Nicotine
Casinobezoek (gokken) in het verlengde hiervan: gamen

O jeee als de buurt het eens weet!!
Deze stigma's zijn koren op de molen voor de roddelaars.....
F
Fonty123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee jongens
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken:
2. Er is sprake van stigmatisering wanneer heroïne wordt gebruikt.
Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen xxx
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat toch niet. Kan alle lagen van de bevolking raken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
hansje1963 zei:
Soms wordt het gezien als de ergste drug die er bestaat maar dat vind ik weer meer van basecoke.,
Klik om te vergroten...

Volgens mij staat Meth daar nog boven.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Soms wordt het gezien als de ergste drug die er bestaat maar dat vind ik weer meer van basecoke.,
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekZ zei:
Volgens mij staat Meth daar nog boven.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat ook persoonsgebonden is.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Ik denk dat dat ook persoonsgebonden is.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook maar de meth en ghb periode heb ik niet meer meegemaakt (gelukkig...)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind deze stelling ietsje beter:

Er is sprake van een stigmatisering als er drugs worden gebruikt.

En omdat heroïne het slechtste in de rij is, is hierbij deze naam alléén al een stigma.

Dat men volledig voorbij gaat aan het stigma alcoholmisbruik, is al een stigma op zich.

Krom, nog krommer, haarspeldbocht!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legio Patria Nostra zei:
Er is sprake van een stigmatisering als er drugs worden gebruikt.
Klik om te vergroten...
Of: Er is sprake van een stigmatisering wanneer er Morfine gebruikt wordt.
Of: Er is sprake van een stigmatisering wanneer er Diacetylmorfine gebruikt wordt.
Of: Er is sprake van een stigmatisering wanneer er Methadon gebruikt wordt.
Of: Er is sprake van een stigmatisering wanneer er Ketamine gebruikt wordt.
Of: Er is sprake van een stigmatisering wanneer er Cocaïne gebruikt wordt.
Of: Er is sprake van een stigmatisering wanneer er 2C-B injecteert wordt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Nicotine
Klik om te vergroten...
Op een relatief nieuwe werkplaats waar ik mij af en toe bevind zijn het ook allemaal rokers, ik blijf het maar een rare gewoonte vinden zelfs in vergelijking met andere drugs. Dat je ook van die uitspraken voorbij hoort komen dat het toch maar weer gestopt is met vapen en dus weer is gaan roken omdat vapen blijkbaar toch niet zo gezond is. :')

Ik moet ook meteen een beetje denken aan Fancis Begbie van trainspotting.. :'D
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eens. Heroïne heeft simpelweg een hele slechte naam door alle horror van de jaren '70-'80. Vergeleken met vele andere drugs is heroïne niet eens zo schadelijk voor het lichaam. De meeste aan heroïne geassocieerde schade komt voort uit de meest gangbare wijze van toediening destijds (spuiten) en de leefstijl van heroïneverslaafden uit eerder genoemde tijd en is daarom geen direct gevolg van de drug zelf. Op vele andere drugs is de intrinsieke roofbouw op je lichaam vele malen groter (zoals op (meth)amfetamine, de k-kramp en blaasproblemen bij veelvuldig gebruik van ketamine, of - zoals ik hopelijk niet verder hoef toe te lichten - de effecten van alcohol), evenals op je geestelijke gesteldheid (angststoornissen en paranoia door cannabis, amotivationeel syndroom door cannabis, cannabispsychose, psychose of manische ontremming bij disso's, onttrekkingsdelier bij alcohol, GHB of andere downers). Dat is bij heroïne geen van alle aan de orde.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee. Dat schijnt idd zo te zijn.
In Engeland wordt heroïne in bepaalde gevallen verstrekt door de National Health service.
En, zie ook de opiumschuivers, deze worden er heeel oud mee....(Chinezen)
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekZ zei:
Volgens mij staat Meth daar nog boven.
Klik om te vergroten...
Zou zomaar kunnen, ik heb daar (gelukkig) geen ervaring mee, ghb heb ik gelukkig nog nooit gebruikt, ik vermoed dat dat ook een gevaarlijke drug is, je wordt zeer snel hooked las ik.....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb een paar docu's gezien over GHB.
Een link goedje is het.
Afkick is ook al geen pretje...
Net zoals met horse , ik zal er nooit mee beginnen.
Rioolontstopper zit er in. Dit alleen al....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Aangezien er vele bijwerkingen niet bij diacetylmorfinegebruik aan de orde zijn, ,zou je bijna zeggen:
Geef dit spul vrij ipv allerlei middeltjes, waarbij je over een kistje vol kauwgum moet beschikken als je deze neemt.....6apb en mdma bijvoorbeeld. ..om dat anders je kakement eraan gaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."