#1
Is suboxone beter voor afbouw dan methadone heb nog 3 weken te gaan dan ben ik er eindelijk vanaf ben al 6 jaar clean maar nu op 7 mil heb ik enorm pijn in mijn spieren en heb geen oplosing
Nogmaals, ik weet niet wie je dat vertelt maar ik vind het nog niet schrikbarend hoog, je dosering, is dat wel een verslavingsarts? Ik denk dat je jezelf niet echt druk hoeft te maken, ga je naar een kliniek? Daar bouwen ze, indien nodig, je af naar een lagere dosering om dan alsnog over té stappen op suboxone, ik blijf er bij dat als een arts dit jou zo verteld hij niet echt professioneel handeld, als je op korte termijn opgenomen wordt, wat hebben ze dan met je afgesproken? Normaal gesproken hoef je geen benzo's te slikken naast de suboxone, mede ook omdat suboxone een anti depressie werking heeft.Ik gebruik vier ampullen van 10 mg morfine per keer. (injectie).per dag En twee keer een instanyl neusspray van 200 mg. Is allemaal kort weekend. Wat ik zo raar vind is dat veel mensen het idd met 10 of 16 mg suboxone kunnen, en tegen mij verteld word, dat ik schijnbaar zoveel morfine neem, dat ik zelfs met 32 suboxone het niet zou redden. Welk middel kun je bij suboxone krijgen als je heel angstig word behalve diazepam?. Ik ben al angstig nu, en stel ik krijg paniek.. Wat geven ze dan. Pfff. Gr Emma
En btw, als ze je op methadon gaan zetten bouw je weer een nieuwe verslaving op, ik snap héél goed dat je daar geen zin in hebt want methadon is rotzooi! Dan kunnen ze net zo goed de morfine afbouwen en de laatste loodjes met suboxone of subutex, onzin dus om je eerst dan op methadon te gaan zetten, ze kunnen middels een omrekentabel kijken op welke dosering morfine ze je in kunnen stellen.Ik gebruik vier ampullen van 10 mg morfine per keer. (injectie).per dag En twee keer een instanyl neusspray van 200 mg. Is allemaal kort weekend. Wat ik zo raar vind is dat veel mensen het idd met 10 of 16 mg suboxone kunnen, en tegen mij verteld word, dat ik schijnbaar zoveel morfine neem, dat ik zelfs met 32 suboxone het niet zou redden. Welk middel kun je bij suboxone krijgen als je heel angstig word behalve diazepam?. Ik ben al angstig nu, en stel ik krijg paniek.. Wat geven ze dan. Pfff. Gr Emma
Ja hans, ik word opgenomen in de mondriaan Maastricht. De arts die me dit vertelde was de beste verslaving,'s arts regio Limburg. Het wordt een verlengde opname, ze willen een onderzoek doen op 't einde (als ik abstinent ben) ik heb gisteren weer gebeld en wil nog een extra gesprek. Ik wil idd vragen of ze niet gewoon al iets aan de morfine kunnen doen, en daarna idd pas de suboxone. Uit angst gisteren zelf al één ampul weggelaten. Ik zou gaan overgeven, en dood ziek worden volgens haar. Ik durf de methadon niet omdat ik idd bang ben dat ik daar weer niet meer af kom. Ik moest perse op een maandag opgenomen worden, want in 't weekend waren er geen artsen.. En die had ik de eerste dagen zeker nodig.. En als ik te ziek bleef met 32 suboxone kon ik ietsje meer krijgen?!?!. Als ik jullie verhalen lees, snap ik mijn eigen geval niet echt 🤔🙄Nogmaals, ik weet niet wie je dat vertelt maar ik vind het nog niet schrikbarend hoog, je dosering, is dat wel een verslavingsarts? Ik denk dat je jezelf niet echt druk hoeft te maken, ga je naar een kliniek? Daar bouwen ze, indien nodig, je af naar een lagere dosering om dan alsnog over té stappen op suboxone, ik blijf er bij dat als een arts dit jou zo verteld hij niet echt professioneel handeld, als je op korte termijn opgenomen wordt, wat hebben ze dan met je afgesproken? Normaal gesproken hoef je geen benzo's te slikken naast de suboxone, mede ook omdat suboxone een anti depressie werking heeft.
Hoi Emma, middels een omrekentabel kunnen ze goed bekijken tot hoever je met de morfine af moet bouwen alvorens op te starten met Suboxone. In mijn optiek hadden ze je dat allang kunnen melden en daar ook duidelijker over kunnen zijn. Bij methadon is de dosering max 25 mg en dat wordt grotendeels toegepast.
Hoe goed die arts ook mag zijn, persoonlijk vind ik dat hij qua duidelijkheid nogal te kort schiet. Ik zal eens even kijken of ik de dosering voor Morfine kan vinden waarop je over kunt stappen, ik verwacht dat dat ook rond de 20 a 25mg ligt maar zeker weet ik dat eerlijk gezegd niet, als je eenmaal op de goede instellingsdosering zit voel je jezelf gewoon, goed en niet ziek, sommigen ervaren zelfs euforie, bij mij was dat niet, ik voelde mezelf wel goed. Ik snap helemaal dat je een beetje huiverig bent, dat had ik ook, het is iets nieuws dat je niet kent maar ik weet zeker dat het je meevalt, achteraf valt het 100% mee, en nogmaals, je wordt ziek als je de Suboxone té vroeg inneemt, het beste is Suboxone te gaan nemen als je aardig ziek aan t worden bent, dus niezen, snotteren, spierpijn etc, je hoeft niet te wachten tot je doodziek bent. Bij sommigen kan dat wel 2 tot 3 dagen duren gezien de werkingsduur en halfwaardetijd van Morfine, een goede vrrslavingsarts kan dat goed inschatten, nogmaals, achteraf zal je denken "waar heb ik me druk over zitten maken", bij mij voelde het wat vreemd tijdens het instellen omdat je helderder in je hoofd wordt doordat de morfine van je receptoren worden verwijderd en de Suboxone op de receptoren gaat zitten. Misschien makkelijk gezegd mijner zijde maar het valt reuze mee, ik heb deze behandeling 4x gedaan, eerste 3x weer terug gevallen en nu clean, en ik kan je garanderen, dat voelt SUPER! Groetjes.
Pff dat is veel. Hopelijk kan het daarGeen omrekentabel kunnen vinden maar ik denk dat je op ongeveer 20 mg morfine dient af te bouwen.
Hoi hansje.. Nee waarschijnlijk volgende week maandag. Maar ik zou nog één extra gesprek krijgen, omdat ik nog veel vragen heb. Ik ga morgen zelf thuis proberen om één ampul morfine weg te laten. Vorige week een keer geprobeerd, werd ik ziek van. Maar morgen doe ik het weer. En dan proberen vol te houden. Kan het volgende week bij opname alleen maar meevallen. Doe m'n best 😉Hoi Emma, ging je vandaag naar de kliniek? Ben benieuwd hoe het gaat? Met name de instelling, mocht je vandaag zijn opgenomen, groetjes Hansje.
Sorry, lees dit berichtje nu pas. Ik bedoelde dat iedereen rond de 30 methadon moet zitten om met de suboxone te beginnen. Als iemand dan niet heeft afgebouwd tot 30, maar nog op bijvoorbeeld 40 methadon zit, en dan na 24 uur aan de suboxone gaat. Word het dan moeilijker? Omdat ze tegen mij zeggen dat ik teveel gebruik voor de suboxone. Gr EmmaAls je Suboxone pakt terwijl je methadon hebt geslikt krijg je een versnelde afkick, dus flink ziek, kán dodelijk zijn. Er moet worden gewacht tot je ziek bent /wordt.
Dat klopt wel ja, boven de 30 mg wordt het moeilijk, het beste is op of onder de 30mg, zelf ben ik altijd onder de 30mg gegaan alvorens in te stellen. Als je toch de kliniek in gaat kan je beter in de kliniek afbouwen, dat is anders als wanneer je het thuis doet, misschien vreemd maar persoonlijk bouwde ik makkelijker af in een kliniek als thuis, beter even de tijd nemen als rennen en op je bek gaan!Sorry, lees dit berichtje nu pas. Ik bedoelde dat iedereen rond de 30 methadon moet zitten om met de suboxone te beginnen. Als iemand dan niet heeft afgebouwd tot 30, maar nog op bijvoorbeeld 40 methadon zit, en dan na 24 uur aan de suboxone gaat. Word het dan moeilijker? Omdat ze tegen mij zeggen dat ik teveel gebruik voor de suboxone. Gr Emma
Ik heb gelukkig thuis al één ampul morfine kunnen afbouwen, zonder ziek te worden. Ik heb net de instanyl neusspray besteld, maar ipv 200 mg, heb ik 100 besteld. Dus ik hoop volgende week op drie ampullen te zitten en eventueel maar één keer 100 neusspray ipv twee keer 200mg. Ik doe nu m'n best zodat ik al ietsje afgebouwd heb. En hopelijk minder ziek word. Ik probeer 't thuis, totdat ik echt ziek word. En blijf dan op die dosis staan. Word wel een beetje gek van 't wachten op een datum. Nog steeds niet zeker of ik maandag opgenomen wordt. Gr Emma, en bedankt voor je reactieDat klopt wel ja, boven de 30 mg wordt het moeilijk, het beste is op of onder de 30mg, zelf ben ik altijd onder de 30mg gegaan alvorens in te stellen. Als je toch de kliniek in gaat kan je beter in de kliniek afbouwen, dat is anders als wanneer je het thuis doet, misschien vreemd maar persoonlijk bouwde ik makkelijker af in een kliniek als thuis, beter even de tijd nemen als rennen en op je bek gaan!
Hun doen niet aan afbouwen in de kliniek werd gezegd.Ik heb gelukkig thuis al één ampul morfine kunnen afbouwen, zonder ziek te worden. Ik heb net de instanyl neusspray besteld, maar ipv 200 mg, heb ik 100 besteld. Dus ik hoop volgende week op drie ampullen te zitten en eventueel maar één keer 100 neusspray ipv twee keer 200mg. Ik doe nu m'n best zodat ik al ietsje afgebouwd heb. En hopelijk minder ziek word. Ik probeer 't thuis, totdat ik echt ziek word. En blijf dan op die dosis staan. Word wel een beetje gek van 't wachten op een datum. Nog steeds niet zeker of ik maandag opgenomen wordt. Gr Emma, en bedankt voor je reactie
Hallo
Als je vragen hebt hierover je kunt me prive berichten sturen ik heb ervaring met suboxone. En methadon en de opbouw en de afkick en clonidine voor ontwenning en diazepam same met opiaten ging in mijn geval goed vooral als je tolerantie hebt
[/QU
Privé bericht ☺️Hallo
Als je vragen hebt hierover je kunt me prive berichten sturen ik heb ervaring met suboxone. En methadon en de opbouw en de afkick en clonidine voor ontwenning en diazepam same met opiaten ging in mijn geval goed vooral als je tolerantie hebt
Hoi Emma, vreemd dat ze niet aan afbouwen doen in de kliniek, hier is dat een must, ik ben vorig jaar ook zelf afgebouwd tot 24mg, ook thuis dus, hebben ze nog steeds niet verteld tot hoever je dan moet afbouwen alvorens je op kunt starten met Suboxone? Soms kan het even duren eer je de kliniek in kunt, ik liep daar ook vaak tegenaan. Zelf heb ik een keer of 8 in een kliniek gezeten. Als je het een beetje vol kunt houden is het zeker niet verkeerd om thuis vast wat af te bouwen, dat hoef ik straks dan niet meer te doen, knap van je! Maar ik zou niet teveel in 1keer er af doen. Clonidine is een bloeddrukverlagend middel wat ze tijdens de afkick ook voorschrijven naast de Suboxone, dit kan de pijn in de botten /spieren wat verzachten, alleen met wat hogere doseringen kan je dorst krijgen en vermoeide benen, maar het kán verlichting geven, soms, bij erge spierpijn dient men dit toe, maar dan met uiterste voorzichtigheid omdat de Suboxone ook de bloeddruk verlaagd, en met evt Diazepam al helemaal maar een goede verslavingsarts kan dit goed inschatten mbt of het nodig is en de juiste dosering.Ik heb gelukkig thuis al één ampul morfine kunnen afbouwen, zonder ziek te worden. Ik heb net de instanyl neusspray besteld, maar ipv 200 mg, heb ik 100 besteld. Dus ik hoop volgende week op drie ampullen te zitten en eventueel maar één keer 100 neusspray ipv twee keer 200mg. Ik doe nu m'n best zodat ik al ietsje afgebouwd heb. En hopelijk minder ziek word. Ik probeer 't thuis, totdat ik echt ziek word. En blijf dan op die dosis staan. Word wel een beetje gek van 't wachten op een datum. Nog steeds niet zeker of ik maandag opgenomen wordt. Gr Emma, en bedankt voor je reactie
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."