#1
Hoi Emma, ging je vandaag naar de kliniek? Ben benieuwd hoe het gaat? Met name de instelling, mocht je vandaag zijn opgenomen, groetjes Hansje.
Hoi hansje.. Nee waarschijnlijk volgende week maandag. Maar ik zou nog 茅茅n extra gesprek krijgen, omdat ik nog veel vragen heb. Ik ga morgen zelf thuis proberen om 茅茅n ampul morfine weg te laten. Vorige week een keer geprobeerd, werd ik ziek van. Maar morgen doe ik het weer. En dan proberen vol te houden. Kan het volgende week bij opname alleen maar meevallen. Doe m'n best 馃槈Hoi Emma, ging je vandaag naar de kliniek? Ben benieuwd hoe het gaat? Met name de instelling, mocht je vandaag zijn opgenomen, groetjes Hansje.
Sorry, lees dit berichtje nu pas. Ik bedoelde dat iedereen rond de 30 methadon moet zitten om met de suboxone te beginnen. Als iemand dan niet heeft afgebouwd tot 30, maar nog op bijvoorbeeld 40 methadon zit, en dan na 24 uur aan de suboxone gaat. Word het dan moeilijker? Omdat ze tegen mij zeggen dat ik teveel gebruik voor de suboxone. Gr EmmaAls je Suboxone pakt terwijl je methadon hebt geslikt krijg je een versnelde afkick, dus flink ziek, k谩n dodelijk zijn. Er moet worden gewacht tot je ziek bent /wordt.
Dat klopt wel ja, boven de 30 mg wordt het moeilijk, het beste is op of onder de 30mg, zelf ben ik altijd onder de 30mg gegaan alvorens in te stellen. Als je toch de kliniek in gaat kan je beter in de kliniek afbouwen, dat is anders als wanneer je het thuis doet, misschien vreemd maar persoonlijk bouwde ik makkelijker af in een kliniek als thuis, beter even de tijd nemen als rennen en op je bek gaan!Sorry, lees dit berichtje nu pas. Ik bedoelde dat iedereen rond de 30 methadon moet zitten om met de suboxone te beginnen. Als iemand dan niet heeft afgebouwd tot 30, maar nog op bijvoorbeeld 40 methadon zit, en dan na 24 uur aan de suboxone gaat. Word het dan moeilijker? Omdat ze tegen mij zeggen dat ik teveel gebruik voor de suboxone. Gr Emma
Ik heb gelukkig thuis al 茅茅n ampul morfine kunnen afbouwen, zonder ziek te worden. Ik heb net de instanyl neusspray besteld, maar ipv 200 mg, heb ik 100 besteld. Dus ik hoop volgende week op drie ampullen te zitten en eventueel maar 茅茅n keer 100 neusspray ipv twee keer 200mg. Ik doe nu m'n best zodat ik al ietsje afgebouwd heb. En hopelijk minder ziek word. Ik probeer 't thuis, totdat ik echt ziek word. En blijf dan op die dosis staan. Word wel een beetje gek van 't wachten op een datum. Nog steeds niet zeker of ik maandag opgenomen wordt. Gr Emma, en bedankt voor je reactieDat klopt wel ja, boven de 30 mg wordt het moeilijk, het beste is op of onder de 30mg, zelf ben ik altijd onder de 30mg gegaan alvorens in te stellen. Als je toch de kliniek in gaat kan je beter in de kliniek afbouwen, dat is anders als wanneer je het thuis doet, misschien vreemd maar persoonlijk bouwde ik makkelijker af in een kliniek als thuis, beter even de tijd nemen als rennen en op je bek gaan!
Hun doen niet aan afbouwen in de kliniek werd gezegd.Ik heb gelukkig thuis al 茅茅n ampul morfine kunnen afbouwen, zonder ziek te worden. Ik heb net de instanyl neusspray besteld, maar ipv 200 mg, heb ik 100 besteld. Dus ik hoop volgende week op drie ampullen te zitten en eventueel maar 茅茅n keer 100 neusspray ipv twee keer 200mg. Ik doe nu m'n best zodat ik al ietsje afgebouwd heb. En hopelijk minder ziek word. Ik probeer 't thuis, totdat ik echt ziek word. En blijf dan op die dosis staan. Word wel een beetje gek van 't wachten op een datum. Nog steeds niet zeker of ik maandag opgenomen wordt. Gr Emma, en bedankt voor je reactie
Hallo
Als je vragen hebt hierover je kunt me prive berichten sturen ik heb ervaring met suboxone. En methadon en de opbouw en de afkick en clonidine voor ontwenning en diazepam same met opiaten ging in mijn geval goed vooral als je tolerantie hebt
[/QU
Priv茅 bericht 鈽猴笍Hallo
Als je vragen hebt hierover je kunt me prive berichten sturen ik heb ervaring met suboxone. En methadon en de opbouw en de afkick en clonidine voor ontwenning en diazepam same met opiaten ging in mijn geval goed vooral als je tolerantie hebt
Hoi Emma, vreemd dat ze niet aan afbouwen doen in de kliniek, hier is dat een must, ik ben vorig jaar ook zelf afgebouwd tot 24mg, ook thuis dus, hebben ze nog steeds niet verteld tot hoever je dan moet afbouwen alvorens je op kunt starten met Suboxone? Soms kan het even duren eer je de kliniek in kunt, ik liep daar ook vaak tegenaan. Zelf heb ik een keer of 8 in een kliniek gezeten. Als je het een beetje vol kunt houden is het zeker niet verkeerd om thuis vast wat af te bouwen, dat hoef ik straks dan niet meer te doen, knap van je! Maar ik zou niet teveel in 1keer er af doen. Clonidine is een bloeddrukverlagend middel wat ze tijdens de afkick ook voorschrijven naast de Suboxone, dit kan de pijn in de botten /spieren wat verzachten, alleen met wat hogere doseringen kan je dorst krijgen en vermoeide benen, maar het k谩n verlichting geven, soms, bij erge spierpijn dient men dit toe, maar dan met uiterste voorzichtigheid omdat de Suboxone ook de bloeddruk verlaagd, en met evt Diazepam al helemaal maar een goede verslavingsarts kan dit goed inschatten mbt of het nodig is en de juiste dosering.Ik heb gelukkig thuis al 茅茅n ampul morfine kunnen afbouwen, zonder ziek te worden. Ik heb net de instanyl neusspray besteld, maar ipv 200 mg, heb ik 100 besteld. Dus ik hoop volgende week op drie ampullen te zitten en eventueel maar 茅茅n keer 100 neusspray ipv twee keer 200mg. Ik doe nu m'n best zodat ik al ietsje afgebouwd heb. En hopelijk minder ziek word. Ik probeer 't thuis, totdat ik echt ziek word. En blijf dan op die dosis staan. Word wel een beetje gek van 't wachten op een datum. Nog steeds niet zeker of ik maandag opgenomen wordt. Gr Emma, en bedankt voor je reactie
Hoi hansje, nee ze hebben totaal geen idee op hoeveel morfine ik moet zitten, zodat de suboxone werkt. Vind ik zelf ook raar. Volgens mij ben ik de eerste met morfine injectie, 's. Het cwz ziekenhuis in Nijmegen had mijn geval ook nog nooit meegemaakt, en heeft me maanden geleden ook niet durven helpen. Daar hebben ze ook een detox afdeling met pijnpoli, daar wilde ik ook graag heen. Ben net gebeld door mondriaan, en ze hebben nog geen datum. Wel verteld dat ik op drie ampullen zit, en de neusspray ga afbouwen naar twee keer 100 mg. Hoop dat het me lukt. Ze zeiden dat ik goed bezig was, maar dat ik niet meer zou afbouwen, omdat ze bang zijn dat ik een terugval krijg. Maar met drie morfine red ik het nu goed. Minder zal me thuis ook niet lukken.. Bij opname gaan ze meteen alles stoppen en wachten tot ik dus ziek word. Afbouwen daar doen ze niet. Jammer want dan heeft de suboxone meer kans mijns inziens.Hoi Emma, vreemd dat ze niet aan afbouwen doen in de kliniek, hier is dat een must, ik ben vorig jaar ook zelf afgebouwd tot 24mg, ook thuis dus, hebben ze nog steeds niet verteld tot hoever je dan moet afbouwen alvorens je op kunt starten met Suboxone? Soms kan het even duren eer je de kliniek in kunt, ik liep daar ook vaak tegenaan. Zelf heb ik een keer of 8 in een kliniek gezeten. Als je het een beetje vol kunt houden is het zeker niet verkeerd om thuis vast wat af te bouwen, dat hoef ik straks dan niet meer te doen, knap van je! Maar ik zou niet teveel in 1keer er af doen. Clonidine is een bloeddrukverlagend middel wat ze tijdens de afkick ook voorschrijven naast de Suboxone, dit kan de pijn in de botten /spieren wat verzachten, alleen met wat hogere doseringen kan je dorst krijgen en vermoeide benen, maar het k谩n verlichting geven, soms, bij erge spierpijn dient men dit toe, maar dan met uiterste voorzichtigheid omdat de Suboxone ook de bloeddruk verlaagd, en met evt Diazepam al helemaal maar een goede verslavingsarts kan dit goed inschatten mbt of het nodig is en de juiste dosering.
Ik ben niet bekend met die neusspray dus daar kan ik niets over zeggen, zelf heb ik jaren terug op 2x 100mg Oxycodon en 2x Oxycontin per dag gezeten om zo van de methadon af te komen, kansloze missie en enorme jeuk en verstopping! Met methadon heb ik zelden tot nooit verstopping gehad maar met de oxy's dus wel, maar goed Emma, zolang het afbouwen draaglijk is kan het nooit kwaad er iets af te doen en dat wachten, Ja, dat kan demotiverend werken maar houdt de moed erin! Groetjes.
Hoi poppy ik heb je een priv茅bericht gestuurd. Gr emmaHallo
Als je vragen hebt hierover je kunt me prive berichten sturen ik heb ervaring met suboxone. En methadon en de opbouw en de afkick en clonidine voor ontwenning en diazepam same met opiaten ging in mijn geval goed vooral als je tolerantie hebt
Hoi legio..Ik volg deze thread met grote interesse, naast een nog veeeeel groter respect! Jullie zijn echt zeer goed bezig!
Ik zit namelijk in een vergelijkbaar schuitje.
Vanwege het feit dat ik niet van de oxcycodon en Oxcycontin af kon komen, ( 4 x 20 mg Oxcycontin per dag) die ik kreeg vanwege giga rugpijn, kreeg ik via een verslaving arts 20 mg methadon per dag.
Voordeel van de methadon is dat ik 茅茅n keer per dag de 4 tabletjes meth in kan nemen, en i.t.t. de oxcy ellende want daar ben ik dan de hele godganse dag mee bezig...
Mbt de rug ben ik nu na 2 artsen eindelijk bij de neurochirurg uitgekomen, en via een MRI scan weten erg dat er een vette hernia in mijn rug zit.
Wat een ontzettend k.tteaject. januari hoop ik doe neurochirurg z贸 ver te kunnen krijgen dat er geopereerd gaat worden.
Want ik kan geen 200 meter meer lopen. Er worden zenuwen afgekneld.
Maar nu naar de methadon.
Ik zit nu bijna 2 jaar aan die zooi, en ik merk dat afbouwen zeer vervelend is. Als ik 2,5 mg minder meth neem, dan gaat dit de eerste dag nog wel, maar de tweede dag veel minder. Goddome wat word je d谩谩r ziek van.
Moet je nagaan, slechts 2,5 milligram minder, en al zo'n heftige reactie van het lichaam. Niet te geloven!
Jullie hebben het over subuxone, ik ken dit medicijn niet, maar het is dus te doen met dat goedje?
Mss Moet ik eerst de operatie afwachten, en daarna pas van de meth af komen? Ik wil niet d贸贸rgaan met dit opioide i.i.g. absoluut niet.
Een kliniek in, nou ja, ik weet niet of dit bij mij nodig kan zijn.
Vraag van mij
Wat vinden jullie van deze kwestie, wat adviseren jullie?
Groeten Legio.
Hoi hansje, nee ze hebben totaal geen idee op hoeveel morfine ik moet zitten, zodat de suboxone werkt. Vind ik zelf ook raar. Volgens mij ben ik de eerste met morfine injectie, 's. Het cwz ziekenhuis in Nijmegen had mijn geval ook nog nooit meegemaakt, en heeft me maanden geleden ook niet durven helpen. Daar hebben ze ook een detox afdeling met pijnpoli, daar wilde ik ook graag heen. Ben net gebeld door mondriaan, en ze hebben nog geen datum. Wel verteld dat ik op drie ampullen zit, en de neusspray ga afbouwen naar twee keer 100 mg. Hoop dat het me lukt. Ze zeiden dat ik goed bezig was, maar dat ik niet meer zou afbouwen, omdat ze bang zijn dat ik een terugval krijg. Maar met drie morfine red ik het nu goed. Minder zal me thuis ook niet lukken.. Bij opname gaan ze meteen alles stoppen en wachten tot ik dus ziek word. Afbouwen daar doen ze niet. Jammer want dan heeft de suboxone meer kans mijns inziens.
De diazepam mocht ik de eerste dagen nog hebben als de suboxone nog niet heel hoog was gedoseerd. Clonidine zou ik ook mogen hebben. Dus ik hoop op een menselijke manier van afkicken. Zodra ik een datum weet geef ik natuurlijk een gil hier 馃槈.
Oja, verstopping heb ik idd al twee jaar last van,ik heb hier een stroop voor die heet X praep, maar neem je teveel zit je de ganse dag op de wc, en te weinig, kun je dagen niet gaan. Steeds weer proberen de juiste dosis te vinden 馃槉. Ik neem nu twee keer per dag een diazepam zodat ik niet elke drie minuten op de klok kijk voor de volgende injectie, dat gaat redelijk. En lichamelijk gelukkig nu geen afkick verschijnselen. Bedankt voor je reactie. Doet me goed 馃槜
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."