Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUpdate, vandaag gestart met Subutex (buprenorfine).

Update, vandaag gestart met Subutex (buprenorfine).

53 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
Stophero4jLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is suboxone beter voor afbouw dan methadone heb nog 3 weken te gaan dan ben ik er eindelijk vanaf ben al 6 jaar clean maar nu op 7 mil heb ik enorm pijn in mijn spieren en heb geen oplosing
E
Emma morfineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben nieuw hier... Mag je diazepam nemen bij suboxone?? Ik word opgenomen volgende week, maar ben er best bang voor. Ik krijg dus ook een behandeling met suboxone voor mijn morfine verslaving, maar ik neem thuis vaak een diazepam bij onrust.
Weet iemand hier een antwoord op? Groetjes Emma
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allen,
Vandaag opgestart met de Subutex, eindelijk voor elkaar om geen Suboxone te moeten slikken omdat ik nniet tegen de toevoegingen kon.
Geruime tijd op 30 mg gestaan en na gisteren een dag op 25 mg gestaan te hebben vandaag dus opgestart met Subutex.
In tegenstelling tot andere keren waarop ik ingesteld werd op Suboxone is de instelling goed verlopen, geen rare zaken ervaren en de dosis hoeft niet erg hoog te zijn, inmiddels ingesteld op 2x2 mg en vanmiddag even terug om eea te evalueren, het voelt goed en ik twijfel een beetje of ik misschien nog 2 mg meer nodig heb maar dat uiteraard in overleg.
EINDELIJK ben ik voor mezelf een grote stap verder en kan werken naar een opiaatvrije toekomst!
Morgen een gesprek met een jobcoach om weer rustig aan aan het werk te gaan.
Tevens is mijn oude relatie over, dit was niet handig, ook een ex gebruikster met de nodige terugvallen, dat ging niet meer dus ik kan mezelf op andere zaken gaan richten en echt ook voor mezelf gaan.
Nou, dat was het weer in grote lijnen, mochten jullie nog vragen hebben en ben ik bereid deze te beantwoorden, jippie, Hansje is erg blij!!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed bezig vrouw!
Lol,
nee, serieus, hoop dat dit middel je veel beter bevalt.
En een relatie hebben met een (af en toe terug vallende) ex gebruiker is
inderdaad niet handig zoals je zelf zegt. Nu kan je pas echt helemaal
voor jezelf gaan zonder grote invloeden van buitenaf zoals een relatie.
heel veel succes Hansje!

Leveldesigner
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@hansje1963

goed bezig man! :)
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
@hansje1963

goed bezig man! :)
Klik om te vergroten...
Thanks!
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je wel Level, inmiddels stabiel op 8mg, gaat prima, lekker helder en ben al 6 kg afgevallen, werd een beetje opgeblazen van al die jaren meet, inmiddels wel 3x5mg Diazepam erbij gekregen gezien de Subutex een beetje aan mijn spieren/botten loopt te trekken maar dat is na een bepaalde tijd ook wel weer weg.Gelukkig is er weer volop Subutex verkrijgbaar gezien ik bij Suboxone last had van de Naloxon toevoeging, kortom, perfect middel voor me.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Weer even een update, ben van stabiel 8mg naar inmiddels 3,2 mg gegaan, met dus 1-subutex 2mg en 6-temgesic 0,2mg tabletten gegaan ,volgende week naar 3mg en dan elke week 0,2 mg er af dus ik zit aardig in de buurt van volledige abstinentie, ik raad iedereen aan om Bubrenorfine te vragen ipv Methadon, ik ben inmiddels 18 kg afgevallen, mede door het staken van de methadon waar ik erg vadsig van werd.Nu rustig aan verder en hoop rond half maart 2019 klaar te zijn met het gebeuren. Ik heb alles weer opgepakt inmiddels, nieuwe partner( geen gebruikster, nooit gedaan ook) werk en nieuwe sociale contacten, eindelijk krijgt mijn leven weer zin en sta ik s'morgens weer "normaal" op, HEERLIJK!
J
JohnWestLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben even benieuwd naar hoe je van methadon bent overgestapt, je stond op 30 mg? Ik gebruik zelf 40 mg methadon ( al 14 jaar) en zoek naar een oplossing. Afbouwen lijkt me nogal vervelend en langdurig en via subutex lijkt het wellicht makkelijker en ook ik stoor me aan de bijwerkingen van de methadon. Naloxone wil ik niet gebruiken i.v.m. vervelende ervaringen in het verleden.

Succes met je afbouw en "stay strong"
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo John West, ik ben van 30 mg Methadon overgestapt en ingesteld op 10 mg Subutex, dat ging goed, geen rare bijwerkingen maar moest wel gedurende 1 week mezelf dagelijks laten zien totdat de instelling juist was, na een stabiele periode van een maand of 3/4 ben ik af gaan bouwen tot 4 mg (iedere 2 weken 2mg eraf) en vanaf 2 weken geleden doe ik het in stapjes van 0,4 mg p/week tot ik op 2 mg sta en daarna wekelijks met stapjes van 0,2 mg naar 0 of een dosering van 0,2/0,4mg, dit omdat ik ook ernstige rugklachten heb, ik kijk dan tzt of het lukt om geheel te stoppen.Zelf heb ik ook een lang methadonverleden, zo'n 20 jaar en heb/ga alles volgens een rustig schema doorlopen want zoals je wellicht weet, "hardlopers zijn vaak doodlopers", gezien je langdurige methadonverslaving raad ik je aan dit ook rustig aan te gaan doen, je zult ervaren dat je veel helderder bent als met Methadon en je weer zin krijgt in het leven en zaken te gaan ondernemen.Ook ik heb ook nare ervaringen ondervonden tijdens de toevoeging Naloxone, ook heb ik een jaar op Naltrexon gestaan wat voor mij eerder een marteling was als een stok achter de deur, geen "trek", dat wel maar kreeg er enorme hoofd en spierpijn van.
Ik hoop dat je een goede behandeling aangeboden krijgt, hier moet je wel enorm gemotiveerd zijn om in aanmerking te komen voor Subutex maar het is de moeite dubbel en dwars waard! Jij ook succes en laat nog wat van je horen als je overstap opgestart kan worden en hoe de afbouw verloopt, voor evt vragen mag je me altijd een PB sturen of hier reageren, ik ben sinds kort weer om de paar dagen hier wel te vinden.Groet,: Hans.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je al 14 jaar methadon hebt JonWest, zoals jij dus hebt. Dan kan het zijn dat je meer tegenslag kunt ervaren tijdens het overstappen. Ben zelf helaas 35 jaar heroine verslaafd, en ben zo'n 4 jaar geleden intern over gezet op Suboxone, en ben me toch ziek geweest 4 dagen lang. Zie me nog op handen en voeten in die gangen daar zitten in mijn ochtendjas. Nu kwam ik wel van de heroine af, en na 30+ jaar, dus dat is natuurlijk wel een verschil met 14 jaar methadon. Maar toch, De artsen hadden het mij zo mooi voorgesteld. Suboxone zou maar een half opiaat zijn, en de overstap, ik zou daar niets van merken. Nou, niet dus, dacht dat ik kapot ging. Maar, ken ook verhalen van mensen die wel gewoon konden overstappen erop, en geen centje pijn hadden. Maar dat waren dan altijd mensen die maar een jaar of langer iets hadden gebruikt. Maar, vrees dat jij net als ik er 20+ jaar op hebben zitten met dope, of jij misschien iets minder. Maar toch, en vooral ook je leeftijd maakt uit. Weet niet of die foto van je profile jouw echte foto is, maar zoja, dan zal jij ook rond de 50 zijn denkik. Ben zelf 55, en merk heel duidelijk dat mijn lichaam geen 20 meer is. En vooral met afbouwen en afkicken merk ik het dan dubbel en dwars. Dingen die vroeger een paar daagjes kosten kosten nu dan veel een veel langer, en veel meer pijn. Maar, dat is mijn verhaal. Wil niet zeggen dat het jou verhaal is. Zeker niet omdat onze middelen en jaren van gebruik anders zijn. Maar wilde toch ook even een ander geluid laten horen. Maar, in dit soort gevallen eindig ik altijd met hetzelfde gezegde en dat is, we zijn allemaal anders, en daarom is afkicken en afbouwen ook voor iedereen anders. Wat de een als dragelijk ervaart is voor de ander simpel weg ondragelijk. En daarbij komt dan nog lichamelijk gesteldheid, ben je goed en sterk, of een wrak. En leeftijd, en jaren van gebruik. Dus, om kort te zijn, het is eigenlijk onmogelijk om zaken te vergelijken in dit soort situaties.
Ben alleen wel benieuwd naar wat je de nadelen van methadon dan vindt, want ik vind het een makkelijk middel zonder vervelende eigenschappen. Slik, en het is weg. En duf ervan zijn, heb dat zelf helemaal niet. Maarja, ik gebruik daarnaast dan nog heroine, dus dat is dan toch anders. Maar ook toen ik meth alleen gebruikte was ik best wel heel erg helder.
Prettige Jaarswisseling allemaal!
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi mensen, zit momenteel weer op 1,8mg Subutex, was naar 1,2mg gezakt maar voelde me er niet lekker bij dus toch maar weer even terug en stabiel blijven op 1,8mg, laatste loodjes zijn en blijven zwaar dus als het weer lekker droog en zonnig word ga ik weer een poging doen om tot 0,8/0,4mg te gaan afbouwen en daar weer even op te gaan stabiliseren, neem de tijd wat me goed bevalt ,heb me lange tijd niet zo goed gevoeld, mede ook door een bezoek aan het ziekenhuis waar geconstateerd werd dat ik een erge vorm van apneu heb en heb daar een apap masker /Dreamsleeper meegekregen om de ademstops te reduceren tot een minimum ,dus daar ook enorm veel energie van gekregen ,mede door de methadon is dat door mezelf nooit opgevallen ,al met al ,alles gaat beter, bezig met reïntegratie en vrijwilligerswerk en een gezonde stabiele relatie met een persoon die nooit drugs heeft gebruikt, zo, een positieve update kan ik wel zeggen, de weg is lang maar ooit komt het einde in zicht ,groet ,: Hansje .
S
Stophero4jLid
01-01-2024, 00:00
#13
hansje1963 zei:
Hallo allen,
Vandaag opgestart met de Subutex, eindelijk voor elkaar om geen Suboxone te moeten slikken omdat ik nniet tegen de toevoegingen kon.
Geruime tijd op 30 mg gestaan en na
hansje1963 zei:
Hoi mensen, zit momenteel weer op 1,8mg Subutex, was naar 1,2mg gezakt maar voelde me er niet lekker bij dus toch maar weer even terug en stabiel blijven op 1,8mg, laatste loodjes zijn en blijven zwaar dus als het weer lekker droog en zonnig word ga ik weer een poging doen om tot 0,8/0,4mg te gaan afbouwen en daar weer even op te gaan stabiliseren, neem de tijd wat me goed bevalt ,heb me lange tijd niet zo goed gevoeld, mede ook door een bezoek aan het ziekenhuis waar geconstateerd werd dat ik een erge vorm van apneu heb en heb daar een apap masker /Dreamsleeper meegekregen om de ademstops te reduceren tot een minimum ,dus daar ook enorm veel energie van gekregen ,mede door de methadon is dat door mezelf nooit opgevallen ,al met al ,alles gaat beter, bezig met reïntegratie en vrijwilligerswerk en een gezonde stabiele relatie met een persoon die nooit drugs heeft gebruikt, zo, een positieve update kan ik wel zeggen, de weg is lang maar ooit komt het einde in zicht ,groet ,: Hansje .
Klik om te vergroten...

gisteren een dag op 25 mg gestaan te hebben vandaag dus opgestart met Subutex.
In tegenstelling tot andere keren waarop ik ingesteld werd op Suboxone is de instelling goed verlopen, geen rare zaken ervaren en de dosis hoeft niet erg hoog te zijn, inmiddels ingesteld op 2x2 mg en vanmiddag even terug om eea te evalueren, het voelt goed en ik twijfel een beetje of ik misschien nog 2 mg meer nodig heb maar dat uiteraard in overleg.
EINDELIJK ben ik voor mezelf een grote stap verder en kan werken naar een opiaatvrije toekomst!
Morgen een gesprek met een jobcoach om weer rustig aan aan het werk te gaan.
Tevens is mijn oude rel
Klik om te vergroten...
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Stophero4j zei:
Is suboxone beter voor afbouw dan methadone heb nog 3 weken te gaan dan ben ik er eindelijk vanaf ben al 6 jaar clean maar nu op 7 mil heb ik enorm pijn in mijn spieren en heb geen oplosing
Klik om te vergroten...
Hoi stoppers, persoonlijk heb ik minder baad gehad bij suboxone gezien ik niet tegen de toevoeging naloxone kan en ik nu dus subutex krijg ,zonder de toevoeging naloxone. De spierpijn hoort zo'n beetje bij het minderen /stoppen, je zou met je verslavingsarts kunnen overleggen om over te stappen op subutex ,dat is milder en je wordt er helder van. Ik ben afgebouwd tot 20mg methadon (daarvoor 120 mg) en ingesteld op 10mg Subutex, ook de afbouw van subutex kan met pieken en dalen werken, ik zit nu voor enkele weken weer stabiel op 1,8mg omdat ik ook even niet verder kon. Subutex is voor mij milder en heb inmiddels haast alles weer op kunnen bouwen, soms ook last van spierpijn maar dan is het juist belangrijk om te blijven bewegen, dat kan wat dubbel voelen gezien je het liefst dan uit wil rusten ,ook water drinken kan enorm veel schelen en voor zo nodig heb ik ook 10mg Diazepam om een pijnlijke slechte nacht evt door te komen .
S
Stophero4jLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi ik sta nu op 7 mil methadon elke vrijdag ga ik 2 mil omlaag ik ben niet ziek maar wel enorm spierpijn en maaglast pak ook medicatie voor te slapen wand dit is enorm vervelend nu is mijn vraag om over te schakelen van metha. Naar suboxone gaat dit direkt wand heb geen ervaring van suboxone om dat ik al heel lang metha neem maar is suboxone beter voor die laatste 3 weken of gewoon metha verder
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi, in principe kan je op suboxone /subutex overstappen als je op 30mg methadon staat, maar... Dan moet er wel 24uur minimaal tussen zitten anders wordt je ziek, je verslavingsarts kan dat aardig inschatten, dus het instellen kan even pittig zijn maar als er genoeg tijd tussen zit is het goed te doen ,zelf heb ik momenteel ook erg veel last van spierpijn in mijn benen, dat is en blijft een Hot item. ..ga weer verder met afbouwen dus hoop dat het wat zakt, verder is het milder als afbouwen of helemaal stoppen als met methadon, ook de duur van de inname van methadon heeft hier mee te maken ,heb lang meet geslikt en dat is er niet zomaar uit, ben ook inmiddels 56 dus veel meer last als iemand van bv 30 of 40 jaar ..7ml, is dat 28 mg nog? Dan zou je in principe op suboxone of subutex over kunnen stappen ,succes !
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Inmiddels op 0,4mg Subutex en de pijn in mijn benen zijn zo goed als weg, volgende week nog eentje eraf en de laatste tijdens mijn vakantie dus het gaat beter als verwacht maar het was een jaar van vallen en opstaan, groetjes iedereen.
M
Mother of an angelLid
01-01-2024, 00:00
#18
hansje1963 zei:
Hallo allen,
Vandaag opgestart met de Subutex, eindelijk voor elkaar om geen Suboxone te moeten slikken omdat ik nniet tegen de toevoegingen kon.
Geruime tijd op 30 mg gestaan en na gisteren een dag op 25 mg gestaan te hebben vandaag dus opgestart met Subutex.
In tegenstelling tot andere keren waarop ik ingesteld werd op Suboxone is de instelling goed verlopen, geen rare zaken ervaren en de dosis hoeft niet erg hoog te zijn, inmiddels ingesteld op 2x2 mg en vanmiddag even terug om eea te evalueren, het voelt goed en ik twijfel een beetje of ik misschien nog 2 mg meer nodig heb maar dat uiteraard in overleg.
EINDELIJK ben ik voor mezelf een grote stap verder en kan werken naar een opiaatvrije toekomst!
Morgen een gesprek met een jobcoach om weer rustig aan aan het werk te gaan.
Tevens is mijn oude relatie over, dit was niet handig, ook een ex gebruikster met de nodige terugvallen, dat ging niet meer dus ik kan mezelf op andere zaken gaan richten en echt ook voor mezelf gaan.
Nou, dat was het weer in grote lijnen, mochten jullie nog vragen hebben en ben ik bereid deze te beantwoorden, jippie, Hansje is erg blij!!
Klik om te vergroten...
M
Mother of an angelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wow wat super, ik wilde vanmorgen met suboxone beginnen sta nu 2 dagen op 20 mg methadon. Maar omdat 't ook wel een te vroeg was dat was destijds met naltrexon was ik toch bang. Ik ben drie weken opiaten heroïne vrij. Heb 65 mg methadon afgebouwd met behulp van clonidine. En sta nu twee dagen op 20 mg. Mag ik morgen na 24 uur voor 't laatst mijn methadon te hebben gehad beginnen met suboxone? Ik zit in Frankrijk om dit plan te bewerkstelligen. Heb alle medicatie via internet en mijn methadon opgespaard via de verstrekking. Ik wil dit al zo lang en omdat novadic me niet ondersteunde in mijn hulpvraag. Ben ik 't zelf gaan doen. Maar wauw wat moet jij trots op jezelf zijn gaaf man. Maar hoeveel dagen moet je op 20 staan voordat ik kan beginnen met suboxone. Liefs An
M
Mother of an angelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stophero4j zei:
Is suboxone beter voor afbouw dan methadone heb nog 3 weken te gaan dan ben ik er eindelijk vanaf ben al 6 jaar clean maar nu op 7 mil heb ik enorm pijn in mijn spieren en heb geen oplosing
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."