Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodon Tolerantie Na x Tijd

Oxycodon Tolerantie Na x Tijd

36 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
maartje2000Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik vraag mij af of een tolerantie voor Oxycodon op een gegeven moment afzakt naar 0 (dus je reageert er hetzelfde op als de eerste keer dat je het gebruikte) of dat er altijd tolerantie blijft bestaan. Ik heb het in het begin van 2018 drie keer genomen in vier maanden tijd. Ik geloof dat de eerste keer 15 mg was en de keren daarop 30 mg. Zal mijn tolerantie nu, bijna drie jaar later, weer op 0 staan of blijft er altijd een soort van tolerantie over?

- Maartje
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoop het
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik neem ook af en toe 15 mg gecrushd. Voor de lol voornamelijk. Ik ga daar meestal niet echt overheen.
Tolerantie gaat wel weg, als je er op z'n minst een paar weken tussen laat.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
maartje2000 zei:
Hallo,

Ik vraag mij af of een tolerantie voor Oxycodon op een gegeven moment afzakt naar 0 (dus je reageert er hetzelfde op als de eerste keer dat je het gebruikte) of dat er altijd tolerantie blijft bestaan. Ik heb het in het begin van 2018 drie keer genomen in vier maanden tijd. Ik geloof dat de eerste keer 15 mg was en de keren daarop 30 mg. Zal mijn tolerantie nu, bijna drie jaar later, weer op 0 staan of blijft er altijd een soort van tolerantie over?

- Maartje
Klik om te vergroten...

Na 3 jaar 0 opiaten zou dat het geval moeten zijn. Dus geen hoge doseringen, denk dat je met circa 15mg genoeg hebt.
m
maartje2000Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Na 3 jaar 0 opiaten zou dat het geval moeten zijn. Dus geen hoge doseringen, denk dat je met circa 15mg genoeg hebt.
Klik om te vergroten...

Top, bedankt. Ik vraag me af hoelang het duurt voordat je tolerantie reset naar 0. Misschien zou ik het wel over een maand of 3 weer willen doen, maar ik hou er niet van om de dosering te verhogen. Met 15 mg weet ik zeker dat het veilig is.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Success daarmee lol.
m
maartje2000Lid
01-01-2024, 00:00
#7
benzzzy zei:
Success daarmee lol.
Klik om te vergroten...

Waarmee precies?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap niet dat het zoveel wordt misbruikt. Morfine vind ik dan veel fijner , of hydromorfine , fentanyl etc.
m
maartje2000Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tijdloos zei:
Ik snap niet dat het zoveel wordt misbruikt. Morfine vind ik dan veel fijner , of hydromorfine , fentanyl etc.
Klik om te vergroten...

Oxy is 1,5 keer sterker dan morfine. Hydromorfine ken ik niet en fentanyl is me echt véél te potent.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben ook bang van fentanyl.
m
maartje2000Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Ik neem ook af en toe 15 mg gecrushd. Voor de lol voornamelijk. Ik ga daar meestal niet echt overheen.
Tolerantie gaat wel weg, als je er op z'n minst een paar weken tussen laat.
Klik om te vergroten...

Wat merk jij van 15 mg? Ik herinner me dat ik bij 30 mg echt lekker ging. Als in euforie en gewoon een gevoel dat alles oké is. Qua bijwerkingen nooit ergens last van gehad.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik 15 mg neem, voel ik me chill en ook wel euforisch. Lekker kriebelig hihi
m
maartje2000Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Natozlato zei:
Als ik 15 mg neem, voel ik me chill en ook wel euforisch. Lekker kriebelig hihi
Klik om te vergroten...

Precies! Ik weet ook wel vrijwel zeker dat ik genoeg heb aan 15 mg deze keer. Hoe vaak neem jij 15 mg als ik vragen mag?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
maartje2000 zei:
Precies! Ik weet ook wel vrijwel zeker dat ik genoeg heb aan 15 mg deze keer. Hoe vaak neem jij 15 mg als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
Ik heb twee jaar geen oxy gehad. Nu ongeveer eens in de twee weken. Als het doosje leeg is, laat ik het weer een tijdje voor wat het is.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
maartje2000 zei:
Wat merk jij van 15 mg? Ik herinner me dat ik bij 30 mg echt lekker ging. Als in euforie en gewoon een gevoel dat alles oké is. Qua bijwerkingen nooit ergens last van gehad.
Klik om te vergroten...
Ik heb weleens 20 gehad en toen moest ik kotsen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zelf ben ik verslaafd geweest aan Oxycodone. Ben 3x ervan afgekickt en ben nu al een +/-9 maanden clean ervan.
De eerste 2 keren toen ik ermee gestopt was dan was ik de eerste keer 2 maanden clean en was me tolerantie maar een klein beetje gezakt want ik had toen 80mg genomen voor de eerste keer weer en ik werd er wel lekker high van maar een week later nam ik al weer +/-300mg.
De 2e maal afgekickt was ik een 4 maanden clean en was me tolerantie ook maar een klein beetje gezakt.
Als je al 3 jaar geen Oxycodone heb gebruikt dan zal je tolerantie wel gereset zijn naar 0 normaal mits je geen andere opiaten heb gebruikt. Ik zou gewoon 15mg nemen en je zal een mooie high hebben.

maartje2000 zei:
Wat merk jij van 15 mg? Ik herinner me dat ik bij 30 mg echt lekker ging. Als in euforie en gewoon een gevoel dat alles oké is. Qua bijwerkingen nooit ergens last van gehad.
Klik om te vergroten...
Mijn eerste keer was 40mg. Lekkere euforie maar ik moest wel neerliggen in de zetel wants als ik recht stond was ik super misselijk en moest ik overgeven dus ben ik maar blijven neerliggen maar wat een lekker gevoel holy sh*t dat was zalig. Maar ook zo gevaarlijk helaas...
m
maartje2000Lid
01-01-2024, 00:00
#17
transformated zei:
Zelf ben ik verslaafd geweest aan Oxycodone. Ben 3x ervan afgekickt en ben nu al een +/-9 maanden clean ervan.
De eerste 2 keren toen ik ermee gestopt was dan was ik de eerste keer 2 maanden clean en was me tolerantie maar een klein beetje gezakt want ik had toen 80mg genomen voor de eerste keer weer en ik werd er wel lekker high van maar een week later nam ik al weer +/-300mg.
De 2e maal afgekickt was ik een 4 maanden clean en was me tolerantie ook maar een klein beetje gezakt.
Als je al 3 jaar geen Oxycodone heb gebruikt dan zal je tolerantie wel gereset zijn naar 0 normaal mits je geen andere opiaten heb gebruikt. Ik zou gewoon 15mg nemen en je zal een mooie high hebben.


Mijn eerste keer was 40mg. Lekkere euforie maar ik moest wel neerliggen in de zetel wants als ik recht stond was ik super misselijk en moest ik overgeven dus ben ik maar blijven neerliggen maar wat een lekker gevoel holy sh*t dat was zalig. Maar ook zo gevaarlijk helaas...
Klik om te vergroten...

Ik wil nooit meer meer dan 15 mg gebruiken. 30 was opzich ook nog wel oké maar het heeft niet veel meerwaarde om met 0 tolerantie 30 te nemen in plaats van 15.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tijdloos zei:
Ik snap niet dat het zoveel wordt misbruikt. Morfine vind ik dan veel fijner , of hydromorfine , fentanyl etc.
Klik om te vergroten...
Oxycodone vond ik nog altijd de fijnste maar als ik moet kiezen welke ik als 2e die ik het fijnste vond dan kies ik Morfine hcl, misschien zou ik zelf Morfine hcl ook even fijn vinden of fijner dan Oxycodone. Morfine hcl is wel de injecteerbare versie maar ik vond het bijna even zalig zoals Oxycodone misschien zelfs wat beter want met Morfine hcl was ik nog redelijk helder in me hoofd zelf op een hoge dosis vergeleken met Oxycodone op een hoge dosis dan lag ik daar in me bed of zetel met me ogen die weg draaide en zat ik in me warme bubbel weg van de wereld.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
maartje2000 zei:
Ik wil nooit meer meer dan 15 mg gebruiken. 30 was opzich ook nog wel oké maar het heeft niet veel meerwaarde om met 0 tolerantie 30 te nemen in plaats van 15.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd:wink:
15mg is meer dan genoeg zonder tolerantie.
Zelf moest je 30mg doen zonder tolerantie zit er een grote kans in dat je zelf slecht zou voelen, misselijkheid en je gaat er dan ook niet van genieten. Beter 15mg en gewoon lekker genieten:wink:🚀

Wanneer ga je de oxy nemen?
m
maartje2000Lid
01-01-2024, 00:00
#20
transformated zei:
Mooi gezegd:wink:
15mg is meer dan genoeg zonder tolerantie.
Zelf moest je 30mg doen zonder tolerantie zit er een grote kans in dat je zelf slecht zou voelen, misselijkheid en je gaat er dan ook niet van genieten. Beter 15mg en gewoon lekker genieten:wink:🚀

Wanneer ga je de oxy nemen?
Klik om te vergroten...

Heb het zo'n 5 minuten geleden ingenomen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."