Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmethadon / oxycodon

methadon / oxycodon

49 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
s
shoreline oxyLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja jongens daar ben ik weer.

ff een vraagje.

ik heb nu methadon gekregen, omdat suboxone niet meer betaalbaar is voor mij. als ik nog oxycodon in mn bloed heb, kan ik dan mijn methadon innemen of moet ik wachten tot de oxy helemaal weg is (zware ontwenning) en dan pas de methadon nemen? als je buprenorfine neemt als er nog oxy in je systeem zit ga je vol de ontwenning in, maar nou weet ik niet of dit ook zo is met methadon.

alvast bedankt.

(ik hoef niet te horen dat oxy slecht is bla bla, dat weet ik zelf ook. ik neem eens in de 2 weken nog oxy als uitlaatklep, daar tussen niks)
C
ChillLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik nam beide maar nooit op Elkhart... ik zou het niet weten wat het doet kan je het niet Narragansett waar je je methadone health. BTW ik werd clean door cold turkey... ik was dat geploeter zo beu dagelijks die methadone nodig of je weer slecht voelen altijd zorgen...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien offtopic
Wat is het verschil in werking tussen oxy en methadon?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Methadon werkt veeeeel langer, dan oxcycodon.
1 x innemen per dag is voldoende. (Werking is 24 tot 48 uur)
Methadon geeft geen echte roes itt oxcycodon.
Het neemt ontwennings
verschijnselen weg, en het is een goede pijnstiller.
Ontwenning van Methadon is fucking zwaar. Duurt ook langer, dan van oxcycodon.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
shoreline oxy zei:
ja jongens daar ben ik weer.

ff een vraagje.

ik heb nu methadon gekregen, omdat suboxone niet meer betaalbaar is voor mij. als ik nog oxycodon in mn bloed heb, kan ik dan mijn methadon innemen of moet ik wachten tot de oxy helemaal weg is (zware ontwenning) en dan pas de methadon nemen? als je buprenorfine neemt als er nog oxy in je systeem zit ga je vol de ontwenning in, maar nou weet ik niet of dit ook zo is met methadon.

alvast bedankt.

(ik hoef niet te horen dat oxy slecht is bla bla, dat weet ik zelf ook. ik neem eens in de 2 weken nog oxy als uitlaatklep, daar tussen niks)
Klik om te vergroten...


Ik gebruik oxy voor pijnstilling , en soms (zelden) wissel ik het af met methadon. Heb nergens last van als ik switch (hoewel ik dan ipv 30-50mg oxy langwerkend verspreid op de dag, of 70-90mg methadon nodig heb om de pijn te stillen) Methadon is wat (een stuk) zwakker maar werkt langer.

Ik weet niet of dat ook voor suboxone ook zo is maar het zijn allen opiaten check de halfwaardetijd en je kan het zelf uitvogelen. Gebruik al jaren oxy / fentanyl / methadon zelden/ heb er lang genoeg ervaring mee..

Hoop dat je er wat aan hebt!
s
shoreline oxyLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Methadon werkt veeeeel langer, dan oxcycodon.
1 x innemen per dag is voldoende. (Werking is 24 tot 48 uur)
Methadon geeft geen echte roes itt oxcycodon.
Het neemt ontwennings
verschijnselen weg, en het is een goede pijnstiller.
Ontwenning van Methadon is fucking zwaar. Duurt ook langer, dan van oxcycodon.
Klik om te vergroten...
heb de meta genomen, nergens last van gelukkig. hoop zsm weer op de bupe te gaan, vooral door de duur van ontwenning. komt over niet al te lang een buprenorfine prik uit die een maand (!!) werkt. ideaal voor afbouwen
K
KOOPMJ01Lid
01-01-2024, 00:00
#7
shoreline oxy zei:
ja jongens daar ben ik weer.

ff een vraagje.

ik heb nu methadon gekregen, omdat suboxone niet meer betaalbaar is voor mij. als ik nog oxycodon in mn bloed heb, kan ik dan mijn methadon innemen of moet ik wachten tot de oxy helemaal weg is (zware ontwenning) en dan pas de methadon nemen? als je buprenorfine neemt als er nog oxy in je systeem zit ga je vol de ontwenning in, maar nou weet ik niet of dit ook zo is met methadon.

alvast bedankt.

(ik hoef niet te horen dat oxy slecht is bla bla, dat weet ik zelf ook. ik neem eens in de 2 weken nog oxy als uitlaatklep, daar tussen niks)
Klik om te vergroten...
Je kan gewoon je methadon nemen. Er volgt geen ontwenning als je nog opiaten in je bloed hebt in tegenstelling tot suboxzone(=buprenorfine).
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aan buprenorfine is expres een weinig naltrexon toegevoegd.
Dit om misbruik door het te gaan spuiten, te voorkomen.
L
Lid 152662Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben van 60mg meet (recentelijk) naar 25 gegaan, heb altijd maar het idee dat ik er af moet gebruik het al 20 jaar, ja ook wel eens meer geslikt en bij gebruikt, maar elke morgen die pilletjes, dan denk ik "nu nog steeds?"ik wil naar 20 toe en dan komen de emoties weer op je af vliegen, voel me ook snel geirriteerd, ik schreeuw, smijt met deuren, maar ik zal die 20mg halen, en dan weer 5 er af zien hoe ver ik kom, want niemand wil een slaaf van pillen zijn toch? Zo denkik er over, ik ken ook mensen die zegegen, die pil 's morgens wat maakt mij dat nou uit" ik hoop nog steeds er af te komen, ook al; duurt het nog 2 of 3 jaar
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Misschien offtopic
Wat is het verschil in werking tussen oxy en methadon?
Klik om te vergroten...
Alles. Methadon werkt inderdaad veel langer maar van oxy kun je je euforisch en high voelen. En bij methadon krijg je geen opiatenhigh, meer een benzo feeling die heel lang aanhoudt. Met een goeie pijnstilling erbij ofc
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kittekatty zei:
Bij menig vendor is het ook te koop, ik heb t gehaald ook diverse benzo , 20 van alles ( goedkoper 50%dan 10):... en is vrij sterk en werkzaam , niet getest, dus je zou 1 kunnen laten testen gratis.
Klik om te vergroten...
Was echt weer ouderwets wachelen als met de Roche's, ik nam er nu niet 10 maar 3 ofzo, in de jaren 80 kreeg ik 60 per maand, en dan ging je een paar dagen als een idioot en met drank er bij, maar ik ging valse recepten fabriceren tot ik in de handboeien stond en toen was de lol afgelopen, maar het is nog te krijgen alleen niet van Roche 2.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Van methadon kun je wel degelijk een high rush krijgen.
Heel eenvoudig zelfs.
Neem 3 x je dosis in één keer in.
Voila, een echte rush...
Maar doe dit liever niet, tolerantie ontstaat razendsnel...

Als oxcycodon op nr 1 staat op de rankinglijst, nou, dan boeit mij de hero totaal niet meer.
Nee.
De lekkerste rush ( en de langste ook nog eens) was voor mij na een operatie een intramusculaire morfine injectie.
De halve dag zo heerlijk wegzweven...
Dit heb ik nooit meer zo mogen ervaren.
Ik heb meerdere malen operaties ondergaan, en daarvoor qua pijnbestrijding morfine injecties gekregen, maar deze hadden bij lange na dit effect niet meer...
En nou weet ik de dosering van die eerste keren niet meer, bij Toutatis.
Ach, mss maar beter, ook.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#13
АЛ-90 zei:
Ik heb ze alle vier geprobeerd, en ik zou ze zo ongeveer sorteren qua Euforie/Rush: Oxycodon > HeroΓ―ne > Morfine > Buprenorfine > Methadon, waarbij oxycodon de echte koning is :hearteyes:

Ik zie het kalmerende/onstpannende/zen/pijnstillende effect echter ook wel als een high. De euforie/rush duurt sowieso maar erg kort bij oxycodon en heroΓ―ne, maar het rustegevende effect houdt veel langer aan. Zowel buprenorfine als methadon hadden niet echt een rush, het grootste verschil was voor mij dat buprenorfine wat actiever/stimulerender was, waar methadon echt zwaar en sederend aanvoelde. Buprenorfine lijkt me dus iets functioneler als je nog allerlei andere dingen moet doen, terwijl je bij methadon het liefst lekker rustig op bed ligt.

Ik moet hier wel bij zeggen dat ik methadon pas 1x heb gedaan en buprenorfine 2x. Beide duren mij te lang om zomaar recreatief te gebruiken, ik gebruik ze eerder als ik een lang weekend heb bijvoorbeeld. In een gemiddeld weekend verkies ik oxycodon/heroΓ―ne/morfine/tramadol/o-dsmt/kratom, omdat die een wat normalere duratie hebben.
Klik om te vergroten...
Ik ben sinds 2009 pijn patient, en een complexe. - en een inkijk even naar oxy als pijnstiller.
1.januari 2009": Van een soort aambei naar ingegroeide aambei, naar 1 fustel , naar diverse operaties, de laatste 2 met 2 chirurgen. Van 2 fistels , naar ....
2 complexe. ( 8 x opname, met ruggenprik , helse na pijn. ) helaas chronisch nu. Of in Rotterdam poging 9 , risisco is , ze komen terug 50/50:... ik krijg een stoma. En nog kunnen er anderen weer komen .
Dus NEE. Ik neem rust en mediteer. Voeding en luisteren naar mijn lijf.

B)):. 2015 keiharde strijd met ex. ( woonde elders. Maar hebben samen 1 kind , nu 16 bijna )
Half jaar bedreigd, gestalkt, dochter nare dingen influisteren, ( je moeder is een hoer etc)
Nu was ze toen 10 en zij en ik zijn yin en yang, zij heeft twee verkrachtingen gezien, 1 daarvan voorkomen.
Hij had tot 2013 , 6 jaar een weekend lover voor de snuif en zuip. Ik wilde niet meer zo leven.
gevolg.... Fibromyalgie.
Ik overleef elke dag en maak er wat van, en OXYCODON ontspant me,pijn is weg.
Ik kan nadenken, en een uurtje of twee , soms tot 6 iets doen buiten huis.
Ik,wordt niet high, niet happy, niet euforsich, niet sloom, niet afwezig of hyper.
Het helpt me voor de fistelpijn . En voor de fibro, ontspant de spieren lichtjes.

Dit is eigenlijk waar oxy voor is, en ik slik nooit hogere dosis.
Zoals in docus. Doosje van 30 in twee dagen op. Zo dom , en echt verslaving

Maar ik wil,stoppen. ( 5 x 5 mg per 24 uur):
Mensen die oxy op eigen kracht zijn gaan taperen. I need you, je verhaal

DM waardeer ik , daarom hier beland vorig jaar en soms 3 mmc avond, nacht ( kort slapen) en dag.
Even weg van de sleur van pijn en eenlijf van een 90 jarige als je opstaat. Plus geheugen verlies en meer.

Ben voor de fibro zelf gestop met drank. 3 liter wijn soms per dag. Dan ziek en weken weer zonder. Maar mijn ex misbruikt me . 6 jaar drank vrij
Ik kan zelf stoppen. En ik wil nu. Mindset is er . Plan , datum.
nu wat steun en handvaten. Huisarts is er maar weet niet veel van taperen. Bij pijn patienten

bij weinig reacties ga ik een aantal dm doen die ik vertrouw hier. En ik heb jullie nodig.
Mijn dochter mijm, haar vader is een drama. Ik wil helder zijn. Em haar klas 4 door knallen en diploma halen .

WIE ALLES helemaal LAS....DANK JE WEL voor de moeite .πŸ™πŸΌπŸ™πŸΌπŸ™πŸΌπŸ™πŸΌ
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Van methadon kun je wel degelijk een high rush krijgen.
Heel eenvoudig zelfs.
Neem 3 x je dosis in één keer in.
Voila, een echte rush...
Maar doe dit liever niet, tolerantie ontstaat razendsnel...

Als oxcycodon op nr 1 staat op de rankinglijst, nou, dan boeit mij de hero totaal niet meer.
Nee.
De lekkerste rush ( en de langste ook nog eens) was voor mij na een operatie een intramusculaire morfine injectie.
De halve dag zo heerlijk wegzweven...
Dit heb ik nooit meer zo mogen ervaren.
Ik heb meerdere malen operaties ondergaan, en daarvoor qua pijnbestrijding morfine injecties gekregen, maar deze hadden bij lange na dit effect niet meer...
En nou weet ik de dosering van die eerste keren niet meer, bij Toutatis.
Ach, mss maar beter, ook.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk, mijn eerste pijnstiller was in 2009, tramadol
Prima , voelde me energiek. Weinig pijn. Top
Paar weken op,wolkjes. En elke keer weer .
Geen high , of hemels gevoel
Nee. Ik voede me Normaal , maar de 2 x 50 werd 3 x 50
En toen de fibro via onderzoeken MCL. Reuamatoloog , pijn punt meting.
3 x 100
..... en dat was te veel, zweten , dromen.zieker ook. Wel pijnvrij.
Afbouwen was een hel. (;25;mg per week) Nog zieker. En toen Kratom ondekt vorig jaar. Oxy had ik al om 50- 50 te doen
En na De Kratom , meteen 2 x 10O tramadol weggelaten, zonder zweten , kotsen, rillen
NU met de oxy lukt t me niet goed. Tips welkom
Ps. En heb 1 zolpidem voor d nacht, al 3 jaar.

ik,wil van alles af . En alleen kratom zo nodig en natuur middelen zoals devilsclaw.
Heb jij tips, wie dit ook leest.
Mag een boek zijn, youtube. Een verhaal hier van iemand uit een ander jaar.

ik ben op...
ik,wil weer leven. En de pijn is een teken dat ik leef en grenzen heb.
Zie het zelf niet meer, waar,start ik, is een een praatgroep.alle,hulp welkom

liefs MOI 😌😊😘
Nu weer slapen, werd wakker romd 2.30.
Zeurende pijn. Leve fibro nachten.

Maar ,..nu wel moe, en schrijven hielp voor de onrust .
Knufff.... sweet dreamszzzzzz
πŸ₯±πŸ˜΄πŸ˜
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je mijn bijdragen leest over oxcycodon, dan zou je zeer waarschijnlijk al vanalles over de hel van oxcycodon afbouw kunnen tegenkomen.
Als je vragen hebt stuur deze maar via PM.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Kittekatty zei:
Tuurlijk, mijn eerste pijnstiller was in 2009, tramadol
Prima , voelde me energiek. Weinig pijn. Top
Paar weken op,wolkjes. En elke keer weer .
Geen high , of hemels gevoel
Nee. Ik voede me Normaal , maar de 2 x 50 werd 3 x 50
En toen de fibro via onderzoeken MCL. Reuamatoloog , pijn punt meting.
3 x 100
..... en dat was te veel, zweten , dromen.zieker ook. Wel pijnvrij.
Afbouwen was een hel. (;25;mg per week) Nog zieker. En toen Kratom ondekt vorig jaar. Oxy had ik al om 50- 50 te doen
En na De Kratom , meteen 2 x 10O tramadol weggelaten, zonder zweten , kotsen, rillen
NU met de oxy lukt t me niet goed. Tips welkom
Ps. En heb 1 zolpidem voor d nacht, al 3 jaar.

ik,wil van alles af . En alleen kratom zo nodig en natuur middelen zoals devilsclaw.
Heb jij tips, wie dit ook leest.
Mag een boek zijn, youtube. Een verhaal hier van iemand uit een ander jaar.

ik ben op...
ik,wil weer leven. En de pijn is een teken dat ik leef en grenzen heb.
Zie het zelf niet meer, waar,start ik, is een een praatgroep.alle,hulp welkom

liefs MOI 😌😊😘
Nu weer slapen, werd wakker romd 2.30.
Zeurende pijn. Leve fibro nachten.

Maar ,..nu wel moe, en schrijven hielp voor de onrust .
Knufff.... sweet dreamszzzzzz
πŸ₯±πŸ˜΄πŸ˜
Klik om te vergroten...
Vervelende situatie zeg klote voor je.....
Maar dat afbouwen van de oxycodon heb je dat ook al met kratom geprobeert? Genoeg mensen geeft dit een extra duwtje in de goeie richting.
Miss kwestie goeie kratom strains vinden en juiste dosering
Makkelijk zal t iigv sws niet gaan worden....
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Dopemonster ..l


Ik heb kratom in 3 strains , en was zo van de tramadol af.,slikte beide , maar zodra ik de oxy verminder of langere tijd er tussen doet Kratom niet wat het deed zoals bij tramadol. Misschien te snel. Ik houd nog even de oxy zo. Teveel zorgen ook, en de mindset is dus niet 100%.,tijdens tramadol wel gemotiveerd. Dus ik laat de kratom ff links liggen. En over twee maanden weer proberen. πŸ™πŸΌπŸ™πŸΌπŸ™πŸΌ
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Kittekatty zei:
@Dopemonster ..l


Ik heb kratom in 3 strains , en was zo van de tramadol af.,slikte beide , maar zodra ik de oxy verminder of langere tijd er tussen doet Kratom niet wat het deed zoals bij tramadol. Misschien te snel. Ik houd nog even de oxy zo. Teveel zorgen ook, en de mindset is dus niet 100%.,tijdens tramadol wel gemotiveerd. Dus ik laat de kratom ff links liggen. En over twee maanden weer proberen. πŸ™πŸΌπŸ™πŸΌπŸ™πŸΌ
Klik om te vergroten...
Welke strains heb je als ik vragen mag?
En vangt de kratom lichamelijk de afkick niet goed op, of juist mentaal?
Dit zijn belangrijke factoren om de juiste strains te gebruiken
Anyway sterkte😘
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#19
packjamnl zei:
Wat is dan oxycontin, ik heb mensen ze zien chasen op folie, dat waren 90mg pillen, zou ik wel eens willen proberen voor een dagje
Klik om te vergroten...
zeer dom om het te gaan verdampen, de orale beschikbaarheid van oxy is juist zo hoog dat er geen reden is het anders tot je te nemen, net als codeine ca 90%, het is een 8 keer codeine structuur ox = 8 codone = codeine , allergie voor codeine betekent ook vaak allergie voor oxy
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
lulletjerozenwater zei:
zeer dom om het te gaan verdampen, de orale beschikbaarheid van oxy is juist zo hoog dat er geen reden is het anders tot je te nemen, net als codeine ca 90%, het is een 8 keer codeine structuur ox = 8 codone = codeine , allergie voor codeine betekent ook vaak allergie voor oxy
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal niks van wat je nu zegt, oxycodon word uit thebain gemaakt en heeft niks met codeine te maken en oxycodon kan je snuiven en roken omdat de roes dan sterker aankomt en meer op heroine lijkt dan dat je het zou slikken
Codeine moet je wel slikken omdat het via je maag in je lever om word gezet naar morfine en zo weer vrijgegeven word in je bloed.
Nou raad ik wel af om pillen te snuiven en roken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."