#1
Btw mijn verzekering betaal gewoon subuxone als ik zou willen heb ik z egevraagd, waarom kunnen zoveel mensenhet niet meer betalen? En ik moet wel eerst half dood zijn wil ik oxycontin krijgen, dus zo gemakkelijk gaat dat helemaal niet.
Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in. Dit gebeurd wanneer je suboxone inneemt omdat suboxone een combi is van buprenorfine en nalaxon, door de naloxon ga je de ontwenning in! Je kunt elke opiaat gewoon combineren alleen het effect word dan een stuk sterker met een hoop sterkere bijwerkingen. Ik nam wel eens oxycodon samen met codeine om het effect te versterken maar kwam wel een paar keer in een comateuze toestand zoals je knikkerbolt op smack. Daarom is het ook de bedoeling dat je methadon pas inneemt wanneer de meeste dope uit je systeem is! Om bijwerkingen zoals ademhalingstilstand of beroerte te voorkomen. Maar met een beetje oxy in je lichaam kan je gewoon direct over op methadon hoor. Die techniek is meer voor dopeverslaafden die bijv een gram smack perdag gebruiken, denk dat jij niet eens 500mg oxycodon per dag gebruikt? Anyway succes drmeeja jongens daar ben ik weer.
ff een vraagje.
ik heb nu methadon gekregen, omdat suboxone niet meer betaalbaar is voor mij. als ik nog oxycodon in mn bloed heb, kan ik dan mijn methadon innemen of moet ik wachten tot de oxy helemaal weg is (zware ontwenning) en dan pas de methadon nemen? als je buprenorfine neemt als er nog oxy in je systeem zit ga je vol de ontwenning in, maar nou weet ik niet of dit ook zo is met methadon.
alvast bedankt.
(ik hoef niet te horen dat oxy slecht is bla bla, dat weet ik zelf ook. ik neem eens in de 2 weken nog oxy als uitlaatklep, daar tussen niks)
Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in. Dit gebeurd wanneer je suboxone inneemt omdat suboxone een combi is van buprenorfine en nalaxon, door de naloxon ga je de ontwenning in! Je kunt elke opiaat gewoon combineren alleen het effect word dan een stuk sterker met een hoop sterkere bijwerkingen. Ik nam wel eens oxycodon samen met codeine om het effect te versterken maar kwam wel een paar keer in een comateuze toestand zoals je knikkerbolt op smack. Daarom is het ook de bedoeling dat je methadon pas inneemt wanneer de meeste dope uit je systeem is! Om bijwerkingen zoals ademhalingstilstand of beroerte te voorkomen. Maar met een beetje oxy in je lichaam kan je gewoon direct over op methadon hoor. Die techniek is meer voor dopeverslaafden die bijv een gram smack perdag gebruiken, denk dat jij niet eens 500mg oxycodon per dag gebruikt? Anyway succes drmee
Oh maar goed dat je die reactie heb geplaatst dan man! Wist ik helemaal niet whaha dacht echt dat het aan die nalaxon lag. Maar als je dan eerst wacht tot je op het punt komt dat je van oxycodon gaat ontwennen, gaat je ontwenning dan wel gewoon weg net zoals kratom heel erg helpt bij detoxen?Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in.
Dit is niet waar. Buprenorfine heeft zo'n hoge affiniteit voor je receptoren dat wanneer je een hoge dosis oxy in je hebt, en je neemt een hoge dosis buprenorfine in, dan knalt de buprenorfine alle oxycodon van je receptoren af en gaat vervolgens zelf lekker knus je receptoren knuffelen. Buprenorfine is maar een partiële agonist, in tegenstelling tot bijvoorbeeld oxycodon wat een volledige agonist is, waardoor het vervolgens precipitated withdrawal kan triggeren. (Als je een hoog genoege dosis van de volledige agonist in je bloed hebt die de effecten van de buprenorfine niet kan matchen.)
Dat hele toevoegen van naloxone aan buprenorfine is sowieso in veel gevallen niet meer dan een marketing truc. De affiniteit van buprenorfine is ook een stuk hoger dan die van naloxone. Als je een beetje hoge dosis van suboxone (buprenorfine+naloxone) neemt dan is het enkel de buprenorfine die actief is op je mu receptors omdat de affiniteit zoveel hoger is. Alleen bij een lage dosis buprenorfine is er misschien nog wat sprake van competitieve binding.
Dus in het kort: ALTIJD lang genoeg wachten na het nemen van een volledige agonist, voordat je buprenorfine inneemt. Tenzij je versnelde ontwenning in wilt gaan natuurlijk.
Als je nog oxycodon in je lichaam hebt en je neemt enkel naloxon dan zal dat uiteraard ook voor vervroegde ontwenning zorgen. Maar enkel buprenorfine zal dit dus ook doen als de dosis buprenorfine niet genoeg is om dezelfde werkzaamheid als de oxy te evenaren.Oh maar goed dat je die reactie heb geplaatst dan man! Wist ik helemaal niet whaha dacht echt dat het aan die nalaxon lag. Maar als je dan eerst wacht tot je op het punt komt dat je van oxycodon gaat ontwennen, gaat je ontwenning dan wel gewoon weg net zoals kratom heel erg helpt bij detoxen?
Klopt bijna iedereen verkiest suboxone boven methadon als onderhouds middel voor opium verslaving, je komt makkelijker van suboxone af de ontwenning is ook korter bij suboxone plus dat je inderdaad minder tolerantie opbouwt bij suboxone. En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon. Simpel gezegt suboxone heeft alleen maar voordelen vergeleken methadon.Als je nog oxycodon in je lichaam hebt en je neemt enkel naloxon dan zal dat uiteraard ook voor vervroegde ontwenning zorgen. Maar enkel buprenorfine zal dit dus ook doen als de dosis buprenorfine niet genoeg is om dezelfde werkzaamheid als de oxy te evenaren.
Maar yes, als je aan het onwennen ben dan zal buprenorfine de ontwenningsverschijnselen zeker laten afnemen, waarschijnlijk meer dan kratom omdat het nou eenmaal een sterkere opioïde is. Het belangrijkste is om te zorgen dat je geen andere opiaten meer in je lichaam hebt wanneer je de buprenorfine neemt. Hoe langer je wacht hoe beter, maar google geeft bijvoorbeeld een minimum van 6 uur sinds het laatste heroïne gebruik en 24 uur sinds het laatste methadon gebruik.
Let wel op dat alles natuurlijk afhangt van de dosissen die je neemt. Een arts zal je hierbij het beste kunnen helpen om te bepalen wat een goed maintenance/afbouw schema is op basis van je huidige gebruik. Volgens mij vinden veel mensen buprenorfine wel een fijner maintenance middel dan methadon omdat de bijwerkingen wat minder heftig zijn. Omdat buprenorfine een partiële agonist is zal je ook wat minder last hebben van tolerantievorming bij dagelijks gebruik dan bijvoorbeeld bij dagelijks gebruik van methadon. Maar beide zijn zeer langwerkende opioiden dus er helemaal vanaf komen is erg lastig.
En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon.Klopt bijna iedereen verkiest suboxone boven methadon als onderhouds middel voor opium verslaving, je komt makkelijker van suboxone af de ontwenning is ook korter bij suboxone plus dat je inderdaad minder tolerantie opbouwt bij suboxone. En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon. Simpel gezegt suboxone heeft alleen maar voordelen vergeleken methadon.
Ik meen, dat bij suboxone verkeerd gebruik (misbruik) uitgesloten is door de toevoeging van de naloxon...
Bedankt voor je berichtje! Maar weet jij ook of je high wordt van buprenorfine? Morgen naar een pijnspecialist en dan ga ik toch wel methadon overwegen, ben verslaafd geweest aan dope dus dan verkies ik methadon toch boven buprenorfine als dat zo is.En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon.
Nee, als je veel gaat nemen dan doet de naloxon juist helemaal niks. Door de hoge affiniteit van de buprenorfine zullen je mu receptors dan volledig verzadigd zijn met buprenorfine. Het klopt dat je op suboxone minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon, maar dit ligt vooral aan het feit dat het een partiële agonist is.
"Due to partial agonism, effects on respiratory depression plateaus with increasing doses, which makes this a viable option for those at increased risk of respiratory depression. Kappa-receptor antagonism (wat buprenorfine ook doet) has benefits for reducing stress-induced drug-seeking behavior, because of the subsequent blockage of dynorphins. Dynorphins are kappa receptor selective opioid peptides that drive anxiety, stress, and increase desire for opioid use. Further, kappa antagonism has demonstrated antidepressant properties."
Oxycodon wordt je high van net als heroine, methadon heeft een sterkere pijnstilling dan oxy/smack maar geeft geen high. Alleen een klein beetje kalmerend en ontspanning plus die pijnstilling erbij.Misschien offtopic
Wat is het verschil in werking tussen oxy en methadon?
Ik heb ze alle vier geprobeerd, en ik zou ze zo ongeveer sorteren qua Euforie/Rush: Oxycodon > Heroïne > Morfine > Buprenorfine > Methadon, waarbij oxycodon de echte koning isBedankt voor je berichtje! Maar weet jij ook of je high wordt van buprenorfine? Morgen naar een pijnspecialist en dan ga ik toch wel methadon overwegen, ben verslaafd geweest aan dope dus dan verkies ik methadon toch boven buprenorfine als dat zo is.
Was echt weer ouderwets wachelen als met de Roche's, ik nam er nu niet 10 maar 3 ofzo, in de jaren 80 kreeg ik 60 per maand, en dan ging je een paar dagen als een idioot en met drank er bij, maar ik ging valse recepten fabriceren tot ik in de handboeien stond en toen was de lol afgelopen, maar het is nog te krijgen alleen niet van Roche 2.Bij menig vendor is het ook te koop, ik heb t gehaald ook diverse benzo , 20 van alles ( goedkoper 50%dan 10):... en is vrij sterk en werkzaam , niet getest, dus je zou 1 kunnen laten testen gratis.
Ik ben sinds 2009 pijn patient, en een complexe. - en een inkijk even naar oxy als pijnstiller.Ik heb ze alle vier geprobeerd, en ik zou ze zo ongeveer sorteren qua Euforie/Rush: Oxycodon > Heroïne > Morfine > Buprenorfine > Methadon, waarbij oxycodon de echte koning is
Ik zie het kalmerende/onstpannende/zen/pijnstillende effect echter ook wel als een high. De euforie/rush duurt sowieso maar erg kort bij oxycodon en heroïne, maar het rustegevende effect houdt veel langer aan. Zowel buprenorfine als methadon hadden niet echt een rush, het grootste verschil was voor mij dat buprenorfine wat actiever/stimulerender was, waar methadon echt zwaar en sederend aanvoelde. Buprenorfine lijkt me dus iets functioneler als je nog allerlei andere dingen moet doen, terwijl je bij methadon het liefst lekker rustig op bed ligt.
Ik moet hier wel bij zeggen dat ik methadon pas 1x heb gedaan en buprenorfine 2x. Beide duren mij te lang om zomaar recreatief te gebruiken, ik gebruik ze eerder als ik een lang weekend heb bijvoorbeeld. In een gemiddeld weekend verkies ik oxycodon/heroïne/morfine/tramadol/o-dsmt/kratom, omdat die een wat normalere duratie hebben.
Tuurlijk, mijn eerste pijnstiller was in 2009, tramadolVan methadon kun je wel degelijk een high rush krijgen.
Heel eenvoudig zelfs.
Neem 3 x je dosis in één keer in.
Voila, een echte rush...
Maar doe dit liever niet, tolerantie ontstaat razendsnel...
Als oxcycodon op nr 1 staat op de rankinglijst, nou, dan boeit mij de hero totaal niet meer.
Nee.
De lekkerste rush ( en de langste ook nog eens) was voor mij na een operatie een intramusculaire morfine injectie.
De halve dag zo heerlijk wegzweven...
Dit heb ik nooit meer zo mogen ervaren.
Ik heb meerdere malen operaties ondergaan, en daarvoor qua pijnbestrijding morfine injecties gekregen, maar deze hadden bij lange na dit effect niet meer...
En nou weet ik de dosering van die eerste keren niet meer, bij Toutatis.
Ach, mss maar beter, ook.
Vervelende situatie zeg klote voor je.....Tuurlijk, mijn eerste pijnstiller was in 2009, tramadol
Prima , voelde me energiek. Weinig pijn. Top
Paar weken op,wolkjes. En elke keer weer .
Geen high , of hemels gevoel
Nee. Ik voede me Normaal , maar de 2 x 50 werd 3 x 50
En toen de fibro via onderzoeken MCL. Reuamatoloog , pijn punt meting.
3 x 100
..... en dat was te veel, zweten , dromen.zieker ook. Wel pijnvrij.
Afbouwen was een hel. (;25;mg per week) Nog zieker. En toen Kratom ondekt vorig jaar. Oxy had ik al om 50- 50 te doen
En na De Kratom , meteen 2 x 10O tramadol weggelaten, zonder zweten , kotsen, rillen
NU met de oxy lukt t me niet goed. Tips welkom
Ps. En heb 1 zolpidem voor d nacht, al 3 jaar.
ik,wil van alles af . En alleen kratom zo nodig en natuur middelen zoals devilsclaw.
Heb jij tips, wie dit ook leest.
Mag een boek zijn, youtube. Een verhaal hier van iemand uit een ander jaar.
ik ben op...
ik,wil weer leven. En de pijn is een teken dat ik leef en grenzen heb.
Zie het zelf niet meer, waar,start ik, is een een praatgroep.alle,hulp welkom
liefs MOI 😌😊😘
Nu weer slapen, werd wakker romd 2.30.
Zeurende pijn. Leve fibro nachten.
Maar ,..nu wel moe, en schrijven hielp voor de onrust .
Knufff.... sweet dreamszzzzzz
🥱😴😍
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."