Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmethadon / oxycodon

methadon / oxycodon

49 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152662Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Btw mijn verzekering betaal gewoon subuxone als ik zou willen heb ik z egevraagd, waarom kunnen zoveel mensenhet niet meer betalen? En ik moet wel eerst half dood zijn wil ik oxycontin krijgen, dus zo gemakkelijk gaat dat helemaal niet.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Oxcycodon is de oxcy met vertraagde afgifte van morfine
Oxcycontin is de oxcy met snelle afgifte.
Dat is het verschil.
Klik om te vergroten...
Oxycodon is juist de naam van de werkzame stof. Oxycotin is vertraagde afgifte en oxynorm is snelle afgifte!
s
shoreline oxyLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Oxcycodon is de oxcy met vertraagde afgifte van morfine
Oxcycontin is de oxcy met snelle afgifte.
Dat is het verschil.
Klik om te vergroten...
helaas onwaar,

Oxycodon HCl (OxyNorm, ShorTec merkversies) = snelle afgifte, kortwerkend 'grondstof'
Oxycodon HCl MVA 'retard' = langzaam, langwerkend
OxyContin / OxyNeo / LongTec = merkvariant oxycodon, langzame afgifte

er is ook nog verschil met langwerkende, je hebt CR en ER, Controlled Release kan je fijnstampen waardoor het alsnog snelle afgifte wordt en Extended Release hebben ze het gemengd ofzo waardoor het na fijnstampen alsnog langwerkend blijft, in elk geval niet het zelfde / zelfde high als normaal kortwerkend
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ah. Voila!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#5
packjamnl zei:
Over benzo's gesproken, ik heb laatst nog een doos Flunitrazepam (Rohypnol) op de kop weten te tikken, moest wel 70 eu aftikken maar man wat wordt je daar leip van, ga het ze weer eens vragen of ze nog een doosje over hebben, de houdbaarheidsdatum zei iets in de 2022, ik kanhet niet afleren
Klik om te vergroten...
Bij menig vendor is het ook te koop, ik heb t gehaald ook diverse benzo , 20 van alles ( goedkoper 50%dan 10):... en is vrij sterk en werkzaam , niet getest, dus je zou 1 kunnen laten testen gratis.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
shoreline oxy zei:
ja jongens daar ben ik weer.

ff een vraagje.

ik heb nu methadon gekregen, omdat suboxone niet meer betaalbaar is voor mij. als ik nog oxycodon in mn bloed heb, kan ik dan mijn methadon innemen of moet ik wachten tot de oxy helemaal weg is (zware ontwenning) en dan pas de methadon nemen? als je buprenorfine neemt als er nog oxy in je systeem zit ga je vol de ontwenning in, maar nou weet ik niet of dit ook zo is met methadon.

alvast bedankt.

(ik hoef niet te horen dat oxy slecht is bla bla, dat weet ik zelf ook. ik neem eens in de 2 weken nog oxy als uitlaatklep, daar tussen niks)
Klik om te vergroten...
Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in. Dit gebeurd wanneer je suboxone inneemt omdat suboxone een combi is van buprenorfine en nalaxon, door de naloxon ga je de ontwenning in! Je kunt elke opiaat gewoon combineren alleen het effect word dan een stuk sterker met een hoop sterkere bijwerkingen. Ik nam wel eens oxycodon samen met codeine om het effect te versterken maar kwam wel een paar keer in een comateuze toestand zoals je knikkerbolt op smack. Daarom is het ook de bedoeling dat je methadon pas inneemt wanneer de meeste dope uit je systeem is! Om bijwerkingen zoals ademhalingstilstand of beroerte te voorkomen. Maar met een beetje oxy in je lichaam kan je gewoon direct over op methadon hoor. Die techniek is meer voor dopeverslaafden die bijv een gram smack perdag gebruiken, denk dat jij niet eens 500mg oxycodon per dag gebruikt? Anyway succes drmee
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in. Dit gebeurd wanneer je suboxone inneemt omdat suboxone een combi is van buprenorfine en nalaxon, door de naloxon ga je de ontwenning in! Je kunt elke opiaat gewoon combineren alleen het effect word dan een stuk sterker met een hoop sterkere bijwerkingen. Ik nam wel eens oxycodon samen met codeine om het effect te versterken maar kwam wel een paar keer in een comateuze toestand zoals je knikkerbolt op smack. Daarom is het ook de bedoeling dat je methadon pas inneemt wanneer de meeste dope uit je systeem is! Om bijwerkingen zoals ademhalingstilstand of beroerte te voorkomen. Maar met een beetje oxy in je lichaam kan je gewoon direct over op methadon hoor. Die techniek is meer voor dopeverslaafden die bijv een gram smack perdag gebruiken, denk dat jij niet eens 500mg oxycodon per dag gebruikt? Anyway succes drmee
Klik om te vergroten...

Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in.

Dit is niet waar. Buprenorfine heeft zo'n hoge affiniteit voor je receptoren dat wanneer je een hoge dosis oxy in je hebt, en je neemt een hoge dosis buprenorfine in, dan knalt de buprenorfine alle oxycodon van je receptoren af en gaat vervolgens zelf lekker knus je receptoren knuffelen. Buprenorfine is maar een partiële agonist, in tegenstelling tot bijvoorbeeld oxycodon wat een volledige agonist is, waardoor het vervolgens precipitated withdrawal kan triggeren. (Als je een hoog genoege dosis van de volledige agonist in je bloed hebt die de effecten van de buprenorfine niet kan matchen.)

Dat hele toevoegen van naloxone aan buprenorfine is sowieso in veel gevallen niet meer dan een marketing truc. De affiniteit van buprenorfine is ook een stuk hoger dan die van naloxone. Als je een beetje hoge dosis van suboxone (buprenorfine+naloxone) neemt dan is het enkel de buprenorfine die actief is op je mu receptors omdat de affiniteit zoveel hoger is. Alleen bij een lage dosis buprenorfine is er misschien nog wat sprake van competitieve binding.

Dus in het kort: ALTIJD lang genoeg wachten na het nemen van een volledige agonist, voordat je buprenorfine inneemt. Tenzij je versnelde ontwenning in wilt gaan natuurlijk.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
АЛ-90 zei:
Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in.

Dit is niet waar. Buprenorfine heeft zo'n hoge affiniteit voor je receptoren dat wanneer je een hoge dosis oxy in je hebt, en je neemt een hoge dosis buprenorfine in, dan knalt de buprenorfine alle oxycodon van je receptoren af en gaat vervolgens zelf lekker knus je receptoren knuffelen. Buprenorfine is maar een partiële agonist, in tegenstelling tot bijvoorbeeld oxycodon wat een volledige agonist is, waardoor het vervolgens precipitated withdrawal kan triggeren. (Als je een hoog genoege dosis van de volledige agonist in je bloed hebt die de effecten van de buprenorfine niet kan matchen.)

Dat hele toevoegen van naloxone aan buprenorfine is sowieso in veel gevallen niet meer dan een marketing truc. De affiniteit van buprenorfine is ook een stuk hoger dan die van naloxone. Als je een beetje hoge dosis van suboxone (buprenorfine+naloxone) neemt dan is het enkel de buprenorfine die actief is op je mu receptors omdat de affiniteit zoveel hoger is. Alleen bij een lage dosis buprenorfine is er misschien nog wat sprake van competitieve binding.

Dus in het kort: ALTIJD lang genoeg wachten na het nemen van een volledige agonist, voordat je buprenorfine inneemt. Tenzij je versnelde ontwenning in wilt gaan natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Oh maar goed dat je die reactie heb geplaatst dan man! Wist ik helemaal niet whaha dacht echt dat het aan die nalaxon lag. Maar als je dan eerst wacht tot je op het punt komt dat je van oxycodon gaat ontwennen, gaat je ontwenning dan wel gewoon weg net zoals kratom heel erg helpt bij detoxen?
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Oh maar goed dat je die reactie heb geplaatst dan man! Wist ik helemaal niet whaha dacht echt dat het aan die nalaxon lag. Maar als je dan eerst wacht tot je op het punt komt dat je van oxycodon gaat ontwennen, gaat je ontwenning dan wel gewoon weg net zoals kratom heel erg helpt bij detoxen?
Klik om te vergroten...
Als je nog oxycodon in je lichaam hebt en je neemt enkel naloxon dan zal dat uiteraard ook voor vervroegde ontwenning zorgen. Maar enkel buprenorfine zal dit dus ook doen als de dosis buprenorfine niet genoeg is om dezelfde werkzaamheid als de oxy te evenaren.

Maar yes, als je aan het onwennen ben dan zal buprenorfine de ontwenningsverschijnselen zeker laten afnemen, waarschijnlijk meer dan kratom omdat het nou eenmaal een sterkere opioïde is. Het belangrijkste is om te zorgen dat je geen andere opiaten meer in je lichaam hebt wanneer je de buprenorfine neemt. Hoe langer je wacht hoe beter, maar google geeft bijvoorbeeld een minimum van 6 uur sinds het laatste heroïne gebruik en 24 uur sinds het laatste methadon gebruik.

Let wel op dat alles natuurlijk afhangt van de dosissen die je neemt. Een arts zal je hierbij het beste kunnen helpen om te bepalen wat een goed maintenance/afbouw schema is op basis van je huidige gebruik. Volgens mij vinden veel mensen buprenorfine wel een fijner maintenance middel dan methadon omdat de bijwerkingen wat minder heftig zijn. Omdat buprenorfine een partiële agonist is zal je ook wat minder last hebben van tolerantievorming bij dagelijks gebruik dan bijvoorbeeld bij dagelijks gebruik van methadon. Maar beide zijn zeer langwerkende opioiden dus er helemaal vanaf komen is erg lastig.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
АЛ-90 zei:
Als je nog oxycodon in je lichaam hebt en je neemt enkel naloxon dan zal dat uiteraard ook voor vervroegde ontwenning zorgen. Maar enkel buprenorfine zal dit dus ook doen als de dosis buprenorfine niet genoeg is om dezelfde werkzaamheid als de oxy te evenaren.

Maar yes, als je aan het onwennen ben dan zal buprenorfine de ontwenningsverschijnselen zeker laten afnemen, waarschijnlijk meer dan kratom omdat het nou eenmaal een sterkere opioïde is. Het belangrijkste is om te zorgen dat je geen andere opiaten meer in je lichaam hebt wanneer je de buprenorfine neemt. Hoe langer je wacht hoe beter, maar google geeft bijvoorbeeld een minimum van 6 uur sinds het laatste heroïne gebruik en 24 uur sinds het laatste methadon gebruik.

Let wel op dat alles natuurlijk afhangt van de dosissen die je neemt. Een arts zal je hierbij het beste kunnen helpen om te bepalen wat een goed maintenance/afbouw schema is op basis van je huidige gebruik. Volgens mij vinden veel mensen buprenorfine wel een fijner maintenance middel dan methadon omdat de bijwerkingen wat minder heftig zijn. Omdat buprenorfine een partiële agonist is zal je ook wat minder last hebben van tolerantievorming bij dagelijks gebruik dan bijvoorbeeld bij dagelijks gebruik van methadon. Maar beide zijn zeer langwerkende opioiden dus er helemaal vanaf komen is erg lastig.
Klik om te vergroten...
Klopt bijna iedereen verkiest suboxone boven methadon als onderhouds middel voor opium verslaving, je komt makkelijker van suboxone af de ontwenning is ook korter bij suboxone plus dat je inderdaad minder tolerantie opbouwt bij suboxone. En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon. Simpel gezegt suboxone heeft alleen maar voordelen vergeleken methadon.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik meen, dat bij suboxone verkeerd gebruik (misbruik) uitgesloten is door de toevoeging van de naloxon...
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Klopt bijna iedereen verkiest suboxone boven methadon als onderhouds middel voor opium verslaving, je komt makkelijker van suboxone af de ontwenning is ook korter bij suboxone plus dat je inderdaad minder tolerantie opbouwt bij suboxone. En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon. Simpel gezegt suboxone heeft alleen maar voordelen vergeleken methadon.
Klik om te vergroten...
En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon.

Nee, als je veel gaat nemen dan doet de naloxon juist helemaal niks. Door de hoge affiniteit van de buprenorfine zullen je mu receptors dan volledig verzadigd zijn met buprenorfine. Het klopt dat je op suboxone minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon, maar dit ligt vooral aan het feit dat het een partiële agonist is.

"Due to partial agonism, effects on respiratory depression plateaus with increasing doses, which makes this a viable option for those at increased risk of respiratory depression. Kappa-receptor antagonism (wat buprenorfine ook doet) has benefits for reducing stress-induced drug-seeking behavior, because of the subsequent blockage of dynorphins. Dynorphins are kappa receptor selective opioid peptides that drive anxiety, stress, and increase desire for opioid use. Further, kappa antagonism has demonstrated antidepressant properties."
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dan heeft men mij in het ziekenhuis het verkeerd uitgelegd.
Ik zal het na gaan zoeken...
s
shoreline oxyLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Methadon werkt veeeeel langer, dan oxcycodon.
1 x innemen per dag is voldoende. (Werking is 24 tot 48 uur)
Methadon geeft geen echte roes itt oxcycodon.
Het neemt ontwennings
verschijnselen weg, en het is een goede pijnstiller.
Ontwenning van Methadon is fucking zwaar. Duurt ook langer, dan van oxcycodon.
Klik om te vergroten...
heb de meta genomen, nergens last van gelukkig. hoop zsm weer op de bupe te gaan, vooral door de duur van ontwenning. komt over niet al te lang een buprenorfine prik uit die een maand (!!) werkt. ideaal voor afbouwen
K
KOOPMJ01Lid
01-01-2024, 00:00
#15
shoreline oxy zei:
ja jongens daar ben ik weer.

ff een vraagje.

ik heb nu methadon gekregen, omdat suboxone niet meer betaalbaar is voor mij. als ik nog oxycodon in mn bloed heb, kan ik dan mijn methadon innemen of moet ik wachten tot de oxy helemaal weg is (zware ontwenning) en dan pas de methadon nemen? als je buprenorfine neemt als er nog oxy in je systeem zit ga je vol de ontwenning in, maar nou weet ik niet of dit ook zo is met methadon.

alvast bedankt.

(ik hoef niet te horen dat oxy slecht is bla bla, dat weet ik zelf ook. ik neem eens in de 2 weken nog oxy als uitlaatklep, daar tussen niks)
Klik om te vergroten...
Je kan gewoon je methadon nemen. Er volgt geen ontwenning als je nog opiaten in je bloed hebt in tegenstelling tot suboxzone(=buprenorfine).
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Aan buprenorfine is expres een weinig naltrexon toegevoegd.
Dit om misbruik door het te gaan spuiten, te voorkomen.
L
Lid 152662Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben van 60mg meet (recentelijk) naar 25 gegaan, heb altijd maar het idee dat ik er af moet gebruik het al 20 jaar, ja ook wel eens meer geslikt en bij gebruikt, maar elke morgen die pilletjes, dan denk ik "nu nog steeds?"ik wil naar 20 toe en dan komen de emoties weer op je af vliegen, voel me ook snel geirriteerd, ik schreeuw, smijt met deuren, maar ik zal die 20mg halen, en dan weer 5 er af zien hoe ver ik kom, want niemand wil een slaaf van pillen zijn toch? Zo denkik er over, ik ken ook mensen die zegegen, die pil 's morgens wat maakt mij dat nou uit" ik hoop nog steeds er af te komen, ook al; duurt het nog 2 of 3 jaar
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mrloverdj zei:
Misschien offtopic
Wat is het verschil in werking tussen oxy en methadon?
Klik om te vergroten...
Alles. Methadon werkt inderdaad veel langer maar van oxy kun je je euforisch en high voelen. En bij methadon krijg je geen opiatenhigh, meer een benzo feeling die heel lang aanhoudt. Met een goeie pijnstilling erbij ofc
L
Lid 152662Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Over benzo's gesproken, ik heb laatst nog een doos Flunitrazepam (Rohypnol) op de kop weten te tikken, moest wel *modknip* geen prijzen noemen, denk hierom!*modknip* aftikken maar man wat wordt je daar leip van, ga het ze weer eens vragen of ze nog een doosje over hebben, de houdbaarheidsdatum zei iets in de 2022, ik kanhet niet afleren
L
Lid 152662Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat is dan oxycontin, ik heb mensen ze zien chasen op folie, dat waren 90mg pillen, zou ik wel eens willen proberen voor een dagje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."