#1
Hoi,
Een week geleden was het dan zover: 1 van mijn beste vrienden biechtte op dat hij al sinds een tijd (2 maand) dagelijks heroine (.4 gr) rookt. Het kwam niet echt als een schok, ook al ken ik geen enkele andere student die dit ook doet. Zelf heb ik het ook sporadisch wel eens gedaan.
Aangezien hij hier graag mee wou stoppen hebben we samen op internet gezocht. We hadden in totaal 90 mg methadon geregeld in pillen van 5 mg, en hiermee zou hij het moeten doen. Ik las echter ook van alles over restless leg syndrom en niet kunnen slapen. In overleg met mien kameraad heb ik daarom nog een halve liter GHB gehaald.
Nu komt het: de lul raakt op de heenreis naar de plaats waar het wonder zicht mocht gaan voltrekken na 20 mg meta te hebben gehad de rest kwijt. Kut. Wat doen we? Gaan we terug? Ik dacht dat zijn ontwenningsverschijnselen nogal mee zouden vallen ivm de relatief korte tijdsspanne dat hij het gebruikt heeft, dus na overleg zijn we er toch heen gegaan.
na 24 uur begonnen de klachten. Het ergste was de depressiviteit, het gevoel de griep te hebben, de totale lichamelijke uitputting en des nachts de benen die tot huilens toe moeten worden bewogen. Na het 12 uur te hebben aangekeken bedacht ik me ineens dat GHB ook een spierontspannende functie heeft. Aangezien hij veel ervaring hiermee heeft, heb ik hem 7 ml 52% NaGHB ingeschonken. Werkte het? Nou en of!
1. Door de GHB was het mogelijk des nachts te slapen. Wel korte slaapjes, maar door gewoon bij te pakken als hij wakker werd werkte dit wel!
2. De benen waren stil! Geen pijn, geen kramp.
3. De depressiviteit was te dragen! Er waren wel nogal heftige stemmingswisselingen, maar het was veel beter als zonder.
4. Hij had energie om wat te kunnen! We hebben elke dag 2x3.5 km hardgelopen, des ochtens den des avonds. Dit heeft zijn herstel ook veel goed gedaan.
5. Door de G kreeg hij ook daadwerkelijk zin om te eten. Veel vitamines, noten, het ging er zonder problemen in.
6. Trek bleef weg.
Wat natuurlijk een groot nadeel was is dat hij na de 7 dagen dat we weg zijn geweest een G verslaving had ontwikkeld. We hebben echter de G in 4 dagen afgebouwd tot 0, zonder problemen. Het hele hulpverleningscircus is nu op hem losgelaten.
Ik vroeg me af of hier iemand ervaring mee had? Wat denken jullie over deze aanpak?
Giorgi
Een week geleden was het dan zover: 1 van mijn beste vrienden biechtte op dat hij al sinds een tijd (2 maand) dagelijks heroine (.4 gr) rookt. Het kwam niet echt als een schok, ook al ken ik geen enkele andere student die dit ook doet. Zelf heb ik het ook sporadisch wel eens gedaan.
Aangezien hij hier graag mee wou stoppen hebben we samen op internet gezocht. We hadden in totaal 90 mg methadon geregeld in pillen van 5 mg, en hiermee zou hij het moeten doen. Ik las echter ook van alles over restless leg syndrom en niet kunnen slapen. In overleg met mien kameraad heb ik daarom nog een halve liter GHB gehaald.
Nu komt het: de lul raakt op de heenreis naar de plaats waar het wonder zicht mocht gaan voltrekken na 20 mg meta te hebben gehad de rest kwijt. Kut. Wat doen we? Gaan we terug? Ik dacht dat zijn ontwenningsverschijnselen nogal mee zouden vallen ivm de relatief korte tijdsspanne dat hij het gebruikt heeft, dus na overleg zijn we er toch heen gegaan.
na 24 uur begonnen de klachten. Het ergste was de depressiviteit, het gevoel de griep te hebben, de totale lichamelijke uitputting en des nachts de benen die tot huilens toe moeten worden bewogen. Na het 12 uur te hebben aangekeken bedacht ik me ineens dat GHB ook een spierontspannende functie heeft. Aangezien hij veel ervaring hiermee heeft, heb ik hem 7 ml 52% NaGHB ingeschonken. Werkte het? Nou en of!
1. Door de GHB was het mogelijk des nachts te slapen. Wel korte slaapjes, maar door gewoon bij te pakken als hij wakker werd werkte dit wel!
2. De benen waren stil! Geen pijn, geen kramp.
3. De depressiviteit was te dragen! Er waren wel nogal heftige stemmingswisselingen, maar het was veel beter als zonder.
4. Hij had energie om wat te kunnen! We hebben elke dag 2x3.5 km hardgelopen, des ochtens den des avonds. Dit heeft zijn herstel ook veel goed gedaan.
5. Door de G kreeg hij ook daadwerkelijk zin om te eten. Veel vitamines, noten, het ging er zonder problemen in.
6. Trek bleef weg.
Wat natuurlijk een groot nadeel was is dat hij na de 7 dagen dat we weg zijn geweest een G verslaving had ontwikkeld. We hebben echter de G in 4 dagen afgebouwd tot 0, zonder problemen. Het hele hulpverleningscircus is nu op hem losgelaten.
Ik vroeg me af of hier iemand ervaring mee had? Wat denken jullie over deze aanpak?
Giorgi
