Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOne day at a time

One day at a time

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#1
20210729_214254.jpg
Morgen vrijdag 30 juli wordt ik opgenomen. Ik wil jullie graag meenemen in mijn beleving en ervaring. Voor mij de eerste keer en ik volg graag mijn eigen lijfspreuk op " One day at a time "
Ik hoop door regelmatig hier een berichtje te plaatsen dat ik van mezelf kan afschrijven. Tips en vragen zijn altijd welkom.

Gr Bianca
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vanmorgen begonnen...gelijk alles in moeten leveren. Dat is op zich al raar en veroorzaakt al onrust. De nachten nu zonder :(
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dag 1 is voorbij. Dit weekend krijg ik de tabletten verdeeld over 5 momenten. Totaal 5 maal 4.
Met nu als groot verschil niets in de nacht maar een diazepam bij de laatste ronde. Ben benieuwd hoe dit gaat vallen . Wekker staat om iets voor 8...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor wat word je opgenomen? Had je specifiek een verslaving van 1 of meerdere middelen. Veel succes verder met jouw traject en herstel.
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oxycodon...
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag dinsdag heel de dag migraine. Vandaag nu twee keer buprenorphine gehad en vanaf zu af aan gaat dit opgebouwd worden. Krijg nos steeds vijf maal per dag 4 oxycodon. Maar nu ik niet zelf kan doseren merk ik dat ik daar super geïrriteerd door raak. Wie heeft er ook ervaring met buprenorphine?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dat een hele mooie en betekenisvolle tatoeage!
Wens je veel sterkte toe bij je herstel, luister naar je geest maar laat je vooral niet gek maken door je eigen gedachten.
Ga je er cold turkey mee stoppen of een afbouw schema? Neem aan het tweede.
Onthoudt tijdens je detox en de eerste tijd sober zijn zwaar gaat worden je zult ups en downs gaan ervaren.
Maar zoals ze zeggen sterk zijn houdt niet in dat je geen angst en verdriet hebt maar doorzet en volhoudt tot je het gevecht wint.
Wees deze periode extra lief voor jezelf en probeer zoveel mogelijk negativiteit te vermijden en volledig op jezelf te focussen.

God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, The courage to change the things I can, And the wisdom to know the difference.

Just for today:kissingheart::heartsuit:
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vannacht goed geslapen had dit totaal niet verwacht. Tot 00:30 wakker gelegen en daarna in slaap gevallen en wakker door de wekker om 07:50. Om 08:00 nl eerste medicijngift. Vandaag beetje rare dag instabiele motoriek veel misselijk ( maar dat heb ik vaak na mijn maagverkleining)
Ook wat draaierig en bovendruk was ook 99.
Ook in t koppie vandaag wat ongedurig en met tijden boos op mezelf en de situatie. Maandag gesprek met arts om te kijken of we maandag beginnen met methadon of buprenorphine, waarschijnlijk dat laatste. Ben erg benieuwd.
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Niet om mee te detoxen ik weet alleen wel dat buprenorfine en oxycodon niet samengaan😶
Heel raar dat ze je dat geven terwijl je nog oxycodon krijgt je hoort pas buprenorfine te krijgen zodra alle oxycodon van je receptoren af is.
En dan hoeven ze je ook helemaal geen oxycodon meer te geven omdat buprenorfine veel langer werkt en de oxycodon ontwenning opvangt.
Mij wouden ze in de kliniek toen destijds op methadon zetten om dat uiteindelijk af te bouwen, of als onderhouds medicatie maar dan mog ik daar geen andere opiaten bij blijven gebruiken (in de kliniek dan) wat je buiten doet boeit ze geen fuck

Je zit toch in een detox kliniek?
Klik om te vergroten...
Ja....het is juist de bedoeling dat de buprenorphine op de receptoren gaan zitten waar normaal en oxycodon zit. Daardoor zou na een tijdje de oxycodon er af kunnen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
LunaRavi zei:
Vandaag dinsdag heel de dag migraine. Vandaag nu twee keer buprenorphine gehad en vanaf zu af aan gaat dit opgebouwd worden. Krijg nos steeds vijf maal per dag 4 oxycodon. Maar nu ik niet zelf kan doseren merk ik dat ik daar super geïrriteerd door raak. Wie heeft er ook ervaring met buprenorphine?
Klik om te vergroten...
Niet om mee te detoxen ik weet alleen wel dat buprenorfine en oxycodon niet samengaan😶
Heel raar dat ze je dat geven terwijl je nog oxycodon krijgt je hoort pas buprenorfine te krijgen zodra alle oxycodon van je receptoren af is.
En dan hoeven ze je ook helemaal geen oxycodon meer te geven omdat buprenorfine veel langer werkt en de oxycodon ontwenning opvangt.
Mij wouden ze in de kliniek toen destijds op methadon zetten om dat uiteindelijk af te bouwen, of als onderhouds medicatie maar dan mog ik daar geen andere opiaten bij blijven gebruiken (in de kliniek dan) wat je buiten doet boeit ze geen fuck

Je zit toch in een detox kliniek?
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb nu de dosering bereikt waarbij de 200 mg oxycodon gestopt zou kunnen worden. Nu eerst een aantL stabilisatie en dan as maandag alle oxycodon er af. Meer mensen hier met deze ervaring ?.
Dan kijken hoe het gaat en dan in hele kleine beetjes eerste stapjes buprenorphine af gaan bouwen om te kijken hoe dat dit gaat. En dan naar huis. Verwachting is dat afbouwen ong 3 maanden kan gaan duren.
Mensen nog tips ?
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben tot as vrijdag in de kliniek en ga dan naar huis
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wie o wie heeft er ervaring met oxycodon en buprenorphine. En dan bedoel ik
Het in een keer stoppen met de oxycodon omdat de buprenorphine daarnaast al is opgebouwd
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#14
Morgen tweede stap om de buprenorphine af te bouwen ben van twee maal daags 4 mg naar twee maal daags 3.6 gegaan. En nu morgen naar twee maal daags 3.2 mg.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
LunaRavi zei:
Wie o wie heeft er ervaring met oxycodon en buprenorphine. En dan bedoel ik
Het in een keer stoppen met de oxycodon omdat de buprenorphine daarnaast al is opgebouwd
Klik om te vergroten...
Over het algemeen hoor je geen ontwenning te ervaren als ze je buprenorfine ipv oxycodon geven, moet je as vrijdag die buprenorfine afgebouwt hebben of bouw je dat thuis verder af?
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Over het algemeen hoor je geen ontwenning te ervaren als ze je buprenorfine ipv oxycodon geven, moet je as vrijdag die buprenorfine afgebouwt hebben of bouw je dat thuis verder af?
Klik om te vergroten...
Ik ga vrijdag naar huis. Ik ben vanmorgen weer een stapje omlaag gegaan. Kwam van 200 mg oxycodon daarnaast buprenorfine opgebouwd tot twee maal daags 4mg dus 8 totaal. Nu alleen de buprenorfine en vanmorgen dus tweede stap gemaakt naar twee maal daags 3.2. En dan donderdag naar 2.8 twee maal daags. Dan even stabiliseren. En dan bouw ik thuis verder af. Ik heb wel een hulpvraag voor natraject.
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben thuis...nu begint het metale spel ook erg op de voorgrond te treden. Zit nu sinds donderdag op 2.8 twee maal daags. Dit nu voor twee weken
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#18
Inmiddels nu aanbeland bij 2.6 twee maal daags. Steedsnet stapjes afbouwen toch wel onrustig
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#19
Inmiddels 2.2 twee maal per dag
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed bezig zou ik zeggen :wink:
Verder wil ik je nog veel succes wensen.
Mijn moeder nam ook voorgeschreven oxycodon/contin voor de chronische pijn die ze had. Maar ze heeft er teveel van afgezien dus heeft afgebouwd van een heel hoog aantal tot 0. Dit heeft wel bijna haar leven gekost.

Hoe gaat het nog met jou?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."