Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol

Tramadol

37 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
Plato071Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een pakje tramadrol op de kop weten te tikken, gele tabletten 37,5mg hoe veel moet je er van nemen om een lekker effect te hebben, beetje zoals oxycodon
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Plato071
Ergens tussen de 50 en de 100mg, beetje afhankelijk van je lichaamsgewicht. (en tolerantie, maar die heb je nog niet).

Kijk je wel een beetje uit met dat spul? Het is een heel aparte pijnstiller en en kan levensgevaarlijk zijn in combinatie met vrijwel alle andere medicijnen/drugs. Dus niet combineren met iets anders.

Absoluut niet aan het verkeer deelnemen en oppassen dat je niet op je plaat gaat en je bezeert.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Precies wat 8.6 zegt. Dit is echt een middel wat absoluut niet met een andere middel genomen kan worden en natuurlijk zeer verslavingsgevoelig spul. Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden met tramadol.
Ik heb dit best vaak gehad na mijn klaplong operaties en ik moet zeggen je wordt er wel echt lekker van. Vanaf 25mg merk ik al aardig dat ik er blijer van word en nam het wel eens op sombere dagen. Wel altijd met de regel, niet vaker dan 1 x per twee weken. Tegenwoordig blijf ik er liever van af want uiteindelijk zit verslaving met dit spul in een klein hoekje.

Ik heb eens met dit spul een zeer korte epileptische aanval gehad tijdens paddo's. Ik wist toen niet (ja heel stom en niets voor mij) dat dit absoluut niet samen kon. Ik was met twee maten en ik vergeet nooit meer hun geschrokken gezichten toen ik (gelukkig) voor een zeer korte tijd liep te stuiptrekken. Ik zelf vond het wel een grappig moment maar twee maatjes van me hadden zowat een hartstilstand van de schrik :grimacing:.
P
Plato071Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb er gister avond 2 op van 37.5mg per stuk voelde in t begin niet echt wat half uur a 3 kwartier later 2 biertjes op gedronken... man het sloeg een partij in werd beetje melig muziek klonk mooier maar na 2 uur voelde het alsof ik 2 nachten door was gegaan, ff over me nek gegaan spontaan in de wc en toen was het fijne gevoel er weer... is dit nou een opiaat zoals codeine? Of meer een benzo
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Plato071 zei:
Heb er gister avond 2 op van 37.5mg per stuk voelde in t begin niet echt wat half uur a 3 kwartier later 2 biertjes op gedronken... man het sloeg een partij in werd beetje melig muziek klonk mooier maar na 2 uur voelde het alsof ik 2 nachten door was gegaan, ff over me nek gegaan spontaan in de wc en toen was het fijne gevoel er weer... is dit nou een opiaat zoals codeine? Of meer een benzo
Klik om te vergroten...
Tja alcohol erbij en je vraagt om gezeik...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Achterlijke mongool!

Sorry dat ik dat zo tegen je zeg @Plato071 maar Tramadol samen met alcohol is dus een van die levensgevaarlijke combinaties. En je was nog wel gewaarschuwd!

Ik zal hier een link naar de drug combo card voor je neerzetten en dan zie je dat tramadol echt gevaarlijk is in combinatie met vrijwel alle andere drugs, caffeine en cannabis uitgezonderd.

http://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png

Bij alcohol en tramadol staat dus gewoon een rood kruis, en dat betekent levensgevaarlijk als je het combineert.

Tramadol is een morfine-achtige pijnstiller die tot de opioïden gerekend wordt, weet je dat ook weer.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volledig met @acht.zes eens! Hoe kan je nou zo stom zijn? Onze eerste reacties op jou topic was nog dat Tramadol met !NIKS! is te combineren en wat doet meneer @Plato071? jahoor... lekker alcohol erbij drinken. Ben blij voor je dat je het maar bij twee biertjes hebt gehouden maar jeetje wat stom zeg pffffff
P
Plato071Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Is 2 biertjes hier bij ook al gevaarlijk?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Combineren vereist wijsheid oftewel vooraf checken of 2 of meer stoffen tegelijk wel samen gaan.

En dan zie je een rood kruis staan en gaan er wat alarmbellen af dan denk je, nee dat doe ik toch maar niet.

2 biertjes ging goed, maar pak er nog een paar meer en je hebt wellicht kans dat je out gaat terwijl je op je rug ligt terwijl je moet kotsen en in je eigen braaksel stikt om maar iets te noemen.

Ik hou zelf enorm van combineren, maar je moet wel precies weten wat je doet anders kan dat wel eens grof fout gaan met alle mogelijke gevolgen van dien.

Mogelijke problemen bij combineren is bijvoorbeeld 2 stoffen die allebei de hartslag verhogen en of je aderen vernauwen. Of 2 stoffen waarvan je out gaat en waardat je ook nog van gaat kotsen zodat je in je eigen braaksel stikt, of gewoon 2 stoffen die samen reageren en die een giftige stof maken die schade doet aan je lichaam of waaraan je overlijdt. Ik heb bijvoorbeeld een meisje zien overlijden die XTC nam terwijl die helemaal niet samen ging met het epileptiemedicijn die zij nam.

Daarom ga je niet zomaar verschillende stoffen in je mik duwen zonder even paar minuten onderzoek of die wel samengaan. Internet staat vol info en maak daar gebruik van.
P
Plato071Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kan ik ook geen tramadol gebruiken na een paar biertjes als ik niet meer aangeschoten ben
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Plato071 zei:
Kan ik ook geen tramadol gebruiken na een paar biertjes als ik niet meer aangeschoten ben
Klik om te vergroten...
Alles kan maar ikzelf zou het niet doen nee....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Welke pijn heb je, als ik vragen mag?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Plato071 zei:
Kan ik ook geen tramadol gebruiken na een paar biertjes als ik niet meer aangeschoten ben
Klik om te vergroten...
Eigenwijze drol!
P
Plato071Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Tog maar besloten om het op bier te houden hahaha, morgen kan het wel denk ik zonder bier of base, maar voel je dan 2x 37.5 nog wel? Zit te denken om ze fijn te maken en als een sjotje met water te nemen
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Plato071 zei:
Tog maar besloten om het op bier te houden hahaha, morgen kan het wel denk ik zonder bier of base, maar voel je dan 2x 37.5 nog wel? Zit te denken om ze fijn te maken en als een sjotje met water te nemen
Klik om te vergroten...
Hé je luistert naar ons!!! Wat goed!!... Ik zou 75mg zeker voelen maar fijn maken heeft geen enkele nut.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb Tramadol eens van de HA gehad. Deze gaf liever geen NSAID's. Het werkte goed tegen de pijn en weinig bijwerkingen.

Tramadol is ook een serotonineheropnameremmer met snelle werking itt de antidepressiva. Dit merkte ik ook duidelijk. Dit effect lijkt wel na een tijdje minder te worden, wss door tolerantie.
Ik ben zonder problemen weer gestopt maar de subtiele, niet euforische vrolijkheid en levenslust die ik ervoer zijn me wel bijgebleven.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wiet kan wel. Benzos worden afgeraden.

Ik heb in een helse pijnbui ooit max pcm, max ibuprofen, daarna wiet, wijn en oxazepam genomen (ik was radeloos...). Daarna naar het zh gegaan en tramadol gekregen en genomen. Oerstom als je kijkt naar hoe gevaarlijk het kan zijn.

Heb niks gemerkt van bijwerkingen, maar pijn werd ook niet heel veel minder. Vond het ook geen recreatieve waarde hebben.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
Achterlijke mongool!
Klik om te vergroten...

Zo gaat weer lekker hier jij mag ook alles zeggen hier op dit forum zonder dat ze je blokkeren
Mensen worden geblokkeerd voor het minste geringste

Iemand die iets doms doet kan je best normaal toespreken
Vraag me af waarom jij een vrijbrief hebt hier..
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
@Plato071
Ergens tussen de 50 en de 100mg, beetje afhankelijk van je lichaamsgewicht. (en tolerantie, maar die heb je nog niet).

Kijk je wel een beetje uit met dat spul? Het is een heel aparte pijnstiller en en kan levensgevaarlijk zijn in combinatie met vrijwel alle andere medicijnen/drugs. Dus niet combineren met iets anders.

Absoluut niet aan het verkeer deelnemen en oppassen dat je niet op je plaat gaat en je bezeert.
Klik om te vergroten...
Is het dan onverstandig om er wiet bij te roken en ook bromaerp
acht.zes zei:
Achterlijke mongool!

Sorry dat ik dat zo tegen je zeg @Plato071 maar Tramadol samen met alcohol is dus een van die levensgevaarlijke combinaties. En je was nog wel gewaarschuwd!

Ik zal hier een link naar de drug combo card voor je neerzetten en dan zie je dat tramadol echt gevaarlijk is in combinatie met vrijwel alle andere drugs, caffeine en cannabis uitgezonderd.

http://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png

Bij alcohol en tramadol staat dus gewoon een rood kruis, en dat betekent levensgevaarlijk als je het combineert.

Tramadol is een morfine-achtige pijnstiller die tot de opioïden gerekend wordt, weet je dat ook weer.
Klik om te vergroten...
Breng ik mezelf dan in gevaar door occasioneel eens in de maand ongeveer 300-350 mg tramadol te nemen in combinatie met lichte dosis bromazepam 3 mg? (wat ik nu helaas dagelijks savonds in neem) kom van 12 mg maar ben aan het afbouwen..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Sammeke47 ,
Wat @Purplext zegt klopt. Tramadol en wiet is wel veilig MAAR het kan wel elkaars werking iets versterken. Waardoor je te duf kunt worden of wat stuntelig/coördinatie verlies kunt krijgen. Ga et deze combi dus geen moeilijke belangrijke dingen doen of naar buiten het verkeer/drukte in.

Benzo’s en alcohol zijn een echte dikke no no met tramadol!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."