#1
Okee ik doe een copy paste, over hoe ik Tramadol stopte, de theorie is simpel, je moet goed kunnen tellen, en een capsule open kunnen maken, dit leg je uit aan je arts. Iedere capsule Tramadol laat je vervangen door Tramdol Retard, in de Tramadol Retard zitten kleine balletjes, die moet je dus leren tellen, en iedere keer die capsule openmaken en een balletje per dag of per wat bij jou past er uithalen, weglaten. Die balletjes Tramadol in zo'n kleind capsule smelten in enkele uren volledig, daarom dat je ze ook kan tellen. Je zal Tramadol instant versie moeten vervangen door Tramadol Retard, en dan handmatig stelselmatig aande slag moeten. Maar om terug te komen op je vraag, waarom leek het eerst te werken? Hier een copy past.
Tramadol heeft bij mij maar weinig effect op pijn ervaring in positieve zin. Ik mocht 4 maal 50mg per dag, maar en dit is dan gelukkig vele jaren geleden, alhoewel er geen enkele positieve reden meer was om tramadol te nemen, merkte ik wel dat ik het moest afbouwen.
Op youtube vond ik iemand die uitlegde hoe je tramadol afbouwd.
Ik kreeg inplaats van de instant versie de Retard versie. Deze versie van tramadol bestaat uit kleine balletjes in een capsule. Iedere dag haalde ik een balletje weg, maar eigenlijk eerder andersom, ik gooide deze Retard Tramadol om, en de balletjes uit de capsule op een A4 papier. Dan telde ik het aantal balletjes wat erin zat, en de volgende dag soms 1tje minder, en nu al 9 jaar zonder Tramadol. Maar ik heb geen enkel positief effect gehad van Tramadol, helaas ook niet op pijn gebied. Dat is waarschijnlijk omdat voor Tramadol het zo is dat je veel Dopamine enzo moet hebben. En dat heb ik waarschijnlijk niet.
Ik zat dus met een pijnstiller, die helaas nutteloos was, en alleen de eerste week een deceptief gevoel gaf. Daarna zat ik al aan de Tramadol. En dan bedoel ik na 1 week werkte het al sinds het begin niet tegen pijn, maar gaf tramadol wel een iets positievere instelling, wat uiteraard een illussie was.
Maar de lichamelijke afbouw, ik heb er wel balletje voor balletje met de Retard versie over gedaan bij het afbouwen. En uiteindelijk bij het stoppen gingen alle balletjes in de Tramadol Retard capsule van 50 milligram in het afval bakje. ( Mag niet in gewoon vuil van huisarts. )
Wat heeft Tramadol mij doen concluderen:
Tramadol werkt pijnstillend als je veel dopamine hebt, en dat heb ik niet, het werkte wel afleidend de 1e week, maar toen, de ontwenning,...
En dan moet ik eerlijk zijn, dit is een product, ja de tramadol is een product voor heel korte termijn, Tramadol is te afhankelijk van je geluksvoorraad die Tramadol voortijdig op kan maken, zoals de Dopamine en Serotinine e.d.
Het is zoals ik begrijp geen echt opiaat, het putte gewoon mijn Dopamine uit.
Samenvatting.
Afbouwen van Tramadol doe je hopelijk met het omzetten van de gewone 50 milligram in de langwerkende kleine balletjes Retard 50 milligram Tramadol. Deze balletjes kan je dagelijks tellen, en dan na ongeveer 2 maanden heb je dat kleine capsuletje met kleine balletjes die eigenlijk alleen lichamelijke klachten voorkomen niet meer nodig.
Op dit moment heb ik een ander medicijn, en dat is atropine. En dat valt buiten dit topic. Ik kan helaas Acetylcholine niet snel genoeg afbreken, en ik wens niemand dit toe. Atropine wordt gemaakt van de wolfskers.
Ik heb nu uitgelegd dat ik een heel ander medicijn nodig had dan Tramadol of een opiaat voor pijn, maar ook uitgelegd hoe je van Tramadol afkan bouwen. Dit gebeurde in overleg met een arts.
Sterkte, want ik heb zelf ook vragen waarom opiaten helemaal niet werken bij mij, althans lijkt het. En dan bedoel ik Codeinefosfaat bijvoorbeeld.