#1
Waarom wordt tramadol wel medicinaal ingezet en O-DSMT niet, terwijl O-DSMT een actieve metaboliet van tramadol is (en dus hetgeen is waar tramadol uiteindelijk in omgezet wordt in het menselijk lichaam)?
Maar dat gaat dan juist over het slikken van tramadol, toch? In dat geval zouden O-DSMT én tramadol voor sommige mensen geen medicinale waarde hebben. M'n vraag is eigenlijk meer waarom O-DSMT dan niet ingezet wordt bij mensen bij wie bekend is dat tramadol wel werkt, want het niet eerst hoeven metaboliseren van tramadol naar O-DSMT zorgt ervoor dat je sneller een pijnstillend effect ervaart, wat best gunstig is zou ik denken tenminste.Omdat het niet bij iedereen omgezet word naar O-DSMT.
Voor zover ik kan vinden werkt O-DSMT niet EXACT hetzelfde als tramadol zelf maar gaat het hier vooral om het pijnstillende gedeelte van tramadol.Maar dat gaat dan juist over het slikken van tramadol, toch? In dat geval zouden O-DSMT én tramadol voor sommige mensen geen medicinale waarde hebben. M'n vraag is eigenlijk meer waarom O-DSMT dan niet ingezet wordt bij mensen bij wie bekend is dat tramadol wel werkt, want het niet eerst hoeven metaboliseren van tramadol naar O-DSMT zorgt ervoor dat je sneller een pijnstillend effect ervaart, wat best gunstig is zou ik denken tenminste.
drugsforum.nl
Oh? Dus sommige mensen krijgen pijnstilling en sommige mensen krijgen aidskanker. Maar vermelden ze dat erbij? Metabolieten zijn toch vrijewl altijd gelijk, mits een allergie of aandoening wat je dan allang weet vantevoren.Omdat het niet bij iedereen omgezet word naar O-DSMT.
Ja, m'n vraag is dus eigenlijk waarom O-DSMT een rc is en niet, zoals tramadol, een medicijn op voorschrift.Omdat het ene een gereguleerd medicijn is, en het andere een rc.
(Denk ik dan hé)
Daarvoor moet je de hulplijn van de farma industrie bellen vermoed ikðŸ¤Ja, m'n vraag is dus eigenlijk waarom O-DSMT een rc is en niet, zoals tramadol, een medicijn op voorschrift.
Er zijn heel veel medicijnen die een actieve metaboliet hebben. Alleen als je die actieve metaboliet inneemt kan dat heel andere effecten hebben (zie het verschil tussen tramadol en O-DSMT).Waarom wordt tramadol wel medicinaal ingezet en O-DSMT niet, terwijl O-DSMT een actieve metaboliet van tramadol is (en dus hetgeen is waar tramadol uiteindelijk in omgezet wordt in het menselijk lichaam)?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."