Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol & O-DSMT

Tramadol & O-DSMT

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom wordt tramadol wel medicinaal ingezet en O-DSMT niet, terwijl O-DSMT een actieve metaboliet van tramadol is (en dus hetgeen is waar tramadol uiteindelijk in omgezet wordt in het menselijk lichaam)?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Omdat het niet bij iedereen omgezet word naar O-DSMT.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anunnaki zei:
Omdat het niet bij iedereen omgezet word naar O-DSMT.
Klik om te vergroten...
Maar dat gaat dan juist over het slikken van tramadol, toch? In dat geval zouden O-DSMT én tramadol voor sommige mensen geen medicinale waarde hebben. M'n vraag is eigenlijk meer waarom O-DSMT dan niet ingezet wordt bij mensen bij wie bekend is dat tramadol wel werkt, want het niet eerst hoeven metaboliseren van tramadol naar O-DSMT zorgt ervoor dat je sneller een pijnstillend effect ervaart, wat best gunstig is zou ik denken tenminste.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zweevteev zei:
Maar dat gaat dan juist over het slikken van tramadol, toch? In dat geval zouden O-DSMT én tramadol voor sommige mensen geen medicinale waarde hebben. M'n vraag is eigenlijk meer waarom O-DSMT dan niet ingezet wordt bij mensen bij wie bekend is dat tramadol wel werkt, want het niet eerst hoeven metaboliseren van tramadol naar O-DSMT zorgt ervoor dat je sneller een pijnstillend effect ervaart, wat best gunstig is zou ik denken tenminste.
Klik om te vergroten...
Voor zover ik kan vinden werkt O-DSMT niet EXACT hetzelfde als tramadol zelf maar gaat het hier vooral om het pijnstillende gedeelte van tramadol.

Daarbij is er (hoogst waarschijnlijk) veel en veel meer onderzoek naar tramadol zelf gedaan dus het lijkt mij onnodig om iets te repareren wat al werkt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Omdat het ene een gereguleerd medicijn is, en het andere een rc.
(Denk ik dan hé)

Maar hier heb je wat (ongevraagd) meer leesvoer over ervaringen.

O-DSMT

O-DSMT (Desmetramadol) is een opioid wat chemisch verwand is aan Tramadol maar volgens het internet toch duidelijk andere effecten geeft. Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met O-DSMT? Ik zou graag horen over jouw ervaring ermee en (eventueel) een vergelijking met andere opioids...
drugsforum.nl drugsforum.nl
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anunnaki zei:
Omdat het niet bij iedereen omgezet word naar O-DSMT.
Klik om te vergroten...
Oh? Dus sommige mensen krijgen pijnstilling en sommige mensen krijgen aidskanker. Maar vermelden ze dat erbij? Metabolieten zijn toch vrijewl altijd gelijk, mits een allergie of aandoening wat je dan allang weet vantevoren.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Omdat het ene een gereguleerd medicijn is, en het andere een rc.
(Denk ik dan hé)
Klik om te vergroten...
Ja, m'n vraag is dus eigenlijk waarom O-DSMT een rc is en niet, zoals tramadol, een medicijn op voorschrift.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zweevteev zei:
Ja, m'n vraag is dus eigenlijk waarom O-DSMT een rc is en niet, zoals tramadol, een medicijn op voorschrift.
Klik om te vergroten...
Daarvoor moet je de hulplijn van de farma industrie bellen vermoed ik🤭
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Neo-Shulginist heb jij misschien enig idee?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zweevteev zei:
Waarom wordt tramadol wel medicinaal ingezet en O-DSMT niet, terwijl O-DSMT een actieve metaboliet van tramadol is (en dus hetgeen is waar tramadol uiteindelijk in omgezet wordt in het menselijk lichaam)?
Klik om te vergroten...
Er zijn heel veel medicijnen die een actieve metaboliet hebben. Alleen als je die actieve metaboliet inneemt kan dat heel andere effecten hebben (zie het verschil tussen tramadol en O-DSMT).

Bij geneemsmiddelen moet een lang onderzoekstraject doorlopen worden. Onderdeel daarvan zijn farmacologische studies naar hoe de drug wordt afgebroken. Maar als blijkt dat er ook actieve metabolieten zijn dan hoeft niet ineens het hele onderzoekstraject opnieuw. Zolang de metabolieten maar niet tot giftige effecten leiden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."