Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van heroïne met metadon

Afkicken van heroïne met metadon

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
hercLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb 20 jaar heroïne gebruikt de zuivere van 20 jaar geleden en niet de zwakke troep die ze nu (vermengd met fentanyl) verkopen. Ben nu 7 jaar clean en kickte af met methadon, maar doe dat snel en niet langer dan 3 weken
j
jimcpLid
01-01-2024, 00:00
#2
HGVDWET zei:
Vandaag 0 mag pas beginnen als ik morgen op de kaus 13 score met afkick verschijnselen.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met de "kaus"? Je zegt als ik morgen op de kaus 13 scoor. - Is dat een vragenlijst, iets meetbaars, wat is het?
H
HGVDWETLid
01-01-2024, 00:00
#3
Afkicken van metadon met heroïne ?
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#4
HGVDWET zei:
Afkicken van metadon met heroïne ?
Klik om te vergroten...
zou dat niet doen tho met hero afkicken van metadon je dan ben je af van de metadon en verslaafd aan hero normaal gebeurt het juist anders om metadon om van hero af t komen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoeveel methadon slik je? Door de onzuiverheid van heroïne zul je echt veel nodig hebben en de kans om weer vast te komen te zitten aan de heroïne is groot omdat de afkick van methadon veel langer duurt.

Je kunt beter de methadon langzaam afbouwen of proberen over te stappen op buprenorfine en dat langzaam afbouwen, dat is makkelijker af te bouwen.

Bij het afbouwen van methadon kun je wel een klein beetje codeïne slikken als de afkick te zwaar word. Overleg dit met je arts.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat kan je doen ja maar de afkick van Methadon is wel erger dan Heroïne. Methadon is waarschijnlijk het moeilijkste om mee te stoppen dan alle andere opiaten tenzij je het Methadon afbouwschema misschien heel traag doet en afbouwt. Nu met Methadon afkick of ermee afbouwen heb ik geen ervaring.
Het beste middel voor mij om een opiaat af te bouwen was Suboxone. Me Suboxone werd bijvoorbeeld gestart op 8mg en dan bouwen ze dat op naar 16mg en dan word het terug afgebouwd naar 0mg. Toen had ik ook bijna geen tot totaal niks van ontwenning en in mijn ogen is Suboxone een wondermiddel.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#7
HGVDWET zei:
Hallo,

Ik gebruik lange tijd heroïne en metadon.met afwisselende periodes geen hero gebruik.
Ik zou graag willen weten wat een goeie manier is om van die metas af te komen ik slik nu 40mg gebruik dagelijks heb vandaag geen dosis ingenomen maar wel extra bruin gehaald.waarom ik het vandaag zo doe dat weet ik zelf niet eens zo goed??
Het liefst wil ook geen vervanger voor metas.
Kan hoger gaan met metas dat zou mijn heroïne gebruik doen afnemen .
Het blijft lastig. Ook bepaalde bijwerkingen doen mij niet goed !dat is de rede dat ik echt nu actie moet ondernemen voor dat je het weet is er weer een jaar voorbij.

Gr
Klik om te vergroten...
Wil je clean worden van de methadon of de hero, of allebei?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
transformated zei:
Dat kan je doen ja maar de afkick van Methadon is wel erger dan Heroïne. Methadon is waarschijnlijk het moeilijkste om mee te stoppen dan alle andere opiaten tenzij je het Methadon afbouwschema misschien heel traag doet en afbouwt. Nu met Methadon afkick of ermee afbouwen heb ik geen ervaring.
Het beste middel voor mij om een opiaat af te bouwen was Suboxone. Me Suboxone werd bijvoorbeeld gestart op 8mg en dan bouwen ze dat op naar 16mg en dan word het terug afgebouwd naar 0mg. Toen had ik ook bijna geen tot totaal niks van ontwenning en in mijn ogen is Suboxone een wondermiddel.
Klik om te vergroten...
Suboxone bouw je idd veel makkelijker af. Methadon moet je echt super langzaam doen. Gewoon 2 mg per week bijv.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Paddestoel zei:
Wil je clean worden van de methadon of de hero, of allebei?
Klik om te vergroten...
Zo te lezen wilt ie van alle opiaten af
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Zo te lezen wilt ie van alle opiaten af
Klik om te vergroten...
Ah ik lees het nu pas. Dan zou ik gaan voor Suboxone een met een verslavingsspecialist overleggen wat het beste is.
H
HGVDWETLid
01-01-2024, 00:00
#11
40 mg sta ik nu op.
Heb wel is geprobeerd om in een keer naar 0 te gaan maar ja dat lukt dus echt niet.
slik sochtens na het eten heb het een dag uitgehouden om niet te slikken een keer maar ik werd zo raar zo erg niet normaal echt verschrikkelijk ik moest het wel gaan innemen ik kon niet meer dat was zo 48 uur na inname hoe hoog ik toen stond dat weet ik niet meer.
Ben zelfs is een keer in een psychose geraakt toen had ik alles op gemaakt in een aantal dagen waar ik een week mee moeten doen 60 mg per dag en daarna weken niet meer gebruikt dat was echt raar zacht uit gedrukt .dat kan ik je wel vertellen.
Ze komen wekelijks brengen maar ze konden geen contact meer met mij krijgen.
Ik weet dat het vreemd klinkt heroïne om van metas af te komen net als metas is verslavender als heroïne gek klinkt eigenlijk , ik vind het gewoon heel moeilijk om van die metas af te komen ook in de kliniek.
ik kan niet slapen en het ergste ik kan niet ontspannen en daar word ik knetter gek van pfff mocht snacht altijd in bad warm water is fijn in je afkick vind ik . Dan kan ik mij nog redelijk aangenaam ontspannen.
Of een warme douche op mijn rug gaf mij enigszins verlichting.
Maar in die kliniek dat het was echt zwaar..... Ging zelfs met sleutels in mijn arm lopen krassen gelukkig was dat niet uit de hand gelopen was meer om dat vervelende gevoel te onderdrukken zoort korte afleiding zegmaar .en innibinie ofzo tegen rusteloze benen man man alle onrust ging in mijn hoofd zitten werd knetter en knetter gek daarvan nooit meer gebruikt daar na .
Pak morgen de metas maar weer op misschien zo al en duik mijn nest in ..dat met heroïne is idd niet te doen is idd veels te duur moet wel kunnen eten . maar het kan het opzich wel als vervanger gebruikt worden! maar de juiste weg is het dan misschien weer niet dan.
kan ik beter vanuit de meta naar een middel overgaan wat makkelijker af te bouwen is wat dopemonster zegt.
Ik denk ook niet dat er de ruimte of de wil is om het op zo een manier via een kliniek te gaan of kunne doen (het bestaat denk ook niet) ik denk dat de meeste je ook voor gek verklaren.
H
HGVDWETLid
01-01-2024, 00:00
#12
Poeder is op na donderdag ochtend geen metas meer ingenomen voel mij nu prima maar in deze situatie word dat al snel een ander verhaal natuurlijk.ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar ik heb zo iets van mm ik voel mij iets anders ik voel mij best goed.
Wat ik vertelde over dat ik een hele dag had overgeslagen die dag ik zal het nooit vergeten !
Wat kan een potje pissen lekker zijn echt zo fijn leek wel klaarkomen zo lekker was de ontlading ik had lang niet zo genoten van een dood normaal potje pissen echt als je dat spul (metas) lange tijd gebruikt weet je gewoon niet beter meer maar wat was dat zalig.
H
HGVDWETLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zit nu vanaf dinsdag in afkick kliniek vandaag donderdag van 40 naar 35 meta gegaan morgen vrijdag 5 eraf en zaterdag en zondag ook wel met 5 mg achter de hand waar ik op terug mag vallen en maandag de overstap.
Vandaag is geen probleem geweest wat morgen brengt is nog ff afwachten. Was het maar al maandag lijkt zo lang maar zijn morgen nog maar 3 dagen.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#14
HGVDWET zei:
Zit nu vanaf dinsdag in afkick kliniek vandaag donderdag van 40 naar 35 meta gegaan morgen vrijdag 5 eraf en zaterdag en zondag ook wel met 5 mg achter de hand waar ik op terug mag vallen en maandag de overstap.
Vandaag is geen probleem geweest wat morgen brengt is nog ff afwachten. Was het maar al maandag lijkt zo lang maar zijn morgen nog maar 3 dagen.
Klik om te vergroten...
Succes 👊
Bedoel je maandag de overstap naar huis?
H
HGVDWETLid
01-01-2024, 00:00
#15
nee suboxone en wordt denk ik pas dinsdag.
H
HGVDWETLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik hoop dat ik morgen doodziek ben kan ik overstappen lig ik snel weer lekker in mijn eigen bed met een dikke blok hash stik voor het slapen gaan.
H
HGVDWETLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vandaag 0 mag pas beginnen als ik morgen op de kaus 13 score met afkick verschijnselen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
HGVDWET zei:
Vandaag 0 mag pas beginnen als ik morgen op de kaus 13 score met afkick verschijnselen.
Klik om te vergroten...
Da's fucked up man. Gelukkig hoef je niet een paar dagen af te kicken en geven ze je subs wanneer je echt dopeziek word toch?
H
HGVDWETLid
01-01-2024, 00:00
#19
De eerste dosis Suboxone moet worden ingenomen zodra onthoudingsverschijnselen zich openbaren, maar dit mag niet minder dan 24 uur na uw laatste methadongebruik plaatsvinden
H
HGVDWETLid
01-01-2024, 00:00
#20
Of is het het best in 10 dagen te wachten of toch het punten systeem dat door ontrekking helpt die meer er uit te halen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."