Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe NED Staat bemoeit met puurheid heroïne

De NED Staat bemoeit met puurheid heroïne

29 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Ik kan het niet geloven dat de overheid zich bemoeit met de zuiverheid van illegale middelen die verkocht worden.
In veel wetsartikelen wordt een stof zoals heroïne omschreven als: een materiaal bevattende de stof heroïne. ( Of cocaïne)
Hoe zuiver deze dan is, doet er dan niet toe.
Klik om te vergroten...
De autoriteiten zijn daar makkelijker in als je denkt. Geloof het of niet maar 1 van me heroïne dealers heeft een tijd geleden op bureau gezeten omdat ie in wijken dealde waar kinderen spelen. Verder niet vervolgt en liep vervolgens gewoon weer te verkopen. Moet er dan wel bij zeggen dat hij niet op hetedaad betrapt is want hij had ze stash door de wc gespoelt toen ze zijn huis binnen vielen.

Ook heb je een bepaalde dealer die bij daklozenopvang centra heroïne en crack verkoopt waar het personeel en de autoriteiten van op de hoogte zijn maar gewoon gedogen. Te gek van woorden, hoe verzin je 't 😅

Dus ik kijk daar niet raar van op hoor. Ze weten toch wel dat heavy verslaafden wel aan hun dope komen linksaf of rechtsom.... Ze proberen juist criminaliteit tegen te gaan etc.

En sws in een land, waar medicinale heroïne word voorgeschreven aan zwaar verslaafde die het in een overheids instelling dagelijks kunnen roken naast hun dagelijkse portie methadon. Kijk je dan überhaupt ergens raar van op?

In het buitenland zit je 20 jaar in de bak voor betrapt worden met een zak wiet 😅
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Allemaal waar, maar is het nou echt te verwachten dat de overheid zich bemoeit met het gehalte aan heroïne van het materiaal wat men verkoopt?
Iets zoals " wat jij verkoopt moet 50 procent zijn, anders krijg je een boete?
Nee, dat is toch een brug te ver.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Nee bedankt, ik krijg hoofdpijn van dit soort teksten.
Klik om te vergroten...
Dat blijkr
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Allemaal waar, maar is het nou echt te verwachten dat de overheid zich bemoeit met het gehalte aan heroïne van het materiaal wat men verkoopt?
Iets zoals " wat jij verkoopt moet 50 procent zijn, anders krijg je een boete?
Nee, dat is toch een brug te ver.
Klik om te vergroten...
Nou zeker ja want hele sterke opiaten zoals heroïne zijn heel dodelijk. Over het algemeen staat het erom bekend dat je maar een driedubbele dosering hoeft te spuiten om een dodelijke overdosis naar binnen te krijgen. Dus als de autoriteiten op deze manier de kwaliteit van heroïne enorm slecht maken dan is het bijna onmogelijk voor dakloze heroïne verslaafden om een overdosis te nemen wat betekend dat er veel minder mensen zullen sterven aan de gevolgen van drugsgebruik. Dusja ik geloof dat zeker ja.

Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van, alcohol veroorzaakt ikweetniet hoeveel problemen in de maatschappij en daar word ook weinig aan gedaan dusja dan ga je wel denken van tja.... Boeit het ze wel genoeg?

Maar wat topic starter verteld kan zeker waar zijn hoor!


Ps: ik reageer nu pas omdat jij nooit mensen quote, niemand ziet het wanneer je antwoord op hun bericht.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Idd, ik quote niet zoveel...by the way, als het om het tegengaan van zelfdoding het verslappen van de heroïne gaat, laten ze dan maar eerst de drank verbieden.
Daar vallen veel meer doden en ook nog eens onschuldige slachtoffers door.....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Idd, ik quote niet zoveel...by the way, als het om het tegengaan van zelfdoding het verslappen van de heroïne gaat, laten ze dan maar eerst de drank verbieden.
Daar vallen veel meer doden en ook nog eens onschuldige slachtoffers door.....
Klik om te vergroten...
Klopt maar drank verbied je natuurlijk niet zomaar.

Heroïne is een taboe en milligram potent. Bijv laten we zeggen dat pure dope 100mg IV een dodelijke dosis Heroïne is. Dat kunnen ze dus heel makkelijk oplossen door het zo onzuiver te maken dat je grammen Heroïne nodig hebt om jezelf te doden.

BTW Heroïne overdosissen zijn meestal geen zelfdoding maar de gebruiker heeft dan een te hoge tolerantie dus heeft diegene zo'n hoge dosering nodig om high te worden dat ie eraan dood gaat. Daarom gaan er in Amerika zoveel mensen dood aan heroïne, fentanyl en oxycodon omdat het niet opzettelijk is.


Maar om ff terug te komen op alcohol, hoe wil je dat gaan verbieden dan? Het zit zo ingeburgerd dat het normaal is om jezelf lam te zuipen. Het komt in elke film voor, op elke verjaardag, kroegen vol drinkende mensen. Stel je voor dat alcohol ineens verboden word, dan breekt de derde wereldoorlog uit 😅
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet het...ik weet het.
Ik denk dat één van de redenen is, dat de overheid een flinke hoeveelheid accijns binnenhaalt en je doodzuipen lukt niet zomaar... heroïne is niet belast, en werkt tegen de overheid belangen in.
Plus dat alcohol maatschappelijk geaccepteerd is.
Krom, krom, krom allemaal.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Brakka Mang zei:
Dat blijkr
Klik om te vergroten...
Maar please enlight me
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben zelf een kleine 40 jaar verslaafd aan heroine, maar gebruik het nu 3+ jaar niet meer. In plaats daarvan heb ik nu methadon.
Heb heroine inderdaad van heel sterk/puur, in 1982 naar bagger kwaliteit zien gaan. Maar of daar nu de Ned. regering of justitie
achter zit, dat lijkt me erg sterk. Zoals altijd in het leven komt het waarschijnlijk door een samenloop van omstandig heden.
De Moedjahedien liet de boeren in Afghanistan opium verbouwen en maakte daar heel sterke heroine van, en stuurde dit in enorme hoeveel
heden Europa in. Dit alles zodat ze wapens konden kopen om oorlog te voeren tegen de Russen. We konden onze lol niet op met hoe sterk
die handel niet was, abnormaal gewoon! Toen zakten de prijzen in nederland, in de grote steden althans. De oorlog was daar over en de
heroine handel werd bestreden door de Amerikanen. Men begon de dope te versnijden waardoor het zwakker werd.

Iets heel anders is de heroine zelf. Kan best zijn dat de heroine van tegenwoordig nog 10% puur is. Maar dan nog. Zou je 10 gram hebben
en die gebruiken dan nog ben je lang niet zo stoned dan wanneer je 1 gram van vroeger gebruikte. Dus, de sterkte is niet alleen zwakker,
maar vooral ook de samenstelling. Schijnt dat heroine vroeger werd gewassen met ongebluste kalk bij het proces van opium to heroine.
En dat men de laatste 15 jaar of meer dit verandert heeft in wassen met Amoniac. En dit maakt dat heroine gewoon enorm slecht is geworden
vergeleken met de kwaliteit van vroeger.

De heroine van nu is gewoon geen heroine meer, het heeft er niets meer mee te maken wanneer je het mij vraagt. Het is een grof schandaal!!!
Lijkt wel alsof het nu een soort van half fabrikaat is, van opium, half verwerkt, met rotzooi er doorheen.

Toch is er nog redelijk dope te krijgen, enkel niet hier in ons kikkerlandje. Kwam eens een Marocaan bij me langs die wilde dat ik iets teste voor
hem. Vergeleken met de kwaliteit van toen, (was geloof ik 3 jaar geleden) was het echt top spul! Ik dus vragen of ik bij hem mocht kopen, wilde
er zelfs extra voor betalen. Maar nee, kon niet was zijn antwoord. Dit was voor het buitenland, Frankrijk. Dit was niet voor de Nederlandse
markt. Ik balen! Zag toevallig vorige week wat dope, 2 soorten van 2 verschillende adressen. Slecht dat het was, SLECHT!!! De ene deed helemaal
niets, gewoon NIETS. Weet niet wat het was, maar was geen dope. Gaf enkel een vreemd gevoel in je hoofd, vervelend gevoel. En de tweede
soort deed iets, maar ook niet veel. Was ook erg slecht, maar, deed nog iets.

Hoor je denken, jij was toch 3+ jaar clean?? Ja, rook niet, drink niet, blow niet, snuif niet, niks. Enkel methadon. Maar heb daar al 3 jaar problemen
mee, die methadon is ook heel erg slecht. En lijkt steeds slechter te worden. Ben zo vaak ziek, en niet enkel ik. Ken meer mensen die dit hebben,
en dat terwijl anderen weer gewoon redelijk gaan op dezelfde methadon. Maar, was dus 2 weken lang ziek, afkick verschijnselen en migraine. Werd
er zo gestoord van dat ik uiteindelijk maar heb besloten wat dope te gaan halen. Mijn migraine verdween voor 2 uur ofzo, kwam daarna, al was
het wel lichter, gewoon weer terug. Dit is dus een week geleden al met al geloof ik, heb niet weer gehaald. Woon in den Haag, maar schijnt dat t
gewoon allemaal bagger is hier. Zelfs de methadon. Heb over mijn methadon ervaringen een aparte topic gemaakt, zal linkje geven mocht je daar
meer over willen weten of zelf ook zulke klachten hebben.

Heroine is niet meer, RIP:cry:

Leon

methadon topic;

Methadon, wat een RAMP is dit, (al 3 JAAR!!!)

Heb 38 jaar heroine gebruikt en zit sinds 3 jaar op de methadon, gebruik niets bij, ( zelfs geen weed, alcohol of wat dan ook). Ik kreeg de eerste 2 jaar de methadon van Brijder (verslavingszorg). Om mij onbekende redenen veranderde Brijder elke paar maanden van methadon fabrikant, wat maakte...
drugsforum.nl drugsforum.nl
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Maar please enlight me
Klik om te vergroten...
Liever niet man schijnt strafbaar te zijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."