Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe NED Staat bemoeit met puurheid heroïne

De NED Staat bemoeit met puurheid heroïne

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MIKE SinaloaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb vanaf 1988 heroïne gebruikt totdat er plotseling politie in de gebruikersruimtes gebruikers bolletjes wit en bruin lieten kopen bij verschillende dealers in Zuidoost "Mokum".
En de agenten de bolletjes meenamen voor laboratorium onderzoek van de kwaliteit en puurheid.
Nog geen 2 weken later hingen er A4tjes op de prikborden bij de gebruikersruimtes en Leger des Heils waarop een lijst met de prijs, gewicht ,en puurheid percentage van de bolletjes.
Niemand vroeg iets of keek ervan op.
Mijn nieuwsgierigheid was gewekt.
Juist omdat net in die voorgaande maanden de kwaliteit van voornamelijk de heroïne met een ongelooflijk slimme sluwheid steeds minder werdt en zwakker.
Deze verdachte lijstjes waren een bevestiging van mijn vermoeden dat er van hogerhand druk op de heroïnemarkt en de groothandelaren werdt gezet om de puurheid naar beneden te forceren en zo langzaam maar zeker de vorige generaties heroinegebruikers te ontmoedigen.
De overdosisen te laten dalen.
De buitenlandse junkies geen reden te geven om in Nederland te blijven hangen in de drugsscene.
En de alle Nederlandse opiaat verslaafden
Te laten wennen aan nog maar 15% pure heroïne per gram.
Terwijl dat decennia lang standaard rond de 50% was .
Hedendaags is de heroïne zelfs rond de 10% puur.
Dit beleid was niet op zichzelf, tegelijk met de druk op voornamelijk deTurkse heroïne mafia in Nederland werden er gratis heroïne verstrekking locaties in een aantal grote steden door heel Nederland geopend.
Deze hadden als eigenlijk doel niet nu opeens alle heroïne verslaafden te gaan verwennen met schone en sterkere witte heroïne.
Nee,...door het jou zou ingewikkeld mogelijk te maken en tegelijk vol te proppen met METHADON zodat je de overstap naar medicatie steeds normaler ging vinden en natuurlijk de high van de straat heroïne (bruin) en ook de laboratorium door de gemeente geleverde witte heroïne steeds slapper en zwakker te maken zodat je zoals nu het geval is je nog higher wordt van METHADON dan van welke heroïne je ook kon krijgen in Nederland bij je dealer!!!!
Al de dakloze junkies kregen tegelijk een uitkering en kamers of en gezamenlijke woning in de welbekende hoge flats van de Bijlmer en de Zeedijk was al leeg geveegd en alle naar de bijlmer vertrokken gebruikers ,..gingen ook vele over van heroïne op Alcohol,...daar voel je tenminste nog wat van.
Kijk om je heen,.. ooit een jonge hollandse Milenial heroïne zien gebruiken?
Of zoals vroeger hier normaal was en helaas nu nog steeds gebeurt in Engeland,Australië, en vooral in THE USA,...sterven er dagelijks jongeren aan zeer pure heroïne of andere opiaten zoals het zeer gevaarlijke FENTANYL.
In Nederland sterven misschien 10 mensen per jaar aan opiaten,...en dat is dan nog eerder aan medicatie met opiaat erin dan aan de slappe Nederlandse heroïne.
Het welbekende knotting ,..met je hoofd steeds voorover knikken ,...dat zag je vroeger door alle steden in de tram ,metro ,.op straat,.. nee zulke lekkere highs zijn door de Hollandse slimme ontmoediging en bewust zware straffen geven als je het als drugsdealer in je hoofd haalt om in Nederland bijvoorbeeld witte heroïne, of FENTANYL aan de man te brengen,..dan wordt je opgejaagd als een NSBer in '45.
Deel 2 ,...ga ik volgende week schrijven.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is me inderdaad opgevallen dat de kwaliteit weer steeds minder wordt terwijl ik hem juist steeds beter vond worden het afgelopen jaar. Ik heb een stash gekocht die zeker 40% heroïne en 60% cafeïne/paracetamol/andere meuk was eind November 2021. Vanaf Januari 2022 is die weer drastisch achteruit gegaan.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar wat is je punt?

Gebruik je zelf nu nog?

Edit aangepast; je klinkt nogal zuur dat de overheid de verslaafden niet lekker ging verwennen met sterkere heroïne maar methadon de nieuwe vervanger werd en hero slapper.

Ehh, je kan veel zeggen over methadon. Maar moeten we de hero addicts bij leger des heils dan verwennen met sterkere dope? Omdat ze anders maar naar de alcohol grijpen want 'dan voelen ze tenminste nog wat' ipv dakloos en gebruiken, greep politie in. Kregen woonruimte en methadon. En dat is niet goed?

Wat een vreemde redenering(zacht uitgedrukt)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Paddestoel zei:
Maar wat is je punt?

Gebruik je zelf nu nog?

Edit aangepast; je klinkt nogal zuur dat de overheid de verslaafden niet lekker ging verwennen met sterkere heroïne maar methadon de nieuwe vervanger werd en hero slapper.

Ehh, je kan veel zeggen over methadon. Maar moeten we de hero addicts bij leger des heils dan verwennen met sterkere dope? Omdat ze anders maar naar de alcohol grijpen want 'dan voelen ze tenminste nog wat' ipv dakloos en gebruiken, greep politie in. Kregen woonruimte en methadon. En dat is niet goed?

Wat een vreemde redenering(zacht uitgedrukt)
Klik om te vergroten...
Ik snap waar je naartoe wilt met dit bericht maar verslaafden maar volstoppen met methadon ipv heroïne omdat ze anders naar de alcohol grijpen (wat ze sws al doen als ze alleen meta hebben) is nou ook niet de oplossing.

Methadon geeft de verslaafden hun roes niet maar geeft de verslaafden wel een nog ergere verslaving in de plaats ervoor terug. Afkicken van methadon is nog veel moeilijker.

En ik snap dat sommige mensen wel methadon kunnen blijven gebruiken zonder terug in de dope te vallen of alcoholist worden en die mensen gun ik hun methadon als medicatie om "roesvrij" te leven en een stabieler bestaan weten te creëren.

Maar methadon is niet de oplossing, het is het meest succesvolle om te taperen met meta om van je opiatenverslaving af te geraken maar als verslaafde heeft een langdurige meta kuur weinig nut want je blijft je receptoren voeden met een opiaat maar je krijgt niet de high waar je zo van houd.

Dus, wat moeten ze dan doen? Ik vind het aan de ene kant wel goed dat ze de hero niet te sterk in NL willen hebben betreft de veiligheid van de gebruikers ervan maar het blijft een lastige situatie omdat deze mensen vaak al meerdere verslavings trajecten hebben gevolgd en meerdere afkick en terugval jaren hebben meegemaakt. Dus ze weten gewoon niet zo goed wat ze met die mensen aan moeten en ze willen ook geen criminaliteit op straat dus ze hebben zo iets van laat de junk dan maar in zen eige cocon leven waar die de maatschappij niet tot last is.
1
1981thegoodtimesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi iedereen. Ik heb er spijtig genoeg 27 jaar gebruik op zitten . Had een zwak voir downers. Jointjes en dan het folie met bruine goedje. Lan was direct verkocht . Tot ik begon de problemen te zien op mijn gebruik . Had een top adres top prijs elke dag mij 3 per dag . Mooie rode wijn beetje Bordeaux kleur een ongelooflijke pis geur . Dat was de goede tijd van 1995 tot eind 2014 . Heb nooit gespoten altijd gerookt. Was altijd zelfs na 6 jaar gebruik van 1 al lekker. Dan had je nog de onvindbare china . Die ik mengde met gewone . Man urdn overgeven en dan 9uur slapen verdoofd op bed . De gebruiker van nu zal dat nooit meer kennen. In 2015 ben ik gestopt oldat de kwaliteit die ik gewoon was niet meer bestaat. Zelfs van Antwerpen en rotter. Niets aan . Dealer was kwaad dat ik zei , dat dit gewoon geld in de vuilnisbak was . 10 erdoir op 1dag een half en niet eens slaperig. Zei in het antidrugcentrum tegen de medewerker. Wie nu nog aan de methadone moet is geen echte stuff gewend . Ik ben zeker dat er nog maar 6 a10% echt inzit . Tegenover 10 jaar geleden was de pitch hoe sterker hoe beter , want dan zijn ze echt verslaafd. Dat spul van nu nog een paar keer geprobeerd op hoop nog is echte rysh te vinden door mijn handicap. Maar nee. Lichte roes 10min gedaan. Dus slechte verkoop pitch vind ik . WNt zo een slechte stuff ga je niet meer terug of je bent echt dom . En ja heb ookmeer dan 20 keer gelooft wirxt wel beter . Maar nee. Dan darkweb . Met die bitcoins , dat wachten elke dag naar de bus. Dan eindelijk is het er weeral niet zo goed zelfs na 100 goede revieuws . 2 keer niets toegenomen. Dys heb ik het opgegeven ben nu bijna 3 jaar clean . Niet meer aandacht aangegeven tot ik terug hevige pijn heb . Daarom mis ik de tijd , met goed spul de echte knal rode Bordeaux drup onvindbaar. Darkweb wS de beste maar 13% getest belachelijk. Als ik het terug mocht herdoen had ik er nooit van getrokken. Want het blijft in je zitten zelfs nu clean , denk ik toch zku ik terug gaan zoeken . Maar terug dagen zoeken vragen . Heb ik er op mijn leeftijd niet meer voor over . Wie weet kom ik ooit nog echte tegen . Maar ik denk niet , zelfs de oude gebruikers hier. Zullen me gelijk geven . Die top is weg . Waar de verkoper nog dacht , hoe beter de kwaliteit hoe langer ze bij mij blijven . Maar ze zijn te kort denkend . Zag je verhaal en kan me er in vinden . We leven van dag tot dag . En na zoveel jaren , zit het ingebouwd. Om te blijven geloven . Maar aan al Wie het nooit deed of die 7% van nu probeert. Laat het voorbij gaan. Zijn betere dingen . Verliest geen 25 jaar of meer .
1
1981thegoodtimesLid
01-01-2024, 00:00
#6
En dan methadone. Daar kan ik een boek over schrijven
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik snap je punt maar moet toegeven, als ze de Corona crisis net zo tactisch hadden opgelost als dit dan had het wel een miljardje of 100 gescheeld en een hoop maatschappelijke schade. Ben niet snel voor justitiële of politieke oplossingen maar dit….chappeau of hoe je dat ook spelt🤣👏
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zie de link tussen het afnemen van de puurheid en de Nederlandse staat nog niet echt in dit warrige epistel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@1981thegoodtimes

Omdat de interesse in heroïne er niet meer is. Men mot het niet meer. Het heeft een imago als slopende loser drug. Mensen die er nog nooit van in de buurt zijn geweest denken dat als ze het 1x gebruiken ze in zo'n enorme roes terecht komen dat ze per direct verslaafd voor het leven zijn.

De meeste mensen weten niet eens dat de werkzame stof in heroïne voornamelijk morfine is en het eigenlijk een soort van geneesmiddel is, Naja gwn een verdovend middel.

Daardoor is de kwaliteit zo laag omdat men toch niet sterk meer is gewend. Iemand heeft zonder tolerantie minder nodig dan iemand met. Al snap ik wat je bedoeld met niet die echte old fashion heroïne flash. Mensen die spuiten ervaren dat nog wel. En ik heb een halfjaar terug nog es 40% heroïne weten te bemachtigen die was wel echt goed maar er zat zoveel cafeïne in dat het het toch net niet was eigenlijk.

In Amerika is die situatie natuurlijk heel anders met die opiaten crisis. Daar is iedereen verslaafd aan oxy en hero dus dan denken de dealers wel hoe sterker hoe beter. En daar fucken ze natuurlijk ook met fentanyl in de heroïne.

Wees blij aan de ene kant dat heroïne hier niet meer zo te vinden is. En als je echt zware pijnen hebt kun je beter methadon of een ander opiaat nemen dan terug gasn naar heroïne gebruiken want bij heroïne geld zeker the highs are not worth the lows.

Vergeet niet dat het altijd maar ffies echt plezier is en daarna is het gewoon blijven scoren om je jezelf te blijven voelen en niet ziek worden. Heroïne is de meest gevangengenomen verslaving die er is.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
MIKE Sinaloa zei:
Ik heb vanaf 1988 heroïne gebruikt totdat er plotseling politie in de gebruikersruimtes gebruikers bolletjes wit en bruin lieten kopen bij verschillende dealers in Zuidoost "Mokum".
En de agenten de bolletjes meenamen voor laboratorium onderzoek van de kwaliteit en puurheid.
Nog geen 2 weken later hingen er A4tjes op de prikborden bij de gebruikersruimtes en Leger des Heils waarop een lijst met de prijs, gewicht ,en puurheid percentage van de bolletjes.
Niemand vroeg iets of keek ervan op.
Mijn nieuwsgierigheid was gewekt.
Juist omdat net in die voorgaande maanden de kwaliteit van voornamelijk de heroïne met een ongelooflijk slimme sluwheid steeds minder werdt en zwakker.
Deze verdachte lijstjes waren een bevestiging van mijn vermoeden dat er van hogerhand druk op de heroïnemarkt en de groothandelaren werdt gezet om de puurheid naar beneden te forceren en zo langzaam maar zeker de vorige generaties heroinegebruikers te ontmoedigen.
De overdosisen te laten dalen.
De buitenlandse junkies geen reden te geven om in Nederland te blijven hangen in de drugsscene.
En de alle Nederlandse opiaat verslaafden
Te laten wennen aan nog maar 15% pure heroïne per gram.
Terwijl dat decennia lang standaard rond de 50% was .
Hedendaags is de heroïne zelfs rond de 10% puur.
Dit beleid was niet op zichzelf, tegelijk met de druk op voornamelijk deTurkse heroïne mafia in Nederland werden er gratis heroïne verstrekking locaties in een aantal grote steden door heel Nederland geopend.
Deze hadden als eigenlijk doel niet nu opeens alle heroïne verslaafden te gaan verwennen met schone en sterkere witte heroïne.
Nee,...door het jou zou ingewikkeld mogelijk te maken en tegelijk vol te proppen met METHADON zodat je de overstap naar medicatie steeds normaler ging vinden en natuurlijk de high van de straat heroïne (bruin) en ook de laboratorium door de gemeente geleverde witte heroïne steeds slapper en zwakker te maken zodat je zoals nu het geval is je nog higher wordt van METHADON dan van welke heroïne je ook kon krijgen in Nederland bij je dealer!!!!
Al de dakloze junkies kregen tegelijk een uitkering en kamers of en gezamenlijke woning in de welbekende hoge flats van de Bijlmer en de Zeedijk was al leeg geveegd en alle naar de bijlmer vertrokken gebruikers ,..gingen ook vele over van heroïne op Alcohol,...daar voel je tenminste nog wat van.
Kijk om je heen,.. ooit een jonge hollandse Milenial heroïne zien gebruiken?
Of zoals vroeger hier normaal was en helaas nu nog steeds gebeurt in Engeland,Australië, en vooral in THE USA,...sterven er dagelijks jongeren aan zeer pure heroïne of andere opiaten zoals het zeer gevaarlijke FENTANYL.
In Nederland sterven misschien 10 mensen per jaar aan opiaten,...en dat is dan nog eerder aan medicatie met opiaat erin dan aan de slappe Nederlandse heroïne.
Het welbekende knotting ,..met je hoofd steeds voorover knikken ,...dat zag je vroeger door alle steden in de tram ,metro ,.op straat,.. nee zulke lekkere highs zijn door de Hollandse slimme ontmoediging en bewust zware straffen geven als je het als drugsdealer in je hoofd haalt om in Nederland bijvoorbeeld witte heroïne, of FENTANYL aan de man te brengen,..dan wordt je opgejaagd als een NSBer in '45.
Deel 2 ,...ga ik volgende week schrijven.
Klik om te vergroten...

Waarvoor pleit je hier nu eigenlijk?

Voor het zetten van shots in het openbaar?

Voor de volledige legalisatie van 200% pure heroïne?

Geen uitkering meer voor verslaafden?

Ik versta er geen zak van.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Ik zie de link tussen het afnemen van de puurheid en de Nederlandse staat nog niet echt in dit warrige epistel.
Klik om te vergroten...
Read it again
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Brakka Mang zei:
Read it again
Klik om te vergroten...
Nee bedankt, ik krijg hoofdpijn van dit soort teksten.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vroeg me al af waarom je op straat al zoveel jaren zo weinig heroine verslaafden tegenkomt.

Als de Staat gezorgd heeft voor het afnemen van de puurheid van heroine, waarom hebben wij daar de afgelopen 25 jaar niet meer over gehoord? De politiek laat zich zelfs voorstaan op mislukt beleid, ik kan me niet voorstellen dat een zo succesvolle interventie onbekend is gebleven... of hebben ze het op een akkoordje gegooid met de dealers op een manier die zelfs de voorstanders van een gedoog- of legalisatiebeleid te gortig is en is het daarom zo stil hierover?

Wie weet meer? Dit lijkt me nogal belangrijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kan het niet geloven dat de overheid zich bemoeit met de zuiverheid van illegale middelen die verkocht worden.
In veel wetsartikelen wordt een stof zoals heroïne omschreven als: een materiaal bevattende de stof heroïne. ( Of cocaïne)
Hoe zuiver deze dan is, doet er dan niet toe.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ik kan het niet geloven dat de overheid zich bemoeit met de zuiverheid van illegale middelen die verkocht worden.
In veel wetsartikelen wordt een stof zoals heroïne omschreven als: een materiaal bevattende de stof heroïne. ( Of cocaïne)
Hoe zuiver deze dan is, doet er dan niet toe.
Klik om te vergroten...
De autoriteiten zijn daar makkelijker in als je denkt. Geloof het of niet maar 1 van me heroïne dealers heeft een tijd geleden op bureau gezeten omdat ie in wijken dealde waar kinderen spelen. Verder niet vervolgt en liep vervolgens gewoon weer te verkopen. Moet er dan wel bij zeggen dat hij niet op hetedaad betrapt is want hij had ze stash door de wc gespoelt toen ze zijn huis binnen vielen.

Ook heb je een bepaalde dealer die bij daklozenopvang centra heroïne en crack verkoopt waar het personeel en de autoriteiten van op de hoogte zijn maar gewoon gedogen. Te gek van woorden, hoe verzin je 't 😅

Dus ik kijk daar niet raar van op hoor. Ze weten toch wel dat heavy verslaafden wel aan hun dope komen linksaf of rechtsom.... Ze proberen juist criminaliteit tegen te gaan etc.

En sws in een land, waar medicinale heroïne word voorgeschreven aan zwaar verslaafde die het in een overheids instelling dagelijks kunnen roken naast hun dagelijkse portie methadon. Kijk je dan überhaupt ergens raar van op?

In het buitenland zit je 20 jaar in de bak voor betrapt worden met een zak wiet 😅
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Allemaal waar, maar is het nou echt te verwachten dat de overheid zich bemoeit met het gehalte aan heroïne van het materiaal wat men verkoopt?
Iets zoals " wat jij verkoopt moet 50 procent zijn, anders krijg je een boete?
Nee, dat is toch een brug te ver.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Nee bedankt, ik krijg hoofdpijn van dit soort teksten.
Klik om te vergroten...
Dat blijkr
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Allemaal waar, maar is het nou echt te verwachten dat de overheid zich bemoeit met het gehalte aan heroïne van het materiaal wat men verkoopt?
Iets zoals " wat jij verkoopt moet 50 procent zijn, anders krijg je een boete?
Nee, dat is toch een brug te ver.
Klik om te vergroten...
Nou zeker ja want hele sterke opiaten zoals heroïne zijn heel dodelijk. Over het algemeen staat het erom bekend dat je maar een driedubbele dosering hoeft te spuiten om een dodelijke overdosis naar binnen te krijgen. Dus als de autoriteiten op deze manier de kwaliteit van heroïne enorm slecht maken dan is het bijna onmogelijk voor dakloze heroïne verslaafden om een overdosis te nemen wat betekend dat er veel minder mensen zullen sterven aan de gevolgen van drugsgebruik. Dusja ik geloof dat zeker ja.

Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van, alcohol veroorzaakt ikweetniet hoeveel problemen in de maatschappij en daar word ook weinig aan gedaan dusja dan ga je wel denken van tja.... Boeit het ze wel genoeg?

Maar wat topic starter verteld kan zeker waar zijn hoor!


Ps: ik reageer nu pas omdat jij nooit mensen quote, niemand ziet het wanneer je antwoord op hun bericht.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Idd, ik quote niet zoveel...by the way, als het om het tegengaan van zelfdoding het verslappen van de heroïne gaat, laten ze dan maar eerst de drank verbieden.
Daar vallen veel meer doden en ook nog eens onschuldige slachtoffers door.....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Idd, ik quote niet zoveel...by the way, als het om het tegengaan van zelfdoding het verslappen van de heroïne gaat, laten ze dan maar eerst de drank verbieden.
Daar vallen veel meer doden en ook nog eens onschuldige slachtoffers door.....
Klik om te vergroten...
Klopt maar drank verbied je natuurlijk niet zomaar.

Heroïne is een taboe en milligram potent. Bijv laten we zeggen dat pure dope 100mg IV een dodelijke dosis Heroïne is. Dat kunnen ze dus heel makkelijk oplossen door het zo onzuiver te maken dat je grammen Heroïne nodig hebt om jezelf te doden.

BTW Heroïne overdosissen zijn meestal geen zelfdoding maar de gebruiker heeft dan een te hoge tolerantie dus heeft diegene zo'n hoge dosering nodig om high te worden dat ie eraan dood gaat. Daarom gaan er in Amerika zoveel mensen dood aan heroïne, fentanyl en oxycodon omdat het niet opzettelijk is.


Maar om ff terug te komen op alcohol, hoe wil je dat gaan verbieden dan? Het zit zo ingeburgerd dat het normaal is om jezelf lam te zuipen. Het komt in elke film voor, op elke verjaardag, kroegen vol drinkende mensen. Stel je voor dat alcohol ineens verboden word, dan breekt de derde wereldoorlog uit 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."