Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijpakken / Bijsnuiven

Bijpakken / Bijsnuiven

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een vraagje aan de MDMAheads, hoe "weten" jullie precies wanneer het tijd is om bij te pakken / snuiven (in geval van kristalletjes)?

Ik heb met (veel) mdma een beetje een verneukt besef van tijd, en op gevoel afgaan vind ik moeilijk, omdat als ik pas bijpak als de crash in begint te slaan, en het werkt pas weer over een uurtje of zo, zit ik wel een uurtje met een beginnende kater.

Te snel bijpakken is vaak even naar, dat je in een te korte tijd zo vaag wordt dat je weinig van je feestje kan genieten. Op "gewone" feestjes heb ik hier geen probleem mee (gewoon een keer pakken, 3 uur later weer), maar op langere feesten etc, hoe doen jullie dit precies? Een beetje een domme vraag denk ik, maar ben best benieuwd.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ik vaak lees is dat je op het hoogtepunt van je eerste dosis bij moet pakken maargoed, ik heb het zelf nooit geprobeerd :P
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gelukkig werkt mdma niet meteen in 1x uit, maar gaat dat geleidelijk. Zodra je voelt dat je steeds meer over het hoogtepunt begint heen te raken (maar de echte crash nog niet voelt uiteraard!), kun je meestal best wel weer wat bijpakken (ik neem dan de helft of driekwart van mijn vorige dosis).

En mdma snuiven??? Waarom zou iemand dat doen? Weet je hoe fucking pijn dat aan je neus doet?!
d
dropkick_tamasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als de tijd rijp is... :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik het geluk heb pure MDMA te krijgen (Dus geen pillen, ik hoef geen bindmiddel in m'n neus, pillen zijn er om te slikken), gaat het altijd de neus in.. Ik snuif m'n 2c-b ook altijd. Heb niet zoveel gevoel in m'n neus, en dat komt niet eens door veel snuiven, had nooit veel gevoel in m'n neus.. Het bijt hoogstens een beetje, als je speed kan snuiven kun je MDMA ook snuiven denk ik.. is alleen even wennen.
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je moet na 3 uur, 1/3 van je start dosering bij pakken om de hele tijd op dezelfde lijn van scheefheid te blijven is mij verteld. Heb het zelf nog niet geprobeerd trouwens.

Dus start je met 150mg neem je na 3 uur 50mg en dan weer na 3 uur 50mg om het effect constant te houden.

Give it a go, zou ik zeggen.. :wink:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mja dat valt echt niet te zeggen hoor, dit verschilt zo enorm per persoon.

Ik weet na een jaar nog steeds wat nou beter is.
Als je net op je hoogtepunt bent, of als je net merkt dat het een beetje begint te zakken.
Ik denk toch wel op het hoogtepunt though..

Maar als je snuift moet je dit later doen aangezien het bij het snuiven véél sneller wordt opgenomen. Dus zou ik zeggen zodra je merkt dat je je hoogtepunt gehad hebt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vind het vaak een heel klein verschil, van "Te leip" en "net leip genoeg". Ik verdeel MDMA in 4 niveaus: (dosissen die ik ervoor nodig heb, anderen zullen missch hoger/lager liggen voor zelfde effect)


Niveau 1 (60-80 mg oraal)
Beetje warm gevoel, weinig bijzonders, iets meer praterig, wat minder onzeker. Perfect voor "gewoon" uitgaan.

Niveau 2 (130-160 oraal)
Duidelijke MDMA-effecten, verliefd gevoel, anderen veel meer mogen, beetje lulkick, fijne bodyload, zin om te bewegen, droge bek. Ideaal voor random feestje, iemands verjaardag, etc. Waar je best normaal wil doen.

Niveau 3 (220-250 oraal)
Heerlijke, warme roes, liefde voor alles wat leeft en bestaat, besef van de universele verbondenheid, alle bewegingen voelen zalig, vaak nog wel praterig maar ook in staat om gewoon met een enorme grijns voor me uit te spacen. Kaakjes gaan los. Ideaal voor goafeesten waarbij ik om een of andere reden niet kan trippen. Leipe blik, half trippy gevoel.

Niveau 4 (280+)
Te ver heen, niet erg prettig, lekken in geheugen volgende dag, complete waas, alles is alleen maar fijn en niks boeit ene fuck meer, dansen wordt raar bewegen, energieke gaat weg, loom zombieachtig rondlopen, wangen kapotbijten, overdreven knuffelig tegen iedereen (incl. onbekenden). Geen fijne ervaring meer, voor mij niet leuk meer.



Ik zit het liefst ergens tussen 2 en 3.
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#9
jaa inderdaad

De meeste mensen wel denk ik zo

Denk dat ik een beetje dezelfde hoeveelheden heb, misschien lichtelijk minder maar niet veel verschil. Ik heb alleen het idee dat m'n 3e pil NOG NOOIT nut heeft gehad. Maar ik weet niet waar dat nou aan ligt. Ik hoor namelijk verhalen van mensen die na 5 uur nog een keer bijpakken en weer een piek beleven :openmouth:

Ik doe meestal 1 goeie pil, (of 2 zwakke tegelijk), duurt een uur voor hij inslaat.
Op hoogtepunt bijnemen (een half uur à 3 kwartier na inslag), dan weer een uur later bijnemen. Steeds dezelfde dosis dat wel. Maar heb wel het idee dat nummer 2 verlengt, maar na 3 uur hard trippen begint het toch meestal wel te vervagen. Of ik die 3e nou neem of niet...
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#10
lol, MDMA snuiven.. :tearsofjoy:
d
dropkick_tamasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Btw, als ik MDMA heb snuif ik het niet maar doe ik het in een capsule.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
honingolie zei:
lol, MDMA snuiven.. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Vind het echt goed te doen hoor, slaat sneller in en je hebt minder nodig..
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een uur na inname drop ik mn volgende dosis. Of de eerste nou is ingeslagen of niet. Bevalt me prima :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
dropkick_tamas zei:
Btw, als ik MDMA heb snuif ik het niet maar doe ik het in een capsule.
Klik om te vergroten...

Me too
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Begin dosis 100-150mg. Elke anderhalf uur daarna (op de piek dus) 40-50mg erbij. Tot 3 uur voor je naar huis wil.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."