Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPillen op feest (wanneer slikken?)

Pillen op feest (wanneer slikken?)

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
g
gummyfrogLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo!
Ik ben bekend met het nemen van een pilletje met name in de thuissituatie en 1 x op een festival. Sinds tijden ga ik naar een groot feest In Qontrol en gaat er gesnoept worden. Nu, we gaan met de trein de volgende dag weer terug en ik ben een typje dat wanneer t uit is met t pilletje ik ook echt gaar als een banaan ben en niets meer kan doen ben vaak goed uitgeput na een uurtje of 6.
Wat is jullie advies, hoe laat beginnen om het beste en het leukst t feest mee te maken op t snoepie? (wilde niet mezelf volstouwen) Hoe komen we semi-levend thuis (ga in ons kluisje op het station van dat knijpfruit en yoghurt spul doen en lang leve de komkommer :P ) Enneh, de werking van zo'n pil is dat ook anders op zo'n feest, bv normaal halve nu hele doen? :rockband:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Snuffelen. Snuffelen. Snuffelen. :stoned:
m
monkahLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja wat is verstandig en dé manier?

Sommige mensen beginnen al vroeg met slikken en ga zo de hele avond door.

Ik ben iemand die pas op een feestje gaat snoepen, eerst eens ff rond snuffelen en de sfeer te pakken krijgen daarna gooi ik er meestal rond de 150mg in.
Als ik eenmaal de piek heb bereikt neem ik nog een halve dosis bij en daarna misschien nog een keertje...
Zo hou ik het meestal wel uit tot dat ik thuis ben en volledig crash ;o

De werking van een pil is niet anders op een feestje. Alleen de hele setting is niet wat je thuis hebt wat ook een andere gevoel geeft en dat word versterkt door de MDMA.

Maar ja wie ben ik,.. er zullen nog wat meer adviezen volgen denk ik zo. :wave:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou eerst aan de situatie wennen en zoals hierboven gezegd word lekker rond snuffelen.
Wachten totdat je in de super feest stemming bent (dus op de piek van je blije feestheid) en dan je eerste pil erin gooien.

Om het effect langer door te laten gaan zou ik 2 uur na inname de 2de pil pakken en zo de rest van de avond heftig doorgaan.

Dat is de manier zoals ik het zou doen, meestal heb ik nog een bommetje pep bij me (zo'n 60 tot max 100 mg ). Deze nuttig ik als het effect van de mdma te snel uitgewerkt is en ik toch nog door wil feesten, en om de crash op te vangen is er geen beter middel imo.

Op die manier kan ik ieder feest aan :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik blijf meestal toch een uurtje nuchter op het feest, om de smaak te pakken te krijgen en wat mensen te leren kennen en zo, beetje snuffelen, rondlopen, etc. Als ik eenmaal goed feest pilletje (of bommetje mdma) erin, zo'n 140-180 mg, en verder gaan met waar ik mee bezig was, meestal vergeten dat ik wat heb genomen, dan knalt het feestje een half uurtje later pas echt kneiterhard in en ga ik als een banaan :stoned: .

Trouwens, na 5-6 uur heeft bijpakken weinig zin meer, je serotonine is dan gewoon op, en je wordt alleen maar gaarder, je doppen worden groter, je vaagheid neemt toe maar de crash slaat onvermijdelijk in.. :(
g
gummyfrogLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks, zijn nuttige reacties!
Ga zeker ff rondsnuffelen samen met wat vrienden.
In iedergeval wil ik bij mijn vriendin blijven totdat het snoepie is ingeslagen,
elkaar een beetje in de gaten houden.
Enneh tja, wat als je moet kotsen! :kots: Whaha, kheb daar nog wel ns last van...
Ik bedoel, dan sta je daar in die menigte, "excuse me :kots: dat moest er ff uit :)"
Dat feesten gaat wel goed komen denk ik met of zonder :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het echte, extreem fijne XTC gevoel blijft hoogstens 3 uur aanhouden. Je kent dat wel, het gevoel dat je op roze wolkjes loopt, en een intens krachtige rush door je hele lichaam, alsof je door je hele lichaam een soort licht orgasme ervaart en verschrikkelijk verliefd bent, en alleen maar geniet. Daarna is het een euforisch, tintelend en fijn gevoel, energiek en die rush blijft aanhouden bij bewegingen.

Na ong. 6 uur wordt de euforie wat minder, de vaagheid sterker, wat nog wel enigzins leuk kan zijn, maar je wordt steeds meer disconnected with reality. Na ~8 uur is de euforie helemaal weg, word je steeds vager, afweziger en krijg je MDAhallucinaties etc.. Je doppen worden groter en je wordt heel gaar, niet moe en niet energiek, alsof je nauwlijks nog gevoel hebt daarvoor. Is totaal niet leuk meer, je cognitieve vermogens gaan enorm achteruit, je korteterminsgeheugen wordt helemaal verneukt en je kater wordt erger. Ook de crash is vreselijk als je dit stadium bereikt.

Dat laatste, leipe is gewoon iets wat je niet wil, niet leuk is, en is ook nog eens funest voor je hersens. Na ~5 uur echt niet meer bijpakken, als je na 7-8 uur weer een beetje terug op aarde bent is een stuk beter dan ~10 uur "spacen", waarvan de laatste 3 uur een gare, zombieachtige wappietoestand is. Zo ervaar ik het tenminste.
K
KadanceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zou inderdaad eerst effe wennen op het feest. Beetje rondkijken waar alles zich bevind. Als je thuis een halfje pakt zou ik op een feest ook gewoon met een halve beginnen. Ik begin sowieso altijd met een halve, als het niet gneoeg is kun je altijd bijpakken. Andersom, mocht een hele te heftig zijn dan kun je dat niet meer terugdraaien.
j
joris3pintenLid
01-01-2024, 00:00
#9
het ligt er ook een beetje aan hoe laat je op een feestje aankomt. Ikzelf begin nooit meteen met slikken, maar bepaal aan de hand van de duur van de avond hoe laat ik begin.
Voor mij werkt een pilletje gemiddeld 2,5-3 uur (uitzonderingen naar boven daargelaten). Dit kan voor andere personen natuurlijk schelen en ligt ook aan de sterkte van het pilletje.

Net zoals de mensen die hierboven gepost hebben, wil ik graag eerst even nuchter het feestje meemaken, eventjes goed snuffelen inderdaad, als de muziek en de sfeer je eenmaal goed in zijn greep heeft, werkt een pilletje naar mijn mening extra goed!

Dan een uurtje of 6 voordat het feestje is afgelopen neem ik er eentje in en als die na een uur of 3 begint uit te werken nog een halfje erachteraan. In de meeste gevallen heb ik dan dubbele pret tot aan het einde :)
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ligt er beetje aan hoeveel je wilt gebruiken. I love techno '99 begon ik om 19.30 had dan ook 8 goede pillen (wat een tijd was dat)! Je mag wel verwachten dat je halverwege de nacht compleet de weg kwijt bent :P. Als je bijvoorbeeld 1 of 2 pilletjes wilt gebruiken pas na middernacht beginnen, anders zit je 's ochtends kenkerbrak op het station/ in de auto :wink:
g
gummyfrogLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ah, dat moet helemaal goed komen. Ik ben wel gewend om een x een nachtje deur te gaan, maar wel handig om dan pas na twaalven/ enen dubbele pret te beleven. Kenkerbrak dat wordt ik sowieso wel, maar tis wel fijn als ik het een beetje binnen de perken kan houden.
Die info sla ik ook even op voor een vriendin die nog maar voor de tweede keer gaat gebruiken.
Zal haar zeker aan bevelen om hetzelfde te doen als ik of minder (liever).
Gelukkig zitten we aan het eind met z'n allen lekker brak in de trein terug naar huis, wat een ellende 'smorgensvroeg... :sunglasses: goedemorgen conducteur :sunglasses: Whaha, kheb er nu al zin in!
Weer 'ns even ouderwets de bloemekes buiten zetten.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik doe het meestal een uur voor mijn favoriete dj/band op het feestje gaat beginnen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Inqontrol :grin: Daar ga ik ook heen. Ook al snoeperd :P

Ik ga meestal als ik binnenkom eerst ff rondje lopen, naar de wc, wat drinken zulke dingen.
Dan zoek ik een leuk plekje en na een tijdje gooi ik gewoon de 1e dosis erin.

Immo zei:
Ik doe het meestal een uur voor mijn favoriete dj/band op het feestje gaat beginnen.
Klik om te vergroten...

Dit lukt mij nooit :P De 1e 1tot3 dj's merk ik nog op bij de aankondeging, maar daarna is alles 1 nummer van een paar uur :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."