Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en haaruitval

XTC en haaruitval

17 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00

Trek je eigen conclusies. :sunglasses:
-
-spaceman-Lid
fuck, ik wil dat boek ^ waar dat plaatje van is... geniaal...
B
BiertjeLid
strak strak in m'n trainings pak pak lekker uit m'n dak tot in de vroege morgen:grin:
P
PepTalkLid
-spaceman- zei:
Klik om te vergroten...

Is gewoon z'n jaarboek van school uit '93 :P
D
DubzLid
-spaceman- zei:
Klik om te vergroten...

Klik hier, twee-en-dertig eurootjes en vijftig centjes.
T
TriadLid
-spaceman- zei:
Klik om te vergroten...

Haha wij hebben dat boek op werk....Boek met allerlei verschillende van type mensen met daarbij horende kleding gebruik
z
zomertje39Lid
XTC heeft zeker invloed op schaamhaar.......

Jelle76 zei:
Ik ben benieuwd of het gebruik van XTC invloed kan hebben op je haargroei en (versnelde) haaruitval kan veroorzaken.

Op internet vind ik wel enkele sites hierover, waar vaak wordt gezegd dat het aannemelijk is dat XTC geen invloed heeft op de haargroei. Er zijn echter geen studies naar gedaan voor zover bekend. Wel wordt in het algemeen aangenomen dat stress en adrenaline invloed hebben op haaruitval. Aangezien XTC volgens mij een verhoogde adrenaline veroorzaakt, lijkt het me ook aannemelijk dat dit slecht is voor je haargroei.

Kortom, is het aannemlijk dat mannen door XTC gebruik (versneld) kaal worden?
Ben benieuwd of iemand hier iets nuttigs over kan zeggen.
Klik om te vergroten...
J
Jelle76Lid
Als ik jullie reacties zo lees ben ik er bijna van overtuigd dat XTC gebruik ook invloed heeft op de hersens :wink:
M
Miss KittinLid
Toen ik een periode overmatig xtc gebruikte, begon mijn haar ook steeds meer uit te vallen. Ik kreeg zelfs een beetje "inhammetjes" na enige tijd! :openmouth: Dus ja, ik denk wel dat xtc daar invloed op heeft.

Gelukkig is het wel weer bijgegroeid toen ik uiteindelijk stopte! :wave:
V
VivaLaBlondeLid
Ik weet wel dat methylfenidaat (dat werkzaam is in de dopaminereceptoren) wel na langdurig gebruik haaruitval als bijwerking kan hebben. Dat is niet alleen uit de bijsluiter, maar van horen-zien. Zal ongetwijfeld bij MDMA hetzelfde verhaal zijn. Of daar regelmatig gebruik voor nodig is; al sla je me dood.
D
DopezillaLid
VivaLaBlonde zei:
Ik weet wel dat methylfenidaat (dat werkzaam is in de dopaminereceptoren) wel na langdurig gebruik haaruitval als bijwerking kan hebben. Dat is niet alleen uit de bijsluiter, maar van horen-zien. Zal ongetwijfeld bij MDMA hetzelfde verhaal zijn. Of daar regelmatig gebruik voor nodig is; al sla je me dood.
Klik om te vergroten...
Oh, leuk is dat, ik heb jaren lang ritalin geslikt als medicatie, en ik heb 'n erg hoge haarlijn, en heb al 'n wat dunner begroeide plek op m'n hoofd ook. En ik ben pas 20. ;(

Als ik dat geweten had. :P

Overigens, betreft het hier permanente haaruitval? Zo ja: kut. Zo niet: nog steeds kut, want dan ben ik van mezelf gewoon al vroeg kalend. :P

Olle
S
ShootingStarLid
Het wel of niet hebben van -vroegtijdige- haaruitval is gewoon voor 95% erfelijk bepaald. Wat je eet, drinkt, rookt, slikt, er in of op smeert heeft hier vrij weinig mee te maken.
P
PepTalkLid
ShootingStar zei:
Het wel of niet hebben van -vroegtijdige- haaruitval is gewoon voor 95% erfelijk bepaald. Wat je eet, drinkt, rookt, slikt, er in of op smeert heeft hier vrij weinig mee te maken.
Klik om te vergroten...

Bron voor die percentage's?
H
HCloverLid
lijkt me stug, De reden voor deze typische haaruitval is idd genetisch,
namelijk gevoeligheid voor dihydrotestosteron (DHT) en
5-alpha-reductase. Het enzyme 5-alpha-reductase zet het
mannelijk hormoon testosteron om in DHT. Dit is meteen de
reden waarom mannen zo'n typisch haaruitvalpatroon
vertonen.

De gemiddelde gabber (wellicht onterrecht maar gekeken naar de kale kop en trainingsjack) is nogal een haantje, wat kan wijzen op een hoger dan gemiddeld testosterongehalte.. Dus of de relatie met partydrugs reeel is??
K
KlaasVaakLid
Ik heb mijn wapperende Hans Klok-manen nog altijd hoor.
J
Jelle76Lid
Ik ben benieuwd of het gebruik van XTC invloed kan hebben op je haargroei en (versnelde) haaruitval kan veroorzaken.

Op internet vind ik wel enkele sites hierover, waar vaak wordt gezegd dat het aannemelijk is dat XTC geen invloed heeft op de haargroei. Er zijn echter geen studies naar gedaan voor zover bekend. Wel wordt in het algemeen aangenomen dat stress en adrenaline invloed hebben op haaruitval. Aangezien XTC volgens mij een verhoogde adrenaline veroorzaakt, lijkt het me ook aannemelijk dat dit slecht is voor je haargroei.

Kortom, is het aannemlijk dat mannen door XTC gebruik (versneld) kaal worden?
Ben benieuwd of iemand hier iets nuttigs over kan zeggen.
W
WackyLid
"76", Ja, dan is het tijd om je daar druk om te maken he :grin:

(dat ik maar 3 jaar jonger ben doet er niet toe)
J
Jelle76Lid
Nou dat is niet eens het probleem, want loop al veel langer met deze vraag :)
En gebruik overigens maar eens in de 2 a 3 maanden, maar toch vraag ik het me af.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."