Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBetrouwbaarheid testcentrum

Betrouwbaarheid testcentrum

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
V
VivaLaBlondeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als diegene er al vijftien jaar werkt zal het wel kloppen dan, sorry!
Denk dat die prijs ook wel 'all inclusive' is, incl. labpersoneel, ap's en alles.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
heeft iemand die in het testcentrum al 15 jaar werkt me verteld ...

:confused:

Zo'n test daar moet je wel een opleiding voor gevolgd hebben, jij en ik kunnen niets met die 2 machines, 1 weegschaal de massameter en de spectro nog iets ...

1 lesuur op de Universiteit kost ook een vermogen en is voor de student betaalbaar omdat de regering het betaald.

In the USA kost 1 jaar studeren al gauw 40000 dollar wij betalen 1500 eu per jaar.
Dat geldt ook voor een jaar HAVO VWO of MBO ....

Ook bullshit ?

Half Nederland trekt de 'oude 'huursubsidie das 50% korting op je huurprijs ...

Ook bullshit ...

En als je je zelf gefilterde frituur vet wil laten onderzoeken op het fosoforgehalte kost het 1500 eu en dat weet ik 100% zeker.
s
sensitiveLid
01-01-2024, 00:00
#3
VivaLaBlonde zei:
lysergine25 zei:
Niemand beseft dat 1 test 700 eu kost en gesubsidieerd wordt door het rijk.
Klik om te vergroten...

Degene die je dat verteld heeft poept echt uit z'n mond.
Zo'n test stelt niks voor, de aanschaf in apparatuur is vrij prijzig. Maar zo'n testje is echt in 10 minuutjes gebeurt: vermalen, bindmiddel scheiden van werkzame stof, residu(s) controleren op substantie, wegen)
Klik om te vergroten...

Het klopt zeer zeker wel.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het gaat hier nu niet om wat het testen kost, dat kost natuurlijk niet niks, maar dan moet je ook de baten erbij in ogenschouw gaan nemen en laat dat nu niet het topic zijn. Het gaat nu om de betrouwbaarheid.

Ik heb enige tijd geleden een post gedaan om te vragen of er mensen waren met ervaring met witte mitsubishi´s. Dit werd niet in dank afgenomen. Ik moest maar gaan testen. De reden dat ik de post deed was om mijn pil beter te kunnen beoordelen. Ik ben nl wat ouder en wijzer en dus voorzichtiger geworden. Maar goed, als dat je doel is dan moet je het ook goed doen en dus echt laten testen.
Ik dus naar Rotterdam Zuid en daar twee verschillende pillen heengebracht. De betreffende mitsus en ook nog een blauwe driehoek met zelfde logo die ik proefondervindelijk al had getest.
Beide zijn aan de zuurtest onderworpen en beide zijn opgezocht in de database. De witte kleurde fout en werd mogelijk herkend, maar niet overtuigend. Het zou mcpp zijn. De blauwe kleurde goed, maar werd niet herkend. Geen van beide werd echter verder onderzocht. De witte niet omdat ie toch niet goed was, dus zonde van de moeite ofzo en de blauwe omdat die dus wel goed was, want mijn ervaring was positief en dus zat het wel goed. Voor mijn gevoel was ik niet veel verder dan wanneer ik wel reacties op mijn post had gehad en ik een zelf zuurtest (marquis) had gedaan. De betrouwbaarheid is wat mij betref ver te zoeken. O.k. die witte heb ik wel weggegooid en de dealer gebeld om te klagen. Ik vertrouw er dus wel op. De andere ga ik weer slikken, maar wat ik slik weet ik dus nog steeds niet en datt was nou juist wel de bedoeling.

Ik ga het zeker nog een keer naar het testcentrum om mijn oordeel niet van een keer af te laten hangen, maar heb iig geen goede indruk. Ik heb nu net capsules gescoord en heb die maar getest met de EZ/extreme test. Allemaal goed gelukkig. Doordat er in deze versie zowel op een primaire als secundaire amine (of zoiets) wordt getest heb ik al meer zekerheid dan de vorige keer bij het testcentrum. Komt bij dat de bijbehorende ervaringen goed en aannemelijk klinken dus ik vertrouw er maar op.

Die testcentra zijn natuurlijk een heel goed initiatief, maar de kracht zit hem in het echte testen. De zuurtest kan iedereen zelf, daar hebben degene die de moeite doen om te testen best 10/15 euro voor over. Het vergelijken met andere pillen in een database kan ook in je vriendenkring en via internet. Dat is niet waterdicht, maar vaak niet veel beter of slechter dan wat het testcentrum doet (zeker als meer mensen hun ervaringen duidelijke zouden vermelden). Het gaat om de chemische analyse als die niet wordt uitgevoerd heb je nog steeds geen zekerheid.

Mijn witte mitsubishi´s waren iig kut. De ervaring van een kennis heeft dit ondervonden. Komen uit Schiedam en doen daar al wat langer de ronde. Hadden een breuklijn en een trappetje rondom. De zuurtest was niks en de simons test leek mcpp te bevestigen (lichtblauw).
De baluwe driehoeken een stuk beter, maar goed die zijn al bijna en jaar oud dus waarschijnlijk wel op inmiddels. Kwamen uit Rotterdam.

Als ik tijd heb ga ik morgen nog even naar het testcentrum en dan nog even op terug om mijn ervaring te delen. Het feest is echter dit weekend en dus heeft het geen invloed meer op mijn beslissing om te gebruiken. En dat is ook een zwakke plek van de testcentra. Maar goed, dat betreft de beschikbaarheid en niet de betrouwbaarheid. De betrouwbaarheid hangt m.i. dus volledig af van de hoeveelheid echte testen die gedaan worden (ervan uitgaande dat de kwaliteit van de testen hoog is natuurlijk).
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ze nemen gewoon alle kosten die ze maken(opleiden persooneel, afschrijving, loon, huur, belasting) echt alles. en dat delen ze door het totaal aantal tests en dat kan dan misschien op 700 komen maar zo is alles heel duur als je het zo bekijkt... :openmouth:
R
RondjeslopenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat ze ook doen naast logo, kleur en afmetingen is een zuur test hiermee kunnen ze behoorlijk nauwkeurig bepalen wat voor pil het is.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Na mijn bericht hierboven ben ik twee keer bij het testcentrum geweest. Niet meer voor die capsules. Die heb ik de ultieme zelfstest gegeven. Wel een keer voor kristallen en een keer voor Ketamine.

Beide keren ben ik goed geholpen en heb ik duidelijkheid over mijn spulletjes. Echter ben ik de laatste keer samen met een vriendin gegaan. Zij had mdmapoeder en een pilletje. Er mocht maar een ding getest worden dus het werd het poeder. Voor die pil moest ze de volgende week maar terug komen.
Nu blijkt alleen echter dat die vriendin mijn uitslag heeft gekregen. Het nummer op haar kaartje was dezelfde als die van mij....oeps.... Zij kreeg dus te horen dat ze hele goede keta had, terwijl dat het zeker niet is.

Het blijft dus altijd nog oppassen. Testen is zeker wel goed, maar niet zaligmakend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."