Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc oorzaak hiervan?

xtc oorzaak hiervan?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
sardientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hej mensen!

Ik ben nieuw hier, net aangemeld en heb ff snel gekeken of dit topic hier misschien al tussenstond, maar niet zo snel gevonden dus start ff een nieuwe.

Sinds december gebruik ik xtc, heb 't sinds die tijd een x of 7 gebruikt. Eerst een halve, daarna anderhalve, daarna een xtje ghb erbij, en daarna een xtje van 8 uur 's avonds tot 11 uur de volgende ochtend doorgegaan met xtc en g.

Sinds die tijd merk ik aan mezelf dat ik steeds onzekerder wordt, terwijl ik juist altijd best een zekere meid was. Ben sneller bang, voel me vaak dippig, en ben overspannen geraakt waardoor ik niet meer naar school kan (!!) en juist net aan 't afstuderen ben. Ik ben bang dat alles invloed heeft om mijzelf en heb vaak stemmingswisselingen en huilbuien.

Zou dit in zo'n korte tijd hiervan kunnen komen? Mijn vriend beweerd dat dat absoluut niet zo snel mogelijk is, maar ik wil graag wat meer meningen, want eigenlijk sta ik niet volledig achter zijn mening en kan ik zelf wel iets verder kijken dan mijn neus lang is (gelukkig :wink:).

Ik heb trouwens niet echt de neiging om er naar te grijpen als ik me slecht voel ofzo. Ik vind 't leuk om te gebruiken, maar kan er wel afblijven zeg maar.

Bedankt voor jullie reacties alvast.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is alleen niet echt gerelateerd aan verslaving, dus ik verplaats het even naar het xtc subforum...

Verder denk ik dat je je zo voelt, omdat je het vrij vaak achter elkaar gebruikt heb. Hiermee tast je je serotonine voorraad aan en kunnen er o.a. depressies ontstaan. Ik raad je dus aan om het nu gewoon echt een poosje niet meer te doen. Waarschijnlijk zul je je dan weer vanzelf de oude gaan voelen. Het beste is om na iedere keer minimaal 6 weken te wachten. Je lichaam heeft dan voldoende tijd om te herstellen.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Natuurlijk kan dat door XTC komen.

Je gebruikt te vaak, klaar. 7 keer in 3 maanden tijd is heel erg veel. Je geeft je lichaam geen tijd om te herstellen.
s
sardientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ah ok, zal in vervolg ff opletten waar ik 't plaats, dacht dat 't hier tussen zou passen misschien.
Zo'n vermoeden had ik zelf eignelijk ook al, wou 't ff vragen in ieder geval!
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zei het eigenlijk zelf al..."Sinds die tijd merk ik aan mezelf dat ik steeds onzekerder wordt".

Ik denk dat het er zeker mee te maken heeft. Je gebruikt te snel achter elkaar.
Probeer er eens 3 maanden tussen te laten zitten en in iedergeval 6 weken.
Kijk of je dat onzekere gevoel vervolgens meer kan loslaten en of je je beter gaat voelen.
Probeer het gewoon! :wink:
P
PimLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik zou een flinke poos pauze nemen als ik jou was. Zeker 3 maanden om geheel te herstellen. Daarna zou je pauzes kunnen nemen van 7 weken (wat niet altijd even verstandig is.. norm is 2-3 maanden pauze). Doe je zelf een lol en houd dat gewoon aan. Zo blijft xtc leuk en voel je je niet zo depressief. Wat je vriend verteld is onzin, dat merk je wel degelijk na 7 keer in 3 maanden. dat slik ik er in een jaar door heen :grin:. suc6!
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
XTC of MDMA doet je serotonine-huishouding flink ontregelen. Het verschilt per persoon of je huishouding snel weer stabiliseert. Ik zou er mee uit kijken. Misschien beter iets nemen wat je serotonine-huishouding niet aantast, of testen hoe je daar op reageert. Je kan ook na XTC, tryptofoaan nemen om je serotonine weer aan te vullen, er zit veel tryptofaan in vers fruit. Of haal een potje L-tryptofaan bij de smartshop of bestel op internet.

A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Wat een stom vriendje heb je daar. Natuurlijk is dat mogelijk!
Klik om te vergroten...
Idd een beetje kort, niet iedereen is hetzelfde...

Zoals gezecht; las een mooie pauze in en neem alleen weer als je jezelf er helemaal top bij voel
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Een beetje ten overvloede, maar ik zeg het toch maar...

Ja, ik denk ook dat het wél door XTC komt. Serotenine is een belangrijk stofje en daar moet je zuinig op zijn...Inderdaad behoorlijk naief van je vriend om te zeggen dat het niet kan, goed dat je toch even een second opinion vraagt :wink:

Als ik jou was zou ik studie weer ff op 1 zetten en eerst daar alles voor afronden. Dan heb je lekker een paar maanden een voorraadje serotenine opgebouwt, zit je weer lekker in je vel en als dan de zomer gaat vieren met een pilletje wordt het weer een ervaring als nooit te voren!

Less is more. Ofzo :rock:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een stom vriendje heb je daar. Natuurlijk is dat mogelijk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."