Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmdma dip

mdma dip

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bijnemen maakt de crash alleen maar harder. Het helpt veel als je de dag na het gebruik iets te doen hebt. Ruim je kamer op of ga sporten, repareer je fiets of maak een schilderij :wink:
Seksen blijkt ook te helpen :P
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goededag :)

Ik hoor vaak dat je van xtc een dip krijgt, enkele dagen later. Nou vroeg ik me af: die dip is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je neemt en hoe gevoelig je er voor bent. Vooral over dat eerste wil ik een vraag stellen.
mensen die last hebben van de dip hoor je vaak van dat ze 3 pillen hebben gehad, extra namen en ook pep gebruikten. Maar als je nou één keer dropt, 1 a 1.5 mg per kg lichaamsgewicht. en dan niet wekelijks, maar eens per half jaar. Verder geen andere drugs en niet bij pakken. Kan de dip dan ook heel sterk zijn?

Lijkt natuurlijk een vage vraag, maar ik neem bijv. aan dat iemand die 0.5 mg per kg lichaamsgewicht neemt bijna geen effect en ook geen dip voelt. En natuurlijk hangt het af van gevoeligheid, maar er is toch zoiets als een gemiddelde ervaring. Dus een beetje daarvanuit gaande, ben ik benieuwd of er een (sterke) dip op treedt/kan treden bij een keer 1 a 1.5mg mdma per kg lichaamsgewicht droppen, en niet bijnemen.

hoop dat iemand iets weet :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe vaker je neemt, des te meer je nodig hebt, des te harder de crash. Best logisch eigenlijk.

En als je een kutleven hebt is de crash ook veel harder natuurlijk.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat kan zeker voor een dip zorgen maar hoe groter de hoeveelheid hoe groter de dip uiteraard. Als je na de xtc nog aan de pep gaat zal je de volgende morgen je nog veel brakker voelen dan alleen op de xtc. Ook veel alcohol erbij (een beetje kan wel) zal zorgen voor een veel heftigere dip.
De dip is er gewoon altijd, maar hoe meer je neemt hoe sterker deze is.

Ik heb juist hoe vaker ik het doe hoe minder de dip word. Juist als ik het heel lang niet gedaan heb en dan weer doe voelt het alsof de dip veel extremer is.

Maar, de dip zal echt niet zo heftig zijn als jij een bommetje van 100 mg dropt en voor de rest niets gebruikt. Sterker nog, deze zal veel minder zijn dan de gemiddelde zondagmiddag kater.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#5
Van Speed heb ik een enorme kater gehad en sindsdien doe ik NOOIT meer. Van MDMA heb ik nog nooit een dip gehad,maar ik ga dan ook nooit erg hard vanwege m'n antidepressiva die ik neem.
Maar misschien komt het ook doordat ik de twee dagen na gebruik een paar benzotjes neem en wat codeïne. :grin:
Ik heb eerder het gevoel dat MDMA voor mij de beste antidepressiva is, van mij part mogen ze het op de markt brengen onder de vorm van een "medicijn" zoals bv Xyrem wat eigelijk gewoon GHB is ,Rilatine en concerta pep, en de stof Diacetylmorphine is zelfs heroine en wie weet wat nog allemaal...

Als ik in het weekend neem dan voel ik me een hele week kiplekker. Ik heb namelijk een bipolaire stoornis, ben ik down neem ik mdma, niet veel maar genoeg om me ok te voelen, want het is geen lachertje als je heel de dag zit te denken hoe je je van kant kunt maken. :-s

Net eens langs geweest bij m'n goede vriend wikipedia... http://en.wikipedia.org/wiki/Mdma komt bij mij over als een goed medicijn :)
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat zazzoo zegt; het werkt bij mij ook therapeutisch. Heb daarnaast erg last van de "dinsdag-dip". Zondag en maandag ben ik lichamelijk wel redelijk gesloopt, maar geestelijk heb ik nergens last van. Vanaf dinsdag ongeveer voel ik me down, depressief en vooral ontzettend lusteloos. Heb gemerkt dat als je thuis zit in je up dat het echt super kut is, maar als je gewoon wat vrienden/familie op zoekt is het wel oké. Vooral veel vitamines/fruit eten en je komt er vanzelf wel weer bovenop. En natuurlijk, hoe meer je neemt, hoe harder je gaat, hoe kutter de crash!
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
zazzoo zei:
Van Speed heb ik een enorme kater gehad en sindsdien doe ik NOOIT meer. Van MDMA heb ik nog nooit een dip gehad.
Klik om te vergroten...

Bij mij is het eerder andersom, Speed katers vallen meestal wel mee. Maar mdma katers kunnen bij mij soms echt kut zijn.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb in totaal 4x MDMA gepakt (ongeveer per keer 100-120 mg). Dit verspreid over 2 maanden. Voelde me elke keer top, en pas 1x last gehad van een dip (dit icm alcohol). Van te voren pak in vitamine, eet ik gezond en goed en ga ik regelmatig sporten. Je moet gewoon goed voor jezelf zorgen dan komt het wel goed :) (Alcohol icm MDMA veroorzaakt wel een enorm harde crash+dip!!!)
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien is het daarom dat ik er nooit last van heb, ik drink nooit op de MDMA.
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#10
zazzoo zei:
Misschien is het daarom dat ik er nooit last van heb, ik drink nooit op de MDMA.
Klik om te vergroten...

Ik ook niet, zelfs niet één biertje, en heb toch wel last van een crash/dip hoor. Denk dat het gewoon verschilt per persoon, hoe gevoelig je er voor bent.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#11
Harderstyles zei:
zazzoo zei:
Misschien is het daarom dat ik er nooit last van heb, ik drink nooit op de MDMA.
Klik om te vergroten...

Ik ook niet, zelfs niet één biertje, en heb toch wel last van een crash/dip hoor. Denk dat het gewoon verschilt per persoon, hoe gevoelig je er voor bent.
Klik om te vergroten...
En of je al dan niet antidepressiva neemt. Ik merk het aan een vriendin van me die ook AD neemt en zij gaat ook niet zo hard als de rest en heeft ook nooit een dip.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#12
zazzoo zei:
En of je al dan niet antidepressiva neemt. Ik merk het aan een vriendin van me die ook AD neemt en zij gaat ook niet zo hard als de rest en heeft ook nooit een dip.
Klik om te vergroten...

Heeft ze nooit een dip? Waarom zit ze aan die AD dan? :wink:
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja natuurlijk wel, maar als je anti-depressieva neemt wil dat niet zeggen dat je nooit goeie momenten hebt he. Ik heb bv een bipolaire stoornis, en mijn down momenten gaan gewoon weg met mdma. Als ik dus MDMA gebruik op vraijdag (zoals ik straks ga doen :wink: ) dan ben ik toch tot woensdag zeker goed/neutraal. :-I
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik trek m'n woorden in dit topic allemaal terug, kzit met een mega dip. Dezelfde avond nog toen ik gebruikt had had ik al last van een leeg en deprimerend gevoel. Het feest waar ik naartoe was geweest was vreselijk saai iedereen vroeg naar huis terwijl ik nog zin had om nog even door te gaan.
Ik heb zin om terug bij te nemen, maar weet niet of dat wel zo'n goed idee is ! ?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Erm... MDMA & AD combineren is sowieso geen goed idee, laat staan bijnemen als je al in een dip zit? Je snapt zelf toch ook wel dat je dip alleen maar erger wordt!? :confused:
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#16
jeps, dat weet ik, die verdomde serotonine he... :-s
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Waarom vraag je überhaupt dan? :rolleyes:

Edit:

Juist : ')
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#18
Twas geen vraag, achter de zin stond !? dat is een vraag waar je het antwoord zelf wel op weet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."