Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijkheid door te veel water ( denk ik )

Misselijkheid door te veel water ( denk ik )

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteravond waren ik en 5 vrienden van mij naar OI! in paradiso en iedereen had daar 2 pillen pp genuttigd met circa 130 mg geteste MDMA. bij elkaar dus 260 mg op 1 avond zeer goed verspreid.
Ik was aan het eind van de avond ineens op een hele rare manier misselijk en ik denk dat dit komt omdat ik meer water/cola drink dan de rest. Vorige keren had ik dat gevoel ook al terwijl ik ook dezelfde dosering had en hetzelfde weeg ( 80 kg ) Als ik op dat moment aan water denk moet ik al zowat kotsen en ik vond het gevoel zo hinderlijk dat ik besloot mijn vinger in me keel te steken want ja, als er iets uit moet, moet het eruit. Dat echter gedaan kwam er alleen maar warm water uit me keel, echt gewoon de lauwige neutrale smaak van warm water geen zuur te bekennen. Die misselijkheid hield ook vrij lang aan. Ik weet dat ik misschien wat minder moet drinken want zal nu wel op ongeveer 4 glazen per uur zitten maar ik zweet ook zo godsgruwelijk veel dat ik bang ben dat ik oververhit raak. Iemand dezelfde problemen of kan iemand, for once and for all, mij vertellen dat ik mij niet ongerust hoef te maken als ik 2 glazen water per uur drink ( wat vaak word aangeduid als de perfecte hoeveelheid ) ?
Was overigens een heel erg vet feestje :rock:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
XTC het als nadelig effect dat je vocht vasthoud. Met teveel drinken kun je jezelf vergifigen (watervergiftiging). 1a2 glazen per uur is in principe voldoende. Bij intensief bewegen in een warme ruimte kan iets meer gewenst zijn, maar zeker niet heel veel meer.
Om oververhitting tegen te gaan kun je naast deze hoeveelheid drinken, af en toe rust nemen en een koele ruimte opzoeken.

Waarom dink je eigenlijk meer dan de richtlijn die je al wist te benoemen? Ben je echt zo bang voor oververhitting? Maak je niet te druk; dat is helemaal niet chill :wink:
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke bedankt

Ik denk dat ik zoveel drink omdat die dorst ook gewoon niet weggaat en vergeet dan vaak dat ik al 10 minuten geleden ben geweest om water te drinken en dan ga ik weer. + het is altijd zo gezellig in de wc's haha :> . Op zo'n avond hoef ik ook nooit te plassen waardoor ik al helemaal het gevoel krijg dat ik aan alle kanten uitdroog omdat er zoveel in gaat. Maarja, minder druk maken misschien dan maar en gewoon wat vaker een paar slokjes dan meteen een heel glas.
S
Snoepende-NeerlanderLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tufnut zei:
XTC het als nadelig effect dat je vocht vasthoud.
Klik om te vergroten...

hmmm, ik merkte dat ik inderdaad wel erg veel dorst kreeg toen ik xtc gebruikte, maar als xtc je vocht vasthoud, waarom raad men dan aan om isotone drankjes zoals AA, Extran, etc. te drinken?
Die houden toch ook je vocht vast? En als Xtc vocht vasthoud zou je toch juist niet zoveel dorst hebben of ben ik nou gek?

Ik kreeg dorst als een tierelier na 2 uur spacen, ik dronk dan weliswaar gewoon de aangeraden hoeveelheid water, ongeveer 2 X kleine flesjes AA gevuld met water per uur, soms meer soms minder. En ik moest echt ongelooflijk veel plassen, niet normaal meer. Het was niet hinderlijk of zo maar ik vind het wel raar.

Zou je dit misschien nader kunnen toelichten?
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snoepende-Neerlander zei:
Tufnut zei:
XTC het als nadelig effect dat je vocht vasthoud.
Klik om te vergroten...

hmmm, ik merkte dat ik inderdaad wel erg veel dorst kreeg toen ik xtc gebruikte, maar als xtc je vocht vasthoud, waarom raad men dan aan om isotone drankjes zoals AA, Extran, etc. te drinken?
Die houden toch ook je vocht vast? En als Xtc vocht vasthoud zou je toch juist niet zoveel dorst hebben of ben ik nou gek?

Ik kreeg dorst als een tierelier na 2 uur spacen, ik dronk dan weliswaar gewoon de aangeraden hoeveelheid water, ongeveer 2 X kleine flesjes AA gevuld met water per uur, soms meer soms minder. En ik moest echt ongelooflijk veel plassen, niet normaal meer. Het was niet hinderlijk of zo maar ik vind het wel raar.

Zou je dit misschien nader kunnen toelichten?
Klik om te vergroten...

Kon ik dat maar ! vertel me je geheim:grin:
Dans je veel in die 2 uur? Misschien moet ik gewoon minder leip doen haha
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snoepende-Neerlander zei:
Zou je dit misschien nader kunnen toelichten?
Klik om te vergroten...

Er zijn natuurlijk altijd indivduele verschillen. Sommigen geven aan dat zij pas moeite krijgen met plassen vanaf hogere dosisen, anderen hebben er eerder last van. XTC maakt een hormoon aan (ADH) wat maakt dat je vocht vasthoud.
Isotone drankje vullen voedingstoffen aan en kan dus geen kwaad. Inmiddels is het drinken hiervan niet meer een echt advies. Niet meer dan 1a2 glazen per uur drinken wel. Niet plassen en te veel drinken kunnen namelijk leiden tot watervergiftiging en dat wil je niet.
K
KenobiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vroeger was ik ook altijd bang dat ik overhit raakte. toen zoop ik ook 2 a 3 flesjes water op een uur. Al was het alleen maar tegen mijn droge bek haha! maar daar kan je inderdaad goed misselijk van worden. Houdt het op 1 a 2 glazen per uur bij veel beweging. niet meer niet minder. Drink niet teveel koolzuur, daar ga je van boeren en dat wil je niet! drink heel af en toe een sinas of een 7-up om je suiker op pijl te houden. Red Bull ook wel eens gedaan maar dat heeft weer een flink effect op de mdma :grin:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat je ook nog kan doen is iets zouts tot je nemen. Eten is misschien lastig, maar tijdens drugsgebruik meestal wel de moeite waard. Je gaat je beter voelen en de kater zal minder zijn.
K
KenobiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tufnut zei:
Wat je ook nog kan doen is iets zouts tot je nemen. Eten is misschien lastig, maar tijdens drugsgebruik meestal wel de moeite waard. Je gaat je beter voelen en de kater zal minder zijn.
Klik om te vergroten...

Pizza met ANSJOVIS!!!! :kots:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#10
:rock:
G
GroenekruisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kenobi zei:
Tufnut zei:
Wat je ook nog kan doen is iets zouts tot je nemen. Eten is misschien lastig, maar tijdens drugsgebruik meestal wel de moeite waard. Je gaat je beter voelen en de kater zal minder zijn.
Klik om te vergroten...

Pizza met ANSJOVIS!!!! :kots:
Klik om te vergroten...


Is zoo vies he hahaha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."