Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisbruik of niet?

Misbruik of niet?

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan begreep ik jouw doel dus blijkbaar niet zo :) Foutje.
A
AussieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey DF,
Na een jaar tijd is het eindelijk gelukt om een account te activeren omdat het elke keer niet lukte omdat ik alsnog het bericht kreeg dat ik moest activeren.

Ik ben 17 jaar oud over anderhalf uur 18 :grin:
Volgens mensen in me omgeving gebruik ik erg veel vooral pillen of soms wat "pure" mdma, ik gebruik het bijna elk weekend heb geprobeerd te minderen maar het is niet gelukt om langer dan 2 weken niet te knallen, het is meer een routine geworden dan iets speciaals.
Ik heb een tolerantie opgebouwt van hier tot gunteren en kan dus prima 2 á 3 pillen á 182 mg slikken zonder problemen, probleem is echter dat ik niet meer goed 'vaag' word maar meer inkak.

Ik slik het meestal met maten van me maar ook heel vaak alleen, soms op plekken en momenten die veel mensen absurd vinden
- In de bus om 9 uur s'ochtends
- Doordeweeks
- "schoon ouders"
- Politie bureau
- School

Ik kan er prima mee omgaan , ik gedraag me normaal , ik doe er niemand kwaad mee, ik kan prima dingen ondernemen al keurt dat het gebruik niet goed, ik kan eten , vaak goed slapen.
Als ik dat vergelijk met andere personen, bijvoorbeeld met Nightmare was ik met een groepje mee ik had een paar pillen op en hun ieder een, ze liepen extreem te overdrijven qua gezichts expressies, ze gingen aan iedereen hangen, een paar kotste , terwijl ik daar redelijk nuchter me ding deed.

Hoe denken jullie erover
-Aussie
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe denk jij dat wij erover denken?
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat plaats jij echt kut opmerkingen gast. Het is te triest voor woorden.

Maar @Aussie.

Jouw verhaal laat al verschillende dingen doorschemeren waar ik het mee eens ben en waarschijnlijk jij ook. (Tenminste je hebt er wel zo'n idee over) Namelijk dat je een flinke tolerantie op heb gebouwd en dat het voor jou iets normaals is geworden terwijl het iets speciaals zou moeten zijn.

Je zegt zelf ook al dat veel mensen het absurd vinden betreft de plekken waar je inneemt. Daar zit ook wel een grote waarheid in, namelijk xtc moet iets zijn wat speciaals is en je eigenlijk niet vaak hoort te doen.

En over jouw voorbeeld over een paar gasten die op Nightmare x namen.. Dat die vrienden zo extreem overdreven etc. Dat deden zij waarschijnlijk niet uit hun zelf. Dat zal meer gekomen zijn doordat zij geen tolerantie of iig mindere tolerantie hebben opgebouwd dan jij.

Ik denk dat het beste voor jou is dat je gaat beseffen dat je verkeerd bezig bent en dat als je zo doorgaat je zelf in een kist werkt of in ieder geval je lichaam helemaal aftakelt.(In hoeverre dit al niet gebeurd is)
Je weet eigenlijk dat je verkeerd bezig bent, want zoals je titel al luid: Misbruik of niet?
Dit is misbruik op top niveau en ik hoop dat je of zelf kan dwingen te stoppen of met hulp van derden zoekt, want zoals je nu bezig kan dit niet verder.

Dit zeg ik dus niet om je bang te maken of iets anders, ik hoop namelijk dat iemand eens eerlijk tegen je is, want zoals het erna uit ziet zijn mensen of niet eerlijk tegen je of ze doen allemaal net alsof hun neus bloed.
B
BloodclothLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beste Aussie,

Ik denk dat je idd behoorlijk fout bezig bent.XTC is bedoeld als partydrug en niet als tussendoortje midden in de week en zeker niet op school.Denk eens na kerel!
Je bent nu jong en dan kunnen je lichaam en geest veel hebben maar als je zo doorgaat ga je jezelf keihard tegenkomen, ik spreek uit ervaring.Bovendien zit er een kans in dat je straks nooit meer dat echte love gevoel zult hebben omdat je gewoon teveel gebruikt hebt en dan ga je vanzelf andere dingen zoeken voor in een roes te komen en dan kom je al snel uit bij bv speed en coke en die zijn veel verslavender dan XTC en ook een stuk minder leuk (vind ik dan).
Probeer je gebruik te beperken tot maximaal een keer in de drie maanden, en ga wat minder vaak op stap dan blijft het ook speciaal!En als je dan toch persee een andere state of mind zoekt, drink lekker een biertje of rook een keer een jointje, niet dat dat nou zo gezond is maar in ieder geval wel een stuk minder belastend voor lichaam en geest.
Suc6 ermee :wave:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Morningweedzor zei:
Wat plaats jij echt kut opmerkingen gast. Het is te triest voor woorden.
Klik om te vergroten...
Om precies te zijn... ik stel een vraag. Dit doe ik om een reactie uit te lokken en te kunnen beoordelen hoe serieus het verhaal is.

Morningweedzor zei:
Je weet eigenlijk dat je verkeerd bezig bent, want zoals je titel al luid: Misbruik of niet?
Klik om te vergroten...

Precies, hij weet donders goed dat zijn gebruik achterlijk is.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blijkbaar, maar dat geeft verder niet. De TS is w.s. toch al weer gevlogen...

Maar om toch antwoord te geven op de vraag voor hen die zich dit ook afvragen:
Ja, dat is misbruik.
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nja op een gegeven moment zal de kater zo zwaar worden dat de pret van een pilletje verwaarloosbaar wordt.
Dus je stopt er wel van zelf mee :wink:
En als je stop, weet dan wel dat de magie van het pilletje al laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang verdwenen is.
A
AussieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor alle reacties

@Tufnut Ik ben niet gevlogen ik had bezoek en kwam niet echt toe aan DF.
Jij trekt nogal snel je conclusies, je denkt dat je alles weet. (no offense)

@ morningweedzor Ik weet dat ik fout bezig ben maar ik wou kijken hoe andere er mee omgingen want er zullen vast meer mensen zijn die op deze schaal gebruiken.

@ bloodcloth, Ik heb een aantal keer geprobeert te stoppen, maar het gaat lastig het is té leuk
ik heb nu al 8 dagen niet gebruikt en wil proberen naar een maand te gaan, heb het al een aantal keer geprobeert maar dat kwam elke keer niet verder dan 2 weken.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aussie zei:
@Tufnut Ik ben niet gevlogen ik had bezoek en kwam niet echt toe aan DF.
Jij trekt nogal snel je conclusies, je denkt dat je alles weet. (no offense)
Klik om te vergroten...

:mrgreen:
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tja...........het gebruik wat jij beschrijft is idd misbruik, maar dat zal niemand hoeven uit te leggen :wink: Bewaar het lekker voor enkele keren zodat het speciaal blijft......Veel te zonde om zo'n geweldig goedje te misbruiken :wink:
D
DakkieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk jij zelf dat je er normaal uitziet als je gebruikt hebt? Want ik ken iemand die denkt ook dat -ie heel normaal doet, terwijl je echt op een kilometer afstand al kan zien dat hij onder invloed is.

En ja, ik vind het ook misbruik. Zonde ook, want volgens mij bereik je niet (meer) het effect dat je zou willen...
P
Pluisje12Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik weet zelf niks van xtc / mdma, maar zou het heel graag eens proberen.
Dit terzijde, vind ik jou gebruik heel verontrustend maar ben blij dat je het zelf ook ziet. Ik hoop dat je op eigen kracht dit kan oplossen en het houdt voor échte speciale gelegenheden.
Btw, ik heb gehoord dat misbruik van mdma / xtc ervoor kan zorgen dat je lichaam natuurlijk geen dopamine meer kan aanmaken waardoor je nooit meer oprecht gelukkig kan zijn? klopt dit of niet?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."