Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe word het gemaakt?

Hoe word het gemaakt?

38 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
3-6 uur na het is uitgewerkt ja.
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heey,

Ik heb een vraagje.
XTC is een illegale drug en zou dus door men zelf gemaakt moeten worden net als GHB. Maar als ik lees wat en GHB zit schrik ik toch.
Hoe maken de dealers dan de stof MDMA ? Want dat kan je niet met gootsteen ontstopper oid doen.
Dit is geen vraag van: Hoe maak ik XTc, maar meer wat erin gestopt word. Ik wil het binnenkort voor een keertje proberen in een discotheek. En wil dan een beetje weten wat de "ingredienten" zijn.
Graag antwoorden op niveau!

mvg

dimitri

Oja en nog 'n vraagje (Scheelt weer 'n topic)
Als je XTc hebt gebruikt krijg je een zogenaamde "dip" omdat het serotonine gehalte omlaag gaat. Wat als je een kleine hoeveelheid anti depressiva gebruikt om dit "aantevullen" ? Of moet je gewoon de consequenties aanvaarden ??
S
SinasappelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Xtc bevat o.a. batterijzuur.

Maar dat wordt ook vloeibaar geproduceerd geloof ik, en dan blijft er wat niet vloeibaars over..
Je moet er in ieder geval ijs bij gooien, maar hoe het precies ging weet ik niet meer
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Sinasappel zei:
Xtc bevat o.a. batterijzuur.

Maar dat wordt ook vloeibaar geproduceerd geloof ik, en dan blijft er wat niet vloeibaars over..
Je moet er in ieder geval ijs bij gooien, maar hoe het precies ging weet ik niet meer
Klik om te vergroten...

Hmm klinkt gezond :') Verder nog mensen met antwoorden ?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat er in zit is helemaal niet van belang. Zoals GHB o.a. wordt gemaakt uit gootsteenonstopper zal xtc ook uit verschillende mogelijk zeer giftige stoffen worden gemaakt. het eindresultaat is wat telt. Kijk maar naar salmiak. Dat ontstaat door ammoniak (!) en zoutzuur (!)met elkaar te laten reageren.
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Tufnut zei:
Wat er in zit is helemaal niet van belang. Zoals GHB o.a. wordt gemaakt uit gootsteenonstopper zal xtc ook uit verschillende mogelijk zeer giftige stoffen worden gemaakt. het eindresultaat is wat telt. Kijk maar naar salmiak. Dat ontstaat door ammoniak (!) en zoutzuur (!)met elkaar te laten reageren.
Klik om te vergroten...

true, maar opzich heeft het niet veel nadelige effecten voor 1keer te grbuiken? Ben nogal een hardstyle fan, en 2ekerstdag is er een heuze optreden van bekende DJ's bij de discotheek bij mij in de buurt. En wil alles gewoon veel intenser meemaken :grin:

En over dat anti depresiva nemen nadat je XTC hebt gebruikt?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je moet niet gaan lopen fucken met antidepressiva. Die zijn daarvoor niet bedoeld. men weet al niet eens precies wat en hoe de werking is bij depressieven...

Als je xtc gebruikt volgende de stelregel: 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht per avond en dat niet vaker dan eenmaal in de 6 a 8 weken dan kan er van aanvaardbare risico's worden gesproken. Wil je geen risico lopen dan moet je niet gebruiken.
XTC gebruik, ook eenmalig, brengt veranderingen in de hersenen aan. Of dit tot problemen leid is de vraag, maar doen alsof er geen gevolgen kunnen zijn is niet terecht.

Om de (negatieve) gevolgen te bperken kun je het beste gezond eten en dat eventueel aanvullen met supplementen. Vitamine C en E, Omega 3, Alpha lipon zuur zijn supplementen waar je wat aan kan hebben. Ook is 5htp een optie om na gebruik te nemen om daarmee (hopelijk) je serotonine vooraad aan te vullen.
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Tufnut zei:
Je moet niet gaan lopen fucken met antidepressiva. Die zijn daarvoor niet bedoeld. men weet al niet eens precies wat en hoe de werking is bij depressieven...

Als je xtc gebruikt volgende de stelregel: 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht per avond en dat niet vaker dan eenmaal in de 6 a 8 weken dan kan er van aanvaardbare risico's worden gesproken. Wil je geen risico lopen dan moet je niet gebruiken.
XTC gebruik, ook eenmalig, brengt veranderingen in de hersenen aan. Of dit tot problemen leid is de vraag, maar doen alsof er geen gevolgen kunnen zijn is niet terecht.

Om de (negatieve) gevolgen te bperken kun je het beste gezond eten en dat eventueel aanvullen met supplementen. Vitamine C en E, Omega 3, Alpha lipon zuur zijn supplementen waar je wat aan kan hebben. Ook is 5htp een optie om na gebruik te nemen om daarmee (hopelijk) je serotonine vooraad aan te vullen.
Klik om te vergroten...

dank voor je goeie advies. Hard maar true : ) En multivitaminen dan? En dan ook nog vitamine C in wateroplossen ?

k ben trouwens vrij licht voor me leeftijd (ondergewicht) En kan Q-Dancejes regelen of davidsterren. Welke zal ik regelen? Ik weeg 51 kg

davidsterren waren volgens die dealer 140 mg en die qdancesjes 180
51x1.5 doen we dan maar, gemiddeld van 1 a 2 mg
=~77mg dus dan zou ik serieus precies de helft moeten nemen als starter ? Best geinig dat het precies uitkomt :P
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ja oke, daar heb ik mijn antwoord al op.

keb qdancesjes besteld 180ers, hoe moet ik die doseren? gewoon een kwart nemen en telkens een kwartje erbij, of 1keer een halve en dan telkens een kwartje erbij, heb er 2 besteld (niet dat ik ze alle 2 naar achter werk, maar gewoon de zekerheid, stel 1 raakt kwijt, of het effect is neit sterk oid)
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#10
over je vraag mbt antidepressieva.

om de ernst aan te geven, de combinatie van xtc en antidepressieva kan leiden tot serotinevergifteging.

Dit is dus erg gevaarlijk.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
dimitri255 zei:
ja oke, daar heb ik mijn antwoord al op.

keb qdancesjes besteld 180ers, hoe moet ik die doseren? gewoon een kwart nemen en telkens een kwartje erbij, of 1keer een halve en dan telkens een kwartje erbij, heb er 2 besteld (niet dat ik ze alle 2 naar achter werk, maar gewoon de zekerheid, stel 1 raakt kwijt, of het effect is neit sterk oid)
Klik om te vergroten...

Pillensnijder halen bij de apotheek? Kan je ze erg makkelijk in kwartjes mee maken.
Of mocht je een weegschaal hebben verpoederen zelf door vieren delen en in caps? Zou gewoon een normale dosis nemen en eigenwijs ik weer ben: Ik zou er eentje eerst langs de test brengen voor de veiligheid.
You never know :rolleyes:

Veel plezier alvast toegewenst!
:sunglasses:
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Paperplane. zei:
40mg prozac 3-6 uur nadat het pilletje is uitgewerkt voorkomt neurotoxciteit.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met neurotoxiciteit?

Kan ik de schijven ook gewoon tot.poeder maken en dan met mn vingertop doseren?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
40mg prozac 3-6 uur nadat het pilletje is uitgewerkt voorkomt neurotoxciteit.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#14
dimitri255 zei:
Maar ik denk dat ik er zegmaar "rijp" voor ben
Klik om te vergroten...
Misschien je puisten :rolleyes:

Tufnut zei:
En ergens denk ik dat je dit zelf ook wel weet, maar dat je je beslissing al hebt gemaakt, anders had je de vragen wel bij je behandelaar neer gelegd....
Klik om te vergroten...
T
TwixLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je kan er psychisch wel klaar voor zijn maar houd in je achterhoofd dat je hersenen nog vol in de groei zijn. Ik zelf zat vannaf me 14e al elk weekend in de kroeg en toen gign er heel wat naar binnen en merk toch wel dat ik snel dingen vergeet.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
dimitri255 zei:
Paperplane. zei:
40mg prozac 3-6 uur nadat het pilletje is uitgewerkt voorkomt neurotoxciteit.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met neurotoxiciteit?

Kan ik de schijven ook gewoon tot.poeder maken en dan met mn vingertop doseren?
Klik om te vergroten...
Dat het schadelijk is voor je hersenen.
Zal vanavond als ik op mn pc zit even uitleggen hoe het precies werkt.
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Paperplane. zei:
dimitri255 zei:
Paperplane. zei:
40mg prozac 3-6 uur nadat het pilletje is uitgewerkt voorkomt neurotoxciteit.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met neurotoxiciteit?

Kan ik de schijven ook gewoon tot.poeder maken en dan met mn vingertop doseren?
Klik om te vergroten...
Dat het schadelijk is voor je hersenen.
Zal vanavond als ik op mn pc zit even uitleggen hoe het precies werkt.
Klik om te vergroten...

dus als je 40mg prozac neemt, "voorkomt" dat je hersenschade krijgt? 40 mg is wel 1 hele tablet prozac he

trouwens, met zegt dat ik beter niet de eerste keer in n discotheek kan doen. Maar eerst thuis?
Als ik dit weekend een kwartje neem om aan de stof te wennen, en over 3 weken (27ste) de rest doe (1.75 pil, neit dat ik alles doe, maar tot t gewenste effect) heb ik de 27ste dan ook gwn dat goeie effect of moet ik persee die 3 maanden er tussen houden ? De disco waar ik het ga doen, ken ik goed en vind eht een fijne plek. Er word hardcore en hardstyle gedraait, wat mijn favoriete muziek smaak is.
T
TwixLid
01-01-2024, 00:00
#18
zou het zkeer op een feestje doen 1e keer is het leukst dus dan moet je er ook alles uit halen :grin:
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Twix zei:
zou het zkeer op een feestje doen 1e keer is het leukst dus dan moet je er ook alles uit halen :grin:
Klik om te vergroten...
haha oke, en sowieso omdat ik de club wel "mag" kan k het er wel doen aangezien ik me daar wel fijn voel
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Yup.

Mdma is neurotoxisch doordat er dopamine op plaatsen in je hersenen komt waar het niet hoort(in de serotonine-synaps). Dopamine zelf is nog niet het probleem, maar zodra de mdma begint uit te werken, breekt de dopamine af in, voor de serotonine-synaps giftige, afbraakstoffen. Die giftige afbraakstoffen proberen in je serotonine receptoren te kruipen. Prozac blokeert de ingangen van die receptoren, en na verloop van tijd breken de giftige afvalstoffen in de synaps af in niet giftige afvalstoffen. Zo verneuk je niet je receptoren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."