Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe word het gemaakt?

Hoe word het gemaakt?

38 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je moet niet gaan lopen fucken met antidepressiva. Die zijn daarvoor niet bedoeld. men weet al niet eens precies wat en hoe de werking is bij depressieven...

Als je xtc gebruikt volgende de stelregel: 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht per avond en dat niet vaker dan eenmaal in de 6 a 8 weken dan kan er van aanvaardbare risico's worden gesproken. Wil je geen risico lopen dan moet je niet gebruiken.
XTC gebruik, ook eenmalig, brengt veranderingen in de hersenen aan. Of dit tot problemen leid is de vraag, maar doen alsof er geen gevolgen kunnen zijn is niet terecht.

Om de (negatieve) gevolgen te bperken kun je het beste gezond eten en dat eventueel aanvullen met supplementen. Vitamine C en E, Omega 3, Alpha lipon zuur zijn supplementen waar je wat aan kan hebben. Ook is 5htp een optie om na gebruik te nemen om daarmee (hopelijk) je serotonine vooraad aan te vullen.
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Tufnut zei:
Je moet niet gaan lopen fucken met antidepressiva. Die zijn daarvoor niet bedoeld. men weet al niet eens precies wat en hoe de werking is bij depressieven...

Als je xtc gebruikt volgende de stelregel: 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht per avond en dat niet vaker dan eenmaal in de 6 a 8 weken dan kan er van aanvaardbare risico's worden gesproken. Wil je geen risico lopen dan moet je niet gebruiken.
XTC gebruik, ook eenmalig, brengt veranderingen in de hersenen aan. Of dit tot problemen leid is de vraag, maar doen alsof er geen gevolgen kunnen zijn is niet terecht.

Om de (negatieve) gevolgen te bperken kun je het beste gezond eten en dat eventueel aanvullen met supplementen. Vitamine C en E, Omega 3, Alpha lipon zuur zijn supplementen waar je wat aan kan hebben. Ook is 5htp een optie om na gebruik te nemen om daarmee (hopelijk) je serotonine vooraad aan te vullen.
Klik om te vergroten...

dank voor je goeie advies. Hard maar true : ) En multivitaminen dan? En dan ook nog vitamine C in wateroplossen ?

k ben trouwens vrij licht voor me leeftijd (ondergewicht) En kan Q-Dancejes regelen of davidsterren. Welke zal ik regelen? Ik weeg 51 kg

davidsterren waren volgens die dealer 140 mg en die qdancesjes 180
51x1.5 doen we dan maar, gemiddeld van 1 a 2 mg
=~77mg dus dan zou ik serieus precies de helft moeten nemen als starter ? Best geinig dat het precies uitkomt :P
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ja oke, daar heb ik mijn antwoord al op.

keb qdancesjes besteld 180ers, hoe moet ik die doseren? gewoon een kwart nemen en telkens een kwartje erbij, of 1keer een halve en dan telkens een kwartje erbij, heb er 2 besteld (niet dat ik ze alle 2 naar achter werk, maar gewoon de zekerheid, stel 1 raakt kwijt, of het effect is neit sterk oid)
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#4
over je vraag mbt antidepressieva.

om de ernst aan te geven, de combinatie van xtc en antidepressieva kan leiden tot serotinevergifteging.

Dit is dus erg gevaarlijk.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
dimitri255 zei:
ja oke, daar heb ik mijn antwoord al op.

keb qdancesjes besteld 180ers, hoe moet ik die doseren? gewoon een kwart nemen en telkens een kwartje erbij, of 1keer een halve en dan telkens een kwartje erbij, heb er 2 besteld (niet dat ik ze alle 2 naar achter werk, maar gewoon de zekerheid, stel 1 raakt kwijt, of het effect is neit sterk oid)
Klik om te vergroten...

Pillensnijder halen bij de apotheek? Kan je ze erg makkelijk in kwartjes mee maken.
Of mocht je een weegschaal hebben verpoederen zelf door vieren delen en in caps? Zou gewoon een normale dosis nemen en eigenwijs ik weer ben: Ik zou er eentje eerst langs de test brengen voor de veiligheid.
You never know :rolleyes:

Veel plezier alvast toegewenst!
:sunglasses:
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Paperplane. zei:
40mg prozac 3-6 uur nadat het pilletje is uitgewerkt voorkomt neurotoxciteit.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met neurotoxiciteit?

Kan ik de schijven ook gewoon tot.poeder maken en dan met mn vingertop doseren?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
dimitri255 zei:
Paperplane. zei:
40mg prozac 3-6 uur nadat het pilletje is uitgewerkt voorkomt neurotoxciteit.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met neurotoxiciteit?

Kan ik de schijven ook gewoon tot.poeder maken en dan met mn vingertop doseren?
Klik om te vergroten...
Dat het schadelijk is voor je hersenen.
Zal vanavond als ik op mn pc zit even uitleggen hoe het precies werkt.
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Paperplane. zei:
dimitri255 zei:
Paperplane. zei:
40mg prozac 3-6 uur nadat het pilletje is uitgewerkt voorkomt neurotoxciteit.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met neurotoxiciteit?

Kan ik de schijven ook gewoon tot.poeder maken en dan met mn vingertop doseren?
Klik om te vergroten...
Dat het schadelijk is voor je hersenen.
Zal vanavond als ik op mn pc zit even uitleggen hoe het precies werkt.
Klik om te vergroten...

dus als je 40mg prozac neemt, "voorkomt" dat je hersenschade krijgt? 40 mg is wel 1 hele tablet prozac he

trouwens, met zegt dat ik beter niet de eerste keer in n discotheek kan doen. Maar eerst thuis?
Als ik dit weekend een kwartje neem om aan de stof te wennen, en over 3 weken (27ste) de rest doe (1.75 pil, neit dat ik alles doe, maar tot t gewenste effect) heb ik de 27ste dan ook gwn dat goeie effect of moet ik persee die 3 maanden er tussen houden ? De disco waar ik het ga doen, ken ik goed en vind eht een fijne plek. Er word hardcore en hardstyle gedraait, wat mijn favoriete muziek smaak is.
T
TwixLid
01-01-2024, 00:00
#9
zou het zkeer op een feestje doen 1e keer is het leukst dus dan moet je er ook alles uit halen :grin:
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Twix zei:
zou het zkeer op een feestje doen 1e keer is het leukst dus dan moet je er ook alles uit halen :grin:
Klik om te vergroten...
haha oke, en sowieso omdat ik de club wel "mag" kan k het er wel doen aangezien ik me daar wel fijn voel
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Yup.

Mdma is neurotoxisch doordat er dopamine op plaatsen in je hersenen komt waar het niet hoort(in de serotonine-synaps). Dopamine zelf is nog niet het probleem, maar zodra de mdma begint uit te werken, breekt de dopamine af in, voor de serotonine-synaps giftige, afbraakstoffen. Die giftige afbraakstoffen proberen in je serotonine receptoren te kruipen. Prozac blokeert de ingangen van die receptoren, en na verloop van tijd breken de giftige afvalstoffen in de synaps af in niet giftige afvalstoffen. Zo verneuk je niet je receptoren.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#12
en hoe kom ik aan prozac :) ?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
darkbull zei:
en hoe kom ik aan prozac :) ?
Klik om te vergroten...
Iedereen kent tegenwoordig toch wel iemand die depressief is/geweest is? Prozac is wel een van de meest voorgeschreven SSRI's toch?
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Paperplane. zei:
Yup.

Mdma is neurotoxisch doordat er dopamine op plaatsen in je hersenen komt waar het niet hoort(in de serotonine-synaps). Dopamine zelf is nog niet het probleem, maar zodra de mdma begint uit te werken, breekt de dopamine af in, voor de serotonine-synaps giftige, afbraakstoffen. Die giftige afbraakstoffen proberen in je serotonine receptoren te kruipen. Prozac blokeert de ingangen van die receptoren, en na verloop van tijd breken de giftige afvalstoffen in de synaps af in niet giftige afvalstoffen. Zo verneuk je niet je receptoren.
Klik om te vergroten...
dus als ik 6 uur nadat de mdma is uitgewerkt, een tabletje prozac neem, vermindert dat de schade?

Ik gebruik sinds me 14e al prozac aangezien ik depressief bleef, omdat ik teweinig serotonine had.
Ik ben nu 3 weken gestopt (met afbouw) en gaat goed. Over 3 weken is dat feest, dus heb ik 6 weken geen prozac gebruikrt. Alle prozac is na 6 weken toch wel uit mijn hersennen, dus serotonine vergiftiging is dan niet mogelijk ?

oja, voordat mensen reageren: neem het maar niet, want je ben depressief geweest etc. Maak je daar niet druk over, ik sta al 3 maanden ofzo erg positief in het leven, en heb geen dips meer zegmaar. Daarom ben ik ook (onder begeleiding van een huisarts etc) gestopt met prozac te slikken.
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Paperplane. zei:
3-6 uur na het is uitgewerkt ja.
Klik om te vergroten...
Heb je ook antwoord op de andere vraagjes :grin: ?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
dimitri255 zei:
Paperplane. zei:
3-6 uur na het is uitgewerkt ja.
Klik om te vergroten...
Heb je ook antwoord op de andere vraagjes :grin: ?
Klik om te vergroten...
Yup. 2 weken na het stoppen met het nen van SSRI's, waaronder Prozac, is het weer veilig om stoffen te gebruiken die op serotonine inwerken. Dit soort dingen kan je natuurlijk ook aan je huisarts/psycholoog vragen. :wink:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat van die Prozac is een theorie, aangezien het onduidelijk is welke schade er precies onstaat en hoe die ontstaat. Tenminste ik heb er nog geen duidelijke bewijzen voor gezien.
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#18
dimitri255 zei:
trouwens, met zegt dat ik beter niet de eerste keer in n discotheek kan doen. Maar eerst thuis?
Als ik dit weekend een kwartje neem om aan de stof te wennen, en over 3 weken (27ste) de rest doe (1.75 pil, neit dat ik alles doe, maar tot t gewenste effect) heb ik de 27ste dan ook gwn dat goeie effect of moet ik persee die 3 maanden er tussen houden ? De disco waar ik het ga doen, ken ik goed en vind eht een fijne plek. Er word hardcore en hardstyle gedraait, wat mijn favoriete muziek smaak is.
Klik om te vergroten...
Ik zou de eerste keer gewoon in de discotheek, eerste keer is de mees magische keer. Daarbij was de eerste batch qdance 180mg, de meeste recente batch zit rond de 140... maar dit weet je natuurlijk niet zeker omdat je hem niet laat testen.
Mijn advies: neem gewoon een halve zodat in eens lekker en snel aanslaat. Ik hoor vaak genoeg omdat gasten die het voor het eerst doen een kwartje nemen en door de zenuwen komt die pil niet door. Met een halfje doetie dat wel :)
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Paperplane. zei:
dimitri255 zei:
Paperplane. zei:
3-6 uur na het is uitgewerkt ja.
Klik om te vergroten...
Heb je ook antwoord op de andere vraagjes :grin: ?
Klik om te vergroten...
Yup. 2 weken na het stoppen met het nen van SSRI's, waaronder Prozac, is het weer veilig om stoffen te gebruiken die op serotonine inwerken. Dit soort dingen kan je natuurlijk ook aan je huisarts/psycholoog vragen. :wink:
Klik om te vergroten...
huisarts vind k neit het type persoon dermee over te praten
psycholoog wil ik niet vertellen over harddruyg gebruik. zit daar wegens die depressies die k had. En Heb sinds vorige jaar last van "derealisatie" en drm zit ik nog bij die psycholoog en dat is getriggert door overmatig cannabis gebruik (mijn theorie) maar psycholoog geeft de schuld aan dat ik op veel te jonge leeftijd (14) anti depressiva heb gekregen (andere uitweg was er niet)
En ja, ze hebben nogsteeds n oog erop dat het misschien toch door de cannabis komt, daarom wil ik zeker niet gaan vertellen dat ik harddrugs (ga) gebruiken. haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."