Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe word het gemaakt?

Hoe word het gemaakt?

38 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
3-6 uur na het is uitgewerkt ja.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
40mg prozac 3-6 uur nadat het pilletje is uitgewerkt voorkomt neurotoxciteit.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Tufnut zei:
Dat van die Prozac is een theorie, aangezien het onduidelijk is welke schade er precies onstaat en hoe die ontstaat. Tenminste ik heb er nog geen duidelijke bewijzen voor gezien.
Klik om te vergroten...
Heb t een keer gehoord van iemand die neurologische biologie studeerde. Die hadden iemand over de vloer gehad die een presentatie gaf daarover.
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#4
dimitri255 zei:
huisarts vind k neit het type persoon dermee over te praten
psycholoog wil ik niet vertellen over harddruyg gebruik. zit daar wegens die depressies die k had. En Heb sinds vorige jaar last van "derealisatie" en drm zit ik nog bij die psycholoog en dat is getriggert door overmatig cannabis gebruik (mijn theorie) maar psycholoog geeft de schuld aan dat ik op veel te jonge leeftijd (14) anti depressiva heb gekregen (andere uitweg was er niet)
En ja, ze hebben nogsteeds n oog erop dat het misschien toch door de cannabis komt, daarom wil ik zeker niet gaan vertellen dat ik harddrugs (ga) gebruiken. haha
Klik om te vergroten...
Wel een beetje tricky om dan toch met drugs te willen door gaan, ook over mdma is nog lang niet alles bekend en iedereen reageerd er weer anders op...
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#5
boenkeng zei:
dimitri255 zei:
huisarts vind k neit het type persoon dermee over te praten
psycholoog wil ik niet vertellen over harddruyg gebruik. zit daar wegens die depressies die k had. En Heb sinds vorige jaar last van "derealisatie" en drm zit ik nog bij die psycholoog en dat is getriggert door overmatig cannabis gebruik (mijn theorie) maar psycholoog geeft de schuld aan dat ik op veel te jonge leeftijd (14) anti depressiva heb gekregen (andere uitweg was er niet)
En ja, ze hebben nogsteeds n oog erop dat het misschien toch door de cannabis komt, daarom wil ik zeker niet gaan vertellen dat ik harddrugs (ga) gebruiken. haha
Klik om te vergroten...
Wel een beetje tricky om dan toch met drugs te willen door gaan, ook over mdma is nog lang niet alles bekend en iedereen reageerd er weer anders op...
Klik om te vergroten...
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Ik begin ook met n kwartje (q dance 180er) en dan telkens n kwartje erbij ofzo
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#6
dimitri255 zei:
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Ik begin ook met n kwartje (q dance 180er) en dan telkens n kwartje erbij ofzo
Klik om te vergroten...
Dat maakt niet uit, maar het gaat er vooral om hoe jij je de dagen en misschien wel weken er na gaat voelen.... dan maakt het niet uit of je 4 kwartjes of 2 halfjes heb gehad.

Nogmaals ik zou met een halve beginnen wat ik ook al in me vorige post zei :wave:
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#7
boenkeng zei:
dimitri255 zei:
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Ik begin ook met n kwartje (q dance 180er) en dan telkens n kwartje erbij ofzo
Klik om te vergroten...
Dat maakt niet uit, maar het gaat er vooral om hoe jij je de dagen en misschien wel weken er na gaat voelen.... dan maakt het niet uit of je 4 kwartjes of 2 halfjes heb gehad.

Nogmaals ik zou met een halve beginnen wat ik ook al in me vorige post zei :wave:
Klik om te vergroten...
jamaar je moet toch ook rekening houden met je lichaams gewicht? Zijn 180ers he :P en k weeg 50kg
5x1.5=75mg
is dat dan start hoeveelheid, of MAXIMALE hoeveelheid per avond of hoe moet ik dat zien ?
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#8
dimitri255 zei:
boenkeng zei:
dimitri255 zei:
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Ik begin ook met n kwartje (q dance 180er) en dan telkens n kwartje erbij ofzo
Klik om te vergroten...
Dat maakt niet uit, maar het gaat er vooral om hoe jij je de dagen en misschien wel weken er na gaat voelen.... dan maakt het niet uit of je 4 kwartjes of 2 halfjes heb gehad.

Nogmaals ik zou met een halve beginnen wat ik ook al in me vorige post zei :wave:
Klik om te vergroten...
jamaar je moet toch ook rekening houden met je lichaams gewicht? Zijn 180ers he :P en k weeg 50kg
5x1.5=75mg
is dat dan start hoeveelheid, of MAXIMALE hoeveelheid per avond of hoe moet ik dat zien ?
Klik om te vergroten...
Volgens mij word aangeraden om maximaal 2x je gewicht in mg te nemen dus dan mag jij 100 mg nemen. Maar denk dat maar weinig mensen het hier de hele avond mee vol houden. Als jij 50 kilo bent zou ik de pil proberen in de 3en te delen. en dan ongeveer met een 3e beginnen.

Daarbij geloof ik ook niet dat jij nog een Qdance pil heb die nog 180 mg is aangezien daar zoveel batches van zijn gedrukt en de meest recente batches nog maar tussen de 130-150 mg bevatten
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#9
De richtlijn 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht is voor de hele avond en zou voor een beginner ruim voldoende moeten zijn.

dimitri255 zei:
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Klik om te vergroten...
Als je helemaal ''in orde'' bent dan kun je er toch gewoon over praten?
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Tufnut zei:
De richtlijn 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht is voor de hele avond en zou voor een beginner ruim voldoende moeten zijn.

dimitri255 zei:
ja kweet, maar opzicht met ik geestelijk weer "inorde" al 1 jaar ofzo, maar ben sinds 3 weken zegmaar helemaal gestopt met die prozac en gaat ot nu toe uitstekend!
Klik om te vergroten...
Als je helemaal ''in orde'' bent dan kun je er toch gewoon over praten?
Klik om te vergroten...
Ja, maar ik heb serotonine tekort in me brein sinds mijn 14e ofzo , drm heb ik dat moeten gebruiken vanaf me 14e. Maar de psycholoog en psychiater zeggen omdat ik nu al een stuk meer ontwikkelt ben (ben nu 16.5 jaar) misschien dat er een ontwikkeling plaats is gevonden dat 't weg is ofzo, daarom ben ik nu gestopt met die anti depressiva
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, en nu als oude man van 16 en alweer een half gaat het alweer zo'n lange tijd goed met je dat het een wereld idee is om met de serotonine huishouding te gaan lopen fucken door XTC te gebruiken. En goede ideeen hebben het niet nodig om besproken te worden met deskundigen.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#12
OK.. vooruit, je bent wel op zoek naar informatie gegaan. Ik zal je die dan maar geven.

XTC gebruik is niet zonder risico's, zeker niet als er sprake is van psychische problemen. In jou geval zou ik adviseren om e.e.a nog wat tijd te gunnen. Wacht tot je 18 bent en als je dan nog steeds in orde bent kun je XTC gaan gebruiken. Je hersenen hebben zich dan nog wat meer kunnen ontwikkelen én hebben zich beter kunnen herstellen van de depressie. En het mooi is... als je 18 bent heb je nog steeds alle tijd om te expirimenteren!

En ergens denk ik dat je dit zelf ook wel weet, anders had je de vragen wel bij je behandelaar neer gelegd....
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Tufnut zei:
OK.. vooruit, je bent wel op zoek naar informatie gegaan. Ik zal je die dan maar geven.

XTC gebruik is niet zonder risico's, zeker niet als er sprake is van psychische problemen. In jou geval zou ik adviseren om e.e.a nog wat tijd te gunnen. Wacht tot je 18 bent en als je dan nog steeds in orde bent kun je XTC gaan gebruiken. Je hersenen hebben zich dan nog wat meer kunnen ontwikkelen én hebben zich beter kunnen herstellen van de depressie. En het mooi is... als je 18 bent heb je nog steeds alle tijd om te expirimenteren!

En ergens denk ik dat je dit zelf ook wel weet, anders had je de vragen wel bij je behandelaar neer gelegd....
Klik om te vergroten...
bedankt voor je "bezorgdheid" of hoe ik het het beste kan noemen. Maar ik denk dat ik er zegmaar "rijp" voor ben. Met mijn 12e ben ik verslaafd geweest aan lichamelijke trainingen, sport verslaafde, zo 2jaar lang mee bezig geweest, en at toen niet genoeg, wist ik veel wat calorien waren, dus wat ik verbruikte, kwam er niet bij dus viel best wel af (daarom nu nog steeds dat kleine gewicht >.>)
Ik heb dus onder een bepaalde drang 2 jaar lang mezelf lichamelijk uitgebuit, en ben daardoor depressief geworden. Rond me 14e konden me ouders het niet meer aanzien hoe ik mezelf vernietigde en hebben ene psycholoog gezocht, die psycholoog heeft me geholpen met het afbouwen van de training en ik doe het nu nog steeds, maar dan gewoon normaal, en ik eet ook gewoon goed erna. Dus dat is het probleem niet. Maar ik bleef depressief en ben naar 'n psychiater gestuurd, en die heeft verschillende testen etc gedaan, en kwam tot de conclusie dat ik tot de jong-depresieven ofzoiets behoorde. Ik heb het "geerft" van mijn moeder, want die had hetzelfde, op jonge leeftijd depressief, alleen hadden ze toen nog niet de middelen om het te bestrijden.
Ik heb nu eigenlijk alles onder controle, en ik wil XTC gewoon 'n keer proberen, en binnenkort is bij de disco bij mij in de buurt helemaal 't thema hardstyle, en daar komen echt veel DJ's die k echt gaaf vind, en wil dus dan XTc gebruiken om "the amazing feeling" te beleven :)
Ik ben niet zegmaar 3 weken van me depressie af. Ik ben al bijna ;n jaar niet depressief geweest. Afentoe een kleine dip, maar dat heeft iedereen. Voorderest dus gewoon in orde. Aan de hand hiervan heb ik besloten tegen me ouders te zeggen dat ik wilde stoppen met de medicatie en hebben met de huisarts overlegt, en die heeft 't goedgekeurd.
Vandaar. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is hoe het in mijn kop gaande is :P
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#14
dimitri255 zei:
Maar ik denk dat ik er zegmaar "rijp" voor ben
Klik om te vergroten...
Misschien je puisten :rolleyes:

Tufnut zei:
En ergens denk ik dat je dit zelf ook wel weet, maar dat je je beslissing al hebt gemaakt, anders had je de vragen wel bij je behandelaar neer gelegd....
Klik om te vergroten...
T
TwixLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je kan er psychisch wel klaar voor zijn maar houd in je achterhoofd dat je hersenen nog vol in de groei zijn. Ik zelf zat vannaf me 14e al elk weekend in de kroeg en toen gign er heel wat naar binnen en merk toch wel dat ik snel dingen vergeet.
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Heey,

Ik heb een vraagje.
XTC is een illegale drug en zou dus door men zelf gemaakt moeten worden net als GHB. Maar als ik lees wat en GHB zit schrik ik toch.
Hoe maken de dealers dan de stof MDMA ? Want dat kan je niet met gootsteen ontstopper oid doen.
Dit is geen vraag van: Hoe maak ik XTc, maar meer wat erin gestopt word. Ik wil het binnenkort voor een keertje proberen in een discotheek. En wil dan een beetje weten wat de "ingredienten" zijn.
Graag antwoorden op niveau!

mvg

dimitri

Oja en nog 'n vraagje (Scheelt weer 'n topic)
Als je XTc hebt gebruikt krijg je een zogenaamde "dip" omdat het serotonine gehalte omlaag gaat. Wat als je een kleine hoeveelheid anti depressiva gebruikt om dit "aantevullen" ? Of moet je gewoon de consequenties aanvaarden ??
S
SinasappelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Xtc bevat o.a. batterijzuur.

Maar dat wordt ook vloeibaar geproduceerd geloof ik, en dan blijft er wat niet vloeibaars over..
Je moet er in ieder geval ijs bij gooien, maar hoe het precies ging weet ik niet meer
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Sinasappel zei:
Xtc bevat o.a. batterijzuur.

Maar dat wordt ook vloeibaar geproduceerd geloof ik, en dan blijft er wat niet vloeibaars over..
Je moet er in ieder geval ijs bij gooien, maar hoe het precies ging weet ik niet meer
Klik om te vergroten...

Hmm klinkt gezond :') Verder nog mensen met antwoorden ?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat er in zit is helemaal niet van belang. Zoals GHB o.a. wordt gemaakt uit gootsteenonstopper zal xtc ook uit verschillende mogelijk zeer giftige stoffen worden gemaakt. het eindresultaat is wat telt. Kijk maar naar salmiak. Dat ontstaat door ammoniak (!) en zoutzuur (!)met elkaar te laten reageren.
d
dimitri255Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Tufnut zei:
Wat er in zit is helemaal niet van belang. Zoals GHB o.a. wordt gemaakt uit gootsteenonstopper zal xtc ook uit verschillende mogelijk zeer giftige stoffen worden gemaakt. het eindresultaat is wat telt. Kijk maar naar salmiak. Dat ontstaat door ammoniak (!) en zoutzuur (!)met elkaar te laten reageren.
Klik om te vergroten...

true, maar opzich heeft het niet veel nadelige effecten voor 1keer te grbuiken? Ben nogal een hardstyle fan, en 2ekerstdag is er een heuze optreden van bekende DJ's bij de discotheek bij mij in de buurt. En wil alles gewoon veel intenser meemaken :grin:

En over dat anti depresiva nemen nadat je XTC hebt gebruikt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."