Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC bij vrouwen, en overgeven?

XTC bij vrouwen, en overgeven?

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PebblesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een vriendin heeft dat ook bij mij, als haar 2e gaat inslaan dan moet ze altijd kotsen.
Ik zelf heb nooit ergens last van. Denk dat dat verschilt per persoon?
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je kotst haal jij je maaginhoud naar buiten via het verkeerde gat. Het betreft enkel vloeistof, waardoor ik de indruk heb dat jij gewoon niet goed gegeten hebt? :')
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Watervergiftiging komt dus door de verhoogde doorlaatbaarheid van vloeistof in je lichaam dat ervoor zorgt dat er bij te grote hoeveelheid vloeistof er cellen aan kapot springen door de te hoge druk. Als je aan de XTC bent is dit dus anders dan liters water tanken terwijl je nuchter bent en levert dus extra gevaar op.

Kan is groot dat je dan wat naar buiten werkt als je teveel drinkt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sowieso moet je er op letten dat je ook weer niet te veel water drinkt. Er wordt altijd gezegd dat je goed water moet blijven drinken maar je kunt dus ook te veel binnen krijgen. Mijn tweede ervaring met MDMA ging ook niet helemaal lekker, flinke golf water :wink:

Als je ongeveer 1 a 2 glazen water per uur drinkt is dat voldoende om vochtig van binnen te blijven :grin:

Als het niet door het water komt kan het ook gewoon een side-effect van MDMA zijn inderdaad... Je bent toch chemicaliën met je maag aan het verwerken, tsja dat kan ie een keer niet leuk vinden :wink:
m
miss partyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik ben nog nooit misselijk geweest van xtc, alleen een vol gevoel :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
neurotoxin zei:
Watervergiftiging komt dus door de verhoogde doorlaatbaarheid van vloeistof in je lichaam dat ervoor zorgt dat er bij te grote hoeveelheid vloeistof er cellen aan kapot springen door de te hoge druk. Als je aan de XTC bent is dit dus anders dan liters water tanken terwijl je nuchter bent en levert dus extra gevaar op.

Kan is groot dat je dan wat naar buiten werkt als je teveel drinkt.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Daarbij komt ook nog eens dat je minder vaak moet plassen tijdens het gebruik van XTC. De behoefte voor het plassen wordt in je lichaam geregeld door het Antidiuretisch hormoon (ADH). Hoe meer dit hormoon in je lichaam aanwezig is, hoe meer de behoefte om te plassen wordt geremd. Alcohol zorgt voor een sterke vermindering van dit hormoon, waardoor je dus zo vaak naar de wc moet als je bijvoorbeeld een avondje bier drinkt. XTC zorgt er juist voor dat je lichaam dit hormoon extra gaat aanmaken, waardoor je lichaam dus minder makkelijk vocht afvoert.

Hou dus altijd gewoon ongeveer 1 á 2 glazen per uur aan, dan loop je het minste risico op uitdroging of watervergiftiging.
P
PebblesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hahah, ja opzich had ik wel genoeg gegeten denk ik.
Ik ben sowieso niet een grote eter, dus zou het best kunnen zijn dat ik teweinig voedsel naar binnen had gewerkt.
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is een van de side effects die je kan krijgen van mdma. Ook pure crystallen. Niets aan de hand :wink:

Ik ben wel geintereseerd in het waarom...

Edit: Een snelle zoekopdracht toont deze reactie van DarkBull:
B: Waarom wordt ik misselijk en moet ik overgeven?:
MDMA-gerelateerde misselijkheid heeft een aantal oorzaken:

* Geremde spijsvertering - Als je lichaam meer bloed naar je spieren stuurt om te dansen etc gaat er minder bloed naar je gastro intestinaal kanaal, hierdoor kan dit z’n werk minder goed doen. Hierdoor blijven voedsel en drinken langer in je maag zitten.
* Dehydratatie - Dehydratatie veroorzaakt een gevoel van misselijkheid, dat kan komen doordat je lichaam uitgeput raakt of omdat het reeds bestaande problemen in je lichaam vergroot.
* Lichamelijke uitputting - Als je lichaam merkt dat het "in problemen" is wordt spijsvertering onder aan de lijst van belangrijke dingen gezet door je lichaam.
* Overvloed aan serotonine - Een groot deel van de serotonine receptoren zou zich in je spijsverteringsstelsel bevinden. De overvloed aan serotonine dat deze 5ht3 receptoren bindt kan voor dat gevoel zorgen.
Klik om te vergroten...
E
E=NC2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is ook niet zozeer dat ik me er zorgen om maak hoor, maar ik vroeg me af of het misschien voorkomen kan worden de volgende keer. Want het is toch wel een soort domper op een super fijne ervaring zeg maar!

Maar als ik dat lijstje zo zie zou het de dehydratatie wel eens kunnen zijn aangezien ze een paar dagen dr voor al niet helemaal lekker was.

Bedankt voor de reacties in ieder geval :)!
S
ShortoMuzeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Indd wat neurotoxin zegt is het een van de side affects die sommige hebben,
misschien dit keer omdat ze wel wat meer heeft genomen dan de vorige keer??
Kan verder geen kwaad ofzo, meestal is het daarna wel weer helemaal goed (bij mij dan)
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn vrouw had er ook altijd last van tot we in een hele oude post het middel Domperidon tegen kwamen.En als je dat een dag voor en tijdens de trip gebruikt heb je nergens last van .
Eigenlijk stopt het in je hersenen het teken dat je moet overgeven of misselijkheid en zorgt dat je maag zich rustig houd.

Je moet het bij de apotheek halen en zeggen dat het in overleg met je huisarts is .Je vult dan een formulier in en je hebt ze kost gelukkig ook niet veel. 1,80 per 10 stuks.
Succes ermee
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik word ook altijd misselijk van XTC. Hoort er gewoon bij volgens mij, niks aan de hand. Heb het vooral als de trip aan het afnemen is en de volgende dag, dan moet ik gewoon even rustig aandoen want lopen ed kan nog wel eens problemen veroorzaken mbt misselijkheid. :wink: Maar volgens mij niks om je zorgen over te maken.
P
PebblesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oh correctie.

Ik heb maandag ook als een malle lopen kotsen.
Maar het was geen kots, maar stralen van water.... veel water.

Iemand hier ook ervaring mee?
E
E=NC2Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Goedeavond allemaal,

Dit is mijn eerste post hier op dit forum, hoop dat ik hem in het goede subforum gepost heb, ik ga m'n best doen om hem zo goed mogelijk volgens de regels te plaatsen! Het is wel een beetje een lang verhaal als ik het zo terug lees, maar het zijn wat dingen die ik me afvraag!

Afgelopen weekend was ik met wat vrienden en 2 vriendinnen naar Qult in de Westergas unie in Amsterdam. Een van die 2 vriendinnen had met oud en nieuw voor het eerst een pilletje gebruikt, een kwartje speaker, ik heb haar toen een beetje begeleid enzo, zoals dat altijd met een eerste keer wel een beetje nodig en fijn is. Toen vond ze het een vreemde ervaring maar wel heel erg fijn. Ze was in het begin wat misselijk en haar ademhaling was wat versneld maar toen ze eenmaal over dat begin heen was ging het uitstekend.

Nu wilde ze op Qult met mij weer een keer een pilletje nemen. Ik had nog witte speakers liggen dus zij is die avond begonnen met een kwartje en ik had zelf de rest van die pil genomen. Bij mezelf begon dit eigenlijk na een half uurtje al een beetje te werken. Bij haar duurde het wat langer, dat het eenmaal insloeg wilde ze even een rondje lopen, en zijn we even ergens rustig gaan staan. Al gauw was ze aan het gevoel van de mdma gewend en zijn we weer lekker de zaal in gegaan en gaan feesten.
Na verloop van tijd vroeg ze of ze nog een stukje mocht want ze vond het hartstikke fijn, dus zo doende heb ik haar nog een kwartje gegeven. Ging nog steeds prima, ze was leuk gezelschap en heeft prima genoten en gefeest, geen problemen nog zover.

Eigenlijk is het dus de hele avond goed gegaan .Vervolgens zaten we in de taxi terug en toen werd ze opeens helemaal niet lekker, ze heeft toen ook overgegeven (gelukkig wel net op tijd het raampje open weten te krijgen!)

Mijn vraag is waar dit overgeven door zou kunnen komen?
Ze had enkele dagen daarvoor wel een behoorlijke kater opgelopen, ze was toen ook redelijk ziek van de drank. Verder had ze wel prima gegeten de avond voor het feest, hadden samen pasta gegeten.
Ze dronk wel redelijk wat water op het feestje toen het 2e kwartje begon te werken, maar naar mijn mening was die hoeveelheid water niet genoeg om ervoor te zorgen dat ze niet lekker werd.
Kan dit komen door de taxi rit, of doordat ze de dagen voor het feestje niet helemaal lekker was of zijn er nog meer dingen die het hebben kunnen veroorzaken? Ik moet er wel nog even bij vermelden dat ze verder weinig alcohol heeft gedronken die avond!
En ik vroeg me af of het bij vrouwen langer duurt voordat een pil inslaat dan bij mannen, of ligt dat aan andere dingen? Want bij mij sloeg het na een klein half uurtje al in, en bij haar duurde het wat langer, bijna een uur.

Hopelijk kunnen jullie me hier bij helpen, want ik vraag me wel af waar dit door zou kunnen komen :)! Heb het zelf namelijk nooit gehad dat ik moest overgeven of iets dergelijks.

Groetjes,

E=NC2

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."