#1
Een vriendin heeft dat ook bij mij, als haar 2e gaat inslaan dan moet ze altijd kotsen.
Ik zelf heb nooit ergens last van. Denk dat dat verschilt per persoon?
Ik zelf heb nooit ergens last van. Denk dat dat verschilt per persoon?
neurotoxin zei:Watervergiftiging komt dus door de verhoogde doorlaatbaarheid van vloeistof in je lichaam dat ervoor zorgt dat er bij te grote hoeveelheid vloeistof er cellen aan kapot springen door de te hoge druk. Als je aan de XTC bent is dit dus anders dan liters water tanken terwijl je nuchter bent en levert dus extra gevaar op.
Kan is groot dat je dan wat naar buiten werkt als je teveel drinkt.
B: Waarom wordt ik misselijk en moet ik overgeven?:
MDMA-gerelateerde misselijkheid heeft een aantal oorzaken:
* Geremde spijsvertering - Als je lichaam meer bloed naar je spieren stuurt om te dansen etc gaat er minder bloed naar je gastro intestinaal kanaal, hierdoor kan dit z’n werk minder goed doen. Hierdoor blijven voedsel en drinken langer in je maag zitten.
* Dehydratatie - Dehydratatie veroorzaakt een gevoel van misselijkheid, dat kan komen doordat je lichaam uitgeput raakt of omdat het reeds bestaande problemen in je lichaam vergroot.
* Lichamelijke uitputting - Als je lichaam merkt dat het "in problemen" is wordt spijsvertering onder aan de lijst van belangrijke dingen gezet door je lichaam.
* Overvloed aan serotonine - Een groot deel van de serotonine receptoren zou zich in je spijsverteringsstelsel bevinden. De overvloed aan serotonine dat deze 5ht3 receptoren bindt kan voor dat gevoel zorgen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."