Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer drugs gebruiken

Eerste keer drugs gebruiken

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
En jij denkt dat dat lang duurt als je zijn contactgegevens openlijk op internet post?
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
En jij denkt dat dat lang duurt als je zijn contactgegevens openlijk op internet post?
Klik om te vergroten...


kerel, your not making sense.

en @topicstarter, blijf maar van de pillen af als er bekenden zijn die t niet mogen weten.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
jaapi zei:
kerel, your not making sense.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde die mafkees die hier (serieus of voor de grap) een e-mailadres postte waar we coke zouden kunnen bestellen... Maar die post is inmiddels verwijderd door de mod denk ik.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Klopt sorry jongens, mijn fout, zal get voortaab even modknippen i.p.v. de hele post te verwijderen, voor het overzicht. Weer Ontopic nu :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
No problem Paperplane, beter dat dat soort berichten gelijk verwijderd worden met gebruiker en al. Stond al bij een ander topic ook. Volgens mij moet er iets gedaan worden aan de spam protectie, ik zie steets vaker van dat soort berichtjes.

Back on topic

jaapi zei:
@topicstarter, blijf maar van de pillen af als er bekenden zijn die t niet mogen weten.
Klik om te vergroten...

Agree, ik denk als je zo iets wil proberen en je bent gelijk al bang dat mensen je kunnen betrappen, je beter een eerste keer kunt doen als je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Dan kun je ook een stuk meer genieten van je eerste pil denk ik!
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zou er idd ook vanaf blijven als je niet wilt dat mensen het zien, want de kans is groot dat het overduidelijk te zien is (hele grote ogen, gespannen kaken, en waarschijnlijk ga je je heel anders gedragen). Verder kan werken de dag erna best pittig zijn, de één heeft meer last van de kater dan de ander maar ik weet wel dat ik de volgende dag erg moe, zwakjes en misselijk was, kon nog geen 10 stappen zetten of ik moest alweer gaan zitten.

-.rick.- zei:
Het enigste wat ik me er van kan voorstellen is dat ik het zelfde idee heb als ik er ladderzat bij sta en los ga op de muziek, en weet niet wat voor en achter is.
Klik om te vergroten...
Als je dit verwacht zul je heel blij verrast zijn. :wink: Zou het zeker een keer proberen, gaat het waard zijn, maar als je niet wil dat mensen het zien zou ik het een andere keer doen.
-
-.rick.-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi,

Ben net nieuw hier op het forum en heb een aantal vraagjes over xtc.
Ben 1.97 lang weeg 86 kilo, en ben 17 jaar.

Zelf heb ik nog nooit drugs gebruikt of dergelijke, ik ben zelfs niet z'n alcohol fan.
Ik drink afentoe een pilsje maar meer dan ook niet.
Maar zodrá ik flink heb gedronken komen vreemde gasten naar met toe en vragen ze aan mij of ik aan de pillen zit :grin: . Zo erg is het dan met me haha.

Ik rook niet, en heb ooit 2 teugen gehad van een joint, waar ik niks aan vond en ook niet meer ga doen.

Zelf heb ik altijd negatief tegen drugs staan kijken, maar sinds een aantal maandjes ben ik wat stouter geworden en wil ik meer gaan proberen. :P

Heb ondertussen veel informatie over xtc gevonden en er veel van geleerd.
Ik hoor er vooral positieve dingen over gehoord :)
Nu heb ik over 2 weekjes een leuke houseparty en ben me toch stieken in me achterhoofd aan het bedenken om er eens 1tje te proberen.
Vrienden zeggen van me dat ik héél veel mis als ik er geen zou pakken.

Vinden jullie het waard om over die grens te gaan voor drugs te gebruiken?
Is het het waard om eens zn pilletje te proberen? :P

Zelf heeft een vriend van me ook eens gebruikt en toen had die een zware badtrip.
Had zich erg slecht voorbereid etc..(doet er ook niet toe)

oja, zodra mn ouders er achterkomen dat ik ook óóit eens zn pilletje heb gehad word ik uit huis gezet en kan ik mn rijbewijs inleveren:P

Moet de dag erna op zondag om 12 uur werken, is het te doen?, heb vaker met een kater op het werk gestaan maar ik ben toch echt eens benieuwd hoe zn pilletje is.

Kan ik wel nog fatsoenlijk smsen/pingen/whatsappen, en ga ik geen verhalen vertellen wat niemand mag weten?:P
Ergste probleem voor mij is dat er veel mensen heen gaan wat ik ken, 2 ex-en, veel vrienden, collega's, ik wil niet dat ze te weten komen dat ik er eentje heb genomen.

kortom:
Is het eens waard om drugs te gebruiken?
Is het je waard om over die grens te gaan voor hem te slikken?
Flinke kater? de dag(en) erna?
Kan ik met xtc goed scoren bij de meisjes?

groetjes
rick
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi Rick,

Je zult ten eerste moeten beslissen of je het zelf echt wilt. Je geeft ook aan dat je vrienden zeggen dat je veel mist als je het niet een keer probeert, dit mag absoluut geen reden zijn om XTC te proberen. Je moet er dus echt zelf achter staan, anders zal ik het je absoluut afraden.

Ook moet je even bij jezelf nagaan of je gevoelig bent voor verslavingen. Aan je verhaal te lezen heb je hier geen moeite mee, maar als je van jezelf weet dat je makkelijk een verslaving ontwikkelt raad ik het je ook af.

Ik heb mijn eerste keer gebruikt omdat ik erg nieuwschierig was, en ik kan je zeggen, mijn eerste keer was ronduit GEWELDIG. Het is echt een bijzondere ervaring.

Je kunt het 't beste eens proberen als je de dag erna vrij hebt. Slapen kost namelijk voor veel mensen behoorlijk wat moeite, ik sla vaak een hele nacht over als ik XTC heb gebruikt omdat ik simpelweg niet kan slapen. Niet fijn om dan te moeten werken :wink:

Kan ik wel nog fatsoenlijk smsen/pingen/whatsappen, en ga ik geen verhalen vertellen wat niemand mag weten?:P
Ergste probleem voor mij is dat er veel mensen heen gaan wat ik ken, 2 ex-en, veel vrienden, collega's, ik wil niet dat ze te weten komen dat ik er eentje heb genomen.
Klik om te vergroten...

XTC maakt je een stuk opener en je verteld makkelijker dingen die je achteraf misschien niet had willen vertellen. Daarbij krijg je ook vaak spierspanningen en grote pupillen waar dus wel aan te zien is dat je wat gebruikt hebt. Als je verwacht veel bekenden tegen te komen zul je dus een beetje moeten oppassen. Mensen zien het aan mij eigenlijk altijd als ik gebruikt heb namelijk :wink: (mensen die er geen ervaring mee hebben zal het minder snel opvallen).

Smsen kan wat lastiger zijn omdat je beeld een beetje kan gaan trillen.

Ben 1.97 lang weeg 86 kilo
Klik om te vergroten...
Een verstandige dosis is dan (voor mannen maximaal 1-2mg per kg lichaamsgewicht) maximaal 86 x (1 of 2) = 86mg tot 172mg. Vooral omdat je het nog nooit gedaan hebt kun je het beste gewoon heel voorzichtig beginnen, dus met een kwart of een half pilletje (afhankelijk van de sterkte). Wacht met bijnemen minimaal 1 tot 1,5 uur, het kan even duren voordat de effecten opkomen. Je kunt altijd bijnemen maar zodra het in je lijf zit zul je de effecten moeten ondergaan :wink:

Lees ook deze pagina eens door, hier staan alle tips om een zo prettig mogelijke trip te hebben:

http://www.unity.nl/index.php?page=xtc-mdma-2

Mocht je besluiten om het te gaan doen dan wens ik je een heeeeeeel fijne avond toe :wink:
-
-.rick.-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dankje voor alle informatie!

Heb net even na gevraagd in mijn pilletjes zitten 172 gram mdma.
Ik wil het gewoon een keer doen naar nieuwschierigheid.

Ben er zelf super nerveus voor en ik weet totaal niet hoe ik het me moet voorbeelden :P

Het enigste wat ik me er van kan voorstellen is dat ik het zelfde idee heb als ik er ladderzat bij sta en los ga op de muziek, en weet niet wat voor en achter is.

Maarja, als ik het over 1 weekje heb geprobeerd zal ik het jullie laten weten, ik ben er super nieuwschierig naar en super nerveus, maarja dat komt allemaal wel goed hoop ik!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
172 milligram is behoorlijk zwaar, het gemiddelde op het moment is zo'n 110mg en er komen momenteel bijna geen pillen boven de 160mg voor.

Elke dealer zegt natuurlijk dat zijn pillen de sterkste zijn, maar ik zou het (tenzij ze al getest zijn) toch even nagaan. Kans is groot dat ze minder sterk zijn namelijk. Begin sowieso met max. een halfje en als je denkt dat je weer nuchter wordt, wacht dan nog even een kwartiertje met bijnemen. MDMA gaat vaak in golven en het kan dus heel goed dat je even het gevoel hebt dat je weer bijna helemaal nuchter bent, en vervolgens 5 minuten later weer helemaal in de roze wolken bent!

Veel plezier en ik ben benieuwd naar je ervaring!
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
SmartieAndMe zei:
172 milligram is behoorlijk zwaar, het gemiddelde op het moment is zo'n 110mg en er komen momenteel bijna geen pillen boven de 160mg voor.

Elke dealer zegt natuurlijk dat zijn pillen de sterkste zijn, maar ik zou het (tenzij ze al getest zijn) toch even nagaan. Kans is groot dat ze minder sterk zijn namelijk. Begin sowieso met max. een halfje en als je denkt dat je weer nuchter wordt, wacht dan nog even een kwartiertje met bijnemen. MDMA gaat vaak in golven en het kan dus heel goed dat je even het gevoel hebt dat je weer bijna helemaal nuchter bent, en vervolgens 5 minuten later weer helemaal in de roze wolken bent!

Veel plezier en ik ben benieuwd naar je ervaring!
Klik om te vergroten...
Bron? Gemiddelde 110 is wel heeel laag namelijk. Laagste wat ik afgelopen jaar gezien heb waren rotondes van 140-160mg. Verder alleen maar hogere.(Q-dance, R+G eekhoorn, Bl+Br boom, witte speakers, oranje vraagtekens enz enz enz.) Kan natuurlijk puur toeval zijn dat mjjn vriendenkring gezegend is met sterke pillen, maar dan nog.
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
172 milligram is behoorlijk zwaar, het gemiddelde op het moment is zo'n 110mg en er komen momenteel bijna geen pillen boven de 160mg voor.
Klik om te vergroten...

laagste die ik afgelopen jaar gehad heb is getest 150mg geweest. En er zijn er heel wat voorbij gekomen. Ik heb het idee dat de kwaliteit en de hoeveelheid mdma tegenwoordig best in orde is.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
jaapi zei:
SmartieAndMe zei:
172 milligram is behoorlijk zwaar, het gemiddelde op het moment is zo'n 110mg en er komen momenteel bijna geen pillen boven de 160mg voor.
Klik om te vergroten...

laagste die ik afgelopen jaar gehad heb is getest 150mg geweest. En er zijn er heel wat voorbij gekomen. Ik heb het idee dat de kwaliteit en de hoeveelheid mdma tegenwoordig best in orde is.
Klik om te vergroten...
Ik had inderdaad al zo'n vermoeden dat het niet alleen bij mij het geval was :)
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Laagste bij mij is 140. Perfect voor mij om in een keer te nemen. Helaas niet voor verdelen over twee keer....
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
die 110mg komt uit de interne nieuwsbrief van DIMS (Drugs Informatie en Monitoring Systeem). Is een onderdeel van het Trimbos, waarbij ze alle cijfers bijhouden van de testcentra in Nederland.

Het laatste kwartaal van 2011 waren de pillen die in Nederland getest zijn dus gemiddeld 110mg.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik bedoelde ook niet dat het niet mogelijk is, maar dat het aan de hand van de cijfers onwaarschijnlijk is.

Bij de testcentra komen heel veel mensen met pillen waarvan ze zeggen dat "de dealer zei dat ze wel 180mg of 200 mg zijn"! Uiteindelijk blijkt het dan vaak veel minder te zijn.

Laatste kwartaal 2011 zijn er bijna geen pillen boven de 160mg ingeleverd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."