#1
Alles is al gezegd denk ik. Alleen 1 aanvulling: ook minderjarigen kunnen hun drugs laten testen. Als je dan toch perse wilt gebruiken, laat je XTC dan testen!
SmartieAndMe zei:De adviesdosis is maximaal 1 tot 1,5mg per kg lichaamsgewicht. In jouw geval zou ik zeggen maximaal 1mg per kg lichaamsgewicht en ook écht niet meer. Dus stel dat je 60 kilo weegt neem je maximaal 60mg (of bijvoorbeeld 2x 30mg).
Ik kan het absoluut niet begrijpen.. Alcohol wordt inderdaad al veel gedaan op die leeftijd maar is dat een reden om dan XTC ook goed te keuren? Nadeel is dat je hersenen in de pubertijd zwaar in ontwikkeling zijn en ook je serotoninesysteem is een stuk minder stabiel op die leeftijd. Om het dan nog verder uit balans te brengen door X te gebruiken is gewoonweg niet slim en geeft veel te grote risico's voor later...DubDub zei:ja 15 is jong, maar k kan het begrijpen. ik bedoel drinken is ook heel slecht en veel 13/14/15-jarigen zijn ook al dronken geweest. ( schadelijkheid drugs http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html (klik op download) met een ironische knipoog naar het NL drugsbeleid t.o.v wiet die maar harder wordt aan gepakt, terwijl het ministerie zelf in 2009 dit onderzoek heeft uitgevoerd)
Voor herstel zijn vooral de anti-oxidanten goed. Deze zitten o.a. in paars fruit en noten. Bananen eten voor L-tryptofaan heeft geen zin. De hoeveelheid L-tryptofaan in een banaan is zo laag dat je zeker 20 bananen moet eten om hier iets van te merken. Dat betekent natuurlijk niet dat bananen verder niet gezond zijnDubDub zei:Verder voor & daarna wat vit. C nemen & l-tryptofaan (o.a in bananen)
tip tijdens: NIET teveel water drinken.
NiandraLades zei:Inderdaad, niet doen. Maar het advies van SmartieAndMe van max 60 mg gebruiken als je 60 kilo weegt, lijkt me zonde. Want de kans is dan vrij groot dat het niet zo goed werkt bij zo'n lage dosis lijtk me, dus als je dan toch wil gebruiken, zou ik er wel een mooie ervaring van maken in plaats van met zo'n 'net niet' gevoel rondlopen de hele avond. Ik zou 1,5 mg per kg lichaamsgewicht aanhouden.
NiandraLades zei:Inderdaad, niet doen. Maar het advies van SmartieAndMe van max 60 mg gebruiken als je 60 kilo weegt, lijkt me zonde. Want de kans is dan vrij groot dat het niet zo goed werkt bij zo'n lage dosis lijtk me, dus als je dan toch wil gebruiken, zou ik er wel een mooie ervaring van maken in plaats van met zo'n 'net niet' gevoel rondlopen de hele avond. Ik zou 1,5 mg per kg lichaamsgewicht aanhouden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."