Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC wel doen of niet ?

XTC wel doen of niet ?

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MustafaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey ik wou dit weekend XTC gaan gebruiken met een paar vrienden, heb heel wat gelezen op deze site maar had een paar vragen.
ik ben 15 jaar weeg rond de 70 k :)
Wou graag weten loop je meer schade als je jonger bent dan 18 een als das zo is hoe veel meer dan?
Hoelang blijven je pupillen groot ?
Is een half pilletje goed ?
Zou graag antwoorden op deze vragen wille weten ik weet dat ik nog vrij jong ben maar wil het toch een keer proberen kan niet langer wachten na het lezen van al die reports.
Grtzz
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom Mustafa.

Zover bekend is het alom verstandig even te wachten tot je volgroeid bent. Omdat het de ontwikkeling negatief kan beïnvloeden (correct me if I'm wrong) Wat betreft je andere vragen:

De pupillen kunnen (afhankelijk van de dosis) makkelijk 6 tot 10 uur vergroot blijven, soms zelfs langer.
Of een halve pil voldoende is kan ik geen antwoord op geven omdat ik geen idee heb wat erin zit, adviseer je sterk om er eerst 1 te laten testen het kan sterk variëren namelijk de inhoud. Zou niet meer dan 100mg nemen de eerste keer.
Mocht je het toch gaan doen, drink voldoende water en eet lekker fruit, en zorg dat je alle tijd hebt die dag en de dag erna om bij te komen.

Nogmaals als ik jou was zou ik er nog even mee wachten, maar kan me voorstellen dat je erg nieuwsgierig bent geworden.
Vooral je (korte termijn)geheugen zou mogelijk minder verder ontwikkelen als los voorbeeld.

XTC wel doen of niet ?
Klik om te vergroten...
Ik zou dus zeggen nee wacht nog even, tot je brein/lichaam verder volgroeid is. Mocht je het wel doen lees even de sticky (bovenste paar posts) door.


Fijne feestdagen!
(heb het even verplaatst naar het juiste subforum)
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi, om met de deur in huis te vallen, nee, niet doen.

Op jouw leeftijd is er zoveel meer te ontdekken en te beleven, bijna alles is voor de eerste keer, wat zijn je voorkeuren, waar voel je je veilig, wat is je talent, wat is belangrijk, eerste liefde, eerste teleurstelling. Zelfstandigheid. Dat is de geestelijke kant (onderschat die niet), de lichamelijke kant is dat (veel) drugs lichamelijk verwoestend zijn. Gun het jezelf om eerst te volgroeien en dan te experimenteren, dus start met drugs vanuit een bepaalde zekerheid/stabiliteit.

Overigens, al die mooie verhalen hier, zijn prachtig, maar vertekenen het beeld. Die verhalen schetsen alleen de euforische kant. De kater, aftakeling etc, die schrijf je toch iets minder makkelijk op.

De tijd die je nu beleeft, de pubertijd, krijg je maar een keer en alles wat je nu doormaakt en gaat doormaken, staat in geen verhouding tot de chemisch opgewekte gevoelens die drugs zijn.

Draaf ik door? :wink:

Ok, beantwoord twee vragen: kun je het bij een keer houden met je vrienden? Kun je iets anders ondernemen buiten drugsgebruik?
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
reverb zei:
Hi, om met de deur in huis te vallen, nee, niet doen.

Overigens, al die mooie verhalen hier, zijn prachtig, maar vertekenen het beeld. Die verhalen schetsen alleen de euforische kant. De kater, aftakeling etc, die schrijf je toch iets minder makkelijk op.
Klik om te vergroten...

Sorry dit vind ik geen goed argument.. Zelf heb ik namelijk nooit echt negatieve gevolgen van xtc ondervonden, nooit een kater er van gehad.


En het wachten tja... Ik was ook 16 toen ik het probeerde... Het ligt er aan heb jij de discipline om het verstandig te gebruiken, ga je geen misbruik van de drug maken? Kan je het bij 1 keer in de zoveel maanden houden..


Als je het toch gaat doen kan je hier nog altijd wat vragen stellen :)
M
MustafaLid
01-01-2024, 00:00
#5
25tolife zei:
Welkom Mustafa.

Zover bekend is het alom verstandig even te wachten tot je volgroeid bent. Omdat het de ontwikkeling negatief kan beïnvloeden (correct me if I'm wrong) Wat betreft je andere vragen:

De pupillen kunnen (afhankelijk van de dosis) makkelijk 6 tot 10 uur vergroot blijven, soms zelfs langer.
Of een halve pil voldoende is kan ik geen antwoord op geven omdat ik geen idee heb wat erin zit, adviseer je sterk om er eerst 1 te laten testen het kan sterk variëren namelijk de inhoud. Zou niet meer dan 100mg nemen de eerste keer.
Mocht je het toch gaan doen, drink voldoende water en eet lekker fruit, en zorg dat je alle tijd hebt die dag en de dag erna om bij te komen.

Nogmaals als ik jou was zou ik er nog even mee wachten, maar kan me voorstellen dat je erg nieuwsgierig bent geworden.
Vooral je (korte termijn)geheugen zou mogelijk minder verder ontwikkelen als los voorbeeld.

XTC wel doen of niet ?
Klik om te vergroten...
Ik zou dus zeggen nee wacht nog even, tot je brein/lichaam verder volgroeid is. Mocht je het wel doen lees even de sticky (bovenste paar posts) door.


Fijne feestdagen!
(heb het even verplaatst naar het juiste subforum)
Klik om te vergroten...

ik snap dat heel veel van jullie het een slechte idee vinden om al zo jong aan hard drugs te beginnen maar wil het een keertje doen. ik ben nieuwsgierig daar aan :grin: , maar toch bedankt voor de antwoord.
Een over de pil die is getest een er zit 90/100 mg maar wil maar met een halfje beginnen een daar hou ik het ook bij tot me 18 tiende. :stoned: :stoned:
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mustafa zei:
25tolife zei:
Welkom Mustafa.

Zover bekend is het alom verstandig even te wachten tot je volgroeid bent. Omdat het de ontwikkeling negatief kan beïnvloeden (correct me if I'm wrong) Wat betreft je andere vragen:

De pupillen kunnen (afhankelijk van de dosis) makkelijk 6 tot 10 uur vergroot blijven, soms zelfs langer.
Of een halve pil voldoende is kan ik geen antwoord op geven omdat ik geen idee heb wat erin zit, adviseer je sterk om er eerst 1 te laten testen het kan sterk variëren namelijk de inhoud. Zou niet meer dan 100mg nemen de eerste keer.
Mocht je het toch gaan doen, drink voldoende water en eet lekker fruit, en zorg dat je alle tijd hebt die dag en de dag erna om bij te komen.

Nogmaals als ik jou was zou ik er nog even mee wachten, maar kan me voorstellen dat je erg nieuwsgierig bent geworden.
Vooral je (korte termijn)geheugen zou mogelijk minder verder ontwikkelen als los voorbeeld.

XTC wel doen of niet ?
Klik om te vergroten...
Ik zou dus zeggen nee wacht nog even, tot je brein/lichaam verder volgroeid is. Mocht je het wel doen lees even de sticky (bovenste paar posts) door.


Fijne feestdagen!
(heb het even verplaatst naar het juiste subforum)
Klik om te vergroten...

ik snap dat heel veel van jullie het een slechte idee vinden om al zo jong aan hard drugs te beginnen maar wil het een keertje doen. ik ben nieuwsgierig daar aan :grin: , maar toch bedankt voor de antwoord.
Een over de pil die is getest een er zit 90/100 mg maar wil maar met een halfje beginnen een daar hou ik het ook bij tot me 18 tiende. :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik hoop dat je de discipline er voor hebt. Heb zelf een jaartje terug voor het eerst xtc gedaan en dat is voor mij een enorme gateway geweest naar andere drugs. Vind het bijna beschamend om te zeggen datk nu om de week een pil er in knal en tussendoor me ook nog vermaakt met de pep. Maarja zolang je het gebruikt als iets extra's en niet als een plaatsvervangend gevoel is er natuurlijk minder aan de hand (gelukkig is dat het voor mij ook nog). Je bent nog jong en er is nog meer dan genoeg te ontdekken op die leeftijd vermaakte ik me nog prima met een biertje. Zou het niet doen, maar als de nieuwsgierigheid er eenmaal in zit dan is het moeilijk je daar vanaf te houden :wink:
M
MustafaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik snap dat heel veel van jullie het een slechte idee vinden om al zo jong aan hard drugs te beginnen maar wil het een keertje doen. ik ben nieuwsgierig daar aan :grin: , maar toch bedankt voor de antwoord.
Een over de pil die is getest een er zit 90/100 mg maar wil maar met een halfje beginnen een daar hou ik het ook bij tot me 18 tiende. :stoned: :stoned:[/quote]

Ik hoop dat je de discipline er voor hebt. Heb zelf een jaartje terug voor het eerst xtc gedaan en dat is voor mij een enorme gateway geweest naar andere drugs. Vind het bijna beschamend om te zeggen datk nu om de week een pil er in knal en tussendoor me ook nog vermaakt met de pep. Maarja zolang je het gebruikt als iets extra's en niet als een plaatsvervangend gevoel is er natuurlijk minder aan de hand (gelukkig is dat het voor mij ook nog). Je bent nog jong en er is nog meer dan genoeg te ontdekken op die leeftijd vermaakte ik me nog prima met een biertje. Zou het niet doen, maar als de nieuwsgierigheid er eenmaal in zit dan is het moeilijk je daar vanaf te houden :wink:[/quote]
tanx dat je toch advies geeft :)
Maar wil het toch een keertje proberen, hou het weel bij een keer KAN NIET WACHTEN :grin: :grin:
M
MustafaLid
01-01-2024, 00:00
#8
reverb zei:
Hi, om met de deur in huis te vallen, nee, niet doen.

Op jouw leeftijd is er zoveel meer te ontdekken en te beleven, bijna alles is voor de eerste keer, wat zijn je voorkeuren, waar voel je je veilig, wat is je talent, wat is belangrijk, eerste liefde, eerste teleurstelling. Zelfstandigheid. Dat is de geestelijke kant (onderschat die niet), de lichamelijke kant is dat (veel) drugs lichamelijk verwoestend zijn. Gun het jezelf om eerst te volgroeien en dan te experimenteren, dus start met drugs vanuit een bepaalde zekerheid/stabiliteit.

Overigens, al die mooie verhalen hier, zijn prachtig, maar vertekenen het beeld. Die verhalen schetsen alleen de euforische kant. De kater, aftakeling etc, die schrijf je toch iets minder makkelijk op.

De tijd die je nu beleeft, de pubertijd, krijg je maar een keer en alles wat je nu doormaakt en gaat doormaken, staat in geen verhouding tot de chemisch opgewekte gevoelens die drugs zijn.

Draaf ik door? :wink:

Ok, beantwoord twee vragen: kun je het bij een keer houden met je vrienden? Kun je iets anders ondernemen buiten drugsgebruik?
Klik om te vergroten...
ik ben ook van plan om het bij een keertje te houden
Zo veel dingen maar drugs is ook eentje daarvan.
Maar toch tanx voor de advies een je reactie :) :)
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mustafa zei:
ik ben ook van plan om het bij een keertje te houden Zo veel dingen maar drugs is ook eentje daarvan.
Klik om te vergroten...

Dat is goed om te horen en mijn complimenten dat je de sterkte van de pil kent (volgens mij de juiste dosis) en dat je dit zo goed hebt voorbereid!

Nu je besluit is genomen. Laat je nog weten hoe het is verlopen?
Snoep verstandig :wink:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik slecht ging op een pil? Of me de volgende dag heel kut voelde? Ja dat zou ik wel zeggen. Ik zeg alleen maar dat de negatieve effecten er niet hoeven zijn.

En ja tuurlijk let ik op doseren. Maar dat lijkt me niet meer dan normaal en verstandig :P.

Zou jij geen negatief iets posten dan?
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#11
harry123 zei:
reverb zei:
Overigens, al die mooie verhalen hier, zijn prachtig, maar vertekenen het beeld. Die verhalen schetsen alleen de euforische kant. De kater, aftakeling etc, die schrijf je toch iets minder makkelijk op.
Klik om te vergroten...
Sorry dit vind ik geen goed argument.. Zelf heb ik namelijk nooit echt negatieve gevolgen van xtc ondervonden, nooit een kater er van gehad.
Klik om te vergroten...

Dit zegt meer over jou dan over mijn stelling, dat er eerder positieve dan negatieve reports worden gepost. Die negatieve kant van xtc is er. Voor mij is xtc alleen positief en voor jou ook, omdat jij en ik, zo vermoed ik, juist doseren en de uitwerking op ons lichaam respecteren. (Of, het maakt je niet uit dat je naar de klote gaat.?)
Wanneer Mustafa zegt, ik wil zo graag xtc gaan doen omdat ik hier zoveel mooie reports heb gelezen. Dan is mijn reactie, ja natuurlijk, die zijn er, maar dat is niet het hele verhaal.

Zou jij een negatief verhaal posten?
M
MustafaLid
01-01-2024, 00:00
#12
reverb zei:
Mustafa zei:
ik ben ook van plan om het bij een keertje te houden Zo veel dingen maar drugs is ook eentje daarvan.
Klik om te vergroten...

Dat is goed om te horen en mijn complimenten dat je de sterkte van de pil kent (volgens mij de juiste dosis) en dat je dit zo goed hebt voorbereid!

Nu je besluit is genomen. Laat je nog weten hoe het is verlopen?
Snoep verstandig :wink:
Klik om te vergroten...
Ik weet natuurlijk dat het niet zonder risico is, en heel veel van die verhalen vertellen het ook :P
Maar ze vertellen ook de positieve kan , een daar heb ik het weel voor over :mrgreen:

tanx voor de reactie :smoke: :wave: :smoke:
x
xmissanoniemxxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mustafa zei:
reverb zei:
Mustafa zei:
ik ben ook van plan om het bij een keertje te houden Zo veel dingen maar drugs is ook eentje daarvan.
Klik om te vergroten...

Dat is goed om te horen en mijn complimenten dat je de sterkte van de pil kent (volgens mij de juiste dosis) en dat je dit zo goed hebt voorbereid!

Nu je besluit is genomen. Laat je nog weten hoe het is verlopen?
Snoep verstandig :wink:
Klik om te vergroten...
Ik weet natuurlijk dat het niet zonder risico is, en heel veel van die verhalen vertellen het ook :P
Maar ze vertellen ook de positieve kan , een daar heb ik het weel voor over :mrgreen:

tanx voor de reactie :smoke: :wave: :smoke:
Klik om te vergroten...

Er is al genoeg gezegd wat ik eigenlijk ook wou zeggen maar ja dat staat er nu al eenmaal op wat ik je wel wil zeggen is zorg ervoor dat wanneer je het doet je 2 mooie dagen voor jezelf hebt en geen afspraken of iets want daar heb je daarna totaal geen zin, succes geniet er van hou het op een keer want mensen hebben hier gelijk na de keer als het goed gaat waar we wel vanuit gaan zal die keer altijd in je hoofd nog spoken hoe leuk je ervaring was en eerlijk mijn eeerste keer had ik ook gezegd ik ga het maar 1 of 2 keer in het jaar doen en dat is nu bijna elke maand gebeurd :$ dus hoe leuk de ervaring is de eerste keer zal je altijd aan denken ik hoop dat jij dan ook zo iemand bent die dan nee kan zeggen als je na die keer 1 maand later weer denkt ik heb er zin in dat je dan nee kan zeggen want geloof me na je ervaring gaat er deurtje open en als die deur geopend is.. jaa dat merk je wel succes iedergeval veel plezier en geniet maar niet te vaak gr miss anoniem

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."