Ja dat heb ik ook gedaan hoor
Pas de avond van de volgende dag. Maar mij is daardoor wel opgevallen dat er nog kleine hoeveelheden MDMA aanwezig zijn, in je bloed. Want toen ik dat nam merkte ik even later dat ik toch weer eventjes lekker lichtjes aan het spacen was, hhm heerlijk
Zo merk je maar weer hoe erg die MDMA je lichaam dwingt om serotonine in de synapsische spleet te lozen, want alles wordt aangegrepen om nog meer serotonine vrij te maken.
Hierdoor ben ik wel op een theorie gekomen. Of het verstandig is is een ander verhaal, maar ik denk dat er zeker nog wel iets inzit.... Maar dan is het alleen voor de mensen die xtc zo geweldig vinden vanwege het gelukzalige, liefdevolle gevoel (hoge serotonine) en niet voor de gigantische energieboost.
Want, wat nou als je gewoon een zeer lage dosis XTC neemt (een kwartje?) en hiervoor of tijdens 5-HTP gebruikt. Dit zal ervoor zorgen dat je een erg hoge serotonine spiegel krijgt, maar niet heel veel energie. Je zal wel redelijk wat energie krijgen, want een gedeelte aan de overmaat aan serotonine wordt omgezet tot noradrenaline (=ardenaline), maar het zal voornamelijk tot een gelukzalig gevoel resulteren. Hiervoor gebruik je dan dus maar weinig mdma, dus heb je minder ''oxidatieve stress'' (hersenbeschadiging) en je zal er ook minder vercrackt uitzien. Ook hebben de lever en nieren minder werk te verrichten en ben je sneller weer nuchter.
Volgens mij heb je ook nog eens minder serotonine verlies, omdat veel van die serotonine continue dan rechtstreeks uit de 5-HTP komt.
Dit is allemaal maar een theorie hoor. En ik raad ook niemand aan dit te doen, zeker in verband met het ''serotonine-syndroom'' en het gevaar dat je nog iets wilt nemen en dan echt zeer gevaarlijk bezig bent. Ik zelf zou dit ook niet doen als er geen garantie zou zijn dat dit minder of even schadelijk is. Maar ben wel nieuwsgierig naar je gedachte hierover
Peace