Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGedachtes in je hoofd na pillen

Gedachtes in je hoofd na pillen

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
kumar88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Onzin. Ik ken genoeg beeste van +100 kilo die snoeihard gaan op een halfje, waarbij een ecto een hele weg knaagt.

En bovendien is er geen 1 wetenschappelijk artikel die wat beschrijft over innamen en lichaamsgewicht.
i
ice-cubeLid
01-01-2024, 00:00
#2
kumar88 zei:
Waarom post iedereen zijn lichaams gewicht erbij. Dat maakt nou echt helemaal niks uit he.
Klik om te vergroten...

Dat maakt zeker wel uit, iemand die 50kg weegt heeft véél minder MDMA nodig om het zelfde effect te bereiken als iemand die 100kg weegt.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is wel duidelijk dat gewicht wat uitmaakt. Dat is zo met alles wat je inneemt, drugs, alcohol, eten enz. Het is niet de enige factor die meespeelt, daarom zal je best eens iemand die wat zwaarder is hard hebben zien gaan op een halfje en andersom. Maar dat het een factor is dat is wel duidelijk.

En bovendien is er geen 1 wetenschappelijk artikel die wat beschrijft over innamen en lichaamsgewicht.
Klik om te vergroten...

Wie heeft er nou een wetenschappelijk artikel nodig voor zoiets simpels?
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
kumar88 zei:
Onzin. Ik ken genoeg beeste van +100 kilo die snoeihard gaan op een halfje, waarbij een ecto een hele weg knaagt.

En bovendien is er geen 1 wetenschappelijk artikel die wat beschrijft over innamen en lichaamsgewicht.
Klik om te vergroten...

En dat noemen ze tolerantie :)

Geloof het nou maar.. Geef 2 mensen van het zelfde gewicht die voor de eerste keer x doen 1tje 50mg en de ander 100, zullen we wedden dat die met 100mg veel harder gaat en die met 50 veel minder voelt?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blckbrd_ zei:
Sorry, ik zie nergens een direct verband tussen 'lichaamsgewicht' en 'drug tolerance'...
Bijvoorbeeld: een alcoholieker (die elke dag dus massaal teveel drinkt)van 60 kg
kan mogelijk veel meer alcohol verdragen als iemand van 100 kg die slechts regelmatig
ns een paar glazen drinkt.
Klik om te vergroten...

De reden waarom mensen vaak hun lichaamsgewicht erbij zetten is om een goede indicatie te hebben hoe te doseren, dat gebeurt ook gewoon in apotheken waar men doseert aan de hand van een algemeen genomen gewicht. Dat het niet het enige verband is dat weten we wel, maar het is zeker wel een verband en geen indirect verband, zoals je lijkt te willen zeggen.

Het voorbeeld wat je geeft gaat over een alcoholist en daarbij gaat het over een dagelijkse tolerantie waarbij het lichaamsgewicht dus veel minder van toepassing is. En dat heeft weer niks te maken met mensen die af en toe gebruiken en daar gaat het nu dus juist om.

Dit is inderdaad erg off-topic, maar ik lees nu ook al in andere berichten dat mensen er aan twijfelen of hun lichaamsgewicht er wel toe doet, en dat doet het dus zeker wel! Voor de werking van drugs is het gewicht en de hoeveelheid bloed en lichaamsvocht belangrijk. Hoe lichter de persoon is, hoe minder bloed hij heeft. Vrouwen hebben bijvoorbeeld minder lichaamsvocht dan mannen. Bij de man bestaat 60% van het lichaam uit lichaamsvocht, bij de vrouw is dat 50%. Een man van 70 kilo heeft 42 liter vocht, een vrouw 35. Vrouwen wegen gemiddeld ook nog lichter dan mannen. Ook daardoor hebben zij minder lichaamsvocht. Eenzelfde hoeveelheid alcohol en drugs leidt bij vrouwen tot een hoger gehalte aan drugs dan bij mannen. Wat dus ook wel degelijk een direct verband aantoont.
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Svali zei:
De reden waarom mensen vaak hun lichaamsgewicht erbij zetten is om een goede indicatie te hebben hoe te doseren, dat gebeurt ook gewoon in apotheken waar men doseert aan de hand van een algemeen genomen gewicht. Dat het niet het enige verband is dat weten we wel, maar het is zeker wel een verband en geen indirect verband, zoals je lijkt te willen zeggen.
Klik om te vergroten...

Ik heb het ongelukkig geformuleerd idd... Lichaamsgewicht is een (slechts een kleine) factor
van vele factoren. Dat bedoelde ik met 'geen direct' verband. En men doseert weleens aanvankelijk aan de hand van lichaamsgewicht.
Het blijft echter een grove schatting, zeker bij psycho-actieve stoffen.
k
k0isk0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo,

Ik hen de laatste tijd steeds vaker wanneer ik een aantal pillen op heb meestal rond de 2-3 (200 mg per) dat ik wegdwaal. Een voorbeeld:

We warem naar eem hardstyle feest geweest met maten en mijn vrienin. Kwamen rond 5 uur thuis.
Ik lag naast haar in bed en we gingen maar is slapen want we waren helemaal gesloopt. Na ongeveer 5 miniten liggen kreeg ik beelden in me hoofd en vergeet ik helemaal waar ik ben. Ik was in de supermarkt met een maat en hij vraagt iets aan mij ( ik weett niet da datt dit niet echt is op dat moment) en ik praat vrolijk terug. ik zeg bijvoorbeeld iets en denk gelijk shit lig gewoon om bed. Dit gebeurd best wel vaak en ook vaker op een avond.

Ik vindt het persoonlijk niet zoon probleem maar het gebeurt ook soms als we ergens zitten. Alles gsat dan langs me ik hoor mensen niet praten niks. Is er wat aan te doen?
i
ice-cubeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey,
Ik herken wat je hebt, had dit vroeger ook, na een avond 2-3 pillen te hebben genomen, als ik dan in bed lag krijg ik een soort flashbacks van soms wel jaren geleden, heel raar te beschrijven, want ik besef dan wel dat ik in bed lig...

Eigenlijk is de normale dosis mdma 1,5-2 mg per kg, maar dat wist je vast wel. Vroeger zat ik daar ook vaak overheen, maar ben erachter gekomen dat je dan alleen maar meer een speed effect krijgt, het love-gevoel wordt er niet meer op. Ook was ik vroeger vaak best verward na zo een avond.

Volgens mij is het enige wat hiertegen helpt, een normale dosis nemen, sinds ik dat doe heb ik er zelf geen last meer van. Dan is zo een avond ook niet meer zo een enorme aanslag op je lichaam. :stoned:

Gr
k
k0isk0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dankje, kan inderdaad kloppen heb de laatste tijd ook vaak dat ik echt lekker ga op gelijk 1 hele. Maar ga ik bijnemen wordt ik moe en sta ik éigenlijk alleen nog maar strak zonder het mdma gevoel.
Dit is echt zeer klote want je knauwt je helr kaken weg en je hebt er niks aan.

Maar ik ben gewend op soms wel 2 hele tegelijk in tenemen maar ik ga hier denk ik nee stoppen en terug naar de halfjes en kwarttjes. Merk dst bij lage dosis ik lekkerder ga omdat met hogere dosis mijn serotonine zo op is.
i
ice-cubeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja ik ben sinds kort dus ook geminderd met de xtc, doe nu 1 keer per 2 maanden, en dan 2x100mg (70kg), ga ik heerlijk op en is niet te vermoeiend. Maar toch blijft het iets boven de 'aangeraden' dosis, maar is in ieder geval al beter dan eerst :mrgreen: Ik raad het je echt aan om te minderen :stoned:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik jou waas zou ik ook even vraagtekens bij je gebruik zetten... Niet dat ik de heilige maagd maria ben, maar 2 hele in een keer naar binnen? En 1 hele en dan ga je lekker? Ik zelf vind 120mg perfect, en ik weeg 97kg, altijd nog lekker love gevoel en nergens last van. Maaar dan nog heb ik ook wel eens van die gekke dingen, dat je hele gesprekken met beeld in je hoofd krijgt, die echt nergens over gaan :P. Bijvoorbeeld een oude vent bij de kapper of zo :).

Mijn advies: Neem een flinke pauze van een paar maand (5 ofzo), en ga dan eens experimenteren met lagere dosissen en houd je pauzes in acht!
k
k0isk0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben ook van plan om een tijdje te stoppen laatste keer was 2 weken geleden. Was ongelooflijk saai.
We namen rond 23:00 bij mij vriendin thuis in om beetje thuis te wouse wat afentoe ook leuk is. Maar om 1:00 gingen we maar slapen want we waren kapot. Ik denk dat het door het serotonine gehalte komt in mij lichaam.
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#13
harry123 zei:
kumar88 zei:
Onzin. Ik ken genoeg beeste van +100 kilo die snoeihard gaan op een halfje, waarbij een ecto een hele weg knaagt.

En bovendien is er geen 1 wetenschappelijk artikel die wat beschrijft over innamen en lichaamsgewicht.
Klik om te vergroten...

En dat noemen ze tolerantie :)

Geloof het nou maar.. Geef 2 mensen van het zelfde gewicht die voor de eerste keer x doen 1tje 50mg en de ander 100, zullen we wedden dat die met 100mg veel harder gaat en die met 50 veel minder voelt?
Klik om te vergroten...

Sorry, ik zie nergens een direct verband tussen 'lichaamsgewicht' en 'drug tolerance'...
Bijvoorbeeld: een alcoholieker (die elke dag dus massaal teveel drinkt)van 60 kg
kan mogelijk veel meer alcohol verdragen als iemand van 100 kg die slechts regelmatig
ns een paar glazen drinkt.

Drug tolerance hangt af van redelijk veel factoren, en de body mass index is
bijvoorbeeld maar 1 kleine factor van de meerdere fysische factoren...

-"Detection periods depend on amount and frequency of use, metabolic rate, body mass, age,
overall health, drug tolerance, and urine pH of each individual."
erowid.org
-"Drug tolerance can involve both psychological drug tolerance and physiological factors"
wikipedia.org

Maar om even bij het onderwerp te blijven: 'gedachtes in je hoofd, na MDMA,
zoals hoger omschreven,half dromen/half wakker zijn (lucide dromen),
flitsende hallucinaties als je je ogen sluit, aan dingen denken die lang geleden zijn
(in korte flashbacks-zelfs die je allang 'vergeten' was),
gedachten die 'van de hak op de tak springen', zijn vrij normaal, vooral 5-6 uren
na stevig MDMA-gebruik. Meestal kan je chillen en ervan genieten.
Maak je zorgen vanaf t moment dat dit heel angstaanjagend wordt,
en je daardoor dus niet meer durft te gaan slapen. :)

MDMA heeft soms vreemde effecten op droom/waak-toestanden
die heel interessant kunnen zijn.
Vandaar ook dat er overwogen wordt om het terug in te voeren als therapeutisch middel
igv. traumatische ervaringen bijvoorbeeld, of bij relatietherapie...
Hoe wat waarom het dit effect geeft blijft op dit moment echter puur experimenteel
en grotendeels een raadsel.

Groetjes!
k
kumar88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarom post iedereen zijn lichaams gewicht erbij. Dat maakt nou echt helemaal niks uit he.

Maar na een avondje pillen, spoken er ook allerlei gedachtjes in mn kop.

In mijn topic, kan je zien wat voor shit ik heb meegemaakt door o.a. xtc gebruik. Ik zou maar wat minderen als ik jouw was.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja sowieso, ik neem altijd pauzes van minimaal 2-3 maanden, ik ga altijd nog als de eerste keer, na 2 jaar. Soms doe ik het wel eens 2 dagen achter elkaar of 2 weekenden achter elkaar, maar daarna wel altijd 3 maand pauze. Dat gevoel wil ik nooit kwijt :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."