Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Iemand ervaring met de combo phenibut+4fmp?"
"Onzin. Ik ken genoeg beeste van +100 kilo die snoeihard gaan op een halfje, waarbij een ecto een hele weg knaagt. En bovendien is er geen 1 wetenschappelijk artikel die wat beschrijft over innamen en lichaamsgewicht."
"Dat laatste sowieso. Je hebt maar 1 stel hersenen bro. Daar moet je het heel je leven meedoen. Wil je het risico nemen? 8 uur space of brain damage of andere pshy hit."
"Als advies geef ik je mee. Zoek hulp Biecht je verhaal op aan je familie. Je ouders zijn er voor jouw, het is je familie. Verzwijg niks. Het lucht serieus op om alles te vertellen. Vanaf het moment dat je alles hebt verteld, ga je bouwen. Ga naar een huisarts. De huisarts verwijst je door naar cognitieve gedrags psycholoog. Daar krijg je hulp bij je probleem. Ik spreek uit ervaring, alleen ik had mn problemen met xtc en ghb. Ik herken wel wat in je verhaal. Succes en keep posting"
"Je wordt wel goed geil van GHB ja. Heb er sex op gehad. En tijdens het uitgaan geil je alles. Maar dat sex zonder ghb niet meer leuk is, is echt flauwekul."
"He medegebruikers, Ik wil graag jullie mening horen. Maar eerst zal ik mijn verhaal even vertellen. Heb zelf ongeveer 3 jaar ervaring met harddrugs. Ben inmiddels 24 en vanaf mijn 14 eigenlijk altijd regelmatig geblowd. 3 jaar geleden ben ik begonnen met af en toe wat GHB te nemen, ter vervanging van alcohol. Al snel kwam ik in aanraking met XTC. De eerste paar keren heb ik altijd netjes een pauze gehouden van 8 weken. Maar dat werd op ten duur minder. Soms 2 weken, soms 4 of 5. Alles ging eigenlijk altijd goed. Hier waar ik woon, is het drugs gebruik erg hoog. Ik verkeerde een beetje in een flow. Ook ging ik meer GHB sippe. 1,5 jaar geleden heb ik mijn HBO studie op een laag pitje gezet. Ik zat veel thuis en begon steeds vaker GHB te sippe in de avonden. Heb wel een half jaar 4 avonden in de week een sipje genomen. De eerste problemen begonnen met elke nacht heftig dromen. Mn ogen wakker, terwijl ik lag te dromen. Kon me zelf niet bewegen. Ik kreeg ook last van een fobie. Steeds als ik de bus instapte werd ik misselijk. Op ten duur pakte ik de auto. Ik bracht dit niet in verband met drugs gebruik, maar gewoon een soort van misselijkheid. Na dat die slaapverlamingen erger geworden. Heb ik een tijd geen G gebruikt. Het X gebruik ging door. Inmiddels was het zomer en ik sipte GHB alleen in de weekende. 1 a 2x in de avond. Hoe fout het ook klinkt. Ik had voor de zomer al thuis X gebruikt in mn eentje. Het begon met porno kijken, ghb en kamagra. Damn, klinkt heel fout he. Ik ben gewoon een nette jongen in real life. Inmiddels is september. Ik woonde nu in een studio in de stad waar ik studeer. Ik raakte meer op me zelf. Weinig vrienden om mijn, die woonde nog allemaal in mn dorp. Het porno kijken met GHb en X liep uit de hand. Ik begon achterlijke hoeveelheden te nemen. A 600 a 800 mg MDMA per keer. Benen die stonden te shake, spieren die bleven trillen. Mn misselijkheid fobie die er voor zorgde dat ik niet meer met de bus kon, werd erger. In de klas werd ik nu ook misselijk. Durfde niet meer te presenteren voor de klas. Normaal was ik daar nooit zenuwachtig voor. Toen ging het fout. Weer een avond porno kijken met X. Ik had me zelf beloofd 1 gele ferari. Maar dat werden er 4. Daarna een benzo genomen om in slaap te komen. Dat werkte niet. Ik dacht fucked, ik neem nog een lading 4fmp kan toch niet slapen en trek dan lekker de dag door. Heel debiel dit, maar op dat moment kon ik niet slapen. Die dag erna dikke brainzaps. Alles tintelde. Ernstige koppijn. Het voelde alsof mijn hersens draaide in mn kop. Heb toen contact gezocht met mn ouders. Die hebben mij in huis gehaald. Alle brainzaps enz duurde ongeveer 2 weken. Ik ben toen weer na mn studio gegaan. Die week op een donderdagavond was ik wat bier gaan drinken met mn vrienden. De volgende dag begon alle ellende. Ik kreeg ineens te maken met paniekaanvallen, werd paranoia. Zo zette ik mn bed voor de deur, zodat snachts niemand mn huis kon binnenkomen. Ik was daar bang voor. Die stoere jongen van vroeger, was veranderd in een mietje. Volgende mn ouders huilend opgebeld of ze me kwamen halen. Thuis kreeg ik te maken met depersonalisatie. Damn dit wens ik echt niemand toe. Ik herkende mij zelf niet meer. Alles was vreemd, me korte termijn geheugen was na de klote. Wat ik zag, zag er anders uit. Alleen maar negatieve gedachten in mn hoofd, die niet meer stopte. Ben toen naar de huisarts gegaan. Die heeft me doorgewezen naar een gedrags psycholoog. Ik kon daar snel terecht. Ik kreeg alleen maar basic shit te horen. Alles is gewoon logisch. Sta optijd op, creer een leefritme, ga sporten enz. En zoek andere vrienden. Na 2 weken was ik weer een beetje de oude. Depersonalisatie was afgelopen. Helaas werd ik die zelfde week erg ziek, kreeg korts. Het was ook kerst. 2e kerstdag toch naar mn familie gegaan. Kreeg weer een angstaanval. En kreeg bovendien weer een week te maken met depersonlisatie. Sinds dien ben ik weer langzaam de oude geworden. School resultaten zijn super. Ik sta spontaan te praten met mensen in de lift of op straat. Me psycholoog blijft hameren op zoek andere vrienden. Maarja dat is lastig. Ik ken mijn vrienden al vanaf de basisschool. De gesprekken bij ons gaan wel altijd over drugs. Ik denk zelf ook vaak nog aan Xtc. Vrijwel dagelijks. Nou breekt de zomer aan. Ik heb 1 feestje op de planning. En wil miss weer een keer X gebruiken. Daarna is het ook echt klaar. Wil het sowieso niet in de winter meer gebruiken. Mn studie is gewoon belangrijk. Wat is jullie mening hierover? Kan 1x X gebruiken geen kwaad? Kan ik direct weer te maken krijgen met problemen?"
"Waarom post iedereen zijn lichaams gewicht erbij. Dat maakt nou echt helemaal niks uit he. Maar na een avondje pillen, spoken er ook allerlei gedachtjes in mn kop. In mijn topic, kan je zien wat voor shit ik heb meegemaakt door o.a. xtc gebruik. Ik zou maar wat minderen als ik jouw was."
"True. Heb mijn leven in principe omgegooid. Ik ga niet meer naar feesten. Door de weeks sta ik vroeg op. Eet gezond, ik sport. Wat knaagt is de eenzaamheid soms. Dat heeft ook met andere zaken te maken. Vrienden die werken en leuke dingen kunnen doen. Ik een arme student. Maar je blijft er aan denken. Ben er van overtuigd dat X toch zeker geestelijk erg verslaafd is. Komt er ook nog bij dta mn vrienden altijd ook drugs lullen. Als we samen zijn, hoor ik alle verhalen weer van alle feestjes. Ik heb alles gebruikt verder, pep ook. Zeker een goede combo met G haha. Maar ik ga daar niet aan beginnen. Mn leven is nu gewoon goed in orde. Er wacht een mooie toekomst op me. Wil deze zomer alleen 1x X misschien gebruiken. Geen debiele hoeveelheden. Max 200mg+ een buisje G. Wat is jullie mening hierover. Zijn er ook mensen die ook problemen gehad in hun leven? En nu gewoon normaal kunnen gebruiken. Alles met mate? Daar ben ik erg benieuwd na."
"He Vikingdancer , Ten eerst bedankt voor je reactie en super dat jij je leven ook weer hebt opgepakt. Veel "ex"gebruikers die ik spreek zeggen ook dat de problemen begonnen, door het zelf te gaan gebruiken op je kamer. En porno kijken heeft hierin een belangrijk onderdeel. Ik ben nu 2,5 week geleden ook gestopt met porno kijken. Omdat ik merkte als ik porno keek, dat ik weer aan XTC ging denken. De aller grootste beloning die ik mij zelf nu kan geven is een avond porno, x en ghb. En daarnaast als ik nu porno kijk, denk ik waar ben je mee bezig. Krijg geen voldoening meer. Slaapverlammingen duurde ongeveer even lang als bij jouw. Wel heb ik nu nog wekelijks een paar keer voordat ik in slaap val, dat ik een stuiptrekking heb. Ik schop dan ineens bijvoorbeeld of mijn arm die slaat een richting op. Soms heb ik dat ook gewoon overdag. De zaps die heb ik 2/3 weken na het gebruik gehad. Heftige tintelingen, alsof er geen bloed na mn hande stroomde. En enorm veel koppijn. Ik slikte in die tijd ook redelijk veel caffeine, om te studeren en te sporten. Ik ben ervan overtuigd, dat mijn misselijkheid fobie is gekomen door veel caffeine gebruik en vooral GHB. Zo ken ik iemand die veel GHB heeft gebruikt, altijd het gevoel heeft alsof hij moet schijten in een openbare omgeving. Jouw verhaal bevestigd wel mijn vermoede om eigenlijk geen pilletje te nemen. Waarschijnlijk zijn onze hersenen nog verreweg van hersteld, ook al voel je jezelf weer de oude. Ik worstel erg met mijn sociale omgeving. Vrijwel iedereen gebruikt. En dat zorgt ervoor dat ik ook aan drugs blijf denken. Van je beste vrienden kan je geen afscheid nemen. Als ik mijn opleiding hebt afgerond, wacht er een mooie toekomst voor me. Met een zeer leuk salaris, leuk werk en andere zaken. Ik hoop dat die periode, mij een nieuw sociaal leven brengt. Weg uit het drugswereld, gewoon weer lekker een biertje drinken in de kroeg. Ik denk er zelfs over na om nu vrijwilligerswerk te doen. Normaal gesproken vind ik dat bullshit. Maar nu ik geen bijbaantje hebt. Helpt dat wel bij mijn sociaal leven opbouwen. Hoe ga jij met je sociaal leven om? Heb je afscheid genomen van een hoop mensen? Ik was voorheen echt een sociale jongen. Kwam overal. Maar zit nu verdomme steeds 4everalone thuis. Dit is niet best, want ik zit soms weer tegen een depressie aan vanwege mn sociaal leven probleem op het moment."
"Ja je hebt helemaal gelijk. Mijn psycholoog wees ook steeds op het "lange termijn"denken. Ook over relativeren. Ik zie dat nu wel als een key of life. Bij lichte paniek die ik vaak nog wel eens een beetje heb. Denk ik ach, je gaat er niet dood van, rustig maar. En dan zakt de paniek weg. Op welke manier ben jij nou nog herstellende? Je hebt ook gelijk op het gebied van ga op een team sport. Vroeger altijd gevoetbald, maar mn knie is verrot. Ik stap niet zo gauw in iets nieuws. Dat komt omdat ik altijd op een dorp heb gewoond. Iedereen kent elkaar, je kent het wel. Maar dat gaat opzich steeds beter . Mijn vrienden is ook een verhaal apart. Jongens van mn dorp, al 20 jaar vrienden. Maar toen ik in de shit was, waren ze nergens te bekennen. 1 heb ik zelfs 4 maanden gewoon niet gezien. Dit heeft echt enorm veel pijn gedaan. Ook hier leer je weer van, zo leer je vrienden blijkbaar kennen. Ik doe gewoon aardig tegen ze, maar daar blijft het nu ook bij. Dit knaagt dus nog erg aan mij. En de Next step in mn toekomst is mijn sociale kring uitbreiden. Nieuwe mensen leren kennen. Mn relatie met mn vrienden is niet gebaseerd op drugs. Maar iedereen zit zo in het wereldje. Na de kroeg gaan vinden ze saai. Alleen maar feestje en gebruiken. Over een jaar ga ik ze ook zeker wel de waarheid vertellen. Heb nog nooit eerder een depressie gehad."