Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMdma gevoel wordt juist meer

Mdma gevoel wordt juist meer

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SJ1987Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Ik neem sinds 3 maanden redelijk vaak een pilletje. Heb in die 3 maanden zo'n 5 keer genomen (met redelijk korte tijd er tussen). Ik lees overal dat bij mensen het Mdma gevoel (of wel love feeling) afneemt. Bij mij is dit juist het tegenovergestelde. De laatste keer xtc ging ik juist nog veel harder dan die keren daarvoor. Heb sinds de 1e keer xtc ook het gevoel dat het love feeling steeds heftiger wordt en dus toeneemt.

Ook lees ik dat veel mensen last hebben van een dip de dagen na xtc. Ook dit heb ik helemaal niet. Ik ben juist heel vrolijk en opgewekt de dagen daarna op m'n werk. Veel vriendelijker tegen klanten dan dat ik was enz. Ook op school presteer ik beter dan voordat ik begon met gebruiken. Heb veel meer zoiets van ''goh, laat ik die schoolopdracht vast gaan doen'' etc. Voor ik begon met xtc was ik hier veel lakser in. Deed alles op het laatste moment enz.

Vind dit zo apart omdat je overal juist leest dat mensen depressief worden en het Mdma gevoel afneemt enz. Iemand hier in een soortgelijke situatie?
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet in een soort gelijke situatie, maar dat zou ik wel graag willen.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb wel eens dat als ik na lange tijd weer eens xtc doe dat het dan wel leuk is, maar als ik het kort daarna (week of twee weken) nog eens doe, dat het dan nog lekkerder is.

En ik heb ook wel eens in een korte tijd wat vaker gebruikt, zonder dat ik echt veel last had van verminderde werking. Volgens mij kan dat soms ook wel, als je dan daarna maar wel weer een keer pauze gaat houden. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets goed blijft gaan op de lange termijn.

De dag na gebruik ben ik meestal moe / lui. Van een mentale dip heb ik meestal geen last, meestal ben ik ook wat vrolijker de dagen er na. Maar soms heb ik wel een dipje, maar niet wat ik als verschrikkelijk zou omschrijven. Dit verschilt gewoon van persoon tot persoon.
S
SJ1987Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmmm ben wel nieuwsgierig naar hoe dat dan kan, dat het per persoon verschilt. Is dat genetische aanleg ofzo? Of levenswijze/voeding...
b
bietskyLid
01-01-2024, 00:00
#5
In het begin zal het wel wat meevallen met dat het effect zal verminderen maar als je wekenlang achter elkaar doorgaat met xtc zal het effect snel( afnemen/anders worden), ik heb een tijdlang flink wat snoepjes naar binnengewerkt en vaak meerdere op een avond dan en op een gegeven moment werd ik er alleen nog maar supervaag van zonder lovegevoel en zonder de energie die het eerst gaf, toen zo'n half jaar niks gebruikt( wat als pauze normaal gezien goed zou moeten zijn)

Maar door het misbruik word ik nu alleen nog maar vaag zonder lovegevoel en zonder energie dus pillen zijn niks meer voor mij wat heel jammer is. Achteraf gezien had ik het beter 1x in de 3 maanden kunnen doen dan had ik nog jarenlang ( misschien wel de rest van mijn leven) 4x per jaar optimaal kunnen genieten van dit goedje terwijl ik als ik nu 1 neem dat ik alleen maar vaag en ontzettend dood in mn hoofd word.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#6
SJ1987 zei:
Hmmm ben wel nieuwsgierig naar hoe dat dan kan, dat het per persoon verschilt. Is dat genetische aanleg ofzo? Of levenswijze/voeding...
Klik om te vergroten...
Ja ik ook wel. Ik zou het ook niet weten.

Het is misschien ook maar net hoeveel je zelf aan de nasleep toekent, kijk die xtc zal altijd wel iets met je serotonine niveau doen en de een zal bij eenzelfde dip van serotonine misschien al wel aangeven dat ie een enorme dip voelt en de ander niet. Maar of dit echt zo is, geen idee.
S
SJ1987Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik begin idd zelf steeds meer te denken dat het heel erg persoonsgebonden is. Een vriend van me nam afgelopen weekend namelijk voor het eerst en die voelde bijna niks terwijl ik het zelf, na redelijk vaak gebruikt te hebben afgelopen 3 maanden, keihard voelde...

Misschien ligt het ook aan het soort pil dat je neemt (bij mij werken pilletjes met mindere hoeveelheid mdma beter dan die met hogere hoeveelheid) en de hoeveelheid pillen die je neemt (ik ga zelf al keihard op een halfje en neem er hoogstens nog een halfje bij maar meer echt niet).

En idd Joopiejo, denk dat dat er ook wel mee te maken heeft. Wat de ene als een enorme dip ervaart, zal voor de ander wel meevallen. Kijk ik ben ook wel wat suf de ochtend na X maar in de loop van de dag slaat dat meestal 100% om in actief en vrolijk
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had hetzelfde. Trips namen in het begin alleen maar toe bij dezelfde dosering en voelde me de dagen erna voornamelijk opgewekt (alsof ik nog licht onder invloed was). Dit is geleidelijk aan weer minder geworden, terwijl ik nooit zo vaak gebruikt hebt als jij...
o
overijssel123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb bijna precies hetzelfde, ik gebruik nu vanaf augustus ongeveer 1 keer per 2 weken, altijd met uitgaan. Ik ga altijd met een groepje vrienden/vriendinnen maar merk ook dat hun zich heel anders voelen dan mij, ik ben altijd vrolijk en heb vooral veel energie, na het uitgaan kan ik zelfs nooit slapen terwijl ik het altijd probeer. Me vrienden zeggen soms ook dat ze in een dip zitten maar ik ben de laatste tijd veel vrolijker/gelukkiger. Op school gaat het ook beter, vraag me wel af hoe dat dan kan?
f
flankzLid
01-01-2024, 00:00
#10
zolang je gezond bent en veel fruit eet doordeweeks en in je trip, kan het zijn dat je trips alsmaar beter worden. Ik ben door de X ook een beter mens geworden vind ik, ook met dat minder luie enzo. Ik hou er wel minimaal 5 weken tussen. Ik denk toch als je het een lange tijd elke week gebruikt dat er een keer een limiet op zit en dat het een keer bergafwaarts zal gaan.

Moderatie jongens, moderatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."